Farvel til Jan Rindom

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jonas Max

Farvel til Jan Rindom

Indlæg af Jonas Max »

Og velkommen til Morten Hyldgaard..

Synes det er trist, jeg har altid synes rigtig godt om Jan Rindom og set ham som en utrolig dygtig målmandstræner. :(

Tak for 10 gode år!

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Brugeravatar
Kent

Re: Farvel til Jan Rindom

Indlæg af Kent »

Det virker som et lidt underligt skifte. Det præsenteres som en opgradering, men man må da mildest talt sige, at Hyldgaard er MEGET grøn. Hans eget niveau og cv er på ingen måde imponerende, og selvom det fremhæves at han har haft 10 sæsoner som proff, så har han i alt kun spillet knap 60 førsteholdskampe i den periode....

Han har vel lige nøjagtig 0 erfaring som målmandstræner, og dermed er det i den grad en lotto-kupon vi har givet ansvaret for at styrke en post, som vi jar været svage på siden PSJs afgang. Det synes jeg er tyndt.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Kent skrev:Det virker som et lidt underligt skifte. Det præsenteres som en opgradering, men man må da mildest talt sige, at Hyldgaard er MEGET grøn. Hans eget niveau og cv er på ingen måde imponerende, og selvom det fremhæves at han har haft 10 sæsoner som proff, så har han i alt kun spillet knap 60 førsteholdskampe i den periode....

Han har vel lige nøjagtig 0 erfaring som målmandstræner, og dermed er det i den grad en lotto-kupon vi har givet ansvaret for at styrke en post, som vi jar været svage på siden PSJs afgang. Det synes jeg er tyndt.
Nu står der jo i artiklen, at FCM gerne ville have en fuldtidsprof. målmandstræner, hvilket Rindum ikke havde lyst til.. Derfor har man så ansat Hyldgaard!
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

tubbe93 skrev:Nu står der jo i artiklen, at FCM gerne ville have en fuldtidsprof. målmandstræner, hvilket Rindum ikke havde lyst til.. Derfor har man så ansat Hyldgaard!
Ja, det er jeg klar over. Det som jeg ikke kan se, er hvorfor han er kompetent til at bestride stillingen. Hans eneste kvalifikationer virker til at være, at han er lokal og har været en middelmådig målmand. Det synes jeg er tyndt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvor trist, Jan er en kulturbærer for os, ganske som Frank er det, og det er ærgeligt at han ikke kunne forsætte.
Tusind tak til Jan for alle de gode år. Håber da han kommer på Fortet og ser kampene indimellem, han kan jo tage døtrene med ;)

Hobitten

Indlæg af Hobitten »

trist rindom var danmarks absolut bedste målmand
123 rindom er en mur

Staropramen

Indlæg af Staropramen »

Lidt vemodigt at sige farvel til en af de få, der har været med fra dag et. Tak for indsatsen, Jan - og god vind fremover.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Staropramen skrev:Lidt vemodigt at sige farvel til en af de få, der har været med fra dag et. Tak for indsatsen, Jan - og god vind fremover.
Helt enig... Jeg deler i øvrigt Kent's tanker lidt, men der er jo ikke andet at gøre end at give det tid...

Derudover kan han vel næppe være ansat bare på at være lokal og topmålmand-ish i dk, mon ikke der ligger mere viden gemt bag.

974

Indlæg af 974 »

Kent skrev:
tubbe93 skrev:Nu står der jo i artiklen, at FCM gerne ville have en fuldtidsprof. målmandstræner, hvilket Rindum ikke havde lyst til.. Derfor har man så ansat Hyldgaard!
Ja, det er jeg klar over. Det som jeg ikke kan se, er hvorfor han er kompetent til at bestride stillingen. Hans eneste kvalifikationer virker til at være, at han er lokal og har været en middelmådig målmand. Det synes jeg er tyndt.

