Leon Jessen udtaget til landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: Leon Jessen udtaget til landsholdet

Indlæg af Hausser »

Leon Jessen er vel den her har holdt det højeste og mest stabile niveau for FCM i hele denne sæson, så selv om udtagelsen bestemt kommer overraskende, så er det et eller andet sted meget logisk at det er ham som bliver udtaget. Er ikke i tvivl om at Morten Olsen værdsætter Jessens åbenlyse offensive kvaliteter og han er bestemt en spiller som kan have en fremtid omkring landsholdet.

Stort tillykke til Leon Jessen og ros til Morten Olsen for at kigge et bundholds/midterholds vej.

I øvrigt må den her udtagelse irritere Dennis helt vildt, det kunne vel næsten kun være værre hvis Heinze også røg med ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kæmpe tillykke til Leon!

Bestemt overraskende, men uden at kritisere Leon for meget, så siger det altså også noget om (det manglende) niveau hos danske venstre backs.

Men det er et kæmpe klap på skulderen til Leon, der har vist en forbilledlig indstilling både da man købte Chr. Poulsen til hans plads og da han desværre løb ind i en længerevarende skade. Han har opført sig meget prof i den forbindelse og mange unge spillere **host** Sivebæk, Jude ***host*** kunne lære noget af ham.

Det må godt nok også samtidig være en våd klud i ansigtet på CP, og fremskynde hans farvel....

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Stærkt leon fra brande!!!
Er mega stolt af drengen, men det er nu en kæmpe overraskelse!
Det hænger selvfølgelig sammen med niveuaet på venstrebacken.
Hvad med ham der patrick mtilliga? Han var da super sidste år og spiller i primera division? selvom det ikk lige gør godt for ham dernede må han da have et vist niveau.
Cris Sørensen fra OB? Må være pga. alderen...

Men alligevel et kæmpe tillykke til Leon!;)

974

Indlæg af 974 »

Ja det var sgu en flot udtagelse

Han har virkelig forbedret sig mere og mere, og kan jo løbe det meste af banen rundt i næsten en hel kamp ( han hang lidt de sidste 7 minutter i søndags )

Ove Pedersen nævnte ham iøvrigt også som kandidat den anden aften i programmet efter Onside, så han havde vist set den komme

uschel

Indlæg af uschel »

Det er bestemt flot at Leon er udtaget. Knægten er i en rivende udvikling. Specielt offensivt. Jeg mener dog stadig han mangler noget defensivt før han når Landsholdsniveau. Ydermere så må jeg sige, at jeg ikke fatter at vores gamle helt Simon Poulsen Ikke er udtaget til venstrebacken. Han spiller fast på et tophold i holland og endvidere i Champions League. Men det må jo måske bunde i at han aldrig vil blive udtaget sålænge at MO er træner. I lighed med Kristian Bak bla.

974

Indlæg af 974 »

uschel skrev: Ydermere så må jeg sige, at jeg ikke fatter at vores gamle helt Simon Poulsen Ikke er udtaget til venstrebacken. Han spiller fast på et tophold i holland og endvidere i Champions League. Men det må jo måske bunde i at han aldrig vil blive udtaget sålænge at MO er træner. I lighed med Kristian Bak bla.
Måske han har vurderet at han bare har brug for en der har let ved at komme hertil - Simon P skal der måske lidt større tovtrækning i gang med
Simon P har været udtaget til landsholdet 3 gange så lad være med at komme med sådan nogle åndsvage kommentarer...
Kristian Bak har ligeledes spillet nogle pladser som har været godt besat igennem årene

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hausser skrev: I øvrigt må den her udtagelse irritere Dennis helt vildt, det kunne vel næsten kun være værre hvis Heinze også røg med ;)
Når en FCM spiller bliver udtaget er det selvf altid helt fortjent og på tide og ja vi Heinze bliver nok den næste. Jeg undrer mig bare over at niclas jensen må have sagt nej til MO :-) Syntes stadig Leon tit bliver fanget på mellemhånd. Og AK har heldigvis tagen konsikvensen af det . Len og Winston skal bare ikke spille ved siden af hinanden så er jeg mere tryg. Leon har altid været en gudespiller i FCM, mest pga af hans herkomst. Men han har også spidskompetance der rykker igennem på asist siden. Hans indlæg de har altid været knivskarpe, han satser virkelig igennem på de indlæg og det er dejligt at se.

Men at Simon ikke bliver udtaget i stedet for forstår jeg ikke. De 3 kampe jeg har set SP spille back i AZ har han faktisk haft lidt samme problemer som Leon. Syntes måske bare ikke det kan sammenlignes at have dem henholdsvis imod Arsenal og HBK. SP har en speed og en målfarlighed der langt overgår Leon´s. Ud over det er SP en dejlig spiller at have i modgang, der er altid god lyd på simon og der bliver kæmpet til det sidste. Begge spillere har en fordel i at de ville kunne dække 2-3 pladser i MO system.

Dennis

Indlæg af Dennis »

974 skrev: Simon P har været udtaget til landsholdet 3 gange så lad være med at komme med sådan nogle åndsvage kommentarer...
Simon har aldrig fået chancen i kamp for dk, han har fået små 35 min spilletid. Og de 25 af dem har han fået på højre kanten, husker ikke om han overhovedet for fået lov at spille på venstre.

