FCM - HB Køge
FCM - HB Køge
Endnu en must win kamp mod HB Køge er på trapperne. Med en sejr i denne her kamp, kan vi skabe et hul på 8 point ned til HB Køge under stregen og det vil betyde at vi igen kan begynde at kigge opad i tabellen og i så fald er ottendepladsen lige pludselig meget tæt på. Lige nu er ligaen knækket fra nummer 7 og op og, skal vi "helt" derop, så skal det altså være slut med SønderjyskE og FCN-kampe på hjemmebane.
Når man ser på FCM og HB Køges tilstand p.t. og generelt, så vil alt andet end en sejr på søndag, da også være en massiv fiasko. Jeg kan ikke huske et så dårligt fodboldhold i ligaen som HB Køge, siden FCM spillede hjemmekampe i Ikast og det hold skal simpelthen slås på MCH Arena.
Med Florescu tilbage i truppen, så kunne jeg sagtens forestille mig han ryger i starteren på bekostning af Albæk eller Izu, men personligt foretrækker jeg nok at man fastholder samme formation som måde Brøndby, det er jo ikke sådan at Florescu bidrager med mere fremad end Albæk gør alligevel.
Hvis B.S har givet Danny Olsen lidt hår på brystet, og forklaret ham nødvendigheden af ikke at slå op i banen, så foretrækker jeg personligt ham i startopstillingen fremfor Thyge. Mod HB Køge vil det nemlig være det offensive spil som skal være i fokus og der mener jeg Danny O. kan bidrage med en hel del mere end Thygesen.
Når man ser på FCM og HB Køges tilstand p.t. og generelt, så vil alt andet end en sejr på søndag, da også være en massiv fiasko. Jeg kan ikke huske et så dårligt fodboldhold i ligaen som HB Køge, siden FCM spillede hjemmekampe i Ikast og det hold skal simpelthen slås på MCH Arena.
Med Florescu tilbage i truppen, så kunne jeg sagtens forestille mig han ryger i starteren på bekostning af Albæk eller Izu, men personligt foretrækker jeg nok at man fastholder samme formation som måde Brøndby, det er jo ikke sådan at Florescu bidrager med mere fremad end Albæk gør alligevel.
Hvis B.S har givet Danny Olsen lidt hår på brystet, og forklaret ham nødvendigheden af ikke at slå op i banen, så foretrækker jeg personligt ham i startopstillingen fremfor Thyge. Mod HB Køge vil det nemlig være det offensive spil som skal være i fokus og der mener jeg Danny O. kan bidrage med en hel del mere end Thygesen.
Re: FCM - HB Køge
Hausser skrev:Med Florescu tilbage i truppen, så kunne jeg sagtens forestille mig han ryger i starteren på bekostning af Albæk eller Izu, men personligt foretrækker jeg nok at man fastholder samme formation som måde Brøndby, det er jo ikke sådan at Florescu bidrager med mere fremad end Albæk gør alligevel.
Ifølge HF i går er Florescu først klar til at spille onsdag mod EfB. Og eftersom han først trænede med igen i dag, så er det ikke så sandsynlig at han er klar til start-11 allerede søndag, medmindre der er nye skader. De to centrale spillede sig jo ikke ligefrem af mod BIF, så jeg forventer samme start-11 som i den kamp.
Er helt enig i at de ville være oplagt at starte med DO i dag. Tror bare ikke det sker. Så skal AK i hvert fald rykke Thyge ind på midtbanen på bekostning af eks. Izu...
/Cortez
/Cortez
Hamrende elendig kamp indtil videre og det ligner igen, at de ikke vil arbejde for sejren.. Sker der ikke ændringer i indstillingen til 2.halvleg så taber vi denne kamp.
Jeg må melde mig uenig i det du siger, indstillingen var da absolut til stede idag, også i første halvleg, det er vel bare fordi det er det nemmeste at fyre af i disse tider, eller fordi du har vænnet dig til at kritisere indstillingen.
Derimod ser det for mig ud som om man har fokuseret meget på det defensive i en lang periode, hvilket jo er ganske naturligt i en dårlig periode, men det er så gået ud over det offensive. Vi er alt for nemme at dække op, da langt de fleste af vores angreb bliver udført på samme måde, over fløjene og med overlap af backs, ganske god og effektiv måde at angribe på, men det nytter ikke noget at det er det eneste vi kan.
Stort set alle arbejder fint idag når vi taler om det defensive, og det er vel også det man som udgangspunkt skal gøre i en periode hvor tingene ikke rigtig kører. Men vi mangler en eller flere der kan føre bolden frem, så det ikke ender med ovenstående angreb, eller som det også var tilfældet idag, for mange hovedløse lange bolde.
