Åh nej, Arek...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Denis Egebæk

Re: Åh nej, Arek...

Indlæg af Denis Egebæk »

pow21 skrev:Personligt vil jeg ikke hylde ham mere, jeg vil ikke klappe af ham, han er ikke en velkommen mand i FCM trøjen mere.
Det er præcis den samme holdning jeg har - og hele tiden har haft. Jeg har på intet tidspunkt kunne se det gode i signingen af ham, og han hjælper ikke selv med til at ændre den opfattelse, hverken på eller udenfor banen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så skydes der efter kvinder...
Nu er det de kvindelige sportsjournalisters tur til at få én på lampen af den store polak.

- Til gengæld fatter jeg ikke, hvorfor der er så mange kvindelige sportsjournalister. Det er som om, at alle værterne pa sportsudsendelserne på tv skal være kvinder. Det er sikkert bare fordi de ser godt ud. Så kan de nemmere lokke svar ud af os, skriver Onyszko, før han for alvor tager fat:

- Jeg synes bare, det er et skråplan. De har ingen faglighed. De aner ikke en skid om fodbold. Det svarer til, at de sætter mig til at kommentere håndbold. Jeg ville ikke ane, hvordan forsvaret skal spille, eller hvilken taktik der skal bruges. Det samme gælder de kvinder.

- De har jo aldrig selv spillet fodbold. Hvad fanden skal jeg snakke med dem om?

- Jeg kan da ikke tage det seriøst, når det bare er en dum blondine og en falleret træner, der spiller kloge, skriver Onyszko om medarbejderne på diverse fodboldprogrammer på tv.
http://ekstrabladet.dk/sport/sport_paa_ ... 247696.ece

Tsk tsk.. er der snart flere at svine til.

Brugeravatar
Brobissen

Indlæg af Brobissen »

Nu skal du lige tænke på at Arek ikke går til Ekstra Bladet hver dag for og fortælle hvad står i hans bog, jeg vil ikke påstå og sige det ikke er sandt det han skriver i sin bog men vent nu lige til i har læst bogen vil væde med det er taget ud af sammenhæng.

AREK SUPERLIGAEN BEDSTE MÅLMAND
Citat Arek Onyzsko: Caroline Wozniacki er Polakker Citat slut

974

Indlæg af 974 »

Jeg er da ikke helt uenig i hans kommentar om diverse kønne pigers indtog på fodboldscenen
Hvor mange har ikke også undret sig over satsningen på Camilla Martin som vært på det nok største program om dansk herrefodbold

Ej heller er det da altid superfedt at høre diverse tidligere fodboldspillere kloge sig på kommentatorsiden, omend flere af dem jo har en meget god insiderviden på mange områder

Jeg gider deruover ikke at deltage i lynch-stemningen i denne debattråd - igen er folk hurtigt ude med rebet fordi diverse kulørte medier er gode til at finde de kontroversielle sider i diverse bøger, og drage ting ud af diverse sammenhænge

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Inden udgivelser modtager aviserne et anmelder-eksemplar, og derfor kan du være ganske sikker på at det er ordret citeret fra bogen.

Men nu er der ny udvikling: http://tv2sport.dk/node/43005
- Jeg vil bare sige én ting, og det er, at jeg har informeret FC Midtjylland om, at der kommer en bog. De har vidst om det, og de har sagt ja til det, så jeg kan ikke forstå det, siger Arek Onyszko.

Den version kan sportsdirektør hos FC Midtjylland Jens Ørgaard ikke nikke helt genkendende til.

- Ja, det er rigtigt. Vi har frarådet ham at skrive bogen. Vi synes, at det var dårlig timing generelt set. Han har haft en kontroversiel tid i Odense, og nu er han skiftet til Midtjylland, og derfor syntes vi ikke, at det var passende at begynde at skrive en bog, siger Jens Ørgaard til tv2sport.dk.

FCM-bossen vil dog ikke udtale sig om de citater, som indtil videre er sluppet ud i pressen.

