Så gik det galt med et kanonslag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
PS

Re: Så gik det galt med et kanonslag

Indlæg af PS »

Det er noget sludder Ikastbo, der er ingen der er efter nogle fra Ubm blot fordi de er fra Ubm, der skal bestemt være plads til alle, så vi får skabt så meget stemning som muligt.

Lad endelig ikke denne debat blive til en Ubm kontra BW, for det er ikke meningen med det. Først og fremmest skal debatten her sørge for at INGEN medbringer kanonslag, og for mit vedkommende ville det så også være rart, hvis en snak herinde vil kunne få så mange som muligt til at forstå, at det heller ikke er særlig hensigtsmæssig med andre ulovligheder(herunder romerlys).

Desværre ser det ud til at de der er fortalere for romerlys, ikke er spor modtagelige for sund fornuft, og at de ikke vil høre på og tænke på andre end sig selv. Der er stadig ikke kommet nogle argumenter for, hvorfor det er at Romerlys er så fantastiske, at man vil bryde loven og genere rigtig mange mennesker med det. Det eneste der kommer fra tilhængerne af det, er stadig "sådan er det bare".

Mit forslag er at man at lægger romerlysene på hylden, og i stedet tager kampen op og forsøger at få reglerne ændret så det bliver legalt. Det er den eneste måde hvor brugen af det, nogensinde vil kunne komme til at foregå forsvarligt, og iøvrigt også den eneste måde hvorpå man vil have en chance for at det kan blive legalt.

Drop de umodne svar og den umodne egoisme og lyt til sund fornuft!

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Alex/UBM skrev:

Og til Le Compte:
Vi siger ikke folk skal gå andre steder hen, men hvis de i deres hykleriske, paranoide og naive verden føler sig utrygge ved fodbold, så må de stille sig et par meter væk fra UBM.
Jeg ved da godt hvor jeg ikke skal stå. Men hvad med Fru Muremester Jessen ude fra Naur der er med sin datter Oline på 3 år og sin søn Balthasar på 12. Hvordan skal hun vide at hun ikke skal stå ved siden af jer? Hun kommer ikke så tit så hun ved jo ikke at i kan finde på at lave andet end at vifte med jeres flag.

Når nu du har romerlys med så er det vel fair nok at andre også har det med. Hvis de lover de kan styre det. Hvordan kan man vide at man ikke skal stå ved dem? Skal man spørge folk hvad de har i lommerne? Vil du fortælle mig om du har romerlys hvis jeg spørger dig? (kunne jo være jeg var forklædt kontrollør). Jeres argument med at man bare kan flytte sig er jo ikke lige så nem at gennemføre for vi andre vel?

Jo jeg kan sidde på faxe (eller undgå udebanekampe), men så er mit spørgsmål igen: hvorfor skal jeg flytte mig fordi I vil fyre romerlys af? I har ikke mere ret til tribunen end vi andre. Og I skal overholde lovgivningen. Basta! :D
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Alex/UBM skrev:Sandsynligheden for at der bliver fyret romerlys af på hjemmebane er lille, og sandsynligheden for at du kommer til skade er næsten lige nul. Medmindre du stiller dig hen til ubm, samler et tændt romerlys op mellem hænderne og stikker det op i ansigtet på dig selv..
Du medgiver altså at der er en risiko? Om der så er 0.00001% risiko for et uheld, så er det imo alt for højt.
Alex/UBM skrev:Nytårsaften er da LANGT farligere end en hjemmebane kamp!! Men jeg går da stærkt udfra at du holder dig lukket nede i en kælder nytårsaften ved midnat? For det er da meget farligere når en masse fulde mennesker fyrer fyrværkeri side om side ved midnat, end at tage til hjemmebanekampe (af årsager som jeg har forklaret ovenfor)
Nej, for nytårsaften VED man at der kan komme skyts, mens man ikke forventer romerlys på et stadion, da det jo ikke er lovligt.