At vi ikke fører bolden frem over midten, men oftest i siderne, skyldes måske at den centrale midt er så ung som den er, Albæk og især Izunna er jo fremragende til at bryde modstanderne og erobre bolde, men mangler en del i det fremad rettede, Albæk har lidt af det der skal til men ikke nok endnu, Izunna er ligesom sine afrikanske forgængere super til at holde på bolden i situationer hvor man ellers tror at nu mister han den. Jeg tror vi skal fortsætte med at benytte de to, og så regne med at de med mere erfaring også får bygget lidt mere på deres fremad rettede evner. Og ellers er Florescu jo på vej tilbage, men jeg synes det er lidt med ham, som med de to andre, god defensiv, knap så god i det opbyggende.
Til sidst mener jeg også at vi var lidt for stillestående når vi angreb, der var ikke mange der løb for hinanden og forsøgte at gøre sig spilbare, jo på fløjene men ellers ikke.
Da det jo ofte er svært at spille mod hold der står så langt tilbage som Hbk gør, synes jeg at det var en ok kamp med lidt for spændende afslutning, og vigtigst af alt 3 point på kontoen.
Derimod ser det for mig ud som om man har fokuseret meget på det defensive i en lang periode, hvilket jo er ganske naturligt i en dårlig periode, men det er så gået ud over det offensive. Vi er alt for nemme at dække op, da langt de fleste af vores angreb bliver udført på samme måde, over fløjene og med overlap af backs, ganske god og effektiv måde at angribe på, men det nytter ikke noget at det er det eneste vi kan.
Stort set alle arbejder fint idag når vi taler om det defensive, og det er vel også det man som udgangspunkt skal gøre i en periode hvor tingene ikke rigtig kører. Men vi mangler en eller flere der kan føre bolden frem, så det ikke ender med ovenstående angreb, eller som det også var tilfældet idag, for mange hovedløse lange bolde.
At vi ikke fører bolden frem over midten, men oftest i siderne, skyldes måske at den centrale midt er så ung som den er, Albæk og især Izunna er jo fremragende til at bryde modstanderne og erobre bolde, men mangler en del i det fremad rettede, Albæk har lidt af det der skal til men ikke nok endnu, Izunna er ligesom sine afrikanske forgængere super til at holde på bolden i situationer hvor man ellers tror at nu mister han den. Jeg tror vi skal fortsætte med at benytte de to, og så regne med at de med mere erfaring også får bygget lidt mere på deres fremad rettede evner. Og ellers er Florescu jo på vej tilbage, men jeg synes det er lidt med ham, som med de to andre, god defensiv, knap så god i det opbyggende.
Til sidst mener jeg også at vi var lidt for stillestående når vi angreb, der var ikke mange der løb for hinanden og forsøgte at gøre sig spilbare, jo på fløjene men ellers ikke.
Da det jo ofte er svært at spille mod hold der står så langt tilbage som Hbk gør, synes jeg at det var en ok kamp med lidt for spændende afslutning, og vigtigst af alt 3 point på kontoen.
Det vigtigeste må pt være at skrabe point på kontoen og kommer væk fra bunden. Det går vi i dag, at spillet hakker må så komme i anden række.
Der er flere der spiller under niveau men sejren er jo fuldt fortjent.
Syns borring og Albrechtsen spiller en god kamp i dag.
Der er flere der spiller under niveau men sejren er jo fuldt fortjent.
Syns borring og Albrechtsen spiller en god kamp i dag.
synes nu faktisk også at man glemmer at tage det med i bedømmelsen at HB Køges spil i høj grad gik ud på at ødelægge spillet og de stod meget kompakt hvilket Borring også sagde efter kampen. HB Køge gjorde det sværere for os idag end sidst vi mødte dem. I øvrigt ville kampen muligvis have formet sig anderledes hvis Borring havde fået straffe i 1. halvleg.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Enig, nu har jeg ikke set situationen på fjensyn men det lignede godt nok et klar straffe.mancitydk skrev:synes nu faktisk også at man glemmer at tage det med i bedømmelsen at HB Køges spil i høj grad gik ud på at ødelægge spillet og de stod meget kompakt hvilket Borring også sagde efter kampen. HB Køge gjorde det sværere for os idag end sidst vi mødte dem. I øvrigt ville kampen muligvis have formet sig anderledes hvis Borring havde fået straffe i 1. halvleg.
Synes i øvrigt det er en fremragende tendens der er kommet, hvor publikum piber af spillerne så hurtigt som muligt. Hvad var der gået inden de første begyndte at pibe - 2 min?
