Sune Kiielerrich til Sampdoria

Om FC Midtjylland og Black Wolves

Brugeravatar
Ravnen

Re: Sune Kiielerrich til Sampdoria

Indlæg af Ravnen »

Gad vide hvad vi får for ham :mrgreen:

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Dit gæt kan være lige så godt som mit, men tror nu mindst vi har fået et par mio. for ham.

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Jacob skrev:Dit gæt kan være lige så godt som mit, men tror nu mindst vi har fået et par mio. for ham.
Nu gætter Ragz ikke, men citere hvad der står i artiklen.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mit indtryk er, at Ekstra Bladet plejer at have fingeren på pulsen, når det gælder dansk fodbold, men hvad mener de med vedvarende problemer på højre back? Javel, vores forsvar har sejlet godt og grundigt i efteråret, men det er da ikke decideret højresidens skyld. Vi har både Kolja og Ipsa (og nu altså også Bøge) på højre back. Jeg synes ikke, den EB-artikel virker helt gennemresearchet.

Og er Kiilerich overhovedet back? Jeg var overbevist om, at han var midterforsvarer, der sammen med Sviatchenko skulle danne backup for Reid og Albrechtsen, hvis uheldet virkelig var ude.

Jeg er sikker på, at Ørgaard ved, hvad han gør, og det er da lækkert at se, at vi stadig kan afsætte spillere til nogle af de store drenge (Sampdoria og CSKA Moskva). Men det gør mig da helt klart noget mindre opsat på et Kolja-salg.

Er der ikke en af de sande kendere, der lige vil beskrive Kiilerichs rolle i forsvaret?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ifølge dagens HF er det under 1 mio vi får for ham i første omgang. Det kan mangedobles hvis han kommer til at spille i Serie A. I første omgang skal han spille på deres ungdomshold frem til sommer, hvorefter det skal vurderes om han skal blive hos dem, eller lejes ud til en serie b klub

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Sune Kiilerrich er midterforsvar og ikke back, så vidt jeg ved er det Jesper Bøge der er en talentfuld højre back? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

- Hvis vi har solgt ham for under 1 mio. virker det IMO ikke som en spiller vi har ville satse på, men derimod er det vel Sviatchenko som der for alvor satses på som den næste midterforsvarer i ligaen. Samt Ipsa der så skal være back-up for Reid, Albrechtsen og Sviatchenko i midterforsvaret så.

felisan

Indlæg af felisan »

Mon ikke at man nu satser på Sviatchenko, FORDI at Kiilerich blev solgt.
Og havde man solgt Sviatchenko, hvde man nok satset på Kiilerich istedet.

- Med salget af en ung spiller kommer der i første omgang lidt penge i kassen, fremfor at afhænde dem gratis til andre klubber, som man tit har gjort.
- Man får styrket sit ry og sit brand som en af de bedste klubber i norden til at udvikle talenter
- Man får styrket sin akademi-satsning, da alle unge talenter i DK kan se, at akademiet har givet pote for en del spillere

Tror ikke det var så meget et spørgsmål om, hvem der skulle satses på, men nærmere hvem der kunne afhændes p åden mest positive måde. Og når det så var klaret, så gav det sig selv, hvem der var tilbage til at være backup til truppen.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

felisan skrev:Mon ikke at man nu satser på Sviatchenko, FORDI at Kiilerich blev solgt.
Og havde man solgt Sviatchenko, hvde man nok satset på Kiilerich istedet.

- Med salget af en ung spiller kommer der i første omgang lidt penge i kassen, fremfor at afhænde dem gratis til andre klubber, som man tit har gjort.
- Man får styrket sit ry og sit brand som en af de bedste klubber i norden til at udvikle talenter
- Man får styrket sin akademi-satsning, da alle unge talenter i DK kan se, at akademiet har givet pote for en del spillere

Tror ikke det var så meget et spørgsmål om, hvem der skulle satses på, men nærmere hvem der kunne afhændes p åden mest positive måde. Og når det så var klaret, så gav det sig selv, hvem der var tilbage til at være backup til truppen.
Det lyder rigtigt meget spot on det her. Derudover er det jo også en risiko-fri investering for klubben, for slår han ikke igennem, blir fodboldinvalid (forhåbentlig ikke) eller bare ikke er god nok, så er der hverken brugt tid eller penge på hans videre udvikling og det giver plads til en anden. Der er alligevel ikke plads til at man kan udvikle 2 midterforsvarere samtidigt i FCM

Slår han igennem ligger der jo åbenbart en masse mio og venter på at blive betalt tilbage ligesom der sikkert også er noget videresalgsklausul

Men som du skriver, så er styrkelsen af akademi-brandet nok også en vægtig faktor.

Momme

Indlæg af Momme »

Han har ikke været synderligt dyr for Sampdoria. De store penge kommer (forhåbentligt) i form af de aftaler der vil være lavet i forbindelse med at han kommer i A-truppen, spiller sin første Seria-A kamp, spiller sin Serie-A kamp nr. XX og XX, scorer sit første mål osv.

Det har vel næppe været nogen hemmelighed, at Erik stod lidt foran Sune til trods for han er yngre.

Bøge er back, Sune er midterforsvarer.

Som det også nævnes tidligere, så er det en win-win det her; han fortsætter sin udvikling på et meget bedre hold end 2. div./SAS-liga, og slår han ikke igennem dér er intet tabt endnu.
Jeg er ikke i tvivl om at Sampdoria har gjort en rigtig god handel - nu må vi så bare håbe Sune slår til.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Tipsbladet skyder alligevel noget højere end HF og EB, og skriver 4.5mio

http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/se- ... page=0%2C5

2294

Indlæg af 2294 »

Mazter81 skrev:Tipsbladet skyder alligevel noget højere end HF og EB, og skriver 4.5mio
"skyder" er jo lige præcis det rigtige ord, da der ikke er nogen af dem der ved det
Her skulle der stå noget klogt...

hviid77

Indlæg af hviid77 »

Lidt godt nyt om Sune i Samp:

http://www.bold.dk/nyt/Kiilerich-har-slaaet-anfoerer-af

Der er også stor ros til ham fra træneren på klubbens hjemmeside:

http://www.sampdoria.it/index.php?optio ... Itemid=100

Her lige et udpluk fra siden med hjælp fra Google translate:

Kiilerich er en fyr, der bogstavelig talt blev kastet ind i denne nye virkelighed, uden den mindste forberedelse i benene, fordi der på tidspunktet for forflyttelsen til Genova mesterskabet i Danmark havde stoppet for vinteren pause -- siger træner i foråret Doriana -. Han har blot behov for at spille, men er i langt bedre stand, end jeg nogensinde forventet. Stod over for en vanskelig klient som Boakye, men hvis det gik meget godt.

Et stort skulderklap til Sune, imponerende!

Besvar