Arek fritstillet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ikastbo

Re: Gul pris på knægtelse af ytringsfriheden?

Indlæg af Ikastbo »

lars skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... -fyre-arek

Så har vi åbenbart haft en sponsor; Spar. Med en Michael Østergård i spidsen der åbenbart har knægtelse af ytringsfriheden til gul pris i øjeblikket.

DBU´s etiske udvalg, som åbenbart helt i 1984 stil har fået dette navn, kommer ud med en udtalelse om hvor fremragene det var at fyre en mand for at skrive hans mening.

.
Enig.. Det virker meget dobbelt moralsk af FCM først at ansætte en "voldsdømt" for at give ham en "chance" til.... Og så fordi han, som andre fx. jyllandspostens muhammed tegninger" brugte sin ytringsfrihed til at komme med han personlige meneig og holdning til bøsser, HA kvindelige og journalister.... Dette er ikke en politisk korekt holdning at have for bla. SPAR, DBU og andre af den politiske korrekthed i Danmark.... Så nej Arek ytringsfriheden gælder kun når man vil gøre grin med muslimer....

ps: Er enig at det ikke var klogt af en mand som Arek, at give sine holdninger tilkende i en bog, når han er en kendt, et forgangs billede for ungdommen i midt/vest samarbejdet....og er ikke enig i alle hans holdninger...
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Jesper75

Re: Arek fritstillet

Indlæg af Jesper75 »

Pladder, det har intet med ytringsfrihed at gøre, der er i øvrigt heller ikke ytringsfrihed her på graven ;) Men moral der intet koster er jo det letteste for nogle.

Arek har (mis)brugt sit job og kendte status til at ytre nogle meninger som han har lov at have. Men når FCM ikke accepterer dem, kan han ikke bare smide "ytringsfriheds-trumfen" og så er alt godt. Arek præsenterer FCM i et meget eksponeret job. Når han så skiller sig så meget ud fra FCM's holdninger skal det have konsekvenser.

Hvis Carsten Hemmingsen skrev en bog i dag der hed "Fucking Fynbo" hvor mange tror du så gad købe den? Arek har i den grad misbrugt sit job som en slags offentligt talerør.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Jesper75 skrev:Pladder, det har intet med ytringsfrihed at gøre, der er i øvrigt heller ikke ytringsfrihed her på graven ;) Men moral der intet koster er jo det letteste for nogle.
Humm... hvad er ytringdfrihed så ???? Hvis det ikke er at få lov at ytre sig offentligt... og ja man skal stå til regnskab for sine ord, hvilket Arek betalte prisen for!!! Moral... ja hvad er moral... det er vel hvad du er opdraget/overbevist om gennem ens liv.... og fordi manden har en anden overbevisning end flertallet..... ja nok forsvare jeg han til en grænse, men som jeg skrev er jeg langt fra enig med ham... men Manden har vel ret til en mening...bare ikke så længe den ikke støder eller forager... velkommen til diktatur styre... friheden længe leve :mrgreen:

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Selvfølgelig handler det ikke om ytringsfrihed og det er helt forfejlet at begynde at snakke om det begreb.

Den er ingen der har betvivlet Areks ret til at skrive en bog, men ligesom alle os andre, så er han altså nødt til stå til ansvar for de ting han siger og gør. Vi andre kan jo heller ikke bare gå rundt og råbe "goe patter" til kvinderne og "bøsserøv" til metrodrengene, uden at det får konsekvenser for os. Hvor mange mener de kan beholde deres arbejde med den slags påførsel?

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Hausser skrev:
Vi andre kan jo heller ikke bare gå rundt og råbe "goe patter" til kvinderne og "bøsserøv" til metrodrengene, uden at det får konsekvenser for os. Hvor mange mener de kan beholde deres arbejde med den slags påførsel?
Nej... og det er der jo heller mange der går rundt og råber det på gaden... tror nu ikke enagng Arek kunne finde på at råbe "bøsserøv" på gaden... Hans citater er taget ud af en kontekst... Kunne sikkert finde mange provokerende citater i div selvbiografier de forskellige kendte har skrevet.. og ja der er en pris for sine udtalelser, spørg bare Arek...Jeg mener bare at det er et farligt spor at komme ind på, hvor man ikke tør have sin mening af frygt for ens omgivelser... og igen igen ja hans holdninger er hårde...

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Hausser skrev:Selvfølgelig handler det ikke om ytringsfrihed og det er helt forfejlet at begynde at snakke om det begreb.

Den er ingen der har betvivlet Areks ret til at skrive en bog, men ligesom alle os andre, så er han altså nødt til stå til ansvar for de ting han siger og gør. Vi andre kan jo heller ikke bare gå rundt og råbe "goe patter" til kvinderne og "bøsserøv" til metrodrengene, uden at det får konsekvenser for os. Hvor mange mener de kan beholde deres arbejde med den slags påførsel?
Enig i ovenstående. En skolelærer der melder den slags ud som Arek har gjort risikerer også sit job. Jeg tror så ikke jeg ville have fyret Arek. Men det er klart at når Spar siger Arek må ud så har vi ikke råd til andet.

