Hvem bliver Ørgaards afløser ?
Hvem bliver Ørgaards afløser ?
jeg har tit tænkt om der ikke en dag kommer en udmelding om at Ørgaard trækker sig fordi han vil prøve en anden karriere.
Jeg ved godt at ørgaard for mange har en kultstatus, men i min verden er han den hovedansvarlige for FCMs nedtur.
Ørgaard står for en del fatale indkøb de sidste par år, ja han har nuvel lavet en del gode salg, men han har guddømme også smidt pengene væk på spillere som Dadu, Raska, Marsic, ibrabim, futherseth, klimpl, fagerberg, Califf og en polsk målmand.
+ at ørgaard satsede på Thomasberg som træner, et klart sats.
Mit bud på en afløser kunne være en Ove Pedersen.
Jeg ved godt at ørgaard for mange har en kultstatus, men i min verden er han den hovedansvarlige for FCMs nedtur.
Ørgaard står for en del fatale indkøb de sidste par år, ja han har nuvel lavet en del gode salg, men han har guddømme også smidt pengene væk på spillere som Dadu, Raska, Marsic, ibrabim, futherseth, klimpl, fagerberg, Califf og en polsk målmand.
+ at ørgaard satsede på Thomasberg som træner, et klart sats.
Mit bud på en afløser kunne være en Ove Pedersen.
Re: Hvem bliver Ørgaards afløser ?
Jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor Jens Ørgaard skulle trække sig. Er han hovedansvarlig for nedturen, skal han da også have ros for at skuden er blevet vendt. Det er egentlig ret lame at folk glemmer køb som Simon Poulsen, Dennis Sørensen, osv, men bliver ved med at hive fejlkøbene frem.
Ørgaard tror jeg næppe stopper sådan lige som Sportsdirektør i FCM...
Jeg er stadig af den overbevisning at havde vi ikke haft Ørgaard havde vi aldrig fået de resultater som vi har opnået gennem de første 10 år.. Så bare fordi det ikke rer gået perfekt det sidste stykke tid syntes jeg man skal passe på med at pege på en med ansvaret...
Den med ansvaret er efter min mening spillerne selv
Jeg er stadig af den overbevisning at havde vi ikke haft Ørgaard havde vi aldrig fået de resultater som vi har opnået gennem de første 10 år.. Så bare fordi det ikke rer gået perfekt det sidste stykke tid syntes jeg man skal passe på med at pege på en med ansvaret...
Det kunne være ørgaard havde andre planer med sit liv ? at være sportsdirektør slider hårdt på helbredet og familien. Min fremstlling er også hypotetisk jf. lige det.Vandsø skrev:Jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor Jens Ørgaard skulle trække sig. Er han hovedansvarlig for nedturen, skal han da også have ros for at skuden er blevet vendt. Det er egentlig ret lame at folk glemmer køb som Simon Poulsen, Dennis Sørensen, osv, men bliver ved med at hive fejlkøbene frem.
Ørgaard kan ikke leve på sin fortid, de indkøb har har lavet de sidste par år er skandaløse og hvor Allan Pedersen Ekstra Bladet plus andre medier har konfronteret disse indkøb, selv en Ove Pedersen.
Dog de sidste indkøb MA og Ilsø er gode, men også nødvendige.
I en professionel virksomhed noteret på en børs, så er det altid på chefniveau at ansvaret ligger alt andet vil være upassende.Ragz skrev:Ørgaard tror jeg næppe stopper sådan lige som Sportsdirektør i FCM...
I det her tilfælde den sportsansvarlige, som er Ørgaard og ingen andre.
Det er chefens opgave, at optimere og motivere spillerne og trænerne, den har i FCMs tilfælde fejlet, det er ørgaard, der er ansvarlig for indkøb, så køber han spillere der ikke levere, så ligger ansvaret på ørgaard og ingen andre.
Ørgaard har bestemt lavet et fint arbejde i FCM, men i en børsvirksomhed kan man ikke tage hensyn til at man har lavet et godt arbejde bagud, focus er altid forud. og på det sidste har det ikke været overbevisende det Ørgaard har foretaget sig.
Jeg er ret sikker på at Ørgaard også er sportschef om 10 år. Men hvis han på et tidspunkt vælger en anden stilling, måske bliver formand for bestyrelsen, så er Claus Steinlein jo oplagt, han er vel nærmest Ørgaards lærling, og er guld værd for Akademiet. Men, det er altså rigtig langt ude i fremtiden..
