Årsregnskabet i FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: Årsregnskabet i FCM?

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Det Hausser påpeger er, at vi ikke havde mange likvide midler ved regnskabsårets slutning, men det behøver ikke være noget problem, da vi jo har løbende indtægter i form af sponsorater, rater på tidligere spillersalg samt kampindtægter. Jeg har heller ikke mange penge på min konto i slutningen af måneden, men sålænge der bare går løn ind d. 1., kan jeg sagtens betale regninger ;-)
Det ville altså også hurtigt blive et problem for dig hvis du bruger 10 millioner i hver måned men kun tjener 7. Mon ikke de løbende indtægter så rigeligt bliver opvejet af de løbende udgifter?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Det ville altså også hurtigt blive et problem for dig hvis du bruger 10 millioner i hver måned men kun tjener 7. Mon ikke de løbende indtægter så rigeligt bliver opvejet af de løbende udgifter?
Jo, jo, men vi skal jo huske - som du selv har påpeget mange gange - at en af de ting, der belaster vores regnskab mest, er afskrivninger på spillertruppen. Der er jo tale om et værditab, som ikke skal betales med likvide midler - så det påvirker ikke vores likviditet.

Så de løbende indtægter og udgifter balancerer bedre end det ser ud til, hvis man bare ser på bundlinien i sidste ende.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Blot til information, Aab er derude hvor de må låne penge til driften: http://www.bold.dk/nyt/AaB-laaner-penge-til-driften

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lidt mere her: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 253326.ece

Det nytter intet med en stor egenkapital, når man ikke kan råde over den. Spørgsmålet er om 130 mio kroner er den reelle værdi, de aktiviteter det er sat i kan ikke være meget værd i disse tider.

Jeg forstår simpelthen, til stadighed ikke, at FCM også sprang med på den håndbold gallej, man kunne i andre klubber se med al tydelighed hvor dårlig en forretning det er.

pow21

Indlæg af pow21 »

De har mange af deres penge bundet op i en bygning, og det kan de ikke sælge her i finanskrisen.

Men det virker sgu lidt som om folk helst vil vende det blinde øje til, og snakke om andre klubber, og hvor skidt det går dem, kan folk ikke sidde og fnise som små skolepiger i off topic tråden, vi er endda selv i ko-lort til halsen, så måske det ville være en idé at lade tråden her handle om FCM og vores overlevelse.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

For at forstå at FCMs situation ikke er enestående, så må man også se på hvordan de andre klubber klarer sig. Vi kan ikke sidde med skyklapper på og kun stirre på vores egne tal.

En anden pointe var at Aab brænder nallerne på håndbolden, og at vi nu også gør det. Det har ikke nødvendigvis noget med finanskrise at gøre.

Al form for spekulation er jo risikalt, det samme er ejendomsspekulation, markedet går op og ned, men i stedet for at erkende sine egne fejl, er det jo nemmere at skyde skylden på finanskrisen.

Så fri os nu for moraliseren, de eneste vi kan sammenligne vores situation med, er de nærliggende superligaklubber.

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Hiver lige denne gamle traver frem igen da det jo snart er tid for et nyt årsregnskab (12. oktober).

Jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i de mange forskellige udmeldinger der har været i forbindelse med de mange køb og salg, men er forventningen ikke stadig et ret stort underskud på -40-50 millioner i seneste regnskabsår (1/7/2009-30/6/2010) og et rundt nul i det nuværende (1/7/2010-30/6/2011)?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mikael Lyk Madsen skrev:Hiver lige denne gamle traver frem igen da det jo snart er tid for et nyt årsregnskab (12. oktober).

Jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i de mange forskellige udmeldinger der har været i forbindelse med de mange køb og salg, men er forventningen ikke stadig et ret stort underskud på -40-50 millioner i seneste regnskabsår (1/7/2009-30/6/2010) og et rundt nul i det nuværende (1/7/2010-30/6/2011)?
Stort set rigtig.
Forventninger er stadig minus 40-55 i det afsluttede, mens meldingerne til det kommende har været et plus, uden størrelsen er blevet konkretiseret. Det bliver det nok ifm regnskabet for sidste år.

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Så er det vel i dag vi kan forvente regnskabet, hvis ellers man kan regne med hvad Dansk AMP skriver? Så mår der snart dukke noget op.

Hvis resultat bliver som forventet kan jeg allerede se "FCM bløder" overskrifterne for mig, også selvom det er jo helt som forventet, og at der angiveligt er kommet meget bedre styr på økonomien det seneste år.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kan det passe vi først får det i forbindelse med generalforsamlingen? Svært at læse ud fra indkaldelsen.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mike80 skrev:Kan det passe vi først får det i forbindelse med generalforsamlingen? Svært at læse ud fra indkaldelsen.

Mike
Nej. Det kommer i dag. Der er dog nok et bestyrelsesmøde, der skal overstås først, så måske kommer det først hrn på aftenen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

minus 58,4 mio....... av,av især set i lyset af en omsætning på 70 mio. Total katastroferegnskab.
http://hugin.info/137453/R/1451298/392410.pdf

David

Indlæg af David »

Underskud er aldrig godt, men intet nyt i det. Det var jo ca det forventede.

Men så længe den 3 års plan forløber som den skal, så er jeg helt rolig.

David

1549

Indlæg af 1549 »

Et meget skidt årsregnskab, selvom det var forventet med et underskud på mellem -40 til -55 mio. kr. Jeg havde håbet, at det ville ende i den lave ende af det millionspænd, men istedet endte det på -58,4 mio. kr.

Yderligere står der lidt om de fremtidige forventninger til 2010/2011 på side 13-14, som jeg bider mærke i. Her vil transferaktiviteter bidrage positivt på ca. 34 mio. kr., som det ser ud nu. Og selvom vi stort set er blevet lovet overskud til næste år, så står der, at næste års resultat ender på mellem -5 mio. kr. eller et 0-resultat. Virker meget skuffende med de kæmpe salg, som der har været over sommeren, men det er trods alt en kæmpe forbedring fra de -58,4 mio. kr. Det viser, at FCM stadig har lang vej igen med deres 3-årsplan i forhold til besparelser på driften. Spillerlønningerne er således steget en smule i dette regnskabsår, men forventes at falde i de kommende år, hvilket der allerede er taget de indledende skridt til, som bør have fuld efekt i de kommende år frem.

Alt i alt er jeg skuffet over et kæmpe underskud. Mest fordi det er i den høje ende af det forventelige, men også fordi det er en lille smule større end det. Derudover havde jeg håbet, at man var kommet en lille smule længere i 3-årsplanen, så man allerede til næste år kunne vise positive tal med de kæmpe salg, der var i løbet af sommeren.

I hvilket regnskab tæller salgene af Afriyie og Jessen forresten? Synes nemlig ikke de står nævnt i beretningen over salg, som påvirker 2010/2011 regnskabet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

1549 skrev:I hvilket regnskab tæller salgene af Afriyie og Jessen forresten? Synes nemlig ikke de står nævnt i beretningen over salg, som påvirker 2010/2011 regnskabet.
Det er i det aflagte regnskab - de står under afgang i tabellen på s. 10.

De minus -5 i forventning er uden (yderligere?) spillersalg, og vel med en forventet slutplacering, der er noget lavere end den nuværende. Så der er trods alt muligheder for at skabe et positivt resultat.

Jeg synes dog det er bekymrende at håndbold giver minus 7 på trods af at man har optimeret driften for 6 mio. Umiddelbart virker det håbløst at få det til at køre rundt - medmindre man kommer i de meget lukrative slutkampe, og kan indtægterne der virkelig være så store?

Besvar