Det lugter dog også lidt af det som ishockey-klubberne i dk i mange år arbejdede ud fra - hvor det alligevel endte med at 7-8 hold budgeterede med indtægter fra semifinalerKent skrev:Ligeledes vil den fremadrettede budgetlægning ikke inkluderer topplaceringer og europæisk fodbold. Det burde give mere realistiske budgetter, men samtidig er det nok også en indikation på, at de sportslige ambitioner sænkes i de kommede år, for at få økonomien i balance.
Ondt i økonomien..
Re: Ondt i økonomien..
Det er jo ikke blot FCM, men hele dansk klubfodbold, som bevæger sig på kanten af fallit: http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... es-okonomi
Der er gode år, og så kommer der dårlige år. Ligenu er de rigtig dårlige grundet finanskrisen. Gad vide hvor mange sponsorer der er faldet fra, alene fordi de er gået konkurs?
Det positive for FCM, er at vi har noget at falde tilbage på, Akademiet er pludselig guld værd for os. Det er ikke alle klubberne som har en så solid fødekæde af rigtig gode unge spillere, og det kan meget vel blive forskellen på succes og fiasko, når nu ingen har råd til at købe spillere.
Der er gode år, og så kommer der dårlige år. Ligenu er de rigtig dårlige grundet finanskrisen. Gad vide hvor mange sponsorer der er faldet fra, alene fordi de er gået konkurs?
Det positive for FCM, er at vi har noget at falde tilbage på, Akademiet er pludselig guld værd for os. Det er ikke alle klubberne som har en så solid fødekæde af rigtig gode unge spillere, og det kan meget vel blive forskellen på succes og fiasko, når nu ingen har råd til at købe spillere.
jeg vil gerne vide om der er nogen der ved om vi som aktionærer og interessenter kan reagere på det her kollaps? Er der nogen der vel om vi har nogle handlemuligheder vi har, eller bliver vi nødt til at vente helt til sen-efterårets generalforsamling?
Ellers syntes det er nødvendigt at BW reagerer på det her. Det kan enten være igennem noget dialog, eller meget gerne igennem en tifo til den forestående OB-kamp, hvor man kræver Ørgaard, Bertelsen og Olesens afgang, pga en grov uansvarlig styring som har sænket alle klubbens ambitioner og måske endda mere end det..
Jeg er ikke så kreativ omkring det her, men slogans kunne være "Ingen over klubben", "Du er heller ikke guds gave til FCM, Ørgaard", "FCM skal spare, start med jer selv", "Stå ved jeres ansvar og tag konsekvensen", "Uansvarlighed og inkompetence = farvel og tak", "Var det 20-30 millioner du sagde det var worst case Bo Olesen?".
Bertelsen forklarer i øvrigt til BT, at får vi ikke rationaliseret en to-tre legmesdele væk, så eksisterer vi ikke til næste år, mens Bo Olesen forklarer til EB, at vi bliver nødt til at sælge for xx antal millioner til sommer for ikke at ende i 55 millioners minus
Ellers syntes det er nødvendigt at BW reagerer på det her. Det kan enten være igennem noget dialog, eller meget gerne igennem en tifo til den forestående OB-kamp, hvor man kræver Ørgaard, Bertelsen og Olesens afgang, pga en grov uansvarlig styring som har sænket alle klubbens ambitioner og måske endda mere end det..
Jeg er ikke så kreativ omkring det her, men slogans kunne være "Ingen over klubben", "Du er heller ikke guds gave til FCM, Ørgaard", "FCM skal spare, start med jer selv", "Stå ved jeres ansvar og tag konsekvensen", "Uansvarlighed og inkompetence = farvel og tak", "Var det 20-30 millioner du sagde det var worst case Bo Olesen?".
Bertelsen forklarer i øvrigt til BT, at får vi ikke rationaliseret en to-tre legmesdele væk, så eksisterer vi ikke til næste år, mens Bo Olesen forklarer til EB, at vi bliver nødt til at sælge for xx antal millioner til sommer for ikke at ende i 55 millioners minus
Lad os i øvrigt så hvor meget FCM der er tilbage når røgen har lagt sig..
Hausser jeg tror ikke du på den kant skal forvente for meget, Ørgaard har haft alt for meget gude status, blandt mange fans herinde.Hausser skrev: Jeg er ikke så kreativ omkring det her, men slogans kunne være "Ingen over klubben", "Du er heller ikke guds gave til FCM, Ørgaard", "FCM skal spare, start med jer selv", "Stå ved jeres ansvar og tag konsekvensen", "Uansvarlighed og inkompetence = farvel og tak", "Var det 20-30 millioner du sagde det var worst case Bo Olesen?".