Nu er venstre kanten og venstre back jo ikke ligefrem der vi har været stærkest besat. Længe siden dk har haft en venstre back der har taget mange kampe i streg. På kanten har MO skiftet konstant pga skader.

uschel

Indlæg af uschel »

974 skrev:
uschel skrev: Ydermere så må jeg sige, at jeg ikke fatter at vores gamle helt Simon Poulsen Ikke er udtaget til venstrebacken. Han spiller fast på et tophold i holland og endvidere i Champions League. Men det må jo måske bunde i at han aldrig vil blive udtaget sålænge at MO er træner. I lighed med Kristian Bak bla.
Måske han har vurderet at han bare har brug for en der har let ved at komme hertil - Simon P skal der måske lidt større tovtrækning i gang med
Simon P har været udtaget til landsholdet 3 gange så lad være med at komme med sådan nogle åndsvage kommentarer...
Kristian Bak har ligeledes spillet nogle pladser som har været godt besat igennem årene
Åndsvage kommentarer? hvis der er noget der er åndsvagt, så er det da at sige, at simon ikke skal udtages fordi det kræver tovttrækkeri, og det er svært at få ham her til 1. der er landskampspause. Osse i holland. "Rommedahl var udtaget, nu skadet" 2.Det er holland han bor i. Ikke Honduras" så prøv lige at skru ned for charmen eller sæt dig ind i tingene inden du formulerer dig i så nedladende en tone. Og ja simon har før været udtaget, men det kan bare undre at han igen og igen bliver forbigået, skønt vi svømmer i skader på Landsholdet. Og det er jo ikke fordi, vi har et væld at danske spillere, som spiller fast på tophold i udlandet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror nu Morten Olsen primært bruger træningen til at bedømme nye spillere. Jeg tror også Olsen bruger nogle af de yderste pladser i truppen, til blot at få et større overblik over materialet, ved at give nogle spillere chancen til træningen, og håbe at en 20 minutters landsholdsdebut vil pace spilleren frem, så hans niveau stiger på klubholdet, og dermed bliver mere aktuel for landsholdet at bruge. I nogle tilfælde giver landsholdsdebut jo også mulighed for en kontrakt i udlandet.

Det er en chance for Leon, han må gribe den hvert sekund han er i landsholdslejren. Netop Leon tror jeg har gode chancer i det spil, for han ejer en vilje og ukuelighed som ikke er mange danske fodboldspillere forundt.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

974 skrev: Kristian Bak har ligeledes spillet nogle pladser som har været godt besat igennem årene
Plus han efter min mening ikke er høj nok til at tage kampen op i midterforsvaret på højeste niveau og den bageste midtbane ved jeg faktisk ikke helt hvor højt hans niveau ligger på - men der er altså stærk konkurrence fra Christian Poulsen, Leon A, Daniel Jensen, Wurtz, Hjalte og Jacob Poulsen.

Men hans skadesperioder har nok også haft en del at sige

974

Indlæg af 974 »

uschel skrev:
974 skrev:
Åndsvage kommentarer? hvis der er noget der er åndsvagt, så er det da at sige, at simon ikke skal udtages fordi det kræver tovttrækkeri, og det er svært at få ham her til 1. der er landskampspause. Osse i holland. "Rommedahl var udtaget, nu skadet" 2.Det er holland han bor i. Ikke Honduras" så prøv lige at skru ned for charmen eller sæt dig ind i tingene inden du formulerer dig i så nedladende en tone. Og ja simon har før været udtaget, men det kan bare undre at han igen og igen bliver forbigået, skønt vi svømmer i skader på Landsholdet. Og det er jo ikke fordi, vi har et væld at danske spillere, som spiller fast på tophold i udlandet.
Slap nu lige af engang Uschel :-)

Det er da en "åndsvag" kommentar at hævde at fordi MO er træner så bliver de ikke udtaget
Han har garanteret sine bevæggrunde for ikke at tage Simon Poulsen med, måske vurderes han ganske enkelt til at være god nok til det hold han ønsker?
Det bør da ikke partout være sådan at man skal udtages fordi man spiller på et hold i Holland som tilfældigvis er med i Chl, hvor de iøvrigt for nyligt blev slagtet

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

974 skrev: Slap nu lige af engang Uschel :-)

Det er da en "åndsvag" kommentar at hævde at fordi MO er træner så bliver de ikke udtaget
Han har garanteret sine bevæggrunde for ikke at tage Simon Poulsen med, måske vurderes han ganske enkelt til at være god nok til det hold han ønsker?
Det bør da ikke partout være sådan at man skal udtages fordi man spiller på et hold i Holland som tilfældigvis er med i Chl, hvor de iøvrigt for nyligt blev slagtet
Slagtet eller ej - Champions league vil altid give en erfaring eller to, som du ikke får ved at kæmpe i bunden af SAS ligaen.
Og jeg tilslutter mig da gerne koret af folk der undrer sig over at Simon ikke får chancen. Det er stort at Leon er udtaget - selvfølgelig, men det burde vel næsten være i disse kampe man tager folk som Simon med. Kampen betyder ingenting, og Simon ville kunne vise at han godt kan være med.

974

Indlæg af 974 »

Altså jeg vil da også gerne se Simon Poulsen, men siger bare at der sikkert har været en eller anden grund til at han ikke er kommet med...

På AZ´s side står der faktisk både at han skulle være udtaget, men samtidig har han dog deltaget i træningen idag :-)

http://www.az.nl/index.php?id=223&newsi ... erid=18578

http://www.az.nl/index.php?id=223&newsi ... erid=18578

Dennis

Indlæg af Dennis »

974 skrev:Altså jeg vil da også gerne se Simon Poulsen, men siger bare at der sikkert har været en eller anden grund til at han ikke er kommet med...
Ja at Morten ikke er rigtigt klog :D Hvilken grund tænker du ellers på?

Besvar