Nu er det bestemt ikke fordi jeg vil forsvare Arek, men jeg synes folk har lidt en tendens til at overreagere - eller netop selv mangle den tolerance eller dybere indsigt, som man med rette kan efterlyse hos Arek.
Hvis vi nu tager udtalelserne:
1) HA-sympati
Det er vist ikke noget, der tidligere har diskvalificeret fodboldspillere - hverken danske eller udenlandske.
2) Homofobi
Der skal man nok huske, at DK trods alt vel er et af de mest tolerante lande på det område, hvorimod Polen ikke ligefrem er kendt for sin åbenhed på den front. Arek er så vidt jeg husker også katolik, hvor de jo har et lidt mere restriktivt syn på homoseksualitet. Desuden så er det vel også påfaldende, at det ikke ligefrem vrimler med mandlige homoseksuelle topidrætsudøvere. Det mest logiske forklaring er vel, at det netop skyldes at homoseksualitet er et kæmpe tabu på det felt. Så på mange områder er det for mig at se ikke overrakende, at Arek melder ud som han gør.
3) Danske mænd er svæklinge
Det er der sgu nok en del livsstilseksperter, der vil give ham ret i. Der er sgu ikke meget macho over den metroseksuelle mand og knægte med eyeliner i nattelivet

Desuden er det faktisk rigtigt, at den nye underklasse i det danske samfund tegner til at blive de uuddannede mænd, der bliver overhalet og afvist af alle de ambitiøse piger - "tabermændene".
Og sådan kan man sådan set blive ved - jeg synes faktisk ikke Areks udtalelser i sig selv er så alvorlige. Nu har jeg ikke læst Tøffes bog, men jeg er sådan set ret sikker på, at Arek og Tøffe kunne blive enige om mangt og meget. Jeg vil gerne endnu engang understrege, at jeg ikke vil forsvare Areks holdninger, men jeg vil meget gerne forsvares hans ret til at ytre dem. Mit største problem er som tidligere nævnt timingen. Det er torskedumt at udgive noget nu - i hvert fald hvis han bekymrer sig om det sportslige. Så på den måde har han sat egen økonomisk vinding over klubben - på trods af at han havde aftalt ikke at udgive bogen pt.