Kom nu selv ind i kampen, jeres plade har kørt i fuldstændig samme rille i 8 sider nu.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Også derfor vi stopper nu! For det ændre intet!

Fisse, stoffer, skruetrækker..
Vi kommer kun for roulade!

Momme

Indlæg af Momme »

Jeg synes det er beskæmmende, at visse elementer, som kalder sig FCM-fans, mener, at andre personer skal holde sig væk fra stadion, hvis de ikke kan acceptere klokkeklare ulovligheder, som lys, røg o. lign. uden tvivl er.
Det vil svare til at jeg siger til folk, at kan de ikke acceptere, der bliver kørt 150 km/t på motorvejen, så skal de blive væk derfra - det holder bare ikke, for hvem er det lige der laver det ulovlige? (Og jo, det kan godt sammenlignes).
Det er chokerende, at disse personer ikke ejer skyggen af respekt overfor sine medmennesker, og, i dette tilfælde, deres medfans.

At man mener at lys, røg osv. skal være lovligt er helt fint, men det bliver det ikke, hvis man pisser på de nuværende regler.

Jeg ved udmærket, at det er sjældent der bliver brugt disse ting på FCMs stadion i forhold til på udebane. Men er det ok, at "vi", FCM-fans, benytter disse ulovlige ting på andres stadion? Nej, det synes jeg ikke. Det er og bliver ulovligt.

I mine øjne skal der være en nul tolerence ved brug af sådanne ting. Dermed mener jeg at hammeren falder ved identifikation af folk der bruger disse ting, hvadenten det er på hjemme-eller udebane.
Det kan jo starte med udelukkelse fra FCM-kampe i 2 år.

De problemer FCK og BIF til tider har med deres fans i henhold til røg, lys o. lign. startede i det små, og vi har i år set, hvordan det kan gå, hvis ikke der sættes ind mod de folk, der støtter disse aktiviteter.
Jeg mindes f.eks. familier der blev ramt af fyrværkeri.
Og nej, jeg maler ikke Fanden på væggen; jeg fortæller hvordan jeg forventer det bliver hos os engang, hvis ikke det bliver stoppet i tide.

Desværre lyder det ikke til at personerne er til at snakke fornuftigt med, og jeg er bange for at der skal ske skade på nogen før de indser faren i det.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Le Compte skrev: Jo jeg kan sidde på faxe (eller undgå udebanekampe), men så er mit spørgsmål igen: hvorfor skal jeg flytte mig fordi I vil fyre romerlys af? I har ikke mere ret til tribunen end vi andre. Og I skal overholde lovgivningen. Basta! :D
Jeg gentager:
Alex/UBM skrev: Og til Le Compte:
Vi siger ikke folk skal gå andre steder hen, men hvis de i deres hykleriske, paranoide og naive verden føler sig utrygge ved fodbold, så må de stille sig et par meter væk fra UBM.
I skal ikke flytte jer, der er ingen fare, men hvis I føler der er en fare ved at et romerlys brænder på jorden 10 meter fra jer, så er det imo JER den er gal med. Og så må man da flytte sig.
1145 skrev: Du medgiver altså at der er en risiko? Om der så er 0.00001% risiko for et uheld, så er det imo alt for højt.
Fair at du har den holdning. I mine øjne skal være naive og pisse paranoid for at være bange for at tage til fodbold i Herning. Der er 0.00001% risiko for romerlys, og hvis der skulle komme et romerlys er der kun den fare man selv skaber... Af årsager jeg har forklaret tidligere.
1145 skrev: Nej, for nytårsaften VED man at der kan komme skyts, mens man ikke forventer romerlys på et stadion, da det jo ikke er lovligt.
Der har de sidste 30 år i næsten hele Europa, Sydamerika mm., været fyret romerlys af på tribunerne. Og du mener at men ikke kan forvente til fodbold, at der bliver fyret romerlys af fordi det er ulovligt?? Følg dog lidt med, og brug hjernen lidt - der har altid været fyret romerdrenge af - så det er sgu da kun til at forvente.

