Er det seriøst nok?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Er det seriøst nok?

Indlæg af Kent »

I gårsdagens træningskamp mod Vejle savnede jeg Ilsø, som jeg ikke rigtig kunne forstå ikke var med, da jeg ikke kendte noget til, at han skulle være skadet. Dagens HF forklarede hvorfor han ikke var med: Han har den sidste uge været på Tenerife, for at deltage i optagelserne til Stjernetræf. Dette er sket med FCMs velsignelse, da man mener PR-værdien er vigtig. Ørgaard udtaler: " Vi er også en kommerciel virksomhed, og vi har vurderet, at PR-værdien for FCM er det værd. Det er ikke altafgørende, at Ken Ilsø er kampklar 6. marts"

Så er det jeg spørger mig selv: Er det godt nok?

Umiddelbart er mit svar: NEJ!

Jeg kan godt forstå, at PR-værdien er vigtig, men jeg synes godt nok, at det signal der blive sendt her - både til fans og de andre spillere i truppen/klubben er mindst lige så vigtigt.

Der er ingen tvivl om, at en Ilsø i topform er en sikker starter for os. Dvs Ørgaard direkte siger, at det er ligemeget om vi stiller i stærkeste opstilling d. 6. marts. Og man kunne spørge sig selv, hvilke andre spillere, det heller ikke er vigtigt, er i form d. 6. marts? Gælder det hele truppen eller kun Ilsø? For mig at se, manglede Ilsø en del fysisk i efteråret efter skiftet fra SE, så han har vel om nogen brug for at komme i ordentlig form, og blive spillet 100% ind på holdet.

Når klubben signalerer, at man ikke tager kampen mod OB 100% seriøst, kan de så forvente, at fans og sponsorerer gør det? Og hvad med de unge spillere i truppen og på akademiet, som vi gerne vil opdrage i en proffesionel kultur - Nu signalerer man at det er vigtigere at deltage i tv-shows end vintertræning....... Min oplevelse er, at nogle af spillerne i truppen (fx Reid) ikke virker til at være seriøse nok - hvordan forventer man at ændre på dette, når man fra ledelsens side prioriterer ikke-seriøse ting?

Jeg synes simpelthen ikke, at det er godt nok. Det mindste Ørgaard kunne have gjort, var der fx at have udtalt: "Vi er også en kommerciel virksomhed, og vi har vurderet, at PR-værdien for FCM er det værd. Samtidig er Ilsø en gennemført proffesionel og har fået et træningsprogram med, som han skal følge, så vi er helt sikre på, at han ligesom alle andre i truppen vil være i topform til sæsonstarten" .

Hvad synes I?

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Er det seriøst nok?

Indlæg af Mazter81 »

Jeg er egentlig enig, han skulle jo bare være stoppet en sætning før, så havde alt været godt

Men jeg kan sagtens forstå at de ser en PR-værdi i det

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Men medierne er godt nok hurtigt over den med samme udlægning af Ørgårds udtalelser

http://sportenkort.dk/nyhed/105358/fodb ... ning+i+fcm

Ikke super pressedækning at hive op af hatten

Momme

Indlæg af Momme »

Op til en halvsæson, hvor vi faktisk ikke kan nå noget som helst i ligaen, kan jeg ikke se noget problem i den udtalelse.

Mon ikke den havde lydt anderledes, hvis vi f.eks. lå nr. to.

Hvad vurderer du Winston/andre spilleres manglende seriøsitet ud fra, og hvilke andre spillere mener du?

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Jeg bider mærke i at Kent selv begynder at komme med kritik af Ørgaard. :o

En kritik der længe har haft sin berettigelse, Ørgaard er bestemt ikke en top 3 sportsdirektør p.t. Bestemt rusten og moden til udskiftning.

