FCM - Randers
FCM - Randers
Det er en spændende og ekstrem vigtig kamp vi går imøde i weekenden mod Randers. Først og fremmest vil det være utrolig vigtigt at slå Randers for dermed at tage yderligere et skridt væk fra bunden og nærme os de hold, der ligger i feltet lige over os. En sejr vil også være utrolig vigtig for at flytte fokus fra hele Onyzsko sagen og vise at den ikke har sat sit præg på holdet.
Randers skal have point og helst 3 af slagsen, hvis de skal bringe bare lidt håb om overlevelse tilbage i truppen. Jeg tror dog alligevel, at de vil spille lidt afventende og lade os om at skabe kampen. Det skal vi også kunne, og jeg synes at spillet bliver bedre og bedre. Mener heller ikke der skal laves for meget om på holdet, udover de nødvendige ændringer i målet og i angrebet, hvor hhv. Arek er væk og Frank er skadet.
Mit bud/håb på en opstilling er:
Raska
Ipsa - Albrechtsen - Reid - Leon
Danny - Florescu - Thyge - Borring
Ilsø
Kim C
Hvorvidt det bliver Raska eller Lössl på mål er svært at sige, men jeg tror mest på Raska pga. hans erfaring.
Kim C. gjorde det i mine øjne ganske fornuftigt mod AGF. Meget aktiv og god til at skille sig af med bolden. Jeg mener helt sikkert, han bør starte inde. Nu har jeg ikke set Fagerberg spille på andetholdet, men det kunne være spændende at få ham på bænken og give ham chancen. Jeg synes ikke Jude har været overbevisende, de få gange han har været med.
Randers skal have point og helst 3 af slagsen, hvis de skal bringe bare lidt håb om overlevelse tilbage i truppen. Jeg tror dog alligevel, at de vil spille lidt afventende og lade os om at skabe kampen. Det skal vi også kunne, og jeg synes at spillet bliver bedre og bedre. Mener heller ikke der skal laves for meget om på holdet, udover de nødvendige ændringer i målet og i angrebet, hvor hhv. Arek er væk og Frank er skadet.
Mit bud/håb på en opstilling er:
Raska
Ipsa - Albrechtsen - Reid - Leon
Danny - Florescu - Thyge - Borring
Ilsø
Kim C
Hvorvidt det bliver Raska eller Lössl på mål er svært at sige, men jeg tror mest på Raska pga. hans erfaring.
Kim C. gjorde det i mine øjne ganske fornuftigt mod AGF. Meget aktiv og god til at skille sig af med bolden. Jeg mener helt sikkert, han bør starte inde. Nu har jeg ikke set Fagerberg spille på andetholdet, men det kunne være spændende at få ham på bænken og give ham chancen. Jeg synes ikke Jude har været overbevisende, de få gange han har været med.
/Bobby
Re: FCM - Randers
Jeg er egentlig helt enig med dig. Det eneste jeg kunne se anderledes er højre back, men jeg ved ikke hvor tæt Kolje er på at ramme formen igen, og om Kuhn sætter Ipsa af som egentlig har gjort det ret godt det seneste stykke tid.
Det vigtigste ved denne kamp er faktisk, at vi ikke taber den. Et nederlag vil genstarte krise-snakken og risikoen for nedrykning. En sejr vil få alvor sætte Randers, men vi kan reelt godt leve med uafgjort - især set i lyset af den uro, der har været omkring trupppen i denne uge.
Jeg er ikke i tvivl om, at det bliver Raska der erstatter Arek, og det er jeg rimelig tryg ved.
Angrebsmæssigt er Kim C sandsynligvis den foretrukne, da han jo var førstereserve sidst. Alternativerne er Hybben, hvis man vil have en lignende type, eller Jude der vel også har spillet ok på reserveholdet. Det vil dog kræve en helt anden spillestil, men tror at Ilsø kunne være en god kreatør ift en meget bevægelig Jude. Problemet er, at uden en god targetmand, så vil vi ikke kunne udnytte fløjene så godt som vi plejer, og det er trods alt vores stærkeste våben.
Jeg er ikke i tvivl om, at det bliver Raska der erstatter Arek, og det er jeg rimelig tryg ved.
Angrebsmæssigt er Kim C sandsynligvis den foretrukne, da han jo var førstereserve sidst. Alternativerne er Hybben, hvis man vil have en lignende type, eller Jude der vel også har spillet ok på reserveholdet. Det vil dog kræve en helt anden spillestil, men tror at Ilsø kunne være en god kreatør ift en meget bevægelig Jude. Problemet er, at uden en god targetmand, så vil vi ikke kunne udnytte fløjene så godt som vi plejer, og det er trods alt vores stærkeste våben.