Fedt at se, at publikum er så loyale, og ikke finder sig i pis som at spille bolden tilbage til målmanden. Sådan noget er vi altså for fine til i FCM. Det er sgu den sikre vej ud af krisen...
Fedt at se, at publikum er så loyale, og ikke finder sig i pis som at spille bolden tilbage til målmanden. Sådan noget er vi altså for fine til i FCM. Det er sgu den sikre vej ud af krisen...
Ja det er simpelthen for tumpet for at sige det mildt, det eneste man opnår er at gøre spillerne usikre og næste gang de får bolden, vælger de den nemme aflevering som ikke vil føre til det store.
STOP PIBEKONCERTEN eller flyt sydpå hvor det er det de er bedst til. Lær lidt af det engelske publikum, de forstår sgu da at skabe en stemning.
STOP PIBEKONCERTEN eller flyt sydpå hvor det er det de er bedst til. Lær lidt af det engelske publikum, de forstår sgu da at skabe en stemning.
Helt enig, hvad fanden skete der for folk? På en dag hvor der ellers var fint gang i den modstanderen og spillet taget i betragtning, og arbejdet med flagene var helt i top, var der stadig mange, der ikke lavede andet end at buhe og pibe hele vejen indtil 1. mål.Kent skrev:Synes i øvrigt det er en fremragende tendens der er kommet, hvor publikum piber af spillerne så hurtigt som muligt. Hvad var der gået inden de første begyndte at pibe - 2 min?
Ellers en dejlig sejr, nu ser tabellen noget lysere ud, og vi kan vist endelig tillade os at kigge opad i stedet for nedad.
Albrechtsen er en klippe igen, Borring startede noget dovent ud, men kom rigtig godt ind i kampen, og Ilsø leger fuldstændig med Køge's forsvar ved det første mål. Gode præstationer fra alle 3, og også andre gjorde det godt.
Træls at vi føler os så sikre på sejren og sløser til sidst, det kunne nemt være blevet 2-2. Sådan noget må ikke ske.
Var jeg i øvrigt den eneste, der lagde mærke til, at Ilsø gik for sig selv efter det første mål? Han deltog slet ikke i jubelscenen. Ret mærkeligt.
i øvrigt så var der lige en enkelt ting som irriterede mig voldsomt idag, da jeg sad og så kampen på tv. Og det er den der højtaler/mikrofon-dims som capoen bruger: Det gør simpelthen, at det lyder som en minaret der kører fredagsbønnen i Mekka. Det lyder altså mekanisk og mystisk og man kan næsten kun høre den her stakkels capo, der gør et stort stykke arbejde. Det er bestemt ikke en kritik af capoens arbejde, men selve udstyret må der da kunne arbejdes med...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Enten skal man droppe det system eller også skal capoen lære at bruge det ordenligt!mancitydk skrev:i øvrigt så var der lige en enkelt ting som irriterede mig voldsomt idag, da jeg sad og så kampen på tv. Og det er den der højtaler/mikrofon-dims som capoen bruger: Det gør simpelthen, at det lyder som en minaret der kører fredagsbønnen i Mekka. Det lyder altså mekanisk og mystisk og man kan næsten kun høre den her stakkels capo, der gør et stort stykke arbejde. Det er bestemt ikke en kritik af capoens arbejde, men selve udstyret må der da kunne arbejdes med...
Vi kommer kun for roulade!
3 point var klart det vigtigste, og det må betyde at vi nu igen kan begynde at kigge lidt opad i tabellen. En god periode frem mod vinterpausen og så vi nærme os den bedste halvdel igen og det må trods alt være det som er målet, det er jo flere af holdene foran os, som bestemt heller ikke præsterer p.t.
For at det skal ske, så skal spillet dog forbedres på stort set alle niveauer i forhold til kampen idag. Vi spiller alt, alt for langsomt og formår i store dele af kampen slet ikke at få flyttet HB Køges kæder, hvilket også gør os meget nemme at dække op for. Selv om HB Køge er ret så uduelige i defensivens, så kan de trods alt godt dække op for vores gennemskuelige lange bolde. Vores forsvar formår effektivt at sætte vores centrale midtbane skakmat i det offensive, med det ene punt efter det andet mod Frank eller Ilsø, om det er den ene eller den anden man sigter efter spiller ingen rolle. Når vi spiller på den måde, så få vi slet heller ikke nok ud af Ilsøs mange åbenlyse kvaliteter, det er trods alt ikke hans rolle at tage luftduellerne med HBKs fyrtårne.
