FCM - HB Køge
-
Thomas Lund
Re: FCM - HB Køge
Der er desværre nogle der piller ved lortet!
Andet kan jeg ikke se, for jeg var selv med ude og skrue ned for det, før kampen mod SønderjyskE og fik det faktisk skruet ned til noget fornuftigt (aller laveste niveau på kontrolboksen) og testet det før kampen. Under kampen fungerede det også rigtig godt (det er noget fis at man ikke kan justere det med en tom tribune, til når der kommer folk på tribunen)
I øvrigt har det så vidt jeg husker ikke været særlig dyrt. Måske jeg lige skulle tjekke om der er skruet op igen inden kampen den 8?
Andet kan jeg ikke se, for jeg var selv med ude og skrue ned for det, før kampen mod SønderjyskE og fik det faktisk skruet ned til noget fornuftigt (aller laveste niveau på kontrolboksen) og testet det før kampen. Under kampen fungerede det også rigtig godt (det er noget fis at man ikke kan justere det med en tom tribune, til når der kommer folk på tribunen)
I øvrigt har det så vidt jeg husker ikke været særlig dyrt. Måske jeg lige skulle tjekke om der er skruet op igen inden kampen den 8?
Er det svært at tjekke? for ellers kunne man da bare sende en mand ned for at tjekke, det tager jo ikke langtid at se om der er pillet ved noget.
Vi kommer kun for roulade!
Undskyld, hvem er for tyndhudet til at bruge et debatforum.. det er ihvertfald ikke særlig debatterende at svare på konstruktiv kritik ved at sige at den ene person bare kan komme på stadion, og så er det ikke længere hans problem? Problemet er at når det lyder så dårligt i tv som det gør, så lyder det nok ca lige så dårligt i den anden ende af stadionet.. og nu er vi ikke alle der har et halvdags job, eller ikke har andet at tage os til. Så en anden gang du har et problem med at en person ikke har været på stadion, kunne du jo starte med at spørge om hvorfor...Hekler skrev:Jeg har sagt det før, jeg tror der er nogen der er for tyndhudet til at bruge et debatforum.mancitydk skrev: Bare rolig Xort, er vant til den og jeg ved godt at dette debatforum ikke er skabt for folk der på enb venlig og rolig måde forsøger at fortælle når ting måske ikke virker optimalt. Jeg bor i Århus, læser på uni, er igang med en kandidatuddannelse og har derfor hverken tid eller råd til at tage turen til Herning hver anden søndag, men by god Hekler, det skal jeg da nok lige huske at fortælle dig når det engang ændrer sig. Du er virkelig IKKE et godt eksempel for et medlem af bestyrelsen med sådan et svar, det håber jeg du er klar over. Læs mit indlæg igen og du vil se at det bestemt ikke er en kritik af capoens arbejde men mere det rent TEKNISKE, og det ændrer sig sgu da ikke af at jeg kommer på stadion... Det lyder stadig dumt på tv. Men fred være med det, burde have vidst at det med at komme med konstruktiv kritik preller af herinde på dette forum. Men er skuffet over at få sådan et svar fra et medlem af bestyrelsen....
Når man skriver at man har et problem med hvordan det lyder i TV, så var den nærmeste løsning sku da at lade være emd at se kampen i TV.
Og nej jeg har ikke specielt ondskabsfulde intentioner, men når folk så selv bringer det på banen så klinger det bare hult når folk der sidder hjemme bag fjernsynet sidder og brokker sig, i stedet for at gøre noget ved sagerne.
Kom og vær med, så kunne det jo være man fandt ud af lidt om hvorfor tingene er som de er...
Hekler, jeg tror det er fordi du opfatter det forkert. Det at man siger sin mening om ting man synes eventuelt kan gøres anderledes, skal oftest ikke opfattes som kritik, men som forslag til forbedringer. Altså som oplæg til at debattere løsninger på emner som vil gøre BW og Fcm bedre.
Det er jo en af årsagerne til at vi skriver med hinanden herinde
Det er jo en af årsagerne til at vi skriver med hinanden herinde
-
Thomas Lund
Man skal ned under tribunen for at regulere styrken. Man kan desuden regulere på headsettet. Jeg tænkte også selv på at det var ret højt igår. Jeg skal nok kigge på det...RL/UBM skrev:Er det svært at tjekke? for ellers kunne man da bare sende en mand ned for at tjekke, det tager jo ikke langtid at se om der er pillet ved noget.
