Arek fritstillet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Re: Arek fritstillet

Indlæg af Hekler »

Se quizzen i højre side for nogle domme fra Retten for at få en fornemmelse for sagen: http://www.emu.dk/gsk/fag/sam/uvforloeb ... affen.html
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Men det er jo helt væk, jeg kan da også føle ubehag ved at overvære to mænd der står og snaver, og det tror jeg faktisk mange mænd kan, (og nej det har intet med usikkerhed på egen seksualitet) bør det så også være ulovligt at jeg ytrer mig herom?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Arek har en skidt sag, loven siger det ret tydeligt og der er næppe formildende omstændigheder. Spørgsmålet er om forlaget og "forfatteren" (en eller anden sekunda journalist som vil have sit navn frem gætter jeg på), egentlig ikke har udnyttet Arek, han har sikkert været let at lokke en masse pis ud af.
Men det ændrer ikke ved at det nu offentlig er Arek, som har udtalt alle de famøse ord.

Jeg vil blive MEGET overrasket hvis anmeldelsen alene, ikke er årsag nok til at FCM kan slippe helt ud af kontrakten, uden at slippe en krone.
Jeg ved ikke hvad Areks årsløn var i FCM, men mon ikke det var over en million? Man bliver ikke rig på at sælge 1 bog, og eftersom Arek ikke engang er "forfatteren" så må det være en beskeden procentdel han får (forfatteren får normalt 15% af markedsprisen på bogen).
Så alt i alt har det været en rigtig dårlig forretning for Arek at udgive den bog, hvis den koster ham hans kontrakt. Endnu en dum handling lagt til de mange andre.

Andro

Indlæg af Andro »

PS skrev:Men det er jo helt væk, jeg kan da også føle ubehag ved at overvære to mænd der står og snaver, og det tror jeg faktisk mange mænd kan, (og nej det har intet med usikkerhed på egen seksualitet) bør det så også være ulovligt at jeg ytrer mig herom?
Hvis du udgiver en bog om det eller siger det i medierne, så ja. Nu er snakken jo ikke om, hvad der bør være ulovligt, men om hvad der er , og Areks udtalelser er ulovlige.

Som Ravnen siger, Arek har en rigtig skidt sag. Han vil formentlig tabe sagen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Selvfølgelig bliver Arek ikke dømt for disse udtalelser. Det er bare en latterlig politiker, som skal slå plat på Areks dumhed. Hvis de dømmer ham for noget er det da udelukkende pga. hele sagen og Areks stupide baggrund. Så kan man jo konstant dømme folk efter denne paragraf.
Jeg vil i bund og grund skide på hvad Arek har af holdninger. Jeg deler ikke nogen af dem, men derfor skal jeg ikke dømme Arek på hans holdninger. Problemet ligger i hans behov for at gå ud og lufte dem i medierne totalt uden grund. Det er håbløst dumt og snot hamrende uintelligent gjort af en mand, som har fået en ny chance. Hans ansættelse var allerede kontroversiel og derfor kan han ikke træde det mindste ved siden af, hvis FCM skal kunne forsvare at have ham ansat. Derfor er fyringen logisk.
Jeg mener ikke hans holdninger er specielt overraskende. Arek har aldrig været helt normal, hvilket han er hadet for blandt de fleste, og elsket for blandt nogle. Det der overrasker mig er, at der ikke var nogen der fik ham forklaret hvor dybt åndssvagt og hovedrystende unødvendigt det var at udgive denne bog. Når manden åbenlyst ikke selv er begavet nok til at kunne se det, burde hans rådgiver, forlaget eller andre omrking ham tage fat i ham.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Andro, hvad kvalificerer dig til at være så sikker?
Du påstår at det ER ulovligt, du burde måske skrive at du TROR at det er ulovligt.
Ellers må du jo hoste op med beviser på at du har ret.

lars

DBU, så skal der brændes bøger?