- Nu skal jeg først og fremmest have læst den bog, og så skal vi have diskuteret, hvad der står i den, siger Jens Ørgaard, som dog godt kan forestille sig, at sagen får konsekvenser for den polske målmand.

- Ja, men det er alt for tidligt at sige noget om, så jeg hælder til, at vi læser den bog, og så skal vi nok komme med en officiel udmelding omkring det, lover han.

Også for Arek Onyszko selv, er fremtiden usikker.

- Jeg ved det ikke. Jeg har kontrakt i to år, og hvis de tager en beslutning, så...det har jeg ikke nogen idé om, forklarer målmanden.
Og ja så er der sluppet mere ud: http://onside.dk/node/45246
- I Polen skal de fleste drenge være soldat. Det vil aldrig gå med sådan et slattent tøseudseende. Du vil få tæsk hele tiden, hvis du ser sådan ud, udtaler Onyszko, der mener at der er langt mellem de rigtige mænd i Danmark.

- Her er mange slatne mænd. Det er synd for pigerne. De kan ikke få en ordentlig mand. De vil ikke have en dreng, der ligner en pige. De vil da ikke have en mand, der barberer sine bryn og behandler sit ansigt som om det var en barnerøv, siger polakken og tilføjer:

- Hvad skal der ske, hvis der udbryder krig i Danmark? Hvem skal forsvare jeres land? En flok drenge, der kun har plads til creme og hårgele i rygsækken.
Hvad med at fise hjem Arek? Du bryder dig tilsyneladende ikke om noget som helst her i landet.
Jeg fatter ikke, at FCM ikke krævede han skulle droppe den bog.
Senest rettet af Ravnen 1. nov 2009, 16:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Så skydes der efter kvinder...
Nej, der skydes efter kvindelige sportsjournalister. Jeg mindes ikke at vi herinde plejer at være imponeret af sportsjounalisters niveau - og nu skal man passe på ikke bare automatisk at mene at Areks synspunkter er forkerte. På det her område rammer han da plet. Hvorfor er Camilla Martin vært på Onside?

Der er altså ikke mange sportsjounalister, der kender ret meget til taktik, regler mv. Hverken kvindelige eller mandlige. Hvor tit hører man fx ikke at de taler om rødt kort fordi en spiller er bagerste mand? Det er jo pinligt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

974 skrev:Jeg gider deruover ikke at deltage i lynch-stemningen i denne debattråd - igen er folk hurtigt ude med rebet fordi diverse kulørte medier er gode til at finde de kontroversielle sider i diverse bøger, og drage ting ud af diverse sammenhænge
Jeg valgte såmænd også at give Arek chancen, da han først kom til klubben, fordi hans dom var for noget, der lå tilbage i OB-tiden. Jeg tror på, at folk skal have en ny chance. Personligt har jeg ikke haft noget imod, at han var i klubben, da han mere eller mindre har holdt sin mund. Men som Ravn vist nævnte, så er det fordi, han har sparet op med lort til en hel bog!

Det er ikke bare diverse bøger og diverse sammenhænge; det er konkrete citater fra Areks egen bog. Holdningerne i den bog er ikke til at tage fejl af, og de bør ikke være forenelige med FC Midtjylland. Onyszko må tænke, hvad han vil, men når det er sådan noget bs, skal han hverken tænke højt eller udgive en bog om det, når aftalen var, at han skulle holde kæft.

Hvis det ikke betyder noget for folk, at han lufter homofobiske holdninger og HA-støtte, så må det vel i det mindste betyde noget, at han er så ligeglad med FCM, som han åbenbart er?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er lidt pudsigt så travlt "nogen" får med at forklare alle Areks synspunkter, for ham. Nuvel kom han med en af dem, så kunne man ryste på hovedet og grine af det. Men mængden af det hele, gør det lidt tamt at blive ved og ved med at undtale ham :?