Jeg ved ikke, må ærligt indrømme jeg er noget ambivalent omkring Florescu og har svært ved at se at spillet skulle ha været så meget bedre med ham på banen, syntes han er en af de spillere som har skuffet mest i denne sæson.Ravnen skrev:Jeg synes egentlig det er det samme hver gang Florescu sidder udenfor. Han er den på midtbanen som skaber en glidende overgang mellem defensiv og offensiv. Han er en nøglespiller for os. Albæk og Izunna forsøger efter bedste evne.
Thyge virker stadig fejlplaceret på kanten, hvorfor ikke bruge ham ved siden af Izunna når Florescu er ude? Kuhn kan heller ikke holde Danny på bænken længere, han er vigtig fordi han kan score mål.
Problemet er bare igen igen, at Florescu og Thyge på midtbanen sammen ikke dur, der er brug for en Salami eller Izunna derinde. Jeg synes egentlig Thyge spillede en god kamp mod Køge, men hans plads er bare den Ilsø blev købt til og nu spiller med bravour, det kan blive et problem når nu Danny banker kraftigt på, samtidig med at Florescu er så vigtig for vores midtbane. Et positivt problem heldigvis
Florescu er bestemt en dygtig spiller, men ikke en som for alvor har gjort en forskel. Først og fremmest har Florescu ikke vist sig som den spielmacher som jeg håbede og må indrømme, at jeg troede han ville få mere betydning for vores offensiv end han har vist. Et beskedent antal assists (hvoraf de fleste er fra dødbolde) og blot ét betydende mål i åbent spil, indikerer tydeligt at han ikke har været nogen udslagsgivende faktor. Man skal huske på at han kom til FCM som en særdeles scorende midtbanespiller.
Florescu er en stærk fighter og aggressiv presspiller, men syntes nok vi bør forvente lidt mere af ham, det er der trods en del andre FCMere der også er.
Prøv nu lige at hør her Hekler. Det handler ikke om at jeg er for tyndhudet til det her debatforum, det handler faktisk bare om at du 1) kommer med et latterligt modsvar, noget som du tidligere har klaget over at andre gør og 2) taler uden at vide hvad du taler om. Hvis du vidste at jeg aldrig har været på stadion før så var det sgu okay at svare at jeg bare kunne komme på stadion. Men jeg har ofte været på stadion, navnlig da jeg boede i området, men jeg er flyttet pga. uddannelse og det gør det svært at rive tiden ud af kalenderen og penge ud af banken... Så Hekler, jeg VED godt hvordan det hele hænger sammen. Og jeg er jo ikke den eneste der påpeger at problemet ikke kun er galt på tv, men også stadion. Det har jeg også selv tidligere sagt. Men nu var det tilfældigvis på tv jeg hørte at det lød dumt. Så var det jo det jeg kunne kommentere på.Hekler skrev:Jeg har sagt det før, jeg tror der er nogen der er for tyndhudet til at bruge et debatforum.mancitydk skrev: Bare rolig Xort, er vant til den og jeg ved godt at dette debatforum ikke er skabt for folk der på enb venlig og rolig måde forsøger at fortælle når ting måske ikke virker optimalt. Jeg bor i Århus, læser på uni, er igang med en kandidatuddannelse og har derfor hverken tid eller råd til at tage turen til Herning hver anden søndag, men by god Hekler, det skal jeg da nok lige huske at fortælle dig når det engang ændrer sig. Du er virkelig IKKE et godt eksempel for et medlem af bestyrelsen med sådan et svar, det håber jeg du er klar over. Læs mit indlæg igen og du vil se at det bestemt ikke er en kritik af capoens arbejde men mere det rent TEKNISKE, og det ændrer sig sgu da ikke af at jeg kommer på stadion... Det lyder stadig dumt på tv. Men fred være med det, burde have vidst at det med at komme med konstruktiv kritik preller af herinde på dette forum. Men er skuffet over at få sådan et svar fra et medlem af bestyrelsen....