Indlæg af lars »

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-26 ... ml?forside

Så kører møllen videre, nu vil DBU overveje at udelukke ham for udtalelserne.

Andro

Indlæg af Andro »

PS skrev:Andro, hvad kvalificerer dig til at være så sikker?
Du påstår at det ER ulovligt, du burde måske skrive at du TROR at det er ulovligt.
Ellers må du jo hoste op med beviser på at du har ret.
Nu er jeg ikke jurist, men det fremgår vel rimelig tydeligt af paragraffen, at hans udtalelser ikke er helt lovlige:

"Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år."

At skrive det i en bog må vel være "Med forsæt til udbredelse," da det klart er hans mening at udbrede hans udtalelse og mening.

Resten af paragraffen overtræder han tydeligt, han tilsviner jo bøsser alene fordi de er bøsser, hvilket må gå ind under, at han nedværdiger dem pga. deres seksuelle orientering.

Umiddelbart ser sagen mod ham ret god ud, som jeg ser det.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Om han tilsviner dem eller ej er jo en vurderingssag, jeg mener ikke at den smule manden har skrevet er i nærheden af at være nok til at være en lovovertrædelse, men det betyder jo ikke jeg har ret, du skriver derimod som om din opfattelse og vurdering er fakta.

pow21

Indlæg af pow21 »

Det er godt nok en sensitiv kontrakt, hvis vi bare kan skrotte kontrakten på de få linier, selve forseelsen er ikke ret stort, hvis det overhovedet er noget gøgl politiet gider at bruge tid på, den kommer I SÅ FALD langt tilbage i prioritetslisten, hvilket gør der kan gå et stykke tid inden vi HVIS OG HVIS OG HVIS kan fyre ham uden løn.

Bobby

Arek forstår fyringen!

Indlæg af Bobby »

http://www.bold.dk/nyt/Lettet-Onyszko-h ... sin-fyring

Arek er tilsyneladende lettet over fyringen og forstår beslutningen. Det er selvfølgelig prisværdigt, at han ikke går ud og sviner FCM til, men tværtimod er glad for at FCM har hjulpet ham så meget.

Men jeg er helt enig i, at FCM ikke havde andet valg end at fyre ham.

For det første sender hans holdninger et helt forkert signal til børn, der ser op til FCM spillerne. For det andet vil det helt sikkert koste sponsorkroner, hvis FCM valgte at beholde ham. For det tredje ville det skabe alt for meget uro på holdet, lige nu hvor vi er godt på vej til at komme ud af krisen.

Det er også bemærkelsesværdig at både BT's og Politikens sportsredaktører roser FCM for deres beslutning.

http://www.sporten.dk/webtv/63/5947

Så i mine øjne ros til FCM's ledelse for at handle hurtigt og effektivt.
/Bobby

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Havde sku ikke regnet med Arek ligefrem ville rose FCM, troede faktisk der ville komme en tilsvining af os i samme stil som da OB fyrede ham.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

http://www.sporten.dk/webtv/66/5989

interessant at han tøver meget over spørgsmålet om hvorvidt han kunne tænke sig at spille fodbold i polen igen ;) med alt det der er forkert ved DK, hvorfor så ikke???

Og ja, imponerende at han er så tilfreds med FCM, men altså, nu kan han jo også holde ferie i "dem varme lande" for vores regning... :o Så ville jeg nok heller ikke pisse så meget på dem ;) Men Mikkel får da alligevel at vide at han ikke er en rigtig mand...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

mancitydk skrev:) Men Mikkel får da alligevel at vide at han ikke er en rigtig mand...
Se der forstår jeg ikke at Mikkel ikke må være forståelig overfor fyringen (af hensyn til sponsorer mm.) når Arek selv må?

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

mrjelle skrev:Havde sku ikke regnet med Arek ligefrem ville rose FCM, troede faktisk der ville komme en tilsvining af os i samme stil som da OB fyrede ham.
Det kan jo være han udgiver en ny bog om et par år :roll:

Besvar