Nu havde jeg ellers pensioneret mig selv fra Ulvegraven i frustration over den afgrundsdybe naivitet der hersker herinde og i erkendelse af, at jeg åbenbart ikke kunne få folk til at slå øjnene op, men jeg bliver alligevel nødt til at kommentere det her, for jeg skal simpelthen have luft.
Den nedjustering bør fandme ikke komme som en overraskelse for nogen, i og med man i januar ikke solgte spillere for de 30 millioner, noget som FCM, i et desperat forsøg på at camouflere regnskabet, tydeligvis havde kalkuleret med. Jeg forklarede allerede tilbage i oktober, at FCM skulle sælge for mange millioner for at få det regnskab til at gå op.
http://www.black-wolves.com/b/1/95618.html?start=45 Hvem fanden godkender den surrealistiske gengivelse af virkeligheden som regnskabet åbenlyst var udtryk for?
Der er prisværdigt at FCM nu ”vender til rødderne” og satser massivt på talentudvikling igen, men der er ingen tvivl om at man samtidigt har kappet hovedet af akademiet, for det er oplagt at der også skal spares massivt på det område også og nogle af de parametre som tidligere har gjort akademiet attraktivt, findes pludselig ikke længere.
Det der dog gør mig allermest arrig er, at bestyrelsesformand Bo Olesen løj mig lige op i ansigtet til generalforsamlingen da han forsikrede aktionærerne om, at 20-30 millioners underskud var absolut worst case scenario. Det er vist svært at opfatte Bo Olesens usandheder for andet end røgslør, for man kan fandme ikke ”pludselig” smide 20-25 millioner yderligere i løbet af 4 måneder. Den totalt lemfældige omgang med sandheden, bør koste ham posten som formand, har seriøst svært ved at se hvordan aktionærerne kan have tillid til den mand.
FCM er en stor åben aterieblødning og klubben er tydeligvis ved at forbløde og jeg kan ikke se noget som helst som skulle give mig tillid at de eksisterende besætningsmedlemmer skal kunne redde skuden fra at synke, de er, om nogen, ansvarlige for at de 3 nedeste dæk står under vand. At tabe 36,6 millioner kroner på et halvt år med en omsætning på 38,3 millioner, er en bedrift som ingen virksomheder burde kunne overleve. Jens Ørgaard, Claus Bertelsen og Bo Olesen bør alle sige farvel og tak til et arbejde som de tydeligvis ikke har magtet. Kun grænseløs inkompetence og en uansvarlighed grænsende det kriminelle, kan forklare det rædselsscenarie vi lige nu er vidne til.
Lige nu har jeg svært ved at forestille hvad der vil være tilbage af klubben om et års tid og jeg kan mærke det gør ondt langt ind i sjælen på mig og kan mærke jeg blir nødt til at reagere på det her.