Åh nej, Arek...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Åh nej, Arek...

Indlæg af Kent »

En af de ting, der har underholdt mig meget i de senere sæsoner, har været de altid pinligt selvudstillende udtalelser som Arek er kommet med. Det har været hylende morsomt at se ham udstille sin manglende forståelse for alle andre end sig selv, og i meget ubehjælpsomme vendinger svine alt og alle til, når tingene ikke gik hans vej. Som dengang han påpegede, at OB manglede ordentlige angribere, eller da han blev sur på Ulrik Laursen, fordi han roste reservemålmanden.

Areks manglende diplomatiske sans ift udtalelser til pressen, var derfor også det, som jeg frygtede mest da vi hentede ham. Nu var det pludselig en FCM-spiller, der ville komme til at udstille sig selv - og så er det hele jo altid lige knap så sjovt ;)

Til Areks ros skal det siges, at han så vidt jeg ved, ikke har lavet en eneste pinlig udtalelse i sin tid i FCM (pånær lige i starten, hvor han svinede OB for at være kommunistsk, men det var trods alt lidt sjovt på den fede måde), og jeg troede efterhånden på, at det var lykkedes FCM at forklare ham, at han mest af alt udstillede sig selv.

Men nu viser det sig jo så, at han i stedet har sparet alle sine udtalelser op og nu udgiver dem i bogform.... Fucking great..... Foromtalen har selvfølgelig fokus på de kontroversielle ting, og her har overfaldet på konen samt afskeden med OB naturligvis været brugt. De udtalelser jeg har set, samt kapiteloverskrifter tyder ikke ligefrem på, at der er ret meget diplomati i bogen, og det lader til at Arek løfter sløret for utroskab, druk, HA-sympatier og homofobi.

Jeg synes bestem Arek har lov til at udgive bogen, og fint nok med det. Der var vel hellere ikke nogen, der havde Arek mistænkt for at være guds bedste barn eller besidde en lysende begavelse. Men jeg synes det er ret dårlig timing at han udgiver bogen nu. Han giver folk en masse nyt skyts, nu hvor det værste ift voldsdommen og fodlænken er overstået. Jeg synes det var bedre, at han fokuserede på at finde sit normale niveau. Men så vidt jeg har forstået, så var han stort set fallit, da han blev fyret i OB, og derfor handler det jo nok om at tjene så mange penge for ham som muligt pt, og vel også derfor at han udgiver en bog nu, hvor han er allermest eksponeret.

Brugeravatar
Ravnen

Re: Åh nej, Arek...

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes visse uddrag af den bog, er lettere ynkeligt at læse. Det vidner om en person som rager rundt i evig konflikt med sine omgivelser.
Det er sådan en bog man kan udgive, når man har sluttet sin karriere. Nu har FCM en mand gående som hader bøsser og elsker Hells Angels. Det er ikke just ting FCM ønsker at blive sat i forbindelse med? Når han udgiver bogen som FCM spiller, så synes jeg så sandelig det vedkommer FCM hvad han skriver.

Må indrømme at jeg savner Lasse Heinze lidt mere nu.

McLovin

Indlæg af McLovin »

Som OB-fan har jeg, som I givetvis er klar over, været udsat for lidt af hvert fra Areks side, mht. sidstnævntes udtalelser om min klub i pressen. Derfor gik jeg også i mit stille sind og håbede på at han ville skabe lidt rav i den hos jer, som modvægt til den glimrende keeper i fik i ham (beklager!). Jeg havde dog ikke regnet med at det skulle blive SÅ slemt...

Med det store forbehold at de citater, der er blevet bragt af Areks snartkommende opus ikke er repræsentative, eller er taget ud af kontekst (har svært ved at se hvordan det skulle kunne lade sig gøre, men hey...) så mener jeg dog at Arek er gået langt, lang over stregen nu.