Når man skriver at man har et problem med hvordan det lyder i TV, så var den nærmeste løsning sku da at lade være emd at se kampen i TV.
Og nej jeg har ikke specielt ondskabsfulde intentioner, men når folk så selv bringer det på banen så klinger det bare hult når folk der sidder hjemme bag fjernsynet sidder og brokker sig, i stedet for at gøre noget ved sagerne.
Kom og vær med, så kunne det jo være man fandt ud af lidt om hvorfor tingene er som de er...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Jeg vil give dig ret Hausser, men der er mange + og -, jeg synes kampene viser, at FCM har nogle mangler men også styrker.Jeg ved ikke, må ærligt indrømme jeg er noget ambivalent omkring Florescu og har svært ved at se at spillet skulle ha været så meget bedre med ham på banen, syntes han er en af de spillere som har skuffet mest i denne sæson.
Florescu er bestemt en dygtig spiller, men ikke en som for alvor har gjort en forskel. Først og fremmest har Florescu ikke vist sig som den spielmacher som jeg håbede og må indrømme, at jeg troede han ville få mere betydning for vores offensiv end han har vist. Et beskedent antal assists (hvoraf de fleste er fra dødbolde) og blot ét betydende mål i åbent spil, indikerer tydeligt at han ikke har været nogen udslagsgivende faktor. Man skal huske på at han kom til FCM som en særdeles scorende midtbanespiller.
Florescu er en stærk fighter og aggressiv presspiller, men syntes nok vi bør forvente lidt mere af ham, det er der trods en del andre FCMere der også er.
FCM er klart bedst mod de bedste hold, hvor modstanderen er gået højt op.
FCM er klart dårligst mod dårligere hold, hvor FCM selv skal skabe kampene, jeg må ærlig sige, at thygesen og Fluresco har mangler i de kampe, ligeså albæk.
Jeg mangler virkelig en der kan rive en midtbane op.
Jeg synes også, at vores midtforsvar har mangler, her tænker jeg absolut mest på Ried, jeg synes han er gået i stå med pil nedad, han har mistet pladsen i startopstillingen, på U21, og det er ikke godt nok for et hold, der har mestersskabsambitioner. Ried var lagt op til samme niveau som Trost og Kjær, det synes jeg han mangler at bevise. Men ok han har nok mistet lidt selvtillid. FCM må vise, at de kan holde nullet også.
Hans præstation har ganske som resten af holdets, været svingende. Derudover har han været skadet og ude af holdet flere gange. Men jeg synes nu at det er synligt hver gang han er væk fra holdet, at der mangler binding mellem ledene.Hausser skrev:Jeg ved ikke, må ærligt indrømme jeg er noget ambivalent omkring Florescu og har svært ved at se at spillet skulle ha været så meget bedre med ham på banen, syntes han er en af de spillere som har skuffet mest i denne sæson.
Nu skal han lige være helt fit, men så tror jeg han vil følge resten af holdet på opturen, og så får vi hans niveau at se igen.
Den spiller som har skuffet mest er ihverfald ikke Florecu, der er mange kandidater. Christopher Poulsen og Danny Califf er gigant skuffelser lige fra sæsonstart, og så mener jeg stadigvæk at Thygesen mangler en hel del, og nu ligefrem har mistet sin naturlige plads til Ilsø. Man kunne også nævne Jude som mange nok havde ventet lidt mere af.
Men Florescu har i glimt vist ting der kan ende med at gøre ham til det største indkøbsmæssige scoop i et par sæsoner, og måske endda en af de allerbedste vi har foretaget. Jeg tror han vil vise dette når han er fit igen, og holdet har fået mere overskud til at brilliere.
Det er nu meget sjovt, lige nu i "Fodbold for fan" taler de (Kuhn, Auri og Øb og Bøv) om nøjagtigt det prolem, flere af os har påpeget, nemlig manglende opspil via de centrale midtbanefolk. Ifølge Auri var det langt hen ad vejen noget, som de via presspil fra deres foreste folk, helt bevidst ville fremtvinge, altså tvinge Reid og Albrechtsen til enten at spille den ud i siderne, eller slå de lange håbløse bolde. Så må vi jo håbe at Kuhn er kreativ nok til at kunne finde løsninger på det, for ellers er vi sgu for nemme at holde nede.
Nu fik jeg lige tændt for Fodbold for Fan og inden der gik alt for meget Werge-pjat i det, så havde de faktisk gang i noget ganske interessant analyse.
Kuhn og Auri (HB Køge træner) er gæster derinde (er ikke slut endnu), og de diskuterer gårsdagens kamp og humlen af det, er sådan set at HB Køge sørgede for at ligge sig højt i deres pres og tvang dermed vores midtstoppere til at føre bolden frem, og her var det ligegyldigt hvem, da Skarbalius vist ikke har den store tiltro til hverken Reid eller Albrechtsens evner som spilfordeler. Ved at ligge så højt i deres pres på vores backs og smide Henrik Toft ind imellem midtstopperne, tvang de Reid eller Albrechtsen til hele tiden at spille langt, da man åbenbart fokuserer på at spille sikkert og derfor ikke tør spille bolden alt for meget centralt hvor urutinerede Izu og Albæk huserer. Så simpelt er det altså at spolere vores opspil. Mod HB Køge gik det godt, men samme simple taktik kæntrede altså skuden mod FCN og SønderjyskE og i begge de kampe havde vi endda en rutineret med centralt.
Kuhn forklarede at han skulle have en snak med Reid og Albrechtsen omkring deres ageren i de opspilssituationer da han ikke var helt tilfreds, men som Werge ganske rigtigt pointerede, så er det jo en generel tendens i FCM, vi spiller enormt primitivt.
2 faktorer spiller ind her. Det er ekstremt vigtigt at spillerne tør spille fodbold og ikke bare søger den nemme løsning hver gang det blir lidt svært og så er det også fundamentalt, at man fra trænernes side lader taktikken involvere den centrale midtbane og lade dem sætte spillet. Forvandles de til statister, så bliver spillet altså også alt for primitivt og for let at dække op og jeg tvivler helt ærligt på at den nuværende strategi fungerer mod ret mange andre end HB Køge.
Kuhn og Auri (HB Køge træner) er gæster derinde (er ikke slut endnu), og de diskuterer gårsdagens kamp og humlen af det, er sådan set at HB Køge sørgede for at ligge sig højt i deres pres og tvang dermed vores midtstoppere til at føre bolden frem, og her var det ligegyldigt hvem, da Skarbalius vist ikke har den store tiltro til hverken Reid eller Albrechtsens evner som spilfordeler. Ved at ligge så højt i deres pres på vores backs og smide Henrik Toft ind imellem midtstopperne, tvang de Reid eller Albrechtsen til hele tiden at spille langt, da man åbenbart fokuserer på at spille sikkert og derfor ikke tør spille bolden alt for meget centralt hvor urutinerede Izu og Albæk huserer. Så simpelt er det altså at spolere vores opspil. Mod HB Køge gik det godt, men samme simple taktik kæntrede altså skuden mod FCN og SønderjyskE og i begge de kampe havde vi endda en rutineret med centralt.
Kuhn forklarede at han skulle have en snak med Reid og Albrechtsen omkring deres ageren i de opspilssituationer da han ikke var helt tilfreds, men som Werge ganske rigtigt pointerede, så er det jo en generel tendens i FCM, vi spiller enormt primitivt.
2 faktorer spiller ind her. Det er ekstremt vigtigt at spillerne tør spille fodbold og ikke bare søger den nemme løsning hver gang det blir lidt svært og så er det også fundamentalt, at man fra trænernes side lader taktikken involvere den centrale midtbane og lade dem sætte spillet. Forvandles de til statister, så bliver spillet altså også alt for primitivt og for let at dække op og jeg tvivler helt ærligt på at den nuværende strategi fungerer mod ret mange andre end HB Køge.
Det er dan måde jeg altid personligt har gjort det.RL/UBM skrev: Han bruge kun mikrofonen til 3 ting, starte en sang, instruere folk i det visuelle og ellers lige få folk til at oppe sig, når niveauet falder.
Jeg startede sjældent sange, og brugte den hovedsageligt til at dirigere med.
Mht. lydstyrken, som er henvist til, så må man jo bare gå til capo hvis den er for høj, det er ikke sikkert du får noget ud af det, for man kan jo ikke regulerer efter alles ønsker, men knappen sidder i tårnet.
Jeg har spekuleret på om vi skal pege højttalerne mere ind mod midten, så vi kan skrue lidt mere ned og stadig ramme kernen....? det er en mulighed.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
det lyder meget fornuftigt. Det er i øvrigt første gang (både på stadion og på tv) at jeg har lagt mærke til capoen på den måde, så det kan jo være en enlig svale. Men det lyder jo meget fornuftigt at bruge mikrofonen på den måde.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Stort tillykke til drengene med "endnu" en sejr. Vi har i øjeblikket brug for alle de sejre, og specielt alle de point vi kan få skrabet sammen, og lige nu ligner det for mig at se, muligt at nå op og hente Aab og Agf, som er inde i et gevaldigt formdyk.
Jeg var for kun 2 gang i sæsonnen ikke at finde på stadion i går, da en barnedåb kom i vejen. Hvis det så ikke berettiger mig til at komme til kritik, af det for mig at se ikke fungerende højtalersystem.
Jeg var førhen altid stemmeløs når jeg kommer hjem fra hjemmekampene. Det har dog ændret sig markant, for efter BW har valgt Morten til Capo, mener jeg for det første niveauet er dalet betragteligt i fht. til de 2 tidligere jeg husker der var engang. "No Offense" til morten, du gør hvad du kan. Du er dog ikke den direkte årsag til jeg faktisk har min stemme i behold når jeg kommer hjem, nej det skyldes mere det ufatteligt ringe højtalersystem der bliver benyttet.
Det ER ufatteligt demotiverende at stå og synge, kun for at blive overdøvet af Morten gennem højtalerhjælp. Når man så bagefter ser kampen i tv, kan man høre den hule rungende lyd af "1 fan" som står og synger for holdet. Det lyder helt forfærdeligt i TV, og så hjælper det ikke noget at sige man skal komme på stadion, for det bliver det ikke bedre af i TV. Føler mig pinlig berørt når jeg høre hvor hult det klinger.
-
Jeg var for kun 2 gang i sæsonnen ikke at finde på stadion i går, da en barnedåb kom i vejen. Hvis det så ikke berettiger mig til at komme til kritik, af det for mig at se ikke fungerende højtalersystem.
Jeg var førhen altid stemmeløs når jeg kommer hjem fra hjemmekampene. Det har dog ændret sig markant, for efter BW har valgt Morten til Capo, mener jeg for det første niveauet er dalet betragteligt i fht. til de 2 tidligere jeg husker der var engang. "No Offense" til morten, du gør hvad du kan. Du er dog ikke den direkte årsag til jeg faktisk har min stemme i behold når jeg kommer hjem, nej det skyldes mere det ufatteligt ringe højtalersystem der bliver benyttet.
Det ER ufatteligt demotiverende at stå og synge, kun for at blive overdøvet af Morten gennem højtalerhjælp. Når man så bagefter ser kampen i tv, kan man høre den hule rungende lyd af "1 fan" som står og synger for holdet. Det lyder helt forfærdeligt i TV, og så hjælper det ikke noget at sige man skal komme på stadion, for det bliver det ikke bedre af i TV. Føler mig pinlig berørt når jeg høre hvor hult det klinger.
-
Jeg er helt enig med folk, jeg følte at der var rigtig god stemning i søndags, og så kommer jeg hjem og ser højdepunkter, og så hører man KUN Morten på TV.
Enten skal der skrues ned for systemet, eller endnu bedre bare bruge en god gammeldags megafon. Noget må der ske, for det andet er altså pinligt.
Nu var jeg lidt forskellige steder på Nordea i søndags, og ude i siden kunne man også KUN høre mikrofonen. Det er lidt træls, da det giver indtrykket af, at der kun står 1 mand og synger.
Enten skal der skrues ned for systemet, eller endnu bedre bare bruge en god gammeldags megafon. Noget må der ske, for det andet er altså pinligt.
Nu var jeg lidt forskellige steder på Nordea i søndags, og ude i siden kunne man også KUN høre mikrofonen. Det er lidt træls, da det giver indtrykket af, at der kun står 1 mand og synger.