Jeg synes det er lidt tyndt at dømme en mand udfra hvordan man synes han "virker" til at være
I bund og grund er det jo en vurdering der skal tages udfra en given viden om den nyansatte
FCM står i en situation hvor de skal ansætte en træner på fuld tid, og det er jo ikke sikkert at der hænger så mange målmandstrænere på træerne
Normalt er mange herinde friske på at FCM tør tage chancer med de lidt mere uprøvede, og i denne økonomiske krisetid kan man jo ikke bare gå ud og finde ledige toptrænere

I bund og grund har man vel brug for en der vil bruge fuld tid på at træne og træne vores målmand, og i min verden behøver det vel ikke at være "vildt" svært..

Men Jan Rindom har været en sindsyg dygtig og supervenlig træner og der skal lyde en stor tak for hans indsats i klubben

coachjan

Indlæg af coachjan »

* det kan ikke være vildt svært at træne nogle målmænd'.......det kan kun være sagt af en person der aldrig selv har været træner, det er ikke noget man bare lige gør, der ligger en stor baggrundsviden bag, og træningen er meget individuelt, og derfor ikke bare noget man gør. Alle kan varme en målmand op, men det at bygge en god målmand op, tager tid og kræfter.
Hvis man gider undersøge lidt om hvilke amatør klubber der har en målmandstræner, kan man her se at de få kluber der har, også er de klubber som leverer målmænd til topklubberne.

Det er ikke altid nok at have været målmand selv, men er selvfølgelig en kæmpe fordel, og det at træne målmænd er meget specielt, FCM har altid været kendt for at have gode målmænd på alle deres hold, og det er fordi de har en rød tråd gennem træningen, nogle principper der skal overholdes, nogle metoder man mener er bedre end andre. Det har ikke været for ingenting at jan Rindum har været med til at lave DBU's målmandstræner uddannelse, da man her har set at han er / har været en fantastisk god træner.
Jeg ønsker Hyldgård masser af held og lykke med arbejdet.

Brugeravatar
Kent

Også farvel til den fysiske træner

Indlæg af Kent »

I dagens HF fremgår det, at FCM også skiller sig af med den fysiske træner gennem de sidste 5 år Lars Raundahl (tror jeg det er). Han er blevet tilbudt en ny kontrakt på nye vilkår, men har afslået og stopper dermed til sommer.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det. Det handler helt om, hvem der kommer ind i stedet.

Men der sker godt nok en kæmpe udskiftning i FCM over det sidste år.... det er vel noget der ligner 15 spillere og 3-4 trænere.

FCM7000

Re: Også farvel til den fysiske træner

Indlæg af FCM7000 »

Kent skrev:I dagens HF fremgår det, at FCM også skiller sig af med den fysiske træner gennem de sidste 5 år Lars Raundahl (tror jeg det er). Han er blevet tilbudt en ny kontrakt på nye vilkår, men har afslået og stopper dermed til sommer.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det. Det handler helt om, hvem der kommer ind i stedet.

Men der sker godt nok en kæmpe udskiftning i FCM over det sidste år.... det er vel noget der ligner 15 spillere og 3-4 trænere.
Kunne han gøre andet ??????? med alle de skader FCM spillerne har haft de sidste 3 sæsoner, så havde jeg godt nok også gået selv, for der er noget der ikke har været optimalt hvad angår forebyggelse af skader.

mancitydk

Re: Også farvel til den fysiske træner

Indlæg af mancitydk »

Kent skrev:I dagens HF fremgår det, at FCM også skiller sig af med den fysiske træner gennem de sidste 5 år Lars Raundahl (tror jeg det er). Han er blevet tilbudt en ny kontrakt på nye vilkår, men har afslået og stopper dermed til sommer.

Kæmpe udskiftning eller nedjustering af forretningen???
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Momme

Indlæg af Momme »

Nedjustering, hvilket i mine øjne er klogt.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Momme skrev:Nedjustering, hvilket i mine øjne er klogt.
Mere tilpasning til markedet end decideret nedjustering IMO

Besvar