Nu må du lige følge lidt med PalleRavnen skrev:Det er fint, at vi er kommet gennem et transfervindue, uden at sælge af vores største profiler. Det er vel nærmest unikt i FCMs historie? Aldrig har vi for alvor haft mulighed for at spille et hold sammen.
Ny førstemålmand
Re: Ny førstemålmand
Ja du har ret. Men det med at vi har haft 1½ år til at spille holdet sammen i, er jo blevet ødelagt af "spillekrisen" efter Erik, hvor vi skulle finde en ny stil og ikke, før nu forhåbentlig, har magtet det. Måske det er derfor jeg først nu føler vi er ved at spille noget sammen 
Jo bevares, man har vel lov til at håbe... det mest paradoksale er jo faktisk at sæsonen spillemæssigt har været den ringeste nogensinde, men alligevel står man med en følelse af at det ikke er helt umuligt at komme i en pokalfinale. Og vinder man en evt. pokalfinale så ser situationen jo helt anderledes ud..
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Re: Ny førstemålmand?
- Værd at bemærke er det, at FC Midtjylland i kampen havde Jonas Lössl på mål, mens Martin Raska, der vogtede buret i de sidste kampe i efteråret, først er at finde i kassen når reserveholdene tørner sammen.
http://www.bold.dk/nyt/FCM-og-AGF-delte-paa-heden
http://www.bold.dk/nyt/FCM-og-AGF-delte-paa-heden
Re: Ny førstemålmand?
Så er det vel også værd at bemærke at Ipsa spillede i midterforsvaret i stedet for Albrectsen, Albæk i stedet for Florescu og Hvilsom i stedet for Ilsø.....Lazki skrev:- Værd at bemærke er det, at FC Midtjylland i kampen havde Jonas Lössl på mål, mens Martin Raska, der vogtede buret i de sidste kampe i efteråret, først er at finde i kassen når reserveholdene tørner sammen.
Mon ikke det handler mere om, at man blandede spillerne mellem holdene, end at Raska (Ilsø, Albrectsen og Florescu) er 2. valg pt.
Jeg siger såmænd heller ikke at raska er 2. valg, men måske mere at AK, gerne vil se hvordan han passer ind på holdet, og hvordan han performer mod 1. holdsspillere fra andre SAS-liga klubber.. Og det samme gælder vel mht. Rilwan.... Det er da interessant
Tja, det er vel netop det, der er meningen med træningskampe.Lazki skrev:Jeg siger såmænd heller ikke at raska er 2. valg, men måske mere at AK, gerne vil se hvordan han passer ind på holdet, og hvordan han performer mod 1. holdsspillere fra andre SAS-liga klubber.. Og det samme gælder vel mht. Rilwan.... Det er da interessant
Den her må jeg nok æde i mig igen. Opstarten har vist, at man satser på Lössl i foråret, hvilket også bliver bekræftet i dagens HF af AK og JØ.Kent skrev: Så vi kan meget vel stå med akut behov for en førstemålmand i januar, da jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig, at man ville overlade det til Lössl.
Jeg må indrømme at det overrasker mig en del. Synes ikke målmandsposten er en, man skal gamble med. Men trænerne må jo vurdere, at Lössl er stærkere end Raska - og under alle omstændigheder tror jeg ikke, at der er nogen tvivl om, at Raska ikke har nogen fremtid i FCM. Så hvis de er lige i niveau, er det naturligvis rigtigt at satse på Lössl, der så har foråret til at overbevise om, hvorvidt han er god nok til at være førstevalg, eller om vi skal på markedet for transferfrie målmænd til sommer.
Jeg kender ikke så meget til Lössl og har kun set Vejle og Brann-kampen med ham. Vejle-kampen kostede han et mål i, grundet miskommunikation med Florescu, mens han havde et par fine redninger mod Brann i går. Synes dog stadig han er svær at vurdere.
Er der nogle af dem, der måske kender lidt mere til ham, som vil sætte et par ord på ham? Med hans højde forventer man jo, at han er i stand til at dominere feltet - gør han det?
Jeg kan kun være enig i, at Lössl er den rigtige at satse på. Men til sommer står vi så i en situation, hvor vi er nødt til enten at forlænge med Raska, eller få en ny målmand.Kent skrev:Den her må jeg nok æde i mig igen. Opstarten har vist, at man satser på Lössl i foråret, hvilket også bliver bekræftet i dagens HF af AK og JØ.Kent skrev: Så vi kan meget vel stå med akut behov for en førstemålmand i januar, da jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig, at man ville overlade det til Lössl.
Jeg må indrømme at det overrasker mig en del. Synes ikke målmandsposten er en, man skal gamble med. Men trænerne må jo vurdere, at Lössl er stærkere end Raska - og under alle omstændigheder tror jeg ikke, at der er nogen tvivl om, at Raska ikke har nogen fremtid i FCM. Så hvis de er lige i niveau, er det naturligvis rigtigt at satse på Lössl, der så har foråret til at overbevise om, hvorvidt han er god nok til at være førstevalg, eller om vi skal på markedet for transferfrie målmænd til sommer.
Jeg kender ikke så meget til Lössl og har kun set Vejle og Brann-kampen med ham. Vejle-kampen kostede han et mål i, grundet miskommunikation med Florescu, mens han havde et par fine redninger mod Brann i går. Synes dog stadig han er svær at vurdere.
Er der nogle af dem, der måske kender lidt mere til ham, som vil sætte et par ord på ham? Med hans højde forventer man jo, at han er i stand til at dominere feltet - gør han det?
Mht. Lössl så har jeg set mange af 2. divisions kampene i 2009.
Han har i faktisk alle kampe været en sikker sidste skanse, sublim i luften og forbilledlig i 1:1.
Han er god til at styre spillet og har haft et rigtig godt samarbejde med forsvaret på 2. div. (hovedsageligt Kiilerich, Zakaria, Jesper Bøge og Danusan)
Lössls udspark er lange og præcise, og har flere gange spillet folk fri, hvilket ikke lige er noget modstanderen regner med.
Det bliver utvivlsomt meget spændende at se ham få chancen på førsteholdet, og personligt tvivler jeg ikke på at han er opgaven moden.
Det kan dog tale lidt imod ham, at han ikke er ældre og måske ikke så langt oppe i hierarkiet i forhold til de andre. Det er trods alt en position, hvor man har en del at skulle sige, hvorfor jeg kan frygte lidt, at de ældre spillere/dem der er højere oppe i hierarkiet måske ikke vil lytte så meget, som de burde.