FCM - EfB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: FCM - EfB

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:
Ravnen skrev:selvom vi brændte nogle direktører, så får vi dem i kassen vi skal bruge, vi er helt ufatteligt skarpe i øjeblikket.
Det er vel ret selvmodsigende? Vi brænder vel 5 100% chancer i 2. halvleg, så hvis vi havde været "ufattelig skarpe" havde vi vil vundet 8-0?
Haha, du er da også en rigtig flueknepper ;)

"Ufatteligt" kommer jo an på hvad man ser det i forhold til. Vi havde en periode med krise, og under denne krise producerede vi også chancer, men kunne vi score på dem? Så hvis vi skal fluekneppe færdigt, så er vi faktisk ufatteligt skarpe, nu, og særligt mod Esbjerg med 8 mål over to kampe, indenfor rimelig kort tid.

Ellers er jeg enig med mht. 1 halvleg, den kunne nemt være gået Esbjergs vej der, det var uendeligt kedeligt at stå nede bag Esbjerg målet, og vente på FCM angreb for de var korte og sporadiske. 1-0 målet giver masser af ro, og så kom det gode spil.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Meget ofte lider taberne af en fodbold af en mærkelig form for hukommelsestab efter en kamp. Kevin Conboy udtalte til tv2 sport, at FCM havde 3-4 chancer i hele kampen og scorede på de 3. Det var forskellen på dagen.

Hmm. Reid på overliggeren, Dannys halvflugter midt foran kassen lige på keeperen, Ilsø alene igennem, Borring forbi tomt mål, Albrechtsen hovedstød reddet på stregen, Ilsø på stolpen. Det var 6! chancer man ville sige burde have givet mål og ærgret sig over i en uafgjort kamp. Mener faktisk jeg har glemt en stor Borring chance men kan ikke helt huske det. Derudover de 3 kasser.

Jeeeeesus, somebody help him. Demens i så tidlig en alder. Der må være noget alvorligt galt :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

En mega kamp...total kamp-geist.. Jeg er meget imponeret. Havde inden kampen "håbet" på uafgjort, og så vinder de 3-0. Thyges hug til slut, må blive årtes mål... tænk at fyre sådanne et hug ind igen... det, var der hvis ingen, der havde regnet med :shock: Glæder mig allerede til foråret 2010 :P i medgang og modgang.
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ikastbo skrev:Thyges hug til slut, må blive årtes mål...
Højst det næstbedste. Hugget mod Randers var vildere. ;)

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Fantastisk af Thyge den nye frisparks ekspert, hvem havde regnet med det :)

Bemærk iøvrigt at der pt. kun er 6 point op til fjerde pladsen. Og med en god afslutning på efteråret vil den muligvis være inden for række vide. :P

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Om vi kan nå fjerdepladsen i efteråret er nok usikkert ;) men hullet op til midterfeltet er i hvert fald blevet lukket, og hvis både FCK og FCN spiller som de gjorde mod RFC og HBK når vi skal møde dem så tror jeg på minimum 4 point, hvis vi spiller som vi gør pt vel at mærke.
Samtidigt skal Agf i de sidste kampe møde BIF (h) og Esbjerg (u), hvilket bestemt ikke er lette kampe og det samme med AaB, der har Esbjerg (u) og SønderjydkE (u). SønderjydskE er jo altid pisseirriterende at have med at gøre....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Generelt en meget opløftende indsats over stort set hele linien syntes jeg og anden halvleg var vel, chancemæssigt, noget af det bedste vi har præsteret i lange tider. I dag scorer vi ikke bare 3 mål på 3 chancer, vi kunne også snildt have lavet 3-5 stykker mere.

Første halvleg balancerede på en knivsæg og det var tydeligt, at vi i store periode havde svært ved at spille os fremad banen mod et Esbjerg-mandskab som både stod godt på banen og som var aggressive de deres genpres, noget som skabte uro i vores opspil. Ove Pedersen udtalte til TV2Sport at det første mål afgjorde det hele, da de ellers havde fuldt styr på os, da vi ikke kunne løbe kontra mod dem og FCM ikke magter at skabe en fodboldkamp.

Ting jeg ellers noterede mig fra kampen:

- Danny Olsen slog nogle gudehjørnespark, hvilket resulterede i en kasse, en på overliggeren og en redning på stregen. Lad endelig manden med den bedste sparketeknik i truppen blive ved med at sparke dem, så kan det måske være at dødboldene endelig bliver det våben som de burde være.

- Kim C er stadig ikke en målscorer. Kan godt lide sympatiske Kim Christensen, og han både fighter og fordeler (periodisk) også godt fra spidspositionen, men der er ingen tvivl om at han både mangler klasse i feltet og i afslutningerne. Forhåbentlig finder vi en ny afløser til Frank her til vinter.

- Forsvaret stod ved noget af deres bedste overhovedet i denne sæson og tillod nærmest ikke store chancer imod sig, nogle langskud var hvad det kunne blive til for Esbjerg.

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Hausser skrev: - Forsvaret stod ved noget af deres bedste overhovedet i denne sæson og tillod nærmest ikke store chancer imod sig, nogle langskud var hvad det kunne blive til for Esbjerg.
Helt enig Albrechtsen ser ud til at have stabiliseret forsvaret, forsætter han denne stil kunne han blive en seriøs kandidat til VM truppen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nå så er vi kun to points efter "guldkandidaterne" fra Århus. Det kunne være lækkert at vinde i Kjøwenhavn, og lige nappe Aab og AGF inden vinterpausen.... :roll:

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Le Compte skrev:Jeg bemærkede at en af spillerne der varmede op nede ved Cottonfield tribunen smed sine handsker i frustration da Riddersholm er nede at fortælle hvem der skal skiftes ind i løbet at 2. halvleg. Jeg stod på Nordea så jeg er stod ikke godt placeret. Men mener at det var Sivebæk. Til allersidst gentager episoden sig på spillerbænken hvor der sparkes til et eller andet. Igen mener jeg at kunne se at det var Sivebæk. Var der andre en mig der så noget? (hvis jeg tager fejl med hensyn til hvorvidt det var Sivebæk så beklager jeg)

Jeg syntes at det er dårlig stil at reagere på den måde. Fair nok at man vil spille. Men så må han jo bare klø på! Det er først nu at vi kan tillade os at "eksperimentere" og give de unge talenter chancen i denne sæson.
Det var Siv. Han tuder videre i dagens HF, og siger, han har spillet sin sidste kamp for FCM.
Jeg har tidligere været på Sivebæks side, men nu må det stoppe. Han har åbenbart problemer med knæet, så han er under alle omstændigheder ude mod både FCK og FCN, men dernæst er det yderst forståeligt, at netop Kolja kom ind i stedet i lørdags. Kampen stod 1-0 da udskiftningen blev foretaget, så der var ikke brug for en ny offensiv spiller, men derimod en spiller der kunne lukke af defensivt, ikke just noget Siv er kendt for.

Hvis han gad se det i et lidt større perspektiv, i stedet for at sidde i sin egen lille verden til sin fede konge-hyre, kunne han nok godt have forudset den indskiftning. Klø på og så hold kæft. Det skaber stjerner. Du kommer ikke på hold, ved at brokke dig.

Besvar