Sekou Oliseh FCMs næste storsalg, kan ændre FCMs situation

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Sekou Oliseh FCMs næste storsalg, kan ændre FCMs situation

Indlæg af Lupus1999 »

Så blev klausulen udnyttet og han er væk.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Gætter på en pris i omegnen af 3 millioner.. højst..

Hmm, hvad gætter fcm7000 mon på.. Ingen aftalt pris og vel 15 millioner. :lol:

Desuden indikerer meddelsen fra børsen at prisen er fastlagt og har været det i hele forløbet, men hvad ved jeg.. Jeg taler som en bedre vidende..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:Så blev klausulen udnyttet og han er væk.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Gætter på en pris i omegnen af 3 millioner.. højst..
Kunne godt forstille mig, at det var en smule mere. Jeg tror ikke CSKA ville starte med at leje en spiller, hvis de kun skulle give 3 mio for ham. Umiddelbart kunne fx 1 mio € jo være et dejligt rundt tal ;-)

Noe

Indlæg af Noe »

Lupus1999 skrev:Hmm, hvad gætter fcm7000 mon på.. Ingen aftalt pris og vel 15 millioner. :lol:

Desuden indikerer meddelsen fra børsen at prisen er fastlagt og har været det i hele forløbet, men hvad ved jeg.. Jeg taler som en bedre vidende..
Jeg er helt enig i, at der formodentlig har ligget en eller anden form for forhåndsaftale.

Vi kan i hvert fald skyde andet led i overskriften ned. Iflg. børsmeddelelsen ændrer det ikke på forventningerne til 09/10: http://www.danskamp.dk/nyheder.php?news=1360607 Vi kommer stadig til at tabe 20-30 mio :(

/Noe

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Utrolig at nogen mener at der ligger en fast pris, når ørgaard udtaler:

Det er en god fornemmelse, at vi er i stand til at sælge spillere i et transfermarked, der ellers er særdeles trægt. Konjunkturerne gør, at det generelt er købers marked. Men vi er nu vældig godt tilfredse med handelen, siger FC Midtjyllands sportsdirektør Jens Ørgaard, uden at han dog vil sætte kroner og rubler på.

Der fremgår intet i børsmeddelelsen om at der foreligger et fast beløb.

Iøvrigt ved i jo ikke hvad der forventes af indkøb i det fremadrettet regnskabsmeddelse.

Men FCM spiller vel også på at det er købers marked, og melder ikke ud at vi har penge nok.

Enig med Kent 1 mill euro er vel rimeligt, set i forhold til hvad man tidligere har forlangt for akademispillere som den franske klub Lille var interesseret.

CSKA er ikke en lille klub økonomisk og ej heller sportsligt, oliseh er inde i varmen.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

FCM7000 skrev: Iøvrigt ved i jo ikke hvad der forventes af indkøb i det fremadrettet regnskabsmeddelse.

Men FCM spiller vel også på at det er købers marked, og melder ikke ud at vi har penge nok.

God pointe! Man har måske bestemt at man vil bruge pengene fra salget af Sekou til en ny forstærkning. Og hvis handlen ikke blev til noget så kunne man lade være at købe. På den måde vil det jo være rigtigt at forventningerne til resultatet bliver uændret. Jeg håber ihvertfald det er sådan det hænger sammen. Jeg syntes det er ok at sælge et talent selvom han kan blive mange penge værd på sigt. Hvis vi nu kan købe en rutineret angriber som vil være garant for minimum 6-8 mål pr. halvsæson.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

974

Indlæg af 974 »

Man kan vel også ræsonnere, at salget er med til at dække de ekstra udgifter der trods alt må have været ved aftalerne med Albrechtesen, Ilsø og Hübertz

Clint

Indlæg af Clint »

måske skyldes det såmænd bare, at FCM havde budgetteret med spillersalg, hvorfor forventningerne til årsregnskab er helt uændrede. Ikke specielt hokus pokus vel :geek:

Bobby

Indlæg af Bobby »

Ifølge Herning Folkeblad siger rygtet 3 mill + en videresalgsklausul. Hvis videresalgsklausulen er høj nok (min 10%) er det vel en ok handel.

http://www.aoh.dk/artikler/at-saelge-ud
/Bobby

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Som jeg nævnte tidligere ville det være et godt bud på 3 millioner og tror endda han er solgt billigere(2.5 millioner). Man kan også have en forkøbsret på en spiller med en fremtidig aftalt sum, hvilket jeg er overbevist om har været tilfældet med Oliseh.

5 kampe på første holdet og så sælger man ham til knap 3 millioner, hvilket er fremragende købmandsskab i disse tider og er vel en lille overpris. Jeg ville til sammenligning ikke give 3 millioner for Fagerberg.

974

Indlæg af 974 »

Oliseh var vel et af de store lyspunkter i Coppa Carnavale, og så vidt jeg erindrer blev han nævnt flere gange dernede fra

Derfor må det endnu engang siges, at det bare er så fedt at være med til turneringen, som jo er et fantastisk udstillingsvindue

Når man så tænker på at flere af akademispillerne også slår igennem på 1. holdet, virker det til at strategien holder vand

Staropramen

Indlæg af Staropramen »

Jeg synes det er en stor skam at vi ikke deltager i Coppa Carnevale til foråret. Der er næppe nogen tvivl om at vi ville være blevet inviteret efter sidste sæsons gode spil, og Simon Kjærs succes ville have skabt ekstra bevågenhed om holdet fra de italienske talentspejdere.

974

Indlæg af 974 »

Staropramen skrev:Jeg synes det er en stor skam at vi ikke deltager i Coppa Carnevale til foråret. Der er næppe nogen tvivl om at vi ville være blevet inviteret efter sidste sæsons gode spil, og Simon Kjærs succes ville have skabt ekstra bevågenhed om holdet fra de italienske talentspejdere.

Gør vi da ikke det ??

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Der var ikke nogen aftalt pris i aftalen men fcm fik et beløb for udlejningen.

Gæst

Indlæg af Gæst »

Jesper-Sunds skrev:Der var ikke nogen aftalt pris i aftalen men fcm fik et beløb for udlejningen.
Og det er du så skråsikker på, fordi?

Besvar