Personligt mener jeg Ørgaard har den største skyld grundet fatale indkøb de sidste 2-3 år, manden har jo kastet 50-60 mill kr. ud på spillere, som ikke har slået til, det er jo også her Allan Pedersen fra Ekstra Bladet før har rettet fokus mod ørgaard lige efter fyringen af Thomasberg.
Derudover undre det mig, at man ikke begynder at kikke på organisationen, med flere pressefolk mv.
Der skal nok være masser af FCM tilbage - nok bare i en ny slankere form, der agerer mindre aggressivt på transfermarkedet. Sandsynligvis ser vi et salg eller to fra start-11 i sommerpausen uden modsvarende indkøb, hvor der i stedet satses på unge spillere.Hausser skrev:Lad os i øvrigt så hvor meget FCM der er tilbage når røgen har lagt sig..
Salgsemnerne er:
- Borring som har det hele tiden været planen at skyde af til sommer
Reid som der af en eller anden grund været interesse for
En central midtbanespiller, da vi er overbefolket der (Thyge, Florescu, Salami, Albæk, Izunna)
Motorsporten lukker ned, med mindre der sker mirakler. Men det er vel heller ikke ligefrem noget, som nogen vil savne.
Det største salgsemne har du glemt, LEON JESSEN.Kent skrev:Der skal nok være masser af FCM tilbage - nok bare i en ny slankere form, der agerer mindre aggressivt på transfermarkedet. Sandsynligvis ser vi et salg eller to fra start-11 i sommerpausen uden modsvarende indkøb, hvor der i stedet satses på unge spillere.Hausser skrev:Lad os i øvrigt så hvor meget FCM der er tilbage når røgen har lagt sig..
Salgsemnerne er:Jokeren i det økonomiske spil pt er pokalturneringen, hvor der kan være en genvej til europa og dermed potentielt store indtægter næste år. Mener kval til EL kaster i omegnen af 20 mio af sig.
- Borring som har det hele tiden været planen at skyde af til sommer
Reid som der af en eller anden grund været interesse for
En central midtbanespiller, da vi er overbefolket der (Thyge, Florescu, Salami, Albæk, Izunna)
Motorsporten lukker ned, med mindre der sker mirakler. Men det er vel heller ikke ligefrem noget, som nogen vil savne.
Man må håbe at Jessen og Borring kommer med i truppen til VM og at jessen er i start - 11.
De 2 må kunne give 30 mill kr i så fald.
Hvor har du fra at Reid skulle være salgs aktuel ? Islandsk klub ? eller
Har du overvejet at undersøge sagen, inden du skriver herinde? http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 306217.eceFCM7000 skrev:Derudover undre det mig, at man ikke begynder at kikke på organisationen, med flere pressefolk mv.
Der skæres 20% af de ansatte i administrationen.
Senest rettet af Noe 27. feb 2010, 13:02, rettet i alt 1 gang.
Nu har jeg ikke lige læst dagens EB, men nedskæringen er på sin plads, og det vil også være flot hvis spillerne meldt ud at de går 10 % ned i lønNoe skrev:Har du overvejet at undersøge sagen, inden du skriver herinde? http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 306217.eceFCM7000 skrev:Derudover undre det mig, at man ikke begynder at kikke på organisationen, med flere pressefolk mv.
Der skæres 20% af de ansatte i administrationen.
Specielt efter det efterår de har leveret.
Ved ikke om alle har set den her, men det er interessant læsning: http://fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=62 ... laes_nyhed
Positivt at se, at vi allerede har skåret ca. 30 mio af omkostningerne til næste år.
Positivt at se, at vi allerede har skåret ca. 30 mio af omkostningerne til næste år.
Tudekiks, eller......?Hausser skrev: Ellers syntes det er nødvendigt at BW reagerer på det her. Det kan enten være igennem noget dialog, eller meget gerne igennem en tifo til den forestående OB-kamp, hvor man kræver Ørgaard, Bertelsen og Olesens afgang, pga en grov uansvarlig styring som har sænket alle klubbens ambitioner og måske endda mere end det..
Hvis du vil have BW til at gøre noget i den har sammenhæng, vil jeg anbefale at du gør en af to ting.
Enten så kunne du tage kontakt til tifo, og hjælpe der, selvom jeg tror du umiddelbart får svært ved at overtale til en Ørgaard raus tifo.
Eller også så kan du jo stille op til Bestyrelse på Generalforsamlingen for at vælge en Ørgaard kritisk bestyrelse. Du skal dog nok lægge lidt arbejde i at samle et flertal.
Der er jo ingen der sidder og er jubel lykkelige over at det er gået som det er, men FCM har altid været en klub, hvor man tog chancerne og prøvede noget nyt. Det hjælper jo ikke at tude over det bagefter.
