Ny førstemålmand

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Ny førstemålmand

Indlæg af Kent »

En ting vi skal være opmærksomme på ift ny førstemålmand er, at Raska måske smutter i vinterpausen, da han så har været her 3 år, hvilket betyder hans forskerordning udløber. Så vi kan meget vel stå med akut behov for en førstemålmand i januar, da jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig, at man ville overlade det til Lössl.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg læste et sted, hvor Allan Kuhn havde udtalt, at kommunikationen mellem forsvar og målmand var enormt vigtigt. Med udgangspunkt i dette tror jeg ikke på det bliver Martin Raska, da han er en dør ude i feltet og til at kommunikere med forsvaret. Dette kan også skyldes sprogproblemer, men det blandet med hans manglende evner er nok et meget godt bud.

Så derfor tror jeg man satser på Jonas Lössl og giver ham fuld tid og tillid til at spille sig ind på holdet og vise hans potentiale. Er han så ikke god nok, kan man hente Kevin Stuhr til sommer på en fri transfer. Der er også en Mikkel Andersen i Reading så vidt jeg lige er orienteret som også skulle være talentfuld. Kim C i IFK, men det er vel ikke realistisk både angående vores økonomiske situation og det at han lige har vundet sølv deroppe.

Tror Lössl er manden..

Mulige hurtige løsninger: Søren Jochumsen, Jimmy Nielsen, Michael Tørnes.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Arek mener at Raska er bedre end ham!!! Hva dælen sker der, så sympatisk plejer han da ikke at være :)

http://onside.dk/node/45531
- Det bliver Martin Raska. Og der bliver slet ikke nogen forskel at mærke, for han er en helt fantastisk målmand. Til mange træninger synes jeg, at han var meget bedre end mig, siger Onyszko til sporten.dk.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nogen andre end mig der hører Smeichel??
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Vinding

Indlæg af Vinding »

Hekler skrev:Nogen andre end mig der hører Smeichel??
Han kan i hvert fald ikke leve med at blive glemt ved at spille for et "amatørhold" i England.

Mon han vil til Heden? Men vi kunne blive et godt udstillingsvindue for ham, så han kom lidt frem i lyset igen. Han vil sikkert også gerne med til VM bare som reserve.

Vinding

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Vinding skrev:
Hekler skrev:Nogen andre end mig der hører Smeichel??
Han kan i hvert fald ikke leve med at blive glemt ved at spille for et "amatørhold" i England.

Mon han vil til Heden? Men vi kunne blive et godt udstillingsvindue for ham, så han kom lidt frem i lyset igen. Han vil sikkert også gerne med til VM bare som reserve.

Vinding
Tror ikk han er en mulighed! Han tjener virkelig fedt i nyrige Notts County, som også er en klub på vej frem og har store ambitioner! Derudover er han lige blevet kåret til månedens spiller, og det var ikk kun målmænd men alle spillere!
FCM!
FCM!
FCM!

mnm123

Indlæg af mnm123 »

mener ikke Schmeichel har den nødvendige rutine og klasse til at stå for os. Mit første prioritet må være Casper Ankergreen som har rutinen og niveauet til os og 2 valger må være at hente Anders Lindegård hjem fra Norge som siges at stå som den bedste målmand i ligaen der oppe og kan sagtens i mine øjne måle sig med de bedste her hjemme.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Så er det nu, Ørgaard!

Jeg synes, vi skal prøve norske Rosenborgs Espen Johnsen af til vores omstridte position i målet. Manden er kontraktfri til nytår og burde med sine 29 år være en målmand i sin bedste alder. For nogle sæsoner siden var han virkelig hypet af den norske presse som deres store håb, men luften fes med en skade ud af ballonen, og han tabte duellen om målet til Lars Hirschfeld. Han blev derfor lejet ud til Strømsgodset, hvor han var fast mand i to sæsoner, men de benyttede sig ikke af købsoptionen, så han røg tilbage til Rosenborg, hvor han ikke spiller. Nu løber hans kontrakt som sagt ud, og han virker som en gut, der kunne bruge lidt luftforandring.

http://www.bold.dk/nyt/Landsholdsmaalma ... traeninger

Nogle kender ham nok af navn. Han har engang scoret på udspark mod Lokomotiv Moskva, og han har haft et par berømte blundere i sin karriere. Blandt andet gav han på bizar vis et mål væk for Norge mod Spanien: http://www.youtube.com/watch?v=JUrIp3yImTc

Og for Rosenborg mod Zenit St. Petersborg: http://www.youtube.com/watch?v=JUrIp3yImTc

Men til gengæld har han rutine fra landsholdet (18 kampe for Norge), Champions League og selvfølgelig Tippeligaen. Når han er bedst, er han verdensklasse. Se f.eks. en lille bid af norsk fodboldhistorie med Johnsen i hovedrollen her: http://www.youtube.com/watch?v=JUrIp3yImTc

Altså tænker jeg lidt, at vi burde forsøge os, når nu prøvetræninger er blevet det nye sort for FCM, og når Johnsen ligefrem søger efter prøvetræninger. Ifølge bold.dk's artikel kunne han godt tænkes at fortsætte uden for Norge, og det er vel ikke helt utænkeligt, at Danmark vil være attraktivt for ham. Hvis han ikke overbeviser til prøvetræningen, kan vi jo bare droppe det.

