FCM - HB Køge
Re: FCM - HB Køge
Vigtig sejr, det er en byggesten på vej mod noget bedre. Disse bundkampe er noget helt andet end når man møder topholdene, mod Brøndby så vi at vi godt kan være med, og det er det der tæller. Nu kommer der point på kontoen, og målet må være at få fat på den nederste del af top-gruppen, inden vinterpausen.
Ilsø er simpelthen for sej, sikke en solotur han tager sig ved 1-0 målet, det er ikke set bedre siden Zidan.
Borring er tilbage, får taget nogle fine ryk.
Det er tydeligt at vi ligenu satser alt i defensiven, og det gør offensiven en anelse tynd, derfor er det vigtigt at vi har spillere som Ilsø og Borring der kan skabe tingene.
Men nu skal vi ikke glemme Danny Olsen, han scorede et flot mål, og må efterhånden være klar til at starte inde igen.
Esbjerg ude, uha uha det bliver en gyser.
Ilsø er simpelthen for sej, sikke en solotur han tager sig ved 1-0 målet, det er ikke set bedre siden Zidan.
Borring er tilbage, får taget nogle fine ryk.
Det er tydeligt at vi ligenu satser alt i defensiven, og det gør offensiven en anelse tynd, derfor er det vigtigt at vi har spillere som Ilsø og Borring der kan skabe tingene.
Men nu skal vi ikke glemme Danny Olsen, han scorede et flot mål, og må efterhånden være klar til at starte inde igen.
Esbjerg ude, uha uha det bliver en gyser.
Sådan, 10 point i de sidste 5 kampe, noget bedre end da vi havde 4 point for 8 kampe 
Fuldstændig enig. Er sikker på at det taktiske oplæg fra AK blev fulgt til punkt og prikke - specielt i 1. halvleg, hvor vi kommer til at spille bolden bagud flere gange. At nogle så vælger at buh'e af spillerne i den periode, siger eddermame mere om de tilskuer end om noget som helt andet. De har tydeligvis ikke fattet en snus!Ravnen skrev:Det er tydeligt at vi ligenu satser alt i defensiven, og det gør offensiven en anelse tynd...
Jeg synes, vi spiller en fremragende bundkamp (en såkaldt 6 pointskamp). Eneste minus er målet og den lidt for unødvendig, spændende afslutning. Og så kan jeg simpelthen ikke forstå, at den skaldede ***** (censureret, red.) bliver ved med at sparke sine udspark op i ingenmandsland. Hvor mange gange bibeholdte vi bolden i egne rækker efter disse udspark? Og hvor mange gange gjorde han det? 20 gange? Så byg dog op i stedet!
/Cortez
Ja fortsætter vi i samme spor og laver 2 point i gennemsnit så ender vi på samme pointantal som sidste årJesper75 skrev:Sådan, 10 point i de sidste 5 kampe, noget bedre end da vi havde 4 point for 8 kampe
Hvis nu du kom på stadion så ville du være ude over det problem.mancitydk skrev:i øvrigt så var der lige en enkelt ting som irriterede mig voldsomt idag, da jeg sad og så kampen på tv. Og det er den der højtaler/mikrofon-dims som capoen bruger: Det gør simpelthen, at det lyder som en minaret der kører fredagsbønnen i Mekka. Det lyder altså mekanisk og mystisk og man kan næsten kun høre den her stakkels capo, der gør et stort stykke arbejde. Det er bestemt ikke en kritik af capoens arbejde, men selve udstyret må der da kunne arbejdes med...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
/Hekler
Bliver du aldrig træt af den samme smøre? tænker du aldrig over om der er en grund til at man ikke er på stadion? kunne være man som jeg bor i horsens og kun har sin SU.. så er der ikke nødvendigvis råd til at lægge 3-400 kr for sådan en dag.Hekler skrev:Hvis nu du kom på stadion så ville du være ude over det problem.mancitydk skrev:i øvrigt så var der lige en enkelt ting som irriterede mig voldsomt idag, da jeg sad og så kampen på tv. Og det er den der højtaler/mikrofon-dims som capoen bruger: Det gør simpelthen, at det lyder som en minaret der kører fredagsbønnen i Mekka. Det lyder altså mekanisk og mystisk og man kan næsten kun høre den her stakkels capo, der gør et stort stykke arbejde. Det er bestemt ikke en kritik af capoens arbejde, men selve udstyret må der da kunne arbejdes med...
mit budskab er, tænk dig om før du taler.