De er som om, de her Ørgaard-tråde bare ikke vil dø.
Lad os nu tage snakken omkring afløsere, når den bliver aktuel. Der er intet, der tyder på, at Ørgaard stopper, men alligevel er det blevet hevet frem/krævet gang på gang af trådstarter. Jeg tror som Ravnen også, at det bliver en indefra, når den dag kommer. Er det aktuelt? Nej.
Nogen dårlig sportsdirektør er Jens Ørgaard ikke. Opbygningen af hele klubben taler for sig selv, og jeg synes ikke engang, han gør det skidt nu. Alle vores transfers i år har givet god mening. Jeg synes, Ørgaard viser, at han har lært af de fejlkøb, der nu engang har været. Vi har også, som de fleste nok har bemærket, haft uvanligt mange prøvespillere på det sidste. Det giver da et signal om, at man går grundigt til værks og forsøger at minimere antallet af "nitter", når der skal skrives kontrakter. Men der vil altid være risiko ved transfers, selvom de umiddelbart virker gode nok. Der er en del eksempler:
Fagerberg lignede et stort håb i Sverige og var en vigtig mand for sin klub. Mange husker nok også Trylleriks udtalelse om "fucking Ronaldinho". Han lignede en god spiller. Prisen var afgjort for høj, men det var svært at forudse, at han ville få det så svært, som han har fået det. Mange svenskere har hittet før ham i Superligaen.
Klimpl lignede også en god mand i starten. Han skulle udfylde giganthullet efter Bak, og det gjorde han faktisk okay. Pludselig var det dog som om, der skete noget med Klimpl, og han røg lige så stille af holdet efter flere sløje præstationer.
Furuseth var et af de få lys hos de grå mus. Der var gode takter fra ham i Viborg, og efter min mening gjorde han det også godt i flere kampe for os. Jeg husker bl.a. en 2-0-sejr over FCK, hvor han scorede; og en radiokommentator gik helt i selvsving over ham i en kamp mod OB, tror jeg det var. Han havde haft psykiske problemer engang i Sverige eller Norge med en træner, der ikke kunne lide ham, men der var vel ingen, der havde forudset, at han ville stoppe karrieren på den måde efter et halvt år (for så at genoptage den senere).
Dadu scorede mange mål i Rusland/Moldova, Marcic var inde omkring kroatisk U-21, Califf var dansk mester med AaB etc., etc. Gnanou er stort set den eneste spiller, jeg virkelig, virkelig ikke kan se, hvorfor vi skulle have. Han kunne kun tale fransk, og han var for ringe - helt fejlscoutet. Forhåbentlig ser vi ikke spillere som ham igen.
Alt i alt burde det illustrere, at der bag langt de fleste af fejlkøbene sådan set lå en god mening og en fin idé fra Ørgaards side. At det ikke fungerede i praksis, er en anden sag.
Jeg tror på, at selv en "gammel" ulv kan lære nye tricks. Ørgaard ligner i mine øjne en mand, der hele tiden søger at forbedre sig, hvor han har fejlet. Får vi en spiller eller to med til salgsvinduet VM næste sommer, så er der kun meget få, der er bedre til at presse citronen end Jens Ørgaard. Når han sælger profiler, sælger han dem dyrt.
Lad os nu tage snakken omkring afløsere, når den bliver aktuel. Der er intet, der tyder på, at Ørgaard stopper, men alligevel er det blevet hevet frem/krævet gang på gang af trådstarter. Jeg tror som Ravnen også, at det bliver en indefra, når den dag kommer. Er det aktuelt? Nej.
Nogen dårlig sportsdirektør er Jens Ørgaard ikke. Opbygningen af hele klubben taler for sig selv, og jeg synes ikke engang, han gør det skidt nu. Alle vores transfers i år har givet god mening. Jeg synes, Ørgaard viser, at han har lært af de fejlkøb, der nu engang har været. Vi har også, som de fleste nok har bemærket, haft uvanligt mange prøvespillere på det sidste. Det giver da et signal om, at man går grundigt til værks og forsøger at minimere antallet af "nitter", når der skal skrives kontrakter. Men der vil altid være risiko ved transfers, selvom de umiddelbart virker gode nok. Der er en del eksempler:
Fagerberg lignede et stort håb i Sverige og var en vigtig mand for sin klub. Mange husker nok også Trylleriks udtalelse om "fucking Ronaldinho". Han lignede en god spiller. Prisen var afgjort for høj, men det var svært at forudse, at han ville få det så svært, som han har fået det. Mange svenskere har hittet før ham i Superligaen.