Alt i sagen er forkert. Arek render rundt med fodlænke efter en sag der kostede ham hans kontrakt med OB. FCM signer ham - fint! alle fortjener en ny chance, og jeg bød ham også velkommen - giver ham en ny chance, og så udgiver han en bog som uanset hvad man siger, bliver knyttet til FCM fordi han er en højt profileret sportsmand.
Det er simpelthen ikke godtnok, det er tæskedumt af Arek (er alle polakker så dumme? bare for at bruge hans retorik hehe), og letsindigt af FCM.
Der er kun en udvej, farvel og tak.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

- Her er mange slatne mænd. Det er synd for pigerne. De kan ikke få en ordentlig mand. De vil ikke have en dreng, der ligner en pige. De vil da ikke have en mand, der barberer sine bryn og behandler sit ansigt som om det var en barnerøv, siger polakken og tilføjer:

- Hvad skal der ske, hvis der udbryder krig i Danmark? Hvem skal forsvare jeres land? En flok drenge, der kun har plads til creme og hårgele i rygsækken.
Lige nøjagtig det der, er da meget sjovt skrevet! Hvis det kan pisse nogen af, så er folk sgu for tyndhudet.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Ja, uha hvor er det sjovt....

Nu har jeg bare en opfattelse af, at når man begår en forbrydelse, som Arek har gjort og herpå bliver hjulpet tilbage i samfundet, så viser man lidt ydmyghed og man er bare ikke i den rette position til at komme med disse provokationer. Med hans attitude kan han efter min mening bare skride ASAP !!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:Jeg er da ikke helt uenig i hans kommentar om diverse kønne pigers indtog på fodboldscenen
Hvor mange har ikke også undret sig over satsningen på Camilla Martin som vært på det nok største program om dansk herrefodbold
Og se så lige hende, der er på Onside lige nu! - I hvor mange andre seriøse programmer render værterne rundt med fucking blomster i håret? Man kan jo ikke tage det seriøst.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent, du må i sving med at skrive din egen hadebog, om piger med blomster i håret osv, den kan hedde "Fucking Kvinder" :mrgreen:

Hehe. Jamen visse ting kan da ses humoristisk, problemet er bare at når man ser Arek for sig, så er det ikke ligefrem en humoristisk person med et glimt i øjet som toner frem. Derfor opfattes udtalelserne heller ikke humoristisk, men som ramme alvor.
Så det kan godt være han har ret om de søde fodbold-piger på TV, men når man kender manden så ved man at det er ren mandschauvinisme. Mandschauvinisme er der som sig ikke noget galt i, så længe man ikke tæver tøserne.

pow21

Indlæg af pow21 »

Kent, bliver du ikke træt af at forsvare alt der sker herude med hud og hår? bare ind i mellem?

McLovin

Indlæg af McLovin »

Kent: du kommenterede aldrig på mit indlæg om at udtalelser som Areks kan være med til at gøre fodbolden endnu mere bøssefjendsk end den er i forvejen - betyder det at du er enig?

974

Indlæg af 974 »

Hvor er det dejligt at Ulvegraven er så fuld af perfekte mennesker, det aldrig laver fejl, eller har nogle kontroversielle holdninger - puha da...
Herinde findes der med garanti ingen der nogensinde har udtalt sig med en grad af fremmedfjendshed, politisk ukorrekthed, schauvinisme eller har bukket reglerne vedr. trafikkørsel, sort arbejde eller lignende

Nej; alle er bare perfekte samfundsborgere der kan passe ind i den samme boks, som de så ikke forlader

Arek er som Arek er - det har vi vidst hele tiden og det er hyklerisk at ændre sin holdning om ham nu - i så fald er man da ret naiv og uvidende om hans personlighed

Fodboldklubben FCM som han er ansat i, skal derimod have al mulig opbakning til at tage evt. skridt i forhold til hans ansættelse
Det er nemlig deres opgave at se det i forhold til evt omdømme mv.
Men jeg vil sige at de ved en evt. fyring har skidt i nælderne, hvilket jo så bare fører tilbage til min pointe om at alle mennesker kan begå fejl ( minus hovedparten af Ulvegravens brugere i denne tråd naturligvis )

Nu står jo så tilbage at se Onside her kl 20 hvor han interviewes om bogen

Besvar