1145 skrev: Kom nu selv ind i kampen, jeres plade har kørt i fuldstændig samme rille i 8 sider nu.
For det har jeres plade ikke??
Momme skrev:Jeg synes det er beskæmmende, at visse elementer, som kalder sig FCM-fans, mener, at andre personer skal holde sig væk fra stadion, hvis de ikke kan acceptere klokkeklare ulovligheder, som lys, røg o. lign. uden tvivl er.
Det vil svare til at jeg siger til folk, at kan de ikke acceptere, der bliver kørt 150 km/t på motorvejen, så skal de blive væk derfra - det holder bare ikke, for hvem er det lige der laver det ulovlige? (Og jo, det kan godt sammenlignes).
Det er chokerende, at disse personer ikke ejer skyggen af respekt overfor sine medmennesker, og, i dette tilfælde, deres medfans.

At man mener at lys, røg osv. skal være lovligt er helt fint, men det bliver det ikke, hvis man pisser på de nuværende regler.

Jeg ved udmærket, at det er sjældent der bliver brugt disse ting på FCMs stadion i forhold til på udebane. Men er det ok, at "vi", FCM-fans, benytter disse ulovlige ting på andres stadion? Nej, det synes jeg ikke. Det er og bliver ulovligt.

I mine øjne skal der være en nul tolerence ved brug af sådanne ting. Dermed mener jeg at hammeren falder ved identifikation af folk der bruger disse ting, hvadenten det er på hjemme-eller udebane.
Det kan jo starte med udelukkelse fra FCM-kampe i 2 år.

De problemer FCK og BIF til tider har med deres fans i henhold til røg, lys o. lign. startede i det små, og vi har i år set, hvordan det kan gå, hvis ikke der sættes ind mod de folk, der støtter disse aktiviteter.
Jeg mindes f.eks. familier der blev ramt af fyrværkeri.
Og nej, jeg maler ikke Fanden på væggen; jeg fortæller hvordan jeg forventer det bliver hos os engang, hvis ikke det bliver stoppet i tide.

Desværre lyder det ikke til at personerne er til at snakke fornuftigt med, og jeg er bange for at der skal ske skade på nogen før de indser faren i det.
Du læser hvad du vil læse, du tolker tingene som du vil. Læs dog hvad der bliver skrevet istedet for hvad du ønsker. Læs indlæggene igen og skriv igen. Det er en ommer dit indlæg.. Du skriver alt det pis som alle de andre skriver :)
Det er livsfarligt at køre 150 km/t i trafikken, et romerlys der brænder på jorden omgivet af 20 personer som er bevidste om det, er langt fra lige så farligt.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

I skal ikke flytte jer, der er ingen fare, men hvis I føler der er en fare ved at et romerlys brænder på jorden 10 meter fra jer, så er det imo JER den er gal med. Og så må man da flytte sig.
[/quote]

Hvordan skal folk der ikke kender UBM vide at de ikke kan stå ved siden af jer fordi I fyrer romerlys af. Det ser de jo ikke før det sker. Det svarer du ikke på! Er det fordi du godt kan se problemet?

Ja selfølgelig er det os det er galt med når vi ikke syntes at det er fedt at folk står med romerlys. (IRONI).

Når folk er så hjernedøde at kaste med øl. Så frygter jeg også at nogle (ikke nødvendigvis UBM) begynder at kaste med romerlys. Derfor: Nul tolerance! Hvis jeg ser romerlys på stadion hjemmebane eller udebane så udpeger jeg gerne vedkommende. Så må folk syntes jeg er en stikker. (måske kan det få folk til at gøre det i god afstand fra mig) :D Som jeg har forstået det så er folk jo også klar til at tage konsekvenserne...
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Le Compte skrev: :D Som jeg har forstået det så er folk jo også klar til at tage konsekvenserne...
Det er jo lige præcis det de ikke er, de siger at de er klar til, at tage konskvenserne for deres handlinger, men som de selv skriver, så vil de hellere gemme sig bag et banner end blive udpeget, så står man altså ikke særlig meget ved sine handlinger. Hvis man står ved sine handliger så står man frem når der bliver spugrt hvem der gjorde tingen, og ikke krybe i skjul som en lille fej mus der er bange for konsekvenserne.