Bare rolig Xort, er vant til den og jeg ved godt at dette debatforum ikke er skabt for folk der på enb venlig og rolig måde forsøger at fortælle når ting måske ikke virker optimalt. Jeg bor i Århus, læser på uni, er igang med en kandidatuddannelse og har derfor hverken tid eller råd til at tage turen til Herning hver anden søndag, men by god Hekler, det skal jeg da nok lige huske at fortælle dig når det engang ændrer sig. Du er virkelig IKKE et godt eksempel for et medlem af bestyrelsen med sådan et svar, det håber jeg du er klar over. Læs mit indlæg igen og du vil se at det bestemt ikke er en kritik af capoens arbejde men mere det rent TEKNISKE, og det ændrer sig sgu da ikke af at jeg kommer på stadion... Det lyder stadig dumt på tv. Men fred være med det, burde have vidst at det med at komme med konstruktiv kritik preller af herinde på dette forum. Men er skuffet over at få sådan et svar fra et medlem af bestyrelsen....Xort skrev:Bliver du aldrig træt af den samme smøre? tænker du aldrig over om der er en grund til at man ikke er på stadion? kunne være man som jeg bor i horsens og kun har sin SU.. så er der ikke nødvendigvis råd til at lægge 3-400 kr for sådan en dag.Hekler skrev:Hvis nu du kom på stadion så ville du være ude over det problem.mancitydk skrev:i øvrigt så var der lige en enkelt ting som irriterede mig voldsomt idag, da jeg sad og så kampen på tv. Og det er den der højtaler/mikrofon-dims som capoen bruger: Det gør simpelthen, at det lyder som en minaret der kører fredagsbønnen i Mekka. Det lyder altså mekanisk og mystisk og man kan næsten kun høre den her stakkels capo, der gør et stort stykke arbejde. Det er bestemt ikke en kritik af capoens arbejde, men selve udstyret må der da kunne arbejdes med...
mit budskab er, tænk dig om før du taler.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Så meld dig ind i bestyrelsen så er du ude over det problemmancitydk skrev: Men er skuffet over at få sådan et svar fra et medlem af bestyrelsen....
Nej forstår godt at det svar kan virke nedslående. Men Hekler har vel en pointe. Som jeg ser det. Så er det let bare at pege fingre og kritisere og så lade det være op til andre at løse det.
I mine øjne er Hekler's svar ikke mindre konstruktiv end kritikken.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Lad os kalde det en kombination af flere faktorer, men jeg skal ærligt indrømme jeg ikke er imponeret over midterforsvarets evne til at opbygge spillet, der er sgu ikke meget Kristian Bak eller Daniel Agger over hverken Reid eller Albrechtsen, særligt Albrechtsen virker til at have overtaget Califfs rolle som punter, det er bestemt ikke særligt kontruktivt det han foretager sig med bolden.PS skrev: Det er jeg ikke helt enig i det der, jo der var (som sædvanlig fristes man til at sige) alt for mange lange bolde der ikke fører til noget, men i modsætning til dig mener jeg, at det hovedsagligt skyldes midtbanen, de gør sig slet ikke spilbare, løber ikke for boldholderen og gør det i det hele taget svært for forsvarerne at slippe fornuftigt af med bolden, og på den måde bygge spillet op. Det gjorde både Reid og Albrechtsen også opmærksom på flere gange i løbet af kampen.