"- Jeg hader bøsser. Det gør jeg virkelig. Jeg synes, det er så fucking klamt. Det er klamt at høre dem tale sammen. Som om de er piger. Jeg kan ikke sidde i selskab med nogen, der er bøsse.

- Se dem kysse hinanden. Det er så vammelt. Jeg har aldrig oplevet bøsser på et fodboldhold. Det kan ikke lade sig gøre".

Blot et enkelt udklip af hans udgydelser, der også inkluderer at danske mænd er vatpikke, der ikke kan gi vores kvinder hvad de vil ha, eller beskytte nationen i tilfælde af krig.

Et er hvad en spiller siger om sin klub, sin ledelse eller sine holdkammerater - det har trods alt "kun" at gøre med fodbolden. Men når en mand går ud og i ramme alvor udtaler ting som ovenstånde, så trækker jeg grænsen - og det tror og håber jeg også at 95% af alle FCM-fans gør. Jeg ville skamme mig afgrundsdybt ved at have en mand som Arek på mit hold, og jeg ville aldrig kunne lade mine børn idolisere en person som ham.

Arek er en fin keeper - ingen tvivl om det - men som menneske er han så pilrådden og modbydelig at det går over enhver forstand. Jeg er spændt på at se hvordan FCM og klubbens fangrupper vil forholde sig Arek, deres bøssehadende, rocker-elskende, konetævende målmand fremover.

Staropramen

Indlæg af Staropramen »

Jeg har det meget dårligt med at han spiller for os, og det er helt uden stillingtagen til hans sportslige kvaliteter. Jeg synes at han er en gennemført utiltalende person, hvilket kommer til udtryk i såvel hans holdninger som hans handlinger.

At Onyzko er et røvhul, har som sådan ikke noget at gøre med os, men det er os der har valgt at have ham som repræsentant for klubben, og der synes jeg at dømmekraften svigtede i alvorlig grad.

Da der blev skrevet kontrakt med ham, var man fremsynet nok til at lave en kattelem, der gjorde at man kunne opsige kontrakten igen, såfremt han igen rådede sig ud i problemer (det blev ikke specificeret nærmere end det). Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg håber, at hans skriblerier ender med at kaste en politianmeldelse af sig, så vi kan give ham silkesnoren.

Beklager hvis nogen synes det er illoyalt over for holdet eller Onyzko, men jeg har meget svært ved at forlige mig med hans opførsel.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Det må sgu koste ham jobbet. Vi kan ikke have en spiller, der skaber så meget negativ energi omkring vores brand.

Det må også være en del af hans udvidede kontrakt at han kan fritstilles, uden omkostninger, såfremt han miskrediterer FCM brandet.

Selvom det er billigt gjort, så ved alle jo at pressen sætter lighedstegn mellem Areks holdninger/normer og FCM's.

Tak for ingenting Arek. Bye.

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Hvem har læst bogen. Der er bare taget citater ud af bogen uden for kontekst. Hvis Arek hader bøsser jammen så hader han bøsser. Hvis Arek synes HA Rockerne har en fed organisation, den måde de bygger den op på så gør han det. Jeg kan godt se at Arek skader vores brandt helt vildt sygt, når jeg mener det er Håndbold der kører hele fabrikken ned i afgrunden.

Spændene bøger tjerner man penge på. " Sorte Svin = Fucking Polak" Det er en kopi af samme model til at skrive en bog vil jeg mene, og manden skal vel bare tjene penge.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg har fra dag 1 ment at det var en KÆMPE fejltagelse at signe polakken...

Lad mig sige det på en diplomatisk måde: Jeg har ikke skiftet standpunkt!

/Cortez

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jamen, prøv nu at hør her: Vi kan altså ikke have sådan en mand rendende rundt og repræsentere vores klub:

http://www.sporten.dk/fodbold/sadan-tae ... -eks-konen

Det her er altså mandens egen udlægning. Jeg er målløs!

/Cortez

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Cortez skrev:Jamen, prøv nu at hør her: Vi kan altså ikke have sådan en mand rendende rundt og repræsentere vores klub:

http://www.sporten.dk/fodbold/sadan-tae ... -eks-konen

Det her er altså mandens egen udlægning. Jeg er målløs!

/Cortez
Hvorfor er du målløs? Det kan da forhåbentlig ikke komme bag på dig at manden ikke er helt rask. Har han jo aldrig været.

Husum

Indlæg af Husum »

At Arek er en kæmpe klaphat kommer vist ikke bag på nogen men at manden tenderer så meget mod at være en rablende psykopat er lidt skræmmende. Desuden har han jo ikke ligefrem været den levende mur som man havde håbet og alderen har han heller ikke med sig.

Derfor ville jeg høre til om nogle er inde i udsigterne til at vi kan få Heinze tilbage som jo har vist et imponerende niveau i Silkeborg. Hvor lang kontrakt gav man Onyszko i sin tid og endnu vigtigere hvad er forholdene omkring Heinze lejekontrakt i Silkeborg. Jeg ved der vist blev lavet en forkøbsmulighed, men ved nogen om den indbefatter at Silkeborg kan købe Heinze fri for en forudbestemt sum og vi dermed potentielt allerede har givet Silkeborg tilladelse til et køb?

Silkeborg IF 4-0 FCM

Indlæg af Silkeborg IF 4-0 FCM »

Silkeborg IF har købsret på Lasse Heinze, og vil med 85% chance bruge den.

Lasse Heinze har sagt, at han ikke ønsker at vende tilbage til FC Midtjylland. Han er glad for livet i Silkeborg, og deltager regelmæssig i diverse arrangementer med andre SIF spillere, hvor han er faldet rigtig godt til.

Han er mildest talt, røvsur over hvordan FC Midtjylland behandlede ham i sommers, og vil hellere udvikle sig i SIF, fremfor FCM.

I øvrigt, så mener han også at SIF går en meget god fremtid i møde, og at han gerne vil være med til at føre SIF i toppen.

Hvis i ikke tror mig, så er det også fint. Jeg har tæt kontakt med SIF og har tit snakket med Lasse, og jeg ved hvordan han føler, omkring den nuværende situation!

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Silkeborg IF 4-0 FCM skrev:Silkeborg IF har købsret på Lasse Heinze, og vil med 85% chance bruge den.

Lasse Heinze har sagt, at han ikke ønsker at vende tilbage til FC Midtjylland. Han er glad for livet i Silkeborg, og deltager regelmæssig i diverse arrangementer med andre SIF spillere, hvor han er faldet rigtig godt til.

Han er mildest talt, røvsur over hvordan FC Midtjylland behandlede ham i sommers, og vil hellere udvikle sig i SIF, fremfor FCM.

I øvrigt, så mener han også at SIF går en meget god fremtid i møde, og at han gerne vil være med til at føre SIF i toppen.

Hvis i ikke tror mig, så er det også fint. Jeg har tæt kontakt med SIF og har tit snakket med Lasse, og jeg ved hvordan han føler, omkring den nuværende situation!
Der er noget du har misforstået om forkøbsret, og det er at FCM ikke har pligt til at sælge, for mig må FCM godt sælge hvis Heinze ikke vil tilbage, men det kan jo kun betyde, at heinze må betale en del af prisen, hvis SIF ikke vil betale det FCM vil have. FCM har i jonas lõssl målmand, der skulle være et endnu større talent end Heinze.

juridisk forklaring:

forkøbsret, løfte, der giver modtageren ret til forud for andre at indgå en aftale om køb på samme vilkår, som en tredjepart er parat til at acceptere. Ligesom køberetten medfører forkøbsretten en kontraheringspligt, dvs. at løftegiveren forpligter sig til at tilbyde den forkøbsberettigede godet, hvis han vil sælge det. I forhold til en køberet, der som oftest vil fastslå købsvilkårene, er forkøbsretten mere åben, idet vilkårene beror på det tilbud, der foreligger fra tredjeparten.