Jeg har her nogle aktuelle spørgsmål:

1) Nu har jeg læst tidligere, at Ilsø gerne vil med til VM i sommeren 2010, hmm er det måden man bringer sig selv ind i varmen hos Olsen ??? næppe

2) Jeg spørger mig selv vil man tillade det samme i klubber som FCK, OB, Brøndby, Aab ??? næppe, de klubber bliver styret professionelt.

3) Jeg spørger mig selv om man som sponsor for FCM vil synes at det er ok, at vise spillere har gang i andet show end fodbold ??? næppe

4) Hvis man ser på efterårets forløb, synes manglende koncentration at være et problem for FCM, at nogle af spillerne åbentbart havde svært ved at rette en 100 % indsats over for FCM, mens andre befandt sig i en tåge, som f.eks. Borring der troede at han kunne tale sig til VM holdet og en udenlandsk klub. Derfor virker det totalt amatøragtigt, at man igen lader en spillere have gang i et andet show.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mazter81 skrev:Men medierne er godt nok hurtigt over den med samme udlægning af Ørgårds udtalelser

http://sportenkort.dk/nyhed/105358/fodb ... ning+i+fcm

Ikke super pressedækning at hive op af hatten
Det er vel bare en afskrift af den oprindelige artikel: http://aoh.dk/artikler/ilsoe-til-stjernetraef

Momme

Indlæg af Momme »

FCM7000 skrev:Jeg bider mærke i at Kent selv begynder at komme med kritik af Ørgaard. :o

En kritik der længe har haft sin berettigelse, Ørgaard er bestemt ikke en top 3 sportsdirektør p.t. Bestemt rusten og moden til udskiftning.

Jeg har her nogle aktuelle spørgsmål:

1) Nu har jeg læst tidligere, at Ilsø gerne vil med til VM i sommeren 2010, hmm er det måden man bringer sig selv ind i varmen hos Olsen ??? næppe

2) Jeg spørger mig selv vil man tillade det samme i klubber som FCK, OB, Brøndby, Aab ??? næppe, de klubber bliver styret professionelt.

3) Jeg spørger mig selv om man som sponsor for FCM vil synes at det er ok, at vise spillere har gang i andet show end fodbold ??? næppe

4) Hvis man ser på efterårets forløb, synes manglende koncentration at være et problem for FCM, at nogle af spillerne åbentbart havde svært ved at rette en 100 % indsats over for FCM, mens andre befandt sig i en tåge, som f.eks. Borring der troede at han kunne tale sig til VM holdet og en udenlandsk klub. Derfor virker det totalt amatøragtigt, at man igen lader en spillere have gang i et andet show.
Jeg synes I ligger ALT for meget i sådan en enkelt udtalelse.

1) Det må jo bestemt være Ilsøes eget problem - han er jo ikke tvunget til Stjernetræf.

2) Du kan ikke sige, at FCM ikke er professionel, fordi de tillader en spiller at komme til Stjernetræf. Således mener du også, at arbejdsgiverne for Bajram Fetei, Kasper Nielsen, Lars Rasmussen og Trine Troelsen er uprofessionelle, og det er jo ikke tilfældet (eller det mener du måske de er?).

3) Tjaa, en FCM spiller på landsdækkende TV i flere programmer er i mine øjne god PR for såvel klubben og ikke mindst for sponsoren.

4) Du mener simpelthen, at det at lade Ilsøe deltage i Stjernetræf kan lede til at vi får en forårssæson/2010, som vores efterårssæson/2009?
Der er en del andre ting der skal rettes op på, inden du kan gå hen og give et program som Stjernetræf "skylden" for FCMs nedtur i efteråret/2009.
Det er måske også Stjernetræfs skyld, at Thyge ikke har spillet op til vanlig standard sidste efterår?

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jo jeg synes også at det er dumt og uprofessionelt... men tror sgu efterhånden også mere og mere på at klubben er under afvikling.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Momme skrev:
Jeg synes I ligger ALT for meget i sådan en enkelt udtalelse.