Det kan sagtens være at midtbanen skal blive bedre til at tilbyde sig, men syntes faktisk at specielt Izunna varetager sig rolle som defensiv midt ganske godt, og syntes han er god til at fordele boldene rundt og på den måde igangsætte spillet. Samtidigt vil jeg også gerne rose den unge afrikaners førstegangsberøringer og kropsfinter. Det virker nærmest som om at modstanderne hver gang tager et skridt i den forkerte retning hver gang Izu modtager bolden, grundet de gode retningsbestemte tæmninger og kropsfinterne som han udfører i perfekt balance.
Om det er deres egen skyld eller andres, så syntes jeg dog ingenlunde vi er gode nok til at involvere den centrale midtbane i det offensive spil, Salami, Florescu, Thyge, Albæk, Izunna eller hvad der nu spiller derinde, skal altså være mere end bare opryddere og bølgebrydere når modstanderne har bolden og det formår man altså ikke at gøre dem til p.t. Vores mål fra den centrale midt er vel også rekordlavt i suppen og det er ihvertfald en indikator for de ikke deltager nok offensivt.
Flere HB Køge folk har udtalt at de fortjente point i kampen og var rigtigt godt tilfreds med hvad de havde præsteret og hvis man ser på hvad vi skabte af muligheder, så syntes jeg også de har noget at have deres tilfredshed i, ud over de 2 mål, så skaber vi vel allerhøjst 1-2 åbne muligheder i alt og hvis man siger at der skal 2-3 muligheder til for at score ét mål, så var det ikke en kamp vi kunne forvente at score 2 mål i.
Vi skal dog være glade for at vi har fået tilføjet Ilsø til holdet. Selv om ikke alt lykkedes for ham igår, så har han altså noget af den kreativitet og uforudsigelighed som skaber muligheder og afgør fodboldkampe, en type spiller som tophold ofte sætter deres lid til når spillet ikke fungerer.
Mod de kompakte modstandere, og dem kommer vi til at møde rigtigt mange af i Herning, for de fleste hold har regnet ud at det er måden vi skal slås på, så kunne det måske være interessant at rykke Ilsø længere ned i banen og på den måde involvere ham mere i opbygningen af spillet. Han har spillet med 2 angribere foran sig i SønderjyskE, så det kan måske lade sig gøre, selv om jeg ikke ved om han er stærk nok i det defensiven arbejde, syntes dog han arbejdede hårdt kampen igennem i går. på den måde er det måske heller ikke nødvendigt at han 3/4 af gangene skal modtage bolden i 2. sals højde med en modspiller i ryggen, det er altså svære betingelser. Tror det kunne være en måde vi kunne involvere den centrale midt noget mere i spillet og dermed også give os flere muligheder i det offensive.
Jeg synes egentlig det er det samme hver gang Florescu sidder udenfor. Han er den på midtbanen som skaber en glidende overgang mellem defensiv og offensiv. Han er en nøglespiller for os. Albæk og Izunna forsøger efter bedste evne.
Thyge virker stadig fejlplaceret på kanten, hvorfor ikke bruge ham ved siden af Izunna når Florescu er ude? Kuhn kan heller ikke holde Danny på bænken længere, han er vigtig fordi han kan score mål.
Problemet er bare igen igen, at Florescu og Thyge på midtbanen sammen ikke dur, der er brug for en Salami eller Izunna derinde. Jeg synes egentlig Thyge spillede en god kamp mod Køge, men hans plads er bare den Ilsø blev købt til og nu spiller med bravour, det kan blive et problem når nu Danny banker kraftigt på, samtidig med at Florescu er så vigtig for vores midtbane. Et positivt problem heldigvis
Thyge virker stadig fejlplaceret på kanten, hvorfor ikke bruge ham ved siden af Izunna når Florescu er ude? Kuhn kan heller ikke holde Danny på bænken længere, han er vigtig fordi han kan score mål.
