Så gik det galt med et kanonslag
- Administrator
Att. alle
Glimrende tråd med masser af aktivitet. Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger.
Selvom i er uenige, skal i stadigvæk holde et sobert niveau. Der er absolut ingen grund til at tale nedsættende om hinanden. Hvis det fortsætter, vil jeg tage de store admin briller på, og stikke advarsler ud (eller karantæner).
Admin.
Selvom i er uenige, skal i stadigvæk holde et sobert niveau. Der er absolut ingen grund til at tale nedsættende om hinanden. Hvis det fortsætter, vil jeg tage de store admin briller på, og stikke advarsler ud (eller karantæner).
Admin.
Re: Så gik det galt med et kanonslag
Jo jeg fik da selv et flag lige i smasken. Men som du også skriver det skal man tage med hvis man vil være på stemningstribunen. Pointen er at flag er lovlige at have med på stadion. Det er romerlys ikke.Esben skrev:Hvad med et flag(pinden) kan det ikke skade folk? Jeg vil meget gerne have et svar!
Jeg kan så vælge at flytte mig eller leve med flagene. Jeg lever med flagene for jeg kan se hvem der har flag og hvis de svinger dem i hovedet på mig så kan jeg flytte mig.
Jeg vil også gerne flytte mig når folk tænder romerlys. Og vil også gøre det hvis det sker ved siden af mig. Men problemet er at folk tænder dem i smug fordi man ikke vil snuppes af en kontrollør. Derfor opdager man det ikke før det brænder.
Der hvor jeg syntes debatten er kørt af sporet er at folk diskuterer hvorvidt vi man skal bruge det eller ej. MAN SKAL IKKE BRUGE DET. Det er ulovligt.
Så kan man diskutere om det burde være lovligt. Det er en reel diskussion som jeg mener vi godt kan have på graven. Men jeg forstår ikke at folk uhindret for lov at skrive at det syntes det er fedt at begå ulovligheder bare fordi det giver stemning. Nogle vil måske sige hvad er forskellen på at diskutere om romerlys bør være lovlige eller om man bør bruge romerlys. Hvis ikke man kan se forskellen så forstår jeg godt vi taler forbi hinanden.
Det er muligt at romerlys ikke er mere farlig end cigaretter (som man også kan brænde sig på hvis folk ikke kan styre sig) men pointen er at cigaretter er lovlige (endnu da). Flag kan også skade andre men flag er lovlige.
Accepter at noget er ulovligt og så forsøg at ændre reglerne via dialog med klubber og politikere. Måske kan i få lov at bruge det i visse situationer under bestemte forhold. Men som det er nu så beder jeg folk holde det væk fra stadions. Det giver klubben og fansene et omdømme som balademagere og kriminelle (jo jeg mener kriminelle eftersom romerlys er ulovlige).
@ Espen jeg ved godt jeg citerer dig men det var for at kommentere på det med flaget. Mit indlæg er ment generelt på debatten og ikke kun det du skriver. (håber det er ok)
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Kan vi ikke bare tage stjernekastere med alle sammen? 
Det burde ikke være pointen, for vi diskuterer om de BURDE være lovlige, gør vi ikke?Le Compte skrev:Jo jeg fik da selv et flag lige i smasken. Men som du også skriver det skal man tage med hvis man vil være på stemningstribunen. Pointen er at flag er lovlige at have med på stadion. Det er romerlys ikke.Esben skrev:Hvad med et flag(pinden) kan det ikke skade folk? Jeg vil meget gerne have et svar!
Og når du indrømmer, at flag kan skade ligesom et romerlys kan,(der er endda større chance for det.) så falder hele dit argument, om at det er på grund af risikoen for at komme til skade, at du er imod dem, total til jorden.
Jeg diskuterer ikke om romerlys bør være lovlige. Jeg forholder mig hele tiden til at de er ulovlige (og farlige i mine øjne). Det er derfor at jeg syntes de bør holdes væk.Esben skrev:Det burde ikke være pointen, for vi diskuterer om de BURDE være lovlige, gør vi ikke?Le Compte skrev:Jo jeg fik da selv et flag lige i smasken. Men som du også skriver det skal man tage med hvis man vil være på stemningstribunen. Pointen er at flag er lovlige at have med på stadion. Det er romerlys ikke.Esben skrev:Hvad med et flag(pinden) kan det ikke skade folk? Jeg vil meget gerne have et svar!
Og når du indrømmer, at flag kan skade ligesom et romerlys kan,(der er endda større chance for det.) så falder hele dit argument, om at det er på grund af risikoen for at komme til skade, at du er imod dem, total til jorden.
Hvis folk kan få dem gjort lovlige så kan jeg ikke forhindre dem i at bruge dem på tribunerne.
Hvis folk vil have gjort flag ulovlige så er de velkomne. Jeg har nok bare accepteret at "de er kommet for at blive" (som nævnt om romerlys tidligere i debatten).
