Årsregnskabet i FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
pow21

Årsregnskabet i FCM?

Indlæg af pow21 »

Hvornår kommer halvårsregnskabet ud? og forventninger til årsresultatet ligeså.

Jeg frygter lidt hvordan det ser ud må jeg indrømme, men jeg vil da gerne blive positivt overrasket.
Senest rettet af Anonymous 25. sep 2009, 19:38, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift rettet til det korrekte

Brugeravatar
Kent

Re: Halvårsregnskabet i FCM?

Indlæg af Kent »

Halvårsregnskabet kommer d. 26 februar 2010.
Årsregnskabet kommer derimod d. 13. oktober 2009.

http://danskamp.dk/nyheder.php?news=1336718

Brugeravatar
Kent

Re: FCM nedjustere forventninger på regnskabet

Indlæg af Kent »

Desværre som forventet. Vi går ikke ram forbi, og man må håbe at de tiltag der er lavet, har effekt på næste årsregnskab.Kan se at vi har nedskrevet ift tilgodehavende i Lyn...... Hvor stammer det fra? Vi har da ikke solgt nogen til Lyn eller.....?

4904

Indlæg af 4904 »

Kent skrev:
Desværre som forventet. Vi går ikke ram forbi, og man må håbe at de tiltag der er lavet, har effekt på næste årsregnskab.Kan se at vi har nedskrevet ift tilgodehavende i Lyn...... Hvor stammer det fra? Vi har da ikke solgt nogen til Lyn eller.....?
Det er en meget alvorlig situation for os, det her kan ende med en AB to, hvis der ikke snart kommer styr over finanserne... Ret beset, så skal vi baberer ti millioner af egenkapitalen allerede i 2008/09 med det i mente, at vi faktisk allerede har solgt Simon Kjær / Femi i dette regnskabsår, så ret beset er underskuddet ca. 60 - 65 millioner kroner, hvis man ser bort fra salgene...

Hvis der ikke kommer salg i det kommende transfervindue - så vil vi stå i en situation som gør, at vi kan risikere at være presset voldsomt i 2010/2011 - hvor vi samtidig skal slå til sportslig - der er ikke penge til, at købe flere det er helt sikkert, nu må vi fokusere på, at få rettet op via spillersalg og evt. en kollektiv lønnedgang til vores alt for løntunge trup i forhold til præstationerne...

Håndboldklubben - hvordan slipper vi af med den ( hobby)forretning igen ? Bestyrelsen lagde endda frem, at man havde sikret sig både på den ene og den anden side, men alligevel står vi med lort til halsen - og selv med omkostningsreduktion vil vi næppe komme til, at tjene penge på denne del...

Med hensyn til Lyn - så mener jeg man solgte rettighederne til Tøsen ( Fureseth) eller var det David Nielsen?

Generelt meget skuffende resultat - ret beset burde direktør / bestyrelse se sig selv i øjnene - for det er sgu ikke iorden at behandle aktionærne på denne måde, hvor vi kører direkte mod afgrunden.....

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev:
Petter "Fjols" Furuseth..

Brugeravatar
Hausser

Re: Årsregnskabet i FCM?

Indlæg af Hausser »

Apropos diskussionen i en anden tråd om de fantastiske synergi og brandingeffekter fra håndbolden. I nedjusteringen kan læses:

"Den væsentligste årsag til det forringede resultat er betydelige afvigelser i forhold til det af Ikast-Brande Elitehåndbold fremlagte budget i forbindelse med overtagelsen. Det er primært en betydelig afvigelse i omsætningen i FCM Håndbold - som følge af væsentligt faldende sponsoromsætning i hele regnskabsåret - der medfører ekstraordinær nedjustering af resultatet. Sekundært at omkostningerne i FCM Håndbold afviger negativt i forhold til det budgetterede, da bl.a. forventede besparelser først kan opnås i regnskabsåret 2009/2010."

Den væsentligste årsag? Vil det så sige at vi skal forvente et underskud i den fantastiske håndboldforretning i størrelsesordenen 7-8 millioner? Jamen de millioner står de da slet ikke og mangler :roll: Håber godt nok vi får helt vildt meget branding for de penge. Hvordan kunne stort set hele Ulvegraven se hvor stor en fadæse overtagelsen af IBEH var, når den bestyrelsen og ledelsen, som sidder med fingeren på pulsen og som har den direkte kontakt, ikke kunne? Som tidligere nævnt, så var det en fadæsebeslutning af dimensioner at overtage den dødssejler og nu får vi selvfølgelig lov til at betale for ledelsens grænseløse inkompetence, stort øjeblik at være FCMer! Den fadæse bør koste hoveder og det mener jeg 100% sikkert.

