Leon Jessen udtaget til landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Leon Jessen udtaget til landsholdet

Indlæg af Ravnen »

Ros fra Simon Kjær til Leon: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 254692.ece
- Leon var stærk både offensivt og defensivt. Jeg var tryg ved at spille sammen med ham. Det er imponerende han kan blive ved med at løbe, siger Simon Kjær.
Der er også ros fra Morten Olsen: http://tv2sport.dk/node/43943
Landstræner Morten Olsen siger:

- Rieks og Absalonsen gjorde det okay, mens Leon Jessen gjorde det rigtig godt. Lad os kalde det godkendt for Rieks og Absalonsen og mere end godkendt for Jessen.

Leon Jessen, der endda var i startopstillingen, er dog mere beskeden i sin vurdering af sig selv.

- Jeg synes, det gik godt, så det er jeg glad for, fortæller Leon Jessen, der også fik ros af midtbanegeneral Christian Poulsen:

- Leon gjorde det nok bedst af debutanterne. Rieks og Absalonsen gjorde det også okay, men Leon fik markeret sig mest.

pow21

Indlæg af pow21 »

Synes Jessen gjorde det okay i dag, men tror i der bliver udtaget to venstrebacks i vm truppen når alle mand er klar? kom til at sidde og tænke over det, for det må være Jessens chance.

Uanset er det vigtigt at Lumb ikke gør det bedre mod USA, så reservetjansen går til Jessen, hvis det er noget Morten forhåbentligt prioriterer.

pow21

Indlæg af pow21 »

PS skrev:Han har da ikke spillet sig af holdet i 1. halvleg, tværtimod har han vel nærmere overhalet Michael J, eller minimum kommet op på siden af ham. Flot debut må man sige.
Jeg bliver nødt til at stille spørgsmålstegn ved din ædruelighed :D, det sker jo aldrig i en enkelt træningskamp, Michael J har spillet en masse vm kampe og gjort det fornuftigt, og har ganske enkelt mere erfaring at tilbyde, derudover kommer han med meget stærkere defensive egenskaber. Der er ingen trænere på højt niveau, der vil begynde at lave om på en trup der har vundet en vm kval. hvor de forskellige mekanismer er indarbejdet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

pow21 skrev:Jeg bliver nødt til at stille spørgsmålstegn ved din ædruelighed :D, det sker jo aldrig i en enkelt træningskamp, Michael J har spillet en masse vm kampe og gjort det fornuftigt, og har ganske enkelt mere erfaring at tilbyde, derudover kommer han med meget stærkere defensive egenskaber. Der er ingen trænere på højt niveau, der vil begynde at lave om på en trup der har vundet en vm kval. hvor de forskellige mekanismer er indarbejdet.
Jeg tror da det er din ædruelighed, der skal stille spørgsmålstegn ved. MJ har spillet 5 landskampe i alt, heraf 4 i VM-kvallen. Så vidt jeg husker har vi brugt i omegnen af 8 forskellige spillere på venstre back gennem VM-kvallen, så at sige at de forskellige mekanismer er indarbejdet er helt igennem forkert - især i forsvaret, hvor det vel er tæt på, at vi ikke stillede med den samme 4 kæde en eneste gang.
Venstre backen er helt klart den position på banen, hvor den billigste vm-plads er til salg. Mon ikke vi vil se et hård opgør om den mellem en række spillere hen over foråret. Nu er det på onsdag Lumbs tur til at vise hvad han har at byde på. Næste slag kommer til at stå på ligalandsholdets tur, hvor det bliver spændende at se, om MO udtager 3 venstre backs, eller om der allerede sker en sortering der.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Klap hesten.

Planen var i følge Landstræneren at tage Leon med på ligalandsholds tur. Men pga. Michael Jacobsens skade valgte man så at tage ham med allerede nu.

Der er ufatteligt lang tid til VM, og der er ingen der kommer med eller bliver smidt af pga. en præstation allerede nu.

Men det skader da aldrig med en god figur.....og så kan vi allesammen få oppustede forventninger så vi kan ligge et enormt pres på Leon, således vi ved han kan holde til det ved VM hvis han kommer så langt.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hekler skrev:Klap hesten.

Planen var i følge Landstræneren at tage Leon med på ligalandsholds tur. Men pga. Michael Jacobsens skade valgte man så at tage ham med allerede nu.

Der er ufatteligt lang tid til VM, og der er ingen der kommer med eller bliver smidt af pga. en præstation allerede nu.

Men det skader da aldrig med en god figur.....og så kan vi allesammen få oppustede forventninger så vi kan ligge et enormt pres på Leon, således vi ved han kan holde til det ved VM hvis han kommer så langt.
Altså, jeg tror det er noget mere præster eller forsvind end du regner med. Havde Jessen præsteret som MJ gjorde mod Chile, så er jeg sikker på han havde været ude af landsholdet mindst indtil efter VM og måske også længere. Vi har set mange eksempler på one-hit-wonders fra Morten Olsen som har underpræsteret i én kamp og så er røget ud i kulden.

Med Jessens gode præstation, så mener jeg bestemt han har spillet sig ind i kampen om VM-pladserne. Falder Lumb igennem mod USA, så tvivler jeg på der er flere chancer til ham og sådan tror jeg MO vil fortsætte indtil han lægger sig fast på de par venstre backs som skal med.

Holder Jessen niveau i FCM, så er jeg ret sikker han nok skal komme med i landsholdstruppen igen og leverer han igen varen der, ja så kan han altså snildt komme med til VM på et yderligt mandat og endda med gode muligheder for spilletid :D Så hurtigt kan det altså gå..

Denis Egebæk

Re: Leon Jessen tættere på VM?

Indlæg af Denis Egebæk »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... fantastisk

Med Michael Lumbs afgang til russisk (!) fodbold, kan vejen til VM være blevet kortere for Leon Jessen. Hvis han ikke fra start tilspiller sig en fast plads i Zenit, må Lumbs chancer for en plads i VM truppen alt andet lige være forringede, og i hvert fald bliver det kun Leon Jessen (af de to) der får muligheden for at vise sig frem for Morten Olsen på ligalandsholdets tur.

Besvar