Mange fans står til gengæld og slipper afsted med at synge "bøsser går i grønt" eller bøsserne fra vestegnen" og måske kunne man overveje om vi skulle være bedre til at stoppe den slags på tribunen. Ved f.eks at starte andre sange.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så er Arek meldt til politiet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 248380.ece

Så slipper vi måske helt for at betale ham løn, det må være kontraktbrud i forhold til den kattelem der blev lavet.

lars

Indlæg af lars »

Ravnen skrev:Så er Arek meldt til politiet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 248380.ece

Så slipper vi måske helt for at betale ham løn, det må være kontraktbrud i forhold til den kattelem der blev lavet.
Det er vist alene Borgerrepræsentations valgkamp. Hvis manden ikke har læst noget i bogen der ikke er blevet citeret, som truer eller ligendende.

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 248380.ece

Nu bliver jeg sgu sur! Kæft man hvor lavt kan det blive. En ting er at jeg er skuffet over at vi mister en super god keeper pga hans dumheder, men så ikke lige om der er en eller anden faget politikker der skal gnide mere salt i såret, og ja han faget med et stort F. At være bøsse er ikke ligefrem populær, skal man sige hele verden. For at sige det på en pæn måde. Det er et frit land vi lever i, men jeg tager afstand fra det fordi jeg finder det upassende.

Dvs. idioten med F, Aslan Rasmussen har accepteret sit valg, men der vil altid være nogen som ikk' vil give ham medhold i hans måde at være det på. Acceptere det, eller meld ham fordi du mener du kan " Make a benefit out of it". Det er et frit land, men det er lavt at sparke en mand ned der har valgt at vifte med det hvide flag, uden han måske har været klar over det. Det må Arek bedst selv vide, for han må da kunne regne ud at der må have kommet modgang efter udtagelserne, hvis ikke så er han jo bare en dum målmand, men en dum kvalitets keeper.

Som Brian Laudrup sagde engang. " Nogen gange skal fodbold spillere bare tige stille, og spille fodbold. For det er det de er bedst til" .

Det skulle Arek vist have gjort. Han er fritstillet hvilket jeg har det 50/50 med, men så lad det nu ligge og lad det være. Det næste bliver vel at der er en tøs i Odense der påstår at Arek har gjort hende gravid under en rustur, og at der er en tøs i Viborg der mener at han var utro, og gjorde det i transfer vinduet i 03/04 sæsonen.

Det pisser mig af, og nu mener jeg det er for meget, hvad entet man kan li' manden eller ej.

Andro

Indlæg af Andro »

Ravnen skrev:Så er Arek meldt til politiet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 248380.ece

Det er ret godt nyt, det der.

Jeg synes, at det er helt korrekt, at han er blevet meldt til politiet. Hans udtalelser om bøsser overskrider vel nærmest racismeparagraffen, og sådan noget skal have konsekvenser. Så kan det være lige meget med den ytringsfrihed, som folk herindefra bruger til at kritisere fyringen. Det manden skriver om bøsser er direkte racistisk. Hvis nogen havde det samme om indvandrere, men bare brugt "perker" i stedet for "bøsser," havde det uden tvivl medført politianmeldelse og folk, der gik helt amok.
Racismeparagraffen gælder dog ligeså meget for folk med anden seksuel orientering som folk med anden hudfarve.

Derfor finder jeg også fyringen helt korrekt, vi kan ikke have en mand i klubben, der kommer med sådanne udtalelser.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Sikke noget ævl at fyre af Andro, hvis en siger "Folk der lugter af tis er vamle", "jeg kan ikke være i samme lokale som folk der lugter af tis", vil du så også kunne sige "hvad så hvis man sagde perkere i stedet for folk der lugter af tis.

Politianmeldelse af Arek for at udtale at han ikke bryder sig om homosexualitet er da helt ude i hampen, og gøres kun for at fiske stemmer. Sådan et fjols.

Brugeravatar
Hekler

Arek anmeldt for racisme

Indlæg af Hekler »

Straffeloven §266b

Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Andro, du er helt ved siden af.

PS er spot on. Værre er det altså heller ikke det han har sagt om sin egen specifikke holdning i fht. bøsser.

Generelt er det en storm i et glas vand, men jeg kan godt forstå at han må og skal væk.

Og som du kan læse af Hekler's indlæg er Arek ikke engang i nærheden af at overtræde den §

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Mazter81 skrev: Og som du kan læse af Hekler's indlæg er Arek ikke engang i nærheden af at overtræde den §
Det vil jeg nu ikke sige, jeg er faktisk ret sikker på det er en klokkeklar overtrædelse, men jeg er ikke jurist, og jeg har ikke nogen speciel viden om andre kendelser hvor Straffelovens §266b er brugt.

Men giv mig lige lidt tid, så kigger jeg på det.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Andro

Indlæg af Andro »

Mazter81 skrev:Andro, du er helt ved siden af.

PS er spot on. Værre er det altså heller ikke det han har sagt om sin egen specifikke holdning i fht. bøsser.

Generelt er det en storm i et glas vand, men jeg kan godt forstå at han må og skal væk.

Og som du kan læse af Hekler's indlæg er Arek ikke engang i nærheden af at overtræde den §
Citatet fra loven viser jo netop, at Arek er meget, meget tæt på at bryde den, hvis han ikke har brudt den. Hvis det han skriver om bøsser i bogen er så slemt, som medierne har gjort det til, har han for mig at se brudt racismeparagraffen. Det kan selvfølgelig også være, at medierne har overdrevet, men der har trods alt været direkte citater fra bogen, som næppe er opdigtede.

Besvar