Problemet er bare igen igen, at Florescu og Thyge på midtbanen sammen ikke dur, der er brug for en Salami eller Izunna derinde. Jeg synes egentlig Thyge spillede en god kamp mod Køge, men hans plads er bare den Ilsø blev købt til og nu spiller med bravour, det kan blive et problem når nu Danny banker kraftigt på, samtidig med at Florescu er så vigtig for vores midtbane. Et positivt problem heldigvis
-
Casper Søe
Alternativet(og det bedste) ville være bare at pille det højtaler system ned, og stikke morten/en anden en megafon i hånden. Det andet lyder kikset både på stadion og i fjernsynet.Le Compte skrev: Nej forstår godt at det svar kan virke nedslående. Men Hekler har vel en pointe. Som jeg ser det. Så er det let bare at pege fingre og kritisere og så lade det være op til andre at løse det.
I mine øjne er Hekler's svar ikke mindre konstruktiv end kritikken.
Grunde for at pille lortet ned:
* Bedre lyd på stadion og i fjernsyn
* Skaber mere vildskab med en megafon, end med en mikrofon.
* Dem ude i siderne synger alligevel ikke med, selvom megafonerne dækker det område - derfor ingen grund til at få det til at blæse ind i deres hoveder.
Grunde til ikke at pille det ned:
* Det har kostet en mindre formue, og vil virke som en fejl fra BWs side.
Jeg ved hvad jeg ville vælge. Jeg krummer sku mine tær, hver gang jeg ser kampene i fjernsynet, og kun kan høre Morten synge solo.
Højtaler system.
Nu vil jeg lige give min mening med her.
Det system lyder af helved til, og det har det alle dage gjort. Det er sådan set ligemeget om man ser den på tv eller er på stadion, så fungerer det ikke..
Jeg spurgte Hekler og Morten en dag, om de ikke kunne bruge en megafon, fordi det lyder skidt..
Svaret " Det er ikke alle der kan høre det så".
Det svar, mener jeg personligt, er det værste jeg længe har hørt.
Igår var der flere gange, hvor èn person helt oppe bagfra, begyndte at råbe en sang, som resten hurtigt fik fat i. Så det med, at ikke alle kan høre det , er jo ikke sandt.. Er der først en mindre/større gruppe , der hører hvilken sang der er tale om, så kører den jo derfra..
At en megafon ikke kan nå ud til folk, er i hvert fald til grin..
Det system lyder af helved til, og det har det alle dage gjort. Det er sådan set ligemeget om man ser den på tv eller er på stadion, så fungerer det ikke..
Jeg spurgte Hekler og Morten en dag, om de ikke kunne bruge en megafon, fordi det lyder skidt..
Svaret " Det er ikke alle der kan høre det så".
Det svar, mener jeg personligt, er det værste jeg længe har hørt.
Igår var der flere gange, hvor èn person helt oppe bagfra, begyndte at råbe en sang, som resten hurtigt fik fat i. Så det med, at ikke alle kan høre det , er jo ikke sandt.. Er der først en mindre/større gruppe , der hører hvilken sang der er tale om, så kører den jo derfra..
At en megafon ikke kan nå ud til folk, er i hvert fald til grin..
Ja det var faktisk også nøjagtigt det jeg ville frem til. Forstår ikke helt, hvorfor folk altid bare skal fortælle at man da bare kan komme på stadion så. Det er jo stort set det svar man får ligegyldigt hvad man siger.
Min mening var også bare at det højtalersystem fungerer ikke optimalt. Og jeg tror da faktisk ikke at der er andre klubber i landet der bruger et lignende system. Nu ved jeg det så absolut ikke, men tror da ikke det bliver benyttet i hverken Agf eller i Brøndby, som er de to klubber, der efter min mening har det bedste lydniveau i DK hvad angår opbakning. Har man undersøgt hvad det er de gør der? Altså jeg mener om man her benytter megafoner, mikrofoner eller andet?