[

Det er da for fanden da ikke OS der ikke bryder lvoen den er gal med, det er da JER der bryder lvoen den er gal med. Det er selvf også MIN skyld hvis jeg kører på en landevej og en fartbilist kører ind i mig, for JEG skulle jo have flyttet mig, han gjorde jo ikke noget der var farligt, HAN kunne jo sagtens styre det. Kan i se en sammenhæng.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Le Compte skrev:

Hvordan skal folk der ikke kender UBM vide at de ikke kan stå ved siden af jer fordi I fyrer romerlys af. Det ser de jo ikke før det sker. Det svarer du ikke på! Er det fordi du godt kan se problemet?

Ja selfølgelig er det os det er galt med når vi ikke syntes at det er fedt at folk står med romerlys. (IRONI).

Når folk er så hjernedøde at kaste med øl. Så frygter jeg også at nogle (ikke nødvendigvis UBM) begynder at kaste med romerlys. Derfor: Nul tolerance! Hvis jeg ser romerlys på stadion hjemmebane eller udebane så udpeger jeg gerne vedkommende. Så må folk syntes jeg er en stikker. (måske kan det få folk til at gøre det i god afstand fra mig) :D Som jeg har forstået det så er folk jo også klar til at tage konsekvenserne...
Hvor tit sker det, at vi fylder et helt udebanesnit op??
Det er da ikke ret svært eller besværligt lige at rykke 4-5 meter væk, hvis man ikke bryder sig om romerlys!!

Hvor tit sker det lige at vi fylder et helt udebaneafsnit op???
Hvis man virkelig ikke bryder sig om romerlys, og man står tæt på, er det da ikke et problem lige at rykke 4-5 meter væk??

Dvs. at hvis du ser der bliver kastet med en øl, så er du bange for at der os bliver kastet med romerlys? :lol:

Xort

Indlæg af Xort »

Saemala skrev:
Dvs. at hvis du ser der bliver kastet med en øl, så er du bange for at der os bliver kastet med romerlys? :lol:
Med tiden ja, bare fordi folk fra UBM mener de kan styre det, så smitter det, så ser vi knægte have romerlys med, så ser vi andre fulde mennesker ha romerlys med.
Problemer er jo netop at hovederne fra UBM ikke kan og vil tage ansvar for hvad andre får af ideer fra dem..

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Saemala skrev:
Det er da ikke ret svært eller besværligt lige at rykke 4-5 meter væk, hvis man ikke bryder sig om romerlys!!

Hvis man virkelig ikke bryder sig om romerlys, og man står tæt på, er det da ikke et problem lige at rykke 4-5 meter væk??

Det er ikke det jeg taler om. Jeg spørger hvordan en tilfældig tilskuer kan se hvem der har til hensigt at bruge romerlys. Hvis vi skal holde os væk må vi jo vide hvem vi skal holde afstand til. Hvorfor kan I ikke svare på dette? Er det fordi at det kan I ikke give et svar på og så ryger argumentet med at man kan flytte sig lidt? (eller er der en fornuftig grund?)

Ja faktisk så frygter jeg folk kaster med romerlys en dag. Så du kan lol alt det du vil for min skyld..

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Saemala skrev:
Le Compte skrev:

Hvis i tomathovedtænkende paphoveder gad at følge loven og droppe at tage romerlys med når det er ULOVLIGT, så ville der ikke være et problem, kan seriøst ikke se det fede i at bruge romerlys. Og det er da noget lettere for jer at undlade, at medbringe dem, end det er for os andre, at skulle se hvilke folk vi skal undgå, det burde være JER der skal flytte jer, så indse da at det erJER der skaber problemet hva romerlys angår. Hvorfor skal os andre indordne os efter jer. Det er da fuldstændig skandaløst.