Du er ikke den eneste som har synes det var forkert at satse på etablerede spillere de sidste år i stedet for at blive ved det vi er gode til. Det betyder jo ikke at vi skal gå helt i panik og ødelægge klubben, det har vi jo set hvor længe det tager at råde bod på ud øst på.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
- Mini Bager
Jeg tror nu også at Hausser, vil få ualmindeligt svært ved at få gennemført sådan en TIFO. Det bliver nok heller ikke nemt at nå 
Jo tak, jeg har spist en hel pakke klidkiks og hvis jeg skal være helt ærlig så kan jeg ikke forstå du ikke også allerede er godt igang. Det er trods alt ikke hver dag ens klub med et historisk ringe regnskab siger farvel til topfodbold og direktøren forklarer, at uden massive besparelser så er der ikke noget der hedder FCM om et år. Så er det bare at håbe at det lykkedes og man lykkedes med at sælge endnu mere ud til sommer.Hekler skrev: Tudekiks, eller......?
Hvis du vil have BW til at gøre noget i den har sammenhæng, vil jeg anbefale at du gør en af to ting.
Enten så kunne du tage kontakt til tifo, og hjælpe der, selvom jeg tror du umiddelbart får svært ved at overtale til en Ørgaard raus tifo.
Eller også så kan du jo stille op til Bestyrelse på Generalforsamlingen for at vælge en Ørgaard kritisk bestyrelse. Du skal dog nok lægge lidt arbejde i at samle et flertal.
Der er jo ingen der sidder og er jubel lykkelige over at det er gået som det er, men FCM har altid været en klub, hvor man tog chancerne og prøvede noget nyt. Det hjælper jo ikke at tude over det bagefter.
Du er ikke den eneste som har synes det var forkert at satse på etablerede spillere de sidste år i stedet for at blive ved det vi er gode til. Det betyder jo ikke at vi skal gå helt i panik og ødelægge klubben, det har vi jo set hvor længe det tager at råde bod på ud øst på.
Og nu er der altså voldsom forskel på at tage kalkulerede chancer og så den åbenlyse dumdristighed og manglende økonomistyring som i den grad har karakteriseret FCM i en lang periode. Det Ørgaard har stået for igennem de sidste år, har simpelthen været grænseløst inkompetent og han er i den grad hovedansvarlig for at klubben styrer mod afgrunden og jeg kan ikke se at hverken han, Claus Bertelsen eller Bo Olesen kan blive i deres stillinger, dertil har deres ledelse været alt for uansvarlig. Var det ikke for den ækle nepotisme som desværre karakteriserer fodboldverdenen, så var Ørgaard blevet fyret på gråt papir, ingen tvivl om det. Har heller ikke fantasi til at forstille mig nogen anden virksomhed have beholdt en medarbejder som har skidt så meget i bukserne, det lugter altså for meget.
Kan derfor heller ikke se at BW på nogen måde kan støtte op omkring de mennesker som i den grad har amputeret klubben og hvad værre er, jeg tvivler også på at sponsorerne og aktionærerne har tillid til mennesker som har løjet dem op i ansigtet.
Eftersom vi aktionærer ikke kan gøre alverden, så mener jeg BW bør lufte deres utilfredshed med den skandaløse ledelse.
I øvrigt har jeg i meget lang tid forklaret at det her ville ske, så det har intet som helst med at gøre, at jeg tuder bagefter.
Hausser skrev:Kan derfor heller ikke se at BW på nogen måde kan støtte op omkring de mennesker som i den grad har amputeret klubben og hvad værre er, jeg tvivler også på at sponsorerne og aktionærerne har tillid til mennesker som har løjet dem op i ansigtet.
Eftersom vi aktionærer ikke kan gøre alverden, så mener jeg BW bør lufte deres utilfredshed med den skandaløse ledelse.
Tænk, her gik jeg og troede at vi støttede klubben. FCM har brug for vores støtte på banen og stadion, politiske budskaber hører imo ikke hjemme til kampene.
Jeg er ikke stolt af situationen, men hvis de ting der er sat i værk virkelig passer, så er jeg fuld af fortrøstning om at vi får skuden tilbage på det gamle spor og de gamle dyder kommer igen i højsædet.
FCM er klassens frække dreng, og det skal vi altså blive ved med at være, men de sidste par sæsoner har de glemt rødderne lidt, og det har været en stor fejl. Nu kommer akademiet op på sin rette plads, og fremtiden skal nok blive lys.
-
Bhomaszz/bavnsgaard
- Geografisk sted: Mors
måske er det at støtte klubben at kræve Ørgaard med fleres afgang

"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi
Mahatma K. Gandhi