-
FobbieRowler
-----------------Raska-------------------
Ipsa---Reid--------Albrechtsen---Leon
Olsen----Thyge---Florescu----Borring
----------------Ilsø-----------------------
--------------Kim C----------------------
Håber ikke det bliver noget med at Danny eller Thyge skal op og spille som hængende angriber
Hvad skete der med vores Georgiske ven, blev han sendt hjem igen, eller er han stadig i klubben?¿ Kunne jo være en spændende kanin at trække op af hatten
Men ellers regner jeg med, at vi får Randers ned med nakken igen.... og selvfølgelig efterfølgende fyrer Kuhn
Ipsa---Reid--------Albrechtsen---Leon
Olsen----Thyge---Florescu----Borring
----------------Ilsø-----------------------
--------------Kim C----------------------
Håber ikke det bliver noget med at Danny eller Thyge skal op og spille som hængende angriber
Hvad skete der med vores Georgiske ven, blev han sendt hjem igen, eller er han stadig i klubben?¿ Kunne jo være en spændende kanin at trække op af hatten
Men ellers regner jeg med, at vi får Randers ned med nakken igen.... og selvfølgelig efterfølgende fyrer Kuhn
Ja især hvis vi kun vinder 4-1 så skal der falde brænde ned. Det var ikke godt nokFobbieRowler skrev: Men ellers regner jeg med, at vi får Randers ned med nakken igen.... og selvfølgelig efterfølgende fyrer Kuhn
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Randers har fået en fin start med Ove C, det er ekstremt vigtigt, at de ikke kommer i gang igen med en sejr over os. De hold, der ligger under os i ligaen, skal vi simpelthen kunne vinde over på nuværende tidspunkt, alt andet vil starte alt for meget krisesnak igen, nu hvor det ellers ligner, at vi er godt på vej ud af krisen.
Jeg ser klart Raska som målmanden mod Randers. Han har erfaringen, og han har også allerede spillet en kamp i SAS-Ligaen i år, hvor han klarede det udmærket.
Hvis han stadig efter 2½ år i klubben ikke kan kommunikere med forsvaret, kan jeg ikke forestille mig andet, end at Kuhn har gjort en stor opgave ud af at træne kommunikationen i den her uge. Folk, der har været tilstede på træningsbanen eller har tænkt sig at være det de næste par dage, må dog kunne sige noget her.
Resten af startopstillingen giver lidt sig selv, det er vel næsten kun Kim C, der kan være tvivl om. Kuhn kunne godt finde på at starte med Hübertz inde, alt efter hvor meget han lægger vægt på hovedspillet vs. Hübertz's mangler i spillets andre facetter. Kim C er dog heller ikke helt elendig at lægge indlæg ind til.
Alt i alt bliver det forhåbentlig en sikker sejr. Uafgjort vil være til at leve med, men jeg vil blive skuffet, hvis vi ikke får de vigtige 3 point.
Jeg ser klart Raska som målmanden mod Randers. Han har erfaringen, og han har også allerede spillet en kamp i SAS-Ligaen i år, hvor han klarede det udmærket.
Hvis han stadig efter 2½ år i klubben ikke kan kommunikere med forsvaret, kan jeg ikke forestille mig andet, end at Kuhn har gjort en stor opgave ud af at træne kommunikationen i den her uge. Folk, der har været tilstede på træningsbanen eller har tænkt sig at være det de næste par dage, må dog kunne sige noget her.
Resten af startopstillingen giver lidt sig selv, det er vel næsten kun Kim C, der kan være tvivl om. Kuhn kunne godt finde på at starte med Hübertz inde, alt efter hvor meget han lægger vægt på hovedspillet vs. Hübertz's mangler i spillets andre facetter. Kim C er dog heller ikke helt elendig at lægge indlæg ind til.
Alt i alt bliver det forhåbentlig en sikker sejr. Uafgjort vil være til at leve med, men jeg vil blive skuffet, hvis vi ikke får de vigtige 3 point.
Og det blev så Raska...
http://www.bold.dk/nyt/Raska-paa-maal-mod-Randers
Ved ikke helt hvad jeg skal mene
.. men ok har har gjort det sådan rimeligt... så mom ikke han er top motiviteret til at bevise sit værd...
Ved ikke helt hvad jeg skal mene
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
-
FobbieRowler
Synes det er fair nok, at raska får chancen, han har sgu aldrig klaget sig over noget, så vidt jeg ved! ...og så har han også rutinen, hvilket jeg synes betyder meget i sådan en kamp som denne, der er ingen grund til at Randers får ny tro på overlevelse og synes ikke at vi er langt nok væk fra stregen endnu, til at eksperimentere (mere end vi allerede har gjort!!Ikastbo skrev:Og det blev så Raska...
Ved ikke helt hvad jeg skal mene.. men ok har har gjort det sådan rimeligt... så mom ikke han er top motiviteret til at bevise sit værd...