Hvem ringer til Ørgaard og informerer ham om muligheden? :)

Momme

Indlæg af Momme »

Tror bestemt Ørgaard er klar over hvilke muligheder der er - om ikke andet, så på det østeuropæiske marked ;)

Jeg synes dog, at man skal give Lössl chancen; han har spillet rigtig godt på reserveholdet.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Synes også man skal satse på en mand der stor fast på U21 og som har højden og alderen med sig.. Vi skal være kendt for at give de unde chancen og i en "gratis" halvsæson i foråret, så er det oplagt. Han kan jo vise sig at være den nye "Schmeicel"?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cv-mæssigt lyder en tidligere norks landsholdsmålmand naturligvis interessant, men den google jeg har lavet på ham, tyder på at han er kendetegnet ved at være meget svingende i præstationerne, dårlig i feltet og med fødderne.

Det lyder altså ikke helt godt. Han er jo også blevet vraget i både Rosenborg og Strømgodset, og i hvert fald for den sidste klubs vedkommende, er det ikke ligefrem et kvalitetsstempel ift at han skulle være den klassemålmand vi mangler.

Det kan naturligvis ikke skade at tage ham over til en prøvetræning - hvis ikke andet, så for at signalere til Kevin Stuhr at vi har andre muligheder, og han derfor ikke skal være alt for grådig ;-)
Jeg tror dog stadig at KSE er førsteprioritet, og jeg vil blive overrasket hvis ikke han bliver hentet.

Et andet alternativ kunne naturligvis være Casper Ankergreen, som vi jo var efter allerede da han smuttede fra Brøndby. Så vidt jeg husker ville Brøndby dog ikke sælge ham til os på det tidspunkt, og derfor endte vi med Raska i stedet. Han har ligesom Kevin kontraktudløb til sommer, og eftersom han pt får splinter i røven på bænken i Leeds (men faktisk har spillet over 100 kampe for dem), så kunne han måske lokkes hjem (og Leeds er måske villige til at slippe ham gratis). Han har måske også været ude så længe nu, at han kan komme under forskerordningen, men det har jeg ikke helt styr på.

Alt i alt synes jeg det ser positivt ud for os på målmandsfronten og jeg er meget sikker på, at vi d. 1.2.2010 har en ny førstemålmand på kontrakt (dog måske først med tiltrædelse fra 1.7.)

Brugeravatar
Holger

Ankergren

Indlæg af Holger »

Hej Kent

Ankergren får næppe splinter i røven i Leeds. Han har spillet fast siden midt i september. Min gamle favoritklub har dermed kurs direkte mod championship og mit gæt er, at elevatoren ikke nødvendigvis stopper sin optur der. Derfor tror jeg hellere Ankergren vil blive, hvor han er.

Holger

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... ge-til-fcm
Fint med mig. han er elendig i mine øjne.

det kunne være så fedt hvis vi købte Johan Wiland eller lejede Jesper Christiansen
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi skal ikke leje nogle af de to målmænd. Vi skal have en langsigtet og permanent løsning og det skal være i vinterpausen, så man kan bruge foråret til at spille ham sammen med forsvaret. Ser det lidt som en delvis gratis sæson og det skal udnyttes til fulde, så man er 100% klar til næste sæson.

Enten giver mand fuld tillid til Jonas Lössl, hvilket jeg mener man burde gøre. Han har den rigtige højde, er talentfuld og det ville satme være ærgeligt, hvis han skiftede klub for så at bevise han er den nye Thomas Sørensen eller PS. Giver man ikke ham chancen så ser jeg kun en permanent kontrakt med en af FCKérne men ingen af dem vil spille for os, det er da urealistisk at tro. Næh, så burde man i stedet sætte alt ind på Casper Ankergren og så have Kevin Stuhr som backup, men jeg mener ikke Stuhr er bedre end Lössl.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

1. Jeg tror ikke FCM har en stor pose penge til en målmand.
2. Vi SKAL have en målmand hentet ind, hvis det skal hænge sammen.
3. Det er svært at se nogen komme til for at være efter Lössel.
Til sammen tror jeg vi ender på en forlængelse med Raska, men der kan være andre inde i billedet, jeg ved bare ikke hvem det skulle være.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar