B. S. skal coache ulvene i FCM!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

B. S. skal coache ulvene i FCM!

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Så får FCM sin egen "MilitærUlv"
Personligt tror jeg det er en rigtig god ide´!
Håber det virker! For der er ingen tvivl om at vi har holdet til en topplacering! om ikke andet så næste år!
Så først overlevelse! Så top3 igen! :-)

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 160828.htm
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Vinding

Re: B. S. skal coache ulvene i FCM!

Indlæg af Vinding »

Fedt nok. Jeg har stor respekt for den mand.

Klubben må åbenbart have erkendt, at det ikke kun var træneren det var galt med.
Ellers ville man formentligt ikke bruge penge på en coach af denne kaliber.

Vinding

skippels

Indlæg af skippels »

Jeg er overbevist om, at han nok skal få banket noget fornyet selvtillid ind i truppen. Ham og Kuhn virker som et slagkraftigt team. B. S har for mig altid virket som en person med en helt enorm mentalitet og viljestyrke, og det vil komme bag på mig, hvis han ikke giver alt hvad han har for at få det her på ret køl - han virker som en person, der gør alt hvad han kan for at undgå nederlag af den ene eller anden art. Desuden er B. S et stort ikon, og det vil utvivlsomt skabe en masse omtale ( om det så er positivt eller ej vil jeg ikke uddybe).

Cortez

Indlæg af Cortez »

Det jeg er mest tilpas med ved denne aftale, er at den er langsigtet. Hvis man havde hentet en mand som BS ind, fordi man skulle vende en negativ stime eller forhindre en truende nedrykning, havde jeg været mere skeptisk. Det er set før, at en nedrykningstruet klub henter en jægersoldat ind for at han skal udføre mirakler - det har bare aldrig virket.

Denne langsigtede pan vidner om en hel anden indsigt i den problemstilling, jeg tror, er det fundamentale problem i FCM, nemlig kulturen. Thyge har også været ude og nævne noget i den retning. Hvis der skal laves noget om i netop en kultur, så er det per definition et langsigtet projekt.

Men ellers havde BS nok heller ikke sagt ja til opgaven...

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Man kan mene hvad man vil om B.S., personligt syntes jeg han er blevet overeksponeret i medierne, hvilket har gjort at man for længst har nået et mæthedspunkt med ham. Det betyder dog ikke, at B.S ikke ved hvad han snakker om og jeg er sikker på at han har været et endog meget betydningsfuldt medlem af Saxo Bank/CsC-cykelholdet igennem de sidste år.

Kan han rette op på spillernes skrøbelige selvtillid, så kan B.S vise sig at være den bedste ansættelse i hele FCMs historie og har er en person som potentielt kan bidrage med mere til holdet end Messi kan. Tror bestemt det kan gå hen og blive et gyldent samarbejde.

974

Indlæg af 974 »

Hausser skrev: Kan han rette op på spillernes skrøbelige selvtillid, så kan B.S vise sig at være den bedste ansættelse i hele FCMs historie og har er en person som potentielt kan bidrage med mere til holdet end Messi kan.
KLASSEHUMOR :lol: :lol:

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

974 skrev: KLASSEHUMOR :lol: :lol:
Jeg mener det skam, på det mentale og kollektive felt, vil vi kunne tillægge holdet mange flere procent end tilføjelsen af en enkeltspiller nogensinde vil være i stand til.

Ved ikke om B.S kan give holdet de ekstra procenter men det er bestemt forsøget værd. Om det så er muligt at overføre erfaringerne fra cykelsporten til fodbolden, ved jeg ikke, der er trods alt fundamental forskel på indstillingen hos en type mennesker, som for en gennemsnitlig funktionærløn, hellere end gerne cykler 3-4000 km i løbet af 20 dage og selv om de styrter med 80 km i timen end ad et bjerg, straks springer på cyklen igen, med ribbenene strittende ud af kroppen, alene i håbet om at gennemføre og komme til start dagen efter og dermed ikke svigte holdet. Den holdning ser man ikke ved mange fodboldspillere og skulle det overføres, tror jeg spillere som Danny Olsen eller Winston Reid, ville blive sat på første kategori 4 bakke, trille i mål og falde uden for tidsgrænsen og måske endda være ret ligeglade med det.

Men kunne B.S banke noget af den vilje og selvopofrelse ind på holdet, så ville vi være rigtigt godt stillet. Er stadig ikke i tvivl om kvaliteten i truppen er rigeligt god til at spille med i toppen af dansk fodbold.

974

Indlæg af 974 »

Hausser skrev:
974 skrev: KLASSEHUMOR :lol: :lol:
Jeg mener det skam, på det mentale og kollektive felt, vil vi kunne tillægge holdet mange flere procent end tilføjelsen af en enkeltspiller nogensinde vil være i stand til.

Ved ikke om B.S kan give holdet de ekstra procenter men det er bestemt forsøget værd. Om det så er muligt at overføre erfaringerne fra cykelsporten til fodbolden, ved jeg ikke, der er trods alt fundamental forskel på indstillingen hos en type mennesker, som for en gennemsnitlig funktionærløn, hellere end gerne cykler 3-4000 km i løbet af 20 dage og selv om de styrter med 80 km i timen end ad et bjerg, straks springer på cyklen igen, med ribbenene strittende ud af kroppen, alene i håbet om at gennemføre og komme til start dagen efter og dermed ikke svigte holdet. Den holdning ser man ikke ved mange fodboldspillere og skulle det overføres, tror jeg spillere som Danny Olsen eller Winston Reid, ville blive sat på første kategori 4 bakke, trille i mål og falde uden for tidsgrænsen og måske endda være ret ligeglade med det.

Men kunne B.S banke noget af den vilje og selvopofrelse ind på holdet, så ville vi være rigtigt godt stillet. Er stadig ikke i tvivl om kvaliteten i truppen er rigeligt god til at spille med i toppen af dansk fodbold.
Nogle gange overrasker du mig virkeligt :-)

At sammenligne BS med Messi er jo ude i hampen - Messi spiller på et monster stjernehold, og kan nok ikke tilføje så mange procenter, som du gerne vil have det til at lyde
Dengang Zidan spillede i FCM tilførte han dog adskillige procenter - så "mange" tror jeg ikke BS kan frembringe

At BS har været på et cykelhold før, har da ikke specielt meget med de evner som han har at gøre
Han blev jo netop tilkoblet cykelholdet for at bruge sine tillærte evner
Det er dog en god erfaring som givet vil gavne FCM

Ellers er jeg enig i at netop den evne han besidder kan være med til at løfte holdet det næste års tid, så jeg er også tilfreds med aftalen!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Det der gør B.S interessant som coach, er jo ikke at han har lavet Bubber & B.S, skrevet bøger eller været jægersoldat, men det at han rent faktisk har vist nogle resultater med sin coaching i praksis og i en kontekst som muligvis er overførbar til en fodboldklub. Derfor er erfaringerne fra Saxo Bank også alfa og omega for vurderingen af ham, ellers kunne det jo lige så godt være en hvilken som helst anden selvudnævnt "coach", Carl Mar, Joan Ørting, Biker Jens eller hvem nu.

Angående det med Messi, så forstår jeg ikke helt hvad du siger, men lade være med at tage det så bogstaveligt det jeg skriver. Jeg mener at et kollektivt løft i moral og teamspirit vil betyde mere end nogen som helst enkeltspiller som vi kan hente til klubben.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg ramte meget godt den 27 september, måske nogen på kontoret kiggede med :mrgreen:

http://www.black-wolves.com/b/topic.htm ... sen#p92892
BS Christiansen og FC Midtjylland, ny dramaserie på TV :mrgreen:
Synes det er en fin aftale, særligt fordi den løber resten af sæsonen. Mon ikke den kan forlænges derefter hvis det er en succes.
Så vidt jeg er bekendt er BS fast tilknyttet til Riis Cycling, og der har været interviews med rytterne hvor de roste dette i store vendinger. Så det er ikke en kanin op ad hatten det her, manden har erfaring med at få sportsfolk til at yde.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ravnen skrev:Jeg ramte meget godt den 27 september, måske nogen på kontoret kiggede med :mrgreen:

http://www.black-wolves.com/b/topic.htm ... sen#p92892
BS Christiansen og FC Midtjylland, ny dramaserie på TV :mrgreen:
Synes det er en fin aftale, særligt fordi den løber resten af sæsonen. Mon ikke den kan forlænges derefter hvis det er en succes.
Så vidt jeg er bekendt er BS fast tilknyttet til Riis Cycling, og der har været interviews med rytterne hvor de roste dette i store vendinger. Så det er ikke en kanin op ad hatten det her, manden har erfaring med at få sportsfolk til at yde.
Hey, Ravnen - hvad er de 7 lottotal for næste uge? :-)

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Cortez skrev: Hey, Ravnen - hvad er de 7 lottotal for næste uge? :-)
/Cortez
Haha, gid jeg vidste det, mit bud på BS og FCM var humoristisk, og jeg troede ikke FCM kunne finde på det. Men stor respekt for modet til at forsøge, og ikke mindst til at de lyttede til mig haha :lol:

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Her er en rigtigt fin artikel om hvad der er man mener B.S kan bidrage til FCM og lidt om hvordan det er han arbejder:

http://www.sporten.dk/fodbold/bs-er-et-mega-hit-i-fcm

Foreløbigt har det ihvertfald været en bragende succes, 2,33 point pr kamp med B.S, mod 0,9 pr kamp uden jægeren :)

Havde faktisk tænkt på at skulle skrive et lidt længere indlæg omkring samarbejdet med B.S, for hvis man reflekterer lidt over det, så er det netop aggressivitet, løbevillighed og hold-samarbejde, som vores måde at spille fodbold på, er så afhængig af og der er ingen tvivl om vi har haltet på mange af de faktorer.

Det er for tidligt at konkludere alt for meget på det samarbejde, men man er ihvertfald kommet godt for start og det bliver rigtigt spændende at følge fremadrettet. Som nævnt, så kan samarbejdet potentielt være mere udbytterigt end signingen af selv den største fodboldstjerne..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er enig. Han har tilsyneladende på ganske kort tid formået at overføre noget at vinderinstiktet hos Team Saxo Bank, til Team FCM. Jeg husker med al tydelighed forskellige interviews med Riis´s cykelstjerner, som alle over flere omgange, i store ord har rost B.S. for at give dem mentalt overskud, og tro på egen evne til at præstere.

Det der fryder ekstra, er hvordan de andre klubber grinede af det, jeg så Det bare Fodbold, hvor de nærmest grinede af at FCM hyrede en "mediestjerne". Lad os nu se hvem der griner sidst ;)

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Hausser skrev: Havde faktisk tænkt på at skulle skrive et lidt længere indlæg omkring samarbejdet med B.S, for hvis man reflekterer lidt over det, så er det netop aggressivitet, løbevillighed og hold-samarbejde, som vores måde at spille fodbold på, er så afhængig af og der er ingen tvivl om vi har haltet på mange af de faktorer.
Sådan er det jo for alle hold. Det er jo kerneværdier i bestræbelsen på at vinde fodboldkampe.
Men jeg er helt enig med dig i at det er nogle af de ting som FCM tilsyneladende har glemt. Det er i hvert falde langt fra det niveau man så da FCM spillede på sit hidtidigt bedste niveau i perioden for 2-4 år siden

Besvar