Når det så er sagt, så glæder jeg mig til at se Lössl i aktion, gerne længere henne i sæsonen!
Fint med Raska på mål. Jeg syntes han er en god målmand. Men jeg syntes han har en svaghed på langskud.
Mener især at da vi spillede i Moskva røg der nogle langskud ind. (nuvel det var også klassespillere). Men jeg syntes det er hans største svaghed. Set over den tid han har vogtet målet for FCM
Mener især at da vi spillede i Moskva røg der nogle langskud ind. (nuvel det var også klassespillere). Men jeg syntes det er hans største svaghed. Set over den tid han har vogtet målet for FCM
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
-
mousebreaker
Le Compte skrev:Fint med Raska på mål. Jeg syntes han er en god målmand. Men jeg syntes han har en svaghed på langskud.
Sjovt nok. Dengang Raska var fast mand, da havde jeg de samme tanker mhb på langskud. Synes der gik en del ind. Synes dog ikke der var deciderede drops imellem som jeg husker det. Men det kan selvflg være at Raska's placeringsevne mangler noget der. Men mon ikke der for målmændene er noget varians ligesom der er for angribere. Stolpe ind stolpe ud.
Jeg synes Raska er en god målmand og ser ingen grund til at klubben, i lyset af den økonomiske situation, skal ud og investere i en ny klasse keeper.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Peter Ross
Tja. Det var den gang, hvor spillerne ikke syntes, de skulle dække op udenfor feltet?mousebreaker skrev:Le Compte skrev:Fint med Raska på mål. Jeg syntes han er en god målmand. Men jeg syntes han har en svaghed på langskud.
Sjovt nok. Dengang Raska var fast mand, da havde jeg de samme tanker mhb på langskud. Synes der gik en del ind. Synes dog ikke der var deciderede drops imellem som jeg husker det. Men det kan selvflg være at Raska's placeringsevne mangler noget der. Men mon ikke der for målmændene er noget varians ligesom der er for angribere. Stolpe ind stolpe ud.
@Le compte: Så vidt jeg husker, så sendte Lokomotiv Moskva nogle uhyggeligt kvalificerede langskud afsted derovre? Biliyadinov (Staveplade) havde i hvert fald et par forsøg ikke ret mange keepere ville se skyggen af, inden bolden ramte nettet.
0-1
-Mikkel Bechmann
Okay mål, men hvor irriterer det mig grænseløst at Reid igen står og kigger fodbold. Han skal simpelthen ind med hele kroppen og skærme af for Bechmann, i stedet for halvforkølet at stikke det ene ben ud og prøve på blokere. Fejlen ligger ikke udelukkende på Reid, men mere opmærksomhed kunne nemt have forhindret det mål.
-Mikkel Bechmann
Okay mål, men hvor irriterer det mig grænseløst at Reid igen står og kigger fodbold. Han skal simpelthen ind med hele kroppen og skærme af for Bechmann, i stedet for halvforkølet at stikke det ene ben ud og prøve på blokere. Fejlen ligger ikke udelukkende på Reid, men mere opmærksomhed kunne nemt have forhindret det mål.
Ja den burde Reid have afværget, han kunne forholdsvis let have losset bolden af h til. Man kan dårligt klandre Albrechtsen for at tabe en luftduel til Hightower.
Ellers en velspillet og spændende kamp, som jeg stadig tror på kan falde ud til vores fordel. Dejligt at se at vi ikke kun spiller over fløjene, men også har folk der kan lave noget fremad rettet over midten. Det gør vores spil knap så let at læse.
Det er også spændende at se Danny og Borring pludselig bytter plads, sådan noget er med til at skabe forvirring og ustabilitet i modstandernes forsvar.
Eneste udskiftning jeg ville foretage er Kim C., han er med i lidt, men slet ikke nok, men spørgsmålet er så om nogle af bænkfolkene vil være i stand til at gøre det bedre?
Ellers en velspillet og spændende kamp, som jeg stadig tror på kan falde ud til vores fordel. Dejligt at se at vi ikke kun spiller over fløjene, men også har folk der kan lave noget fremad rettet over midten. Det gør vores spil knap så let at læse.
Det er også spændende at se Danny og Borring pludselig bytter plads, sådan noget er med til at skabe forvirring og ustabilitet i modstandernes forsvar.
Eneste udskiftning jeg ville foretage er Kim C., han er med i lidt, men slet ikke nok, men spørgsmålet er så om nogle af bænkfolkene vil være i stand til at gøre det bedre?
Whoa godt mål 
Tøfting virker sur på TV
Tøfting virker sur på TV
Thygeeeee, den nye dødboldsskytte hahahaaaa.
Så er det nu de skal knækkes, pres pres pres.
Så er det nu de skal knækkes, pres pres pres.