Klimpl lignede også en god mand i starten. Han skulle udfylde giganthullet efter Bak, og det gjorde han faktisk okay. Pludselig var det dog som om, der skete noget med Klimpl, og han røg lige så stille af holdet efter flere sløje præstationer.
Furuseth var et af de få lys hos de grå mus. Der var gode takter fra ham i Viborg, og efter min mening gjorde han det også godt i flere kampe for os. Jeg husker bl.a. en 2-0-sejr over FCK, hvor han scorede; og en radiokommentator gik helt i selvsving over ham i en kamp mod OB, tror jeg det var. Han havde haft psykiske problemer engang i Sverige eller Norge med en træner, der ikke kunne lide ham, men der var vel ingen, der havde forudset, at han ville stoppe karrieren på den måde efter et halvt år (for så at genoptage den senere).
Dadu scorede mange mål i Rusland/Moldova, Marcic var inde omkring kroatisk U-21, Califf var dansk mester med AaB etc., etc. Gnanou er stort set den eneste spiller, jeg virkelig, virkelig ikke kan se, hvorfor vi skulle have. Han kunne kun tale fransk, og han var for ringe - helt fejlscoutet. Forhåbentlig ser vi ikke spillere som ham igen.
Alt i alt burde det illustrere, at der bag langt de fleste af fejlkøbene sådan set lå en god mening og en fin idé fra Ørgaards side. At det ikke fungerede i praksis, er en anden sag.
Jeg tror på, at selv en "gammel" ulv kan lære nye tricks. Ørgaard ligner i mine øjne en mand, der hele tiden søger at forbedre sig, hvor han har fejlet. Får vi en spiller eller to med til salgsvinduet VM næste sommer, så er der kun meget få, der er bedre til at presse citronen end Jens Ørgaard. Når han sælger profiler, sælger han dem dyrt.
-
Poulsgaard
Jeg går ud fra at han også i din verden har ansvaret for at FCM i det hele taget er kommet så langt at man kan spilde milioner på spillere som, du var den eneste der på forhånd viste, aldrig ville få success i FCM?FCM7000 skrev:jeg har tit tænkt om der ikke en dag kommer en udmelding om at Ørgaard trækker sig fordi han vil prøve en anden karriere.
Looool, jeg går ud fra at du mener EfBs træner, skulle han overtage sportsdirektør stolenFCM7000 skrev: Mit bud på en afløser kunne være en Ove Pedersen.
Det kan være at OP bliver en god sportschef i dit FM spil?
Du må sku holde op med at skrive her på graven lige efter du har røget, eller i det mindste angive i dit enme felt at du joker.....
Mvh.
Peder Poulsgaard
--------------------------------------------
Festbyen - Alt til din børnefødselsdag
Peder Poulsgaard
--------------------------------------------
Festbyen - Alt til din børnefødselsdag
Jeg ønsker på ingen måde at forsvare FCM7000's indlæg som på alle måder indikerer at bunden er ved at ryge ud af dette forum, men lige mht. Ove Pedersen, løber han faktisk med 3/4 vind: OP har i EFB faktisk en stilling som manager (lidt i stil med den engelske tradition). Dermed har han en øget indflydelse på køb og salg af spillere i forhold til ligaens resterende trænere. Når man derudover tænker på at OP er kendt for at se et hav af kampe, så er ideen om OP som sportschef måske slet ikke så dum. Det bliver bare ikke i FCM inden for den nærmeste fremtid.Poulsgaard skrev: Looool, jeg går ud fra at du mener EfBs træner, skulle han overtage sportsdirektør stolen), hvilke forudsætninger skulle OP have for den stilling. Selv i din verden kræver en ansættelse vel både kvalifikationer og et vis renomé ?
/Noe
Jeg citerer godt nok kun denne lille stump, men...FCM7000 skrev:jeg har tit tænkt om der ikke en dag kommer en udmelding om at Ørgaard trækker sig
Du må da være totalt historieløs, hvis det er din indgang til Ørgaard??