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

At manden har tævet sin kone, kan der vidst ikke koges mere suppe på.

At manden ikke bryder sig om bøsser, og ikke kan lide se dem kysse kan jeg sku ikke få ondt i røven af. Jeg synes derimod det er rart med en mand, som står ved sine meninger - en personlighed. Man skal huske, at når han siger ting, så siges det mere groft, end hvis f.eks. en Frank Kristensen havde sagt det. Sådan er han som person.

Det han siger i korte træk, er jo at han ikke kan lide at se 2 bøsser sidde og kysse, samt ikke kan lide at høre på deres tøse diskussioner.

De fleste hetro seksuelle mænd(fred være med at der er nogen som er andet!), finder det ikke lækkert, og personligt kigger jeg da os den anden vej, hvis jeg ser 2 bøsser der sidder og kysser. Og hvis de kører en samtale som eks Gustav fra dagens mand(ved ikke hvor mange der så det men http://www.youtube.com/watch?v=RXxdc-xrkf0) så tror jeg os det er noget mange kan se som et irritations moment i en stresset hverdag, hvis det ikke ses som der i et underholdnings program.

At manden synes om HA, er han bestemt ikke ene om. se evt afstemmningen fra ekstrabladet(mange højre orienteret læsere) http://ekstrabladet.dk/nationen/article1188880.ece# . der siger 29,13 % at de ville stemme på HA hvis de stillede op. Ikke at jeg mener det tal er realistisk, men det må da vise, at der i relativt store dele af befolkningen er delvis opbakning til HA.

For min skyld ingen alarm, om manden så ikke kan lide bøsser, heste eller dart, det må han sku om.
At det taktisk set ikke er et godt tidspunkt grundet hån fra andre fans, kommer jo til at gå ud over ham selv.

Brugeravatar
EvilF

Jeg forstår ikke...

Indlæg af EvilF »

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor han ikke allerede er blevet fyret. En fodboldklub lever i høj grad af sit ry og rygte, og derfor kræves der noget andet af de ansatte end andre steder.

»FCM agerer med social bevidsthed og ansvarsfølelse for det samfund, vi er en del af«, skriver FCM i forbindelse med det seneste regnskab. Så kan man altså ikke have en spiller ansat, der mener det er helt ok at slå sin kone, er ekstremt homofobisk og i øvrigt beundrer organiseret kriminalitet.

Danmark er et frit land, og alle har ret til at mene hvad de vil, men det er bare ikke alle steder man bør lufte sine holdninger. Hvor langt tid ville f.eks. Jes Dorph holde i jobbet, hvis han pludselig bekendtgjorde at han var nazist? Ville Thøger Seidenfaden overleve som chefredaktør, hvis han tæskede sin kone og derefter var stolt over det?

En fodbold klub, og dens ansatte, er konstant i mediernes søgelys. Derfor stilles der store krav til deres laden og gøren, fordi de hele tiden er klubbens ansigt udadtil.

» Vores holdning er, at alt, hvad der står i bogen, er for Areks egen regning. Det har vi ingen kommentarer til«, siger FCM - men det holder jo ikke en meter. ALT hvad Arek siger/skriver/gør falder jo tilbage på FCM. Hvis jeres bestyrelse havde en smule nosser, var Arek ude af vagten nu. Jeg kan faktisk overhoved ikke se én eneste grund til, at lade ham fortsætte.
Vestegnen

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Silkeborg IF 4-0 FCM skrev: Hvis i ikke tror mig, så er det også fint. Jeg har tæt kontakt med SIF og har tit snakket med Lasse, og jeg ved hvordan han føler, omkring den nuværende situation!
Jamen så er du da en helt. Behold i bare Lasse. Har aldrig set det store lys i ham. Hvis vi kan få lidt moneter er det fint. Tror aldrig han bliver mere end en middelmådig SAS-ligamålmand.
Men at jeg så heller ikke er sikker på at Arek er en optimal løsning er en anden sag...

Besvar