Vi skal ganske enkelt blive langt bedre til at skabe fodboldkampe og have flere løsninger ind i vores spil, for havde Ilsø ikke åbnet det hele med en fornem solopræstation, så skulle der vel en tilfældighed eller en fejl fra HBK til for at skabe chancer. Vi skal være glade for vi møde ligaens dårligste hold igennem de sidste 4-5 år, for hold som SønderjyskE, eller andre kompakte og godt organiserede hold med højere individuel kvalitet end HBK, havde straffet os i dag, de ville uden problemer kunne afvise os igen og igen. Ny dåseåbner tak!
Og skal vi nu ikke lige tage hinanden i hånden og få de aftaler på plads i forbindelse med de dødbolde? Det er mig komplet ubegribeligt at vi ikke kan træne det her noget bedre på træningsbanen og forbedre den fundamentale svaghed som dødbolde er. Vi scorer ikke nærheden af det antal mål som antallet af dygtige headere på holdet berettiger til, men værst er altså at vi er så rystende dårlige i markeringerne i eget felt. Hvordan i alverden kan Ake få lov at stå fuldstændig udækket 2 meter fra stregen? At Reid ikke vinder 100% af duellerne mod Toft, er vel at forvente, manden er trods alt 2 meter høj, men hvor er markeringen inde foran mål? Hvordan kan det ske? Det er mig en gåde vi ikke kan forbedre det her, for standardsituationer er eddermame til at træne.
For at det skal ske, så skal spillet dog forbedres på stort set alle niveauer i forhold til kampen idag. Vi spiller alt, alt for langsomt og formår i store dele af kampen slet ikke at få flyttet HB Køges kæder, hvilket også gør os meget nemme at dække op for. Selv om HB Køge er ret så uduelige i defensivens, så kan de trods alt godt dække op for vores gennemskuelige lange bolde. Vores forsvar formår effektivt at sætte vores centrale midtbane skakmat i det offensive, med det ene punt efter det andet mod Frank eller Ilsø, om det er den ene eller den anden man sigter efter spiller ingen rolle. Når vi spiller på den måde, så få vi slet heller ikke nok ud af Ilsøs mange åbenlyse kvaliteter, det er trods alt ikke hans rolle at tage luftduellerne med HBKs fyrtårne.
Vi skal ganske enkelt blive langt bedre til at skabe fodboldkampe og have flere løsninger ind i vores spil, for havde Ilsø ikke åbnet det hele med en fornem solopræstation, så skulle der vel en tilfældighed eller en fejl fra HBK til for at skabe chancer. Vi skal være glade for vi møde ligaens dårligste hold igennem de sidste 4-5 år, for hold som SønderjyskE, eller andre kompakte og godt organiserede hold med højere individuel kvalitet end HBK, havde straffet os i dag, de ville uden problemer kunne afvise os igen og igen. Ny dåseåbner tak!
Og skal vi nu ikke lige tage hinanden i hånden og få de aftaler på plads i forbindelse med de dødbolde? Det er mig komplet ubegribeligt at vi ikke kan træne det her noget bedre på træningsbanen og forbedre den fundamentale svaghed som dødbolde er. Vi scorer ikke nærheden af det antal mål som antallet af dygtige headere på holdet berettiger til, men værst er altså at vi er så rystende dårlige i markeringerne i eget felt. Hvordan i alverden kan Ake få lov at stå fuldstændig udækket 2 meter fra stregen? At Reid ikke vinder 100% af duellerne mod Toft, er vel at forvente, manden er trods alt 2 meter høj, men hvor er markeringen inde foran mål? Hvordan kan det ske? Det er mig en gåde vi ikke kan forbedre det her, for standardsituationer er eddermame til at træne.
Hausser skrev:Vores forsvar formår effektivt at sætte vores centrale midtbane skakmat i det offensive, med det ene punt efter det andet mod Frank eller Ilsø, om det er den ene eller den anden man sigter efter spiller ingen rolle. Når vi spiller på den måde, så få vi slet heller ikke nok ud af Ilsøs mange åbenlyse kvaliteter, det er trods alt ikke hans rolle at tage luftduellerne med HBKs fyrtårne.
Det er jeg ikke helt enig i det der, jo der var (som sædvanlig fristes man til at sige) alt for mange lange bolde der ikke fører til noget, men i modsætning til dig mener jeg, at det hovedsagligt skyldes midtbanen, de gør sig slet ikke spilbare, løber ikke for boldholderen og gør det i det hele taget svært for forsvarerne at slippe fornuftigt af med bolden, og på den måde bygge spillet op. Det gjorde både Reid og Albrechtsen også opmærksom på flere gange i løbet af kampen.