1) Det må jo bestemt være Ilsøes eget problem - han er jo ikke tvunget til Stjernetræf.

2) Du kan ikke sige, at FCM ikke er professionel, fordi de tillader en spiller at komme til Stjernetræf. Således mener du også, at arbejdsgiverne for Bajram Fetei, Kasper Nielsen, Lars Rasmussen og Trine Troelsen er uprofessionelle, og det er jo ikke tilfældet (eller det mener du måske de er?).

3) Tjaa, en FCM spiller på landsdækkende TV i flere programmer er i mine øjne god PR for såvel klubben og ikke mindst for sponsoren.

4) Du mener simpelthen, at det at lade Ilsøe deltage i Stjernetræf kan lede til at vi får en forårssæson/2010, som vores efterårssæson/2009?
Der er en del andre ting der skal rettes op på, inden du kan gå hen og give et program som Stjernetræf "skylden" for FCMs nedtur i efteråret/2009.
Det er måske også Stjernetræfs skyld, at Thyge ikke har spillet op til vanlig standard sidste efterår?
Jeg er bedøvende ligeglad med udtalelsen, det er ikke det der er fakta.

Fakta er, at det er et utroligt dårligt signal at sende kort før en sæson start, at man giver Ilsø frikort til uges show. Det gælder først og fremmest til FCMs omverden
( holdkammerater, fans, sponsor, og investorer) men også omverden generelt.

Og ikke mindst set i forhold til FCMs svageste halvsæson til dato (efteråret 2009)

ad 1) Det er ikke Ilsø eget problem, FCM er en forretning, en Ilsø i VM truppen giver større værdi.

ad 2) Jo det er fandme uproffesionelt, at lade en spiller optræde i et show så kort før sæsonen. Da Tyge var afsted var det i ferien og ikke i en forberedelse fase.

Vi har lige set her fornyligt, Glen Riddersholm signalere stor konkurrence på holdet :lol: , Ilsø mener åbentbart ikke det samme :ugeek: , han må føle sig rimmelig sikker i en start 11 og tilmed op til en forårssæson hvor han gerne vil med på VM holdet. Visse spillere i FCMs trup må føle sig devalueret, hvis Ilsø sådan lige kan tage en uges ferie på de kanariske øer.

ad 3) du tager fejl, Ilsø har ikke en reklametrøje på i stjernetræf, og FCM er fodbold og ikke et Fransk cirkus. FCM ligger lige over nedrygningsstregen, bestemt ikke en god forhandlingssituation for nye sponsoraftaler,

ad 4) ja, men først og fremmest gælder det om at få spillerne til at fokusere på fodbold frem for at have tankerne alle mulige andre steder. Det her fænomen så vi ikke i forået 2009 og i fuld udbrud i efteråret, spillerne gad sig ikke 100 %.

Hvad fanden er ideen med BS Christiansen, at ansætte ham og så får folk lov til at fokusere på alt muligt andet, frem for at tænke som en team spiller.

Får Andy Schleck lov til at tage til et uges show, 3uger før tour de france ??

Mumse

Indlæg af Mumse »

Man kan jo håbe på at Ilsø får en rigtig optur a la Thygesen efter han var med i samme show. Det vil da være super.
For os fans bliver det nok i øvrigt en tid, hvor vi skal være gode til at bakke op mht udviklingen af holdet med de mange unge spillere. Det vil på sigt(2-3 år) være et rigtig spændende hold, vi kan følge.
Håber så ellers snart på at få græsset at se - forstod du den Kong Vinter:)

2294

Indlæg af 2294 »

FCM7000 skrev:
Hvad fanden er ideen med BS Christiansen, at ansætte ham og så får folk lov til at fokusere på alt muligt andet, frem for at tænke som en team spiller.
Husk nu at BS er med til at lave stjernetræf for TV2...