Min mening var også bare at det højtalersystem fungerer ikke optimalt. Og jeg tror da faktisk ikke at der er andre klubber i landet der bruger et lignende system. Nu ved jeg det så absolut ikke, men tror da ikke det bliver benyttet i hverken Agf eller i Brøndby, som er de to klubber, der efter min mening har det bedste lydniveau i DK hvad angår opbakning. Har man undersøgt hvad det er de gør der? Altså jeg mener om man her benytter megafoner, mikrofoner eller andet?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Jeg har sagt det før, jeg tror der er nogen der er for tyndhudet til at bruge et debatforum.mancitydk skrev: Bare rolig Xort, er vant til den og jeg ved godt at dette debatforum ikke er skabt for folk der på enb venlig og rolig måde forsøger at fortælle når ting måske ikke virker optimalt. Jeg bor i Århus, læser på uni, er igang med en kandidatuddannelse og har derfor hverken tid eller råd til at tage turen til Herning hver anden søndag, men by god Hekler, det skal jeg da nok lige huske at fortælle dig når det engang ændrer sig. Du er virkelig IKKE et godt eksempel for et medlem af bestyrelsen med sådan et svar, det håber jeg du er klar over. Læs mit indlæg igen og du vil se at det bestemt ikke er en kritik af capoens arbejde men mere det rent TEKNISKE, og det ændrer sig sgu da ikke af at jeg kommer på stadion... Det lyder stadig dumt på tv. Men fred være med det, burde have vidst at det med at komme med konstruktiv kritik preller af herinde på dette forum. Men er skuffet over at få sådan et svar fra et medlem af bestyrelsen....
Når man skriver at man har et problem med hvordan det lyder i TV, så var den nærmeste løsning sku da at lade være emd at se kampen i TV.
Og nej jeg har ikke specielt ondskabsfulde intentioner, men når folk så selv bringer det på banen så klinger det bare hult når folk der sidder hjemme bag fjernsynet sidder og brokker sig, i stedet for at gøre noget ved sagerne.
Kom og vær med, så kunne det jo være man fandt ud af lidt om hvorfor tingene er som de er...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
/Hekler
/Hekler
Det vel et spørgsmål om at bruge det rigtigt! Jeg tror godt det kan fungere hvis bare capoen ikke bruger det som et karoke anlæg.
Jeg ved man bruger noget lignende mange steder i udlandet.
Hvis man ser på den video jeg har hæftet ved mit indlæg. I videoen kan man se capoen starter sangene, men han synger kun de første par ord i sangen, inden fansne tager over, han synger ikke hele sangen igennem mikrofonen!!!
Han bruge kun mikrofonen til 3 ting, starte en sang, instruere folk i det visuelle og ellers lige få folk til at oppe sig, når niveauet falder.
Hvis vi skal beholde det system, mener jeg capoen skal agere på samme måde som i videoen, da det vildt kikset og tåkrummende som det forgår nu.
Jeg mener bare stadig ikke vi er nok til det lyd system, men det er da et forslag.
http://www.youtube.com/watch?v=zEPuKuXqU8E[/video]
Jeg ved man bruger noget lignende mange steder i udlandet.
Hvis man ser på den video jeg har hæftet ved mit indlæg. I videoen kan man se capoen starter sangene, men han synger kun de første par ord i sangen, inden fansne tager over, han synger ikke hele sangen igennem mikrofonen!!!
Han bruge kun mikrofonen til 3 ting, starte en sang, instruere folk i det visuelle og ellers lige få folk til at oppe sig, når niveauet falder.
Hvis vi skal beholde det system, mener jeg capoen skal agere på samme måde som i videoen, da det vildt kikset og tåkrummende som det forgår nu.
Jeg mener bare stadig ikke vi er nok til det lyd system, men det er da et forslag.
http://www.youtube.com/watch?v=zEPuKuXqU8E[/video]
Vi kommer kun for roulade!