Ny førstemålmand

Om FC Midtjylland og Black Wolves
simonfrost

Ny førstemålmand

Indlæg af simonfrost »

Selvom emnet er blevet diskuteret som en del af andre tråde fortjener det vel næsten en ny selvstændig tråd.

Med den økonomiske situation in mente er det nok mest sandsynligt, at den nye målmand skal findes i egne rækker. Jeg mener faktisk at Raska skal have chancen igen. Husker ham ikke som nogen dårlig målmand og vigtigst af alt har han været utrolig loyal i alt den tid han har været andenmålmand. Mindes ikke at have hørt han føre sig frem med brok og manglende spilletid.

Så kan vi jo stille og rolig begynde at køre Jonas ind.

Brugeravatar
PS

Re: Ny førstemålmand

Indlæg af PS »

Det afhænger selvfølgelig meget af hvor god Lössl er, men umiddelbart er vi næsten nødt til at starte med at bruge Raska som 1. keeper og så give Lössl chancen i ny og næ.
Hvis vi lægger ud med at forfremme Lössl til 1. valg, har vi jo mere eller mindre sagt til Raska at han ikke kan bruges.

Jeg håber virkelig meget på at Lössl er fremtidens mand, men det er vel nødt til at foregå med fornuft og omtanke.

Holm

Indlæg af Holm »

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at Raska's loyalitet har været meget imponerende. Jeg synes også han skal have chancen for at vise hans kvaliteter igen, i hvert fald indtil foråret, så kan man derefter analyserer om han har leveret godt nok til et SAS-liga hold, eller man skal gå nye veje, eller blot hente Heinze hjem igen ! :D

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Syntes den er svær med Lössl, han kan helt sikkert vise sig at være fremtidens mand men er vi allerede i fremtiden?

Målmandspositionen er speciel og der er altså en årsag til at der ikke findes andre superligamålmænd end Heinze som er under 25 og da slet ingen som er i Lössls alder. Rutine er alfa og omega på den position og jeg må ærligt indrømme at jeg er meget i tvivl om Lössl allerede besidder den coolness der skal til for at stå i superligaen, 20 år er altså enormt ung af en målmand at være.

Det er jo heller ikke ligefrem sådan at vi har råd til at fjumre en masse point væk i forsøget på at give Lössl erfaring. Missede point koster placeringer og placeringer koster millioner i TV-penge og mistede stadionindtægter..

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Lige nøjagtig.. det er sgu lidt problematisk.
Jeg synes ikke at hverken Raska eller Heinze er gode nok, og Lössl er nok for ung, men det koster også kroner at gå ud og hente en ny keeper. Hvis vi skal have en af de bedre danske målmænd så koster det formentlig for meget, satser vi på de to vi har pt. og flopper, så koster det også en del, og vi kan vel ikke regne med at være lige så dygtige som f.eks. OB ved nyindkøb.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

jeg syntes at hvis vi har pengene til det skal vi prøve og hente karim zaza eller steffen rassmussen som virkelig har udviklet sig.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

luki22

Indlæg af luki22 »

[quote = "sebastian94"] Myslel jsem, že budeme-li mít peníze na to, musíme se pokusit získat Karim Zaza a Steffen Rassmussen, kdo má opravdu vyvinula. [/ quote]

In FCM is good goalkeeper Raska. This new number one in goal. He is sure beter keeper than Jonas. For me is Martin Raska nunmber one!!!

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

sebastian94 skrev:jeg syntes at hvis vi har pengene til det skal vi prøve og hente karim zaza eller steffen rassmussen som virkelig har udviklet sig.
Fanme nej, om alternativet så var at sætte Claus Steinlein på mål!!
Nu er vi lige sluppet af med én klaphat - så er der da absolut ingen grund til at hyre en ny!

Episoden med Zaza og Søren Pedersen fra Randers, for et par uger siden, beviser med al tydelighed at Zaza næsten er lige så usympatisk som polakken.

http://www.bold.dk/nyt/Zaza-Gjorde-ikke-noget-forkert
http://onside.dk/node/44384
Karim Zaza skrev: Der er jo ingen, der ved, hvad der var sket, hvis ikke jeg blev holdt tilbage, det er "hvis og hvis", og det kan jeg ikke bruge til noget som helst. Fakta er, at han ikke fik en på låget
Sikke en fin fyr? Nej tak til Zaza!!!

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

sebastian94 skrev:jeg syntes at hvis vi har pengene til det skal vi prøve og hente karim zaza eller steffen rassmussen som virkelig har udviklet sig.
NEEEEEEEEEEJ!
Steffen Rasmussen er i mine øjne ligaens ringeste keeper - måske overgået af Bjerring i Køge. Det er helt ufatteligt, så mange fejl den mand laver på en sæson. Så hellere Rindom eller Kaj Steffansen!

4904

Indlæg af 4904 »

Det kunne også være en mulighed at hente Casper Angergren hjem fra Leeds - det kniber vist lidt med spilletiden derovre for ham...

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Der er jo ikke andet at gøre end at vi holder udtagelse her på lørdag, så går jeg i hvert fald efter tjansen, fordi alle målmænd er rigtigt elendige og jeg kan ikke være andet end marginalt dårligere....eller noget....
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hekler skrev:Der er jo ikke andet at gøre end at vi holder udtagelse her på lørdag, så går jeg i hvert fald efter tjansen, fordi alle målmænd er rigtigt elendige og jeg kan ikke være andet end marginalt dårligere....eller noget....
Jeg var faktisk blevet tilbudt tjansen, men måtte desværre sige nej, da jeg i såfald var blevet nødt til at droppe min plan om at skrive en bog omhandlende bulgarsk pileflet.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Jesper BW1100 skrev:
Hekler skrev:Der er jo ikke andet at gøre end at vi holder udtagelse her på lørdag, så går jeg i hvert fald efter tjansen, fordi alle målmænd er rigtigt elendige og jeg kan ikke være andet end marginalt dårligere....eller noget....
Jeg var faktisk blevet tilbudt tjansen, men måtte desværre sige nej, da jeg i såfald var blevet nødt til at droppe min plan om at skrive en bog omhandlende bulgarsk pileflet.
Jeg syntes bulgarsk pileflet er fucking klamt. Jeg kan ikke være i stue med nogle der pilefletter. I Danmark er der ingen der pilefletter! :D
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Der er da ingen grund til at gå ud og investere i en ny keeper lige med det samme - eller resten af sæsonen egentlig - med mindre man virkelig finedr et røverkøb.

1) For det første er der den økonomiske side som ikke er helt i top. Der er i hver tfalde ingen grund til at kaste om sig med penge.

2) De to keepere i truppen kan vise sig at have niveauet

3) Der er ikke superværdi i at have en superkeeper resten af sæsonen da de helt afgørende kampe mere eller mindre glimter ved deres fravær og der er jo kun pokal-turneringen tilbage.

4) Zaza og Steffen Rasmussen? Så er Raska lige så god. Ingen af de to har nogen som helst kompetencer i feltet.

Jeg er desuden helt enig i at Steffen Rasmussen er blandt de dårligste keepere i ligaen, og hans udtalelser for nyligt om at han var inde omkring landsholdet pga. skader til Thomas Sørensen og Jesper Christiansen vidner vel også om hvor stor en klaphat han er. Som anfører i GF har han også vist dårlig stil ved f.eks. ikke engang at kunen tage ansvaret for sine egne fejl i sæsonens første kamp mod FCM

4096

Indlæg af 4096 »

Lyder til at Raska har oppet sig, hvis man da ellers skal / kan tro den "Fucking Polak"

http://tv2sport.dk/node/43261

Besvar