Syntes iøvrigt de fleste er fuldstændig urealistiske i deres forestillinger om hvad det er der skal til for at opnå succes. Det er ikke altid at træning, træning og træning er opskriften - nogen gange virker det lige modsat.
Her skulle der stå noget klogt...

fcmer

Indlæg af fcmer »

Nu skal man ikke glemme at BS er vært på stjernetræf, og mon ikke han holder lidt ekstra øje med Ilsø?

Og så skal man heller ikke gøre stjernetræf værre end det er. Det er et program fyldt med fysiske aktiviteter, så det er jo ikke ligefrem nogen badeferie.

Derudover, så kan man jo ikke give Ilsø skylden, da det vel er en beslutning taget af flere forskellige.

Fra mine kilder på direktionsgangen lyder det sig også, at Ilsø i første omgang sagde nej til at deltage i programmet for at blive klar til sæsonen, men at Ørgaard derefter hev ham ind til samtale og sagde det ville styrke klubbens PR.

Momme

Indlæg af Momme »

FCM7000, vi bliver nok aldrig enige.

Faktas er, at du synes, at det er en dårligt signal at sende, at Ilsøe deltager i Stjernetræf.
Jeg synes hverken det er godt eller skidt, men på samme tid kan jeg ikke se, at det er så forfærdeligt, som du gør det til.

Jeg kunne til dels forstå, der kunne være et problem, hvis vi lå meget højere i tabellen, end vi gør. Men med vores nuværende placering er der i mine øjne ikke noget i vejen for at Ilsøe deltager.

1) Ja, en Ilsøe i en VM-trup vil være godt for alle, men tror du seriøst på, at deltagelse i Stjernetræf er afgørende for, om han kommer med eller ej?

2) Jeg kan ikke se, hvori det uprofessionelle ligger. Ilsøe kommer til at deltage i en ufattelig hård konkurrence i Stjernetræf - Ja, han er væk kort tid fra truppen, men lad nu være med at male fanden på væggen.

3) Jeg har da aldrig skrevet, at Ilsøe har nogen reklame-/sponsortrøje på under Stjernetræf, har jeg? Jeg skrev, at en FCM-spiller i Stjernetræf er god PR for både klub og sponsor. Han nævnes jo som Ken Ilsøe fra FCM, hvilket i sig selv er god PR, når det sker på landsdækkende TV.

4) Jeg er enig i at fokus på fodbold er vigtigt, men der er altså (min.) knap tre uger til sæsonstarten, så deltagelse i en ting, som Stjernetræf vælter i mine øjne ikke noget korthus.
Ja, fokus er nødvendigt og godt, men meget fokus er ikke nødvendigvis meget godt.

BS er jo, som andre i tråden også nævner, også inde over Stjernetræf, og i og med at han også er engageret i FCM kan du være ganske vis på, at han også har haft noget at skulle sige i henhold til, hvorvidt Ilsøe skal deltage eller ej.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan ikke se det helt store problem i dette. Stjernetræf er trods alt ikke en daseferie, det så da ud til at Thygesen fik kam til sit hår, i den sidste version. Han kom jo ligefrem tilbage fra det, og mødet med BS, og blev markant bedre på fodboldbanen.

Vi har også lige læst at hele truppen laver kondi-tests, med resultater i topklassen. Jeg er helt overbevist om at vi nok skal være fit for fight 6 marts, også med Ilsø på holdet.

Dog skulle Ørgaard overveje hvordan han fortæller sådan noget, det kan jo med rette misforstås.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Nej momme og diverse andre vi bliver aldrig enig på det punkt.

FCM er fodbold og ikke et fransk cirkus, med BS som spacemaker.

Vil det her gå i klubber i udlandet (Tyskland, UK, Italien, spanien, holland, Belgien, portugal) næppe og ej heller i FCK, OB, Brøndby og AAB.

Professionalisme det er ordet der mangler her.

Besvar