Der er ganske få mennesker der har været med igennem hele FCM historie. Hvis der er én mand der symbolisere og samtidigt har substans så er det sku da Ørgaard. Jeg har ikke nogen speciel kultfølelse, omkring ham, men det er sku lige så svært at forstp FCM uden ham som det er at forstå Brøndby uden Bjerregaard, eller FCK uden Flemming Østergaard.
Der er en historie bag alle klubber hvis man ikke forstår den, eller i det mindste kender den, så er det svært at forstå handlingerne.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Hekler normalt gider jeg ikke at diskutere med dig, da jeg vurdere at det er tidsspild.Hekler skrev:Jeg citerer godt nok kun denne lille stump, men...FCM7000 skrev:jeg har tit tænkt om der ikke en dag kommer en udmelding om at Ørgaard trækker sig
Du må da være totalt historieløs, hvis det er din indgang til Ørgaard??
Der er ganske få mennesker der har været med igennem hele FCM historie. Hvis der er én mand der symbolisere og samtidigt har substans så er det sku da Ørgaard. Jeg har ikke nogen speciel kultfølelse, omkring ham, men det er sku lige så svært at forstp FCM uden ham som det er at forstå Brøndby uden Bjerregaard, eller FCK uden Flemming Østergaard.
Der er en historie bag alle klubber hvis man ikke forstår den, eller i det mindste kender den, så er det svært at forstå handlingerne.
Min harme er dog over dig fordi, at du kun klipper noget ud fra mit indlæg, der står jo, at det er hvis han selv ønsker at gå en dag, fordi han vil prøve noget nyt, og fordi det at være sportsdirektør slidder på et familie liv og helbred nogle gange.
Så det har ikke en kæft at gøre med om jeg kender til FCMs historie, for ønsker Ørgaard at gå en dag, ja så er han da totalt lige glad med din opridsning af historien om FCM.
Man skal ikke kaste med sten, FCM7000. Du er selv den mest selektive af alle, når folk går dig på klingen. Og sådan er det hver eneste gang. Du går jo let hen over indlæggene fra Ravn og nedad for så først at tage til genmæle ved Heklers indlæg. Og så har dit svar endda intet med trådens ellers helt fantastiske emne at gøre.
Sigh...
Sigh...
Jeg holder mig til fakta, og det er at jeg kun sætter et scenarie, om hvem der kunne afløse en ørgaard, hvis ørgaard ønskede at trække sig en dag, af personlige årsager.Acebone skrev:Man skal ikke kaste med sten, FCM7000. Du er selv den mest selektive af alle, når folk går dig på klingen. Og sådan er det hver eneste gang. Du går jo let hen over indlæggene fra Ravn og nedad for så først at tage til genmæle ved Heklers indlæg. Og så har dit svar endda intet med trådens ellers helt fantastiske emne at gøre.
Sigh...
Det er fakta, så er der nogen der siger at det gør han ikke, men så bryder de jo det scenarie, som er sat op.
En steinlein kunne måske være manden som Ravnen skriver.
Ørgaard bliver aldrig formand for FCM, han har ikke erfaringen fra erhvervslivet, har ikke uddannelsen til det, han har ikke pengene som mange andre formænd har.
Per Bjerregaard havde hverken heller uddannelsen eller pengene, men alligevel ender han som formand da han laver en retræte. Hans og Ørgaards status i de to klubber er rimelig sammenlignelig, de har skabt storklubber fra det rene ingenting. Så jeg tror såmænd godt det kunne ske at Ørgaard blev formand her, det er bare 10-15 år ude i fremtiden, og derfor ikke særligt aktuelt at diskutere.
Ørgaard kunne sagtens blive formand hvis han havde opbakningen til det.. Jeg er sikker på at hvis Ørgaard bliver ved med at vise resultater de næste 10 år, så vil folk også bakke ham op om en formands post... Dog tror jeg personligt slet ik han selv er interesseret i det da formanden for FCM ik er så fremtræden.. Ørgaard ligner jo en mand som elsker at være i rampelyset
Og Claus Steinlein ligner en sikker kandidat til at skulle overtage tronen den dag Ørgaard siger stop..
Og Claus Steinlein ligner en sikker kandidat til at skulle overtage tronen den dag Ørgaard siger stop..