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Esben skrev: Det burde ikke være pointen, for vi diskuterer om de BURDE være lovlige, gør vi ikke?
Nej Esben, der har ikke været meget diskussion om, hvorvidt de burde gøres lovlige.
Hvis spørgsmålet er om romerlys bør være tilladte, er jeg tilbøjelig til at sige ja, for så vil det formentlig komme til at foregå på en helt anden måde, hvor der vil være mere styr på det, samt klare regler for hvordan det bør foregå. Der vil være foretaget sikkerhedsmæssige tiltag fra klubbernes side, og de officielle fanklubber vil kunne arrangere det i fællesskab med dem. Oplevelsen af det vil også blive en helt anden for det resterende publikum, da man ikke som idag vil opfatte det som nogle fjolser, der laver drengestreger og lovovertrædelser.
Edti: Men som tidligere nævnt af undertegnede og andre, bliver det svært at få gjort det lovligt, når nogle vælger at gøre som de gør pt.
-
pedersen7500
- Site Admin
- Geografisk sted: Holstebro
Nogen der ved hvordan den normale procedure er når man får en bøde for at holde/kaste et romerlys?
En af mine kammerater var nemlig så "uheldig" at blive grebet af stemningen og skulle efter kontrollørernes udsagn have kastet et tændt romerlys videre der kom fra et par rækker længere oppe.
Han har fået en bøde på 4K, men bliver han udelukket fra kampe og hvem bliver indblandet i denne sag?
En af mine kammerater var nemlig så "uheldig" at blive grebet af stemningen og skulle efter kontrollørernes udsagn have kastet et tændt romerlys videre der kom fra et par rækker længere oppe.
Han har fået en bøde på 4K, men bliver han udelukket fra kampe og hvem bliver indblandet i denne sag?
!
-
Gæst
Hvis de ikke har det på video overvågning, så kan de ikke give ham karantæne så vidt jeg ved. Men der sidder nok folk derude der kan give et lidt bedre svar.pedersen7500 skrev:Nogen der ved hvordan den normale procedure er når man får en bøde for at holde/kaste et romerlys?
-
pedersen7500
- Site Admin
- Geografisk sted: Holstebro
Okay super. Takker for svaret.Gæst skrev:Hvis de ikke har det på video overvågning, så kan de ikke give ham karantæne så vidt jeg ved. Men der sidder nok folk derude der kan give et lidt bedre svar.pedersen7500 skrev:Nogen der ved hvordan den normale procedure er når man får en bøde for at holde/kaste et romerlys?
!
Nu skriver du "uheldig".. Har ikke lige der hvor lyset bliver tænde på film, kun lige efter og der ser det nu altså ud til at personen står og vifter helt vild med det for derefter og kaste det så det lander ca en meter fra vores gruppe nede foran..pedersen7500 skrev:Nogen der ved hvordan den normale procedure er når man får en bøde for at holde/kaste et romerlys?
Havde han nu bare ladet det ligge kunne folk jo bare ha flyttet sig, derimod dem der var ved og få det i nakken ikke kunne gøre noget.. Så bøde og karantæne(1år mener jeg det er) virker nu meget fair..
Nu er det sådan at FC Midtjylland selv bestemmer hvem de vil lukke ind. Dvs. selvom de ikke kan bevise det er ham, kan de godt udelukke ham.
Hvis jeg var ham, vil jeg prøve den i retten. For så skal vagterne bevise det er ham. Vagterne sender ikke video til hinanden (det har jeg hvertfald ikke oplevet).
Så han kommer nok til at få et års karantæne også kan han trække bøden fra. Vi har nogle der har haft held med det. Så både karantæne og bøde blev ophævet.
Hvis jeg var ham, vil jeg prøve den i retten. For så skal vagterne bevise det er ham. Vagterne sender ikke video til hinanden (det har jeg hvertfald ikke oplevet).
Så han kommer nok til at få et års karantæne også kan han trække bøden fra. Vi har nogle der har haft held med det. Så både karantæne og bøde blev ophævet.
Vi kommer kun for roulade!
- Mini Bager
Så kan jeg da vidne mod ham. Stod næsten lige ved siden af klaphatten. Det vil jeg absolut ikke have noget imod. Væk med de fucking romerlys. De hører ingen steder hjemme.
Hvad er det du har imod de vagter RL/UBM???
Hvad er det du har imod de vagter RL/UBM???
- Mini Bager
Fuldstændig håbløst system. Der burde dobles op på begge deleRL/UBM skrev:
Prøv nu at slappe af i din koger! De var selvfølgelig uskyldige. Man er uskyldig til det modsatte er bevist heldigvis gælder det også for fodboldfans
Har ikke noget i mod vagterne...
Vi kommer kun for roulade!
- Mini Bager
Så siger vi detRL/UBM skrev:Prøv nu at slappe af i din koger! De var selvfølgelig uskyldige. Man er uskyldig til det modsatte er bevist heldigvis gælder det også for fodboldfans