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Nu kommer man jo heller ikke som første gangs gænger til en fodboldkamp, og stiller sig lige i den aktive kerne. Samtidig tror jeg ikke der findes mange mennesker med den mindste interesse for fodbold, som ikke ved at det kan ske, og folk kan sku nok godt gætte hvor det kommer fra.

For at bruge jeres evindelige eksempel med spritbilister, så vil man jo os være mere opmærksom, hvis du kan se at en foran dig slingrer meget en lørdag nat.
Det er en smagssag og det bliver vi nok aldrig enige om.

ThomasBokr
Hvis i tomathovedtænkende paphoveder
.... sådan en indledning betyder at resten af din sætning automatisk bliver til bla bla bla.

Andro

Indlæg af Andro »

No offense, men nøj hvor kan nogen lave en mus om til en elefant.

Romerlys er ikke farlige, medmindre du får det smidt lige ned i nakken. Forstå nu, at folk ikke er for raketter eller kanonslag, men kun de meget mildere ting som romerlys og blitz.

At sammenligne det med at køre for hurtigt er jo bare helt ude i hampen, da kun den ene ting er livsfarligt. Så længe man ikke kaster med romerlys, nægter jeg at tro på, at folk kommer alvorligt til skade. Så kan folk være nok så bange og råbe skrigende væk, men det gør ikke romerlys mere farlige.

At nogle folk gerne vil stille sig 4-5 meter væk er forståeligt, men at blive væk fra stadion fordi man er bange, det kan jeg ikke sætte mig ind i overhovedet.

Romerlys er rigtig gode til at skabe stemning og sætte folk i stemningshumør, så jeg kan virkelig ikke se det slemme ved dem.

Brugeravatar
Saemala
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Le Compte skrev: Det er ikke det jeg taler om. Jeg spørger hvordan en tilfældig tilskuer kan se hvem der har til hensigt at bruge romerlys. Hvis vi skal holde os væk må vi jo vide hvem vi skal holde afstand til. Hvorfor kan I ikke svare på dette? Er det fordi at det kan I ikke give et svar på og så ryger argumentet med at man kan flytte sig lidt? (eller er der en fornuftig grund?)

Ja faktisk så frygter jeg folk kaster med romerlys en dag. Så du kan lol alt det du vil for min skyld..
Thomasbokr skrev: Hvis i tomathovedtænkende paphoveder gad at følge loven og droppe at tage romerlys med når det er ULOVLIGT, så ville der ikke være et problem, kan seriøst ikke se det fede i at bruge romerlys. Og det er da noget lettere for jer at undlade, at medbringe dem, end det er for os andre, at skulle se hvilke folk vi skal undgå, det burde være JER der skal flytte jer, så indse da at det erJER der skaber problemet hva romerlys angår. Hvorfor skal os andre indordne os efter jer. Det er da fuldstændig skandaløst.
1. jeg er ikke med i UBM, og jeg tager heller ikke romerlys, blitz osv. med til kampe!

2. Jeg synes nu bare jer der synes romerlys er så farligt overdriver alt alt for meget.
Jeg kunne forstå jer, hvis det var kanonslag og den slags vi snakkede om, men når i får romerlys til at lyde så farlige, så kan jeg kun grine :lol:

De gange der har været romerlys har de jo bare lagt på jorden, og inde i UBM klumpen, og når man ser hvad de har skrevet, virker de til at være 100% klar over at der ikke skal kastes med lortet. Romerlys er harmløse, så længe de bare ligger på jorden.

Og til jer der er bange for vi får "brøndby" tilstande iforhold til romerlys, så kommer det aldrig til at ske, medmindre vi får ligeså mange fans, der står og skråler og laver stemning som i brøndby.
Man kan jo ikke sammenligne det, da brønby er en meget større klub end os.

Besvar