"Glæder" mig til at se tallene fordelt ud når regnskabet kommer, som 4904 siger, så er det mildt sagt ikke super at lande på et underskud et år på 10 millioner et år hvor vi har solgt spillere for mere end 50 millioner. Til sammenligning med AGF, så lander de med et underskud på 43,5 millioner, men har til gengæld også et underskud på transferkontoen på 10-11 millioner og de har mange flere forretninger at fordele underskuddet ud på. Gudskelov fik vi solgt Femi og Kjær for uha ellers havde det set dystert ud, men hvem skal vi sælge i næste regnskabssæson, den hvor der kun er ét transfervindue tilbage af?

AGF befinder sig p.t. i en situation hvor en betalingsstandsning er en ganske plausibel mulighed med mindre der gøres noget akut, for likviderne er helt nede på 1,3 millioner og de har omkostninger på over 6 millioner i måneden. Når vi får tjekket tallene igennem når regnskabet kommer, så tror jeg faktisk heller ikke vi vil befinde os så pokkers langt fra en betalingsstandsning. Det er dog kun en formodning, men jeg kan næste regne ud at vi må være ret tæt på, for der kan ikke være mange kontanter tilbage i kassen. Ellers kan vi vel godt forberede os på endnu en aktieemission, men hvem skal dog smide penge i det?

Modsat AGF, så har de salgsemner vi har i klubben, heller ikke vist noget som berettiger en godt pris på et elendigt marked, så vi kan jo ikke bare rette op på det hele til vinter med et enkelt salg.

Håber de initiativer som FCM har iværtsat indbefatter en lukning af det elendige håndboldlort som lige nu er med til at trække under vandet og drukne os!

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

HADER alle andre sportsgrene end fodbold !!

- Jeg håber som Hausser også at der ruller hoveder på baggrund af den intetsigende satsning på kvindehåndbold, det er IMO virkelig dårlig ledelse at man først melder ud man vil vinde mesterskabet 2011/2012 ? Men derefter poster penge i håndbold og racing (hockey?), penge som jeg langt hellere så brugt på spillerindkøb og generel styrkelse af truppen.. man meldte jo samtidig også ud at man ville have top-3 spillere på alle pladser, forstår simpelthen ikke det her..

Jeg mangler ord..

mosefund

Indlæg af mosefund »

Vedr. mellemværendet med Lyn - hænger det ikke sammen med Furuseth?

Torben #4240

Indlæg af Torben #4240 »

Kan kun gentage det som andre sagde og tænkte.

Håndbold, åh nej, skal vi nu putte penge i det :?:
Og ja, det skal vi åbenbart. :evil:

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Torben #4240 skrev: Håndbold, åh nej, skal vi nu putte penge i det :
Og ja, det skal vi åbenbart. :evil:
Håndbolden får noget af skylden:
http://epn.dk/brancher/underholdning/article1830713.ece

mousebreaker

Underskud på ca 10 mio.

Indlæg af mousebreaker »

Jeg ved ikke om der er en anden tråd om dette emne. Kunne ikke finde det, så starter en ny her.

Jeg blev en kende overrasket over en artikel i Herning Folkeblad, der oplyste at FCM Holding kommer ud af regnskabet med et minus på ca. 10 mio. kr. Målsætningen var et lille minus eller plus. Hovedparten af de 10 mio. stammer fra FCM Håndbold !!! Ovenpå regnskaber fra de danske mestre hos både herrer (KIF) og damer (Viborg HK), som begge viste underskud i størrelsesordenen 8-9 mio. kr. må man jo blot spørge sig selv om man ikke blot har sat en pistol for panden til en gang russisk roulette med overtagelsen af håndbolden. Det er klart finanskrisen har sat sit præg på de her regnskaber, og det var også til at leve med, hvis blot der var grobund for en regulær indtjening så man kunne få pengene hjem igen. Det er der bare IMO ikke. I alle de gyldne år har IFS, Ikast-Bording og hvad de ellers har heddet, kæmpet en sej kamp for bare at kunne komme i nul. Jeg tror ikke på at de synergieffekter man kan opnå ved at overtage håndbold og ishockey for den sags skyld er risikoen værd. Påstanden er at de kan sælge flere og større sponsorater. Det er jo utroligt svært at måle, så den påstand kan man jo hverken bevise eller modbevise. Jeg vil bare sige at FCM Fodbold må være den største "handelsvare" på det punkt. Der skal vist rigtig mange virkelig gode år til, for at få dækket en underskud af den størrelsesorden, og lur mig om ikke der kommer flere dårlige år.

Sælg de damer og lad ishockeyen være. Vi behøver ikke blive til et nyt Aab og AGF
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

Fandt lige denne "artikel" om økonomien i de danske klubber

Ved ikke helt hvad den står for, men den placerer FCM som den økonomiske 3. bedst stillede d. 20. maj 2009

http://www.business.dk/article/20090520 ... /90520021/

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Så er regnskabet kommet.
http://hugin.info/137453/R/1346691/323560.pdf

Som forventet er det dyster læsning. Jeg har ikke tid til at gå i dybden med det nu, men forventningerne til den igangværende sæson er bestemt ikke positive at læse. Der forventer man et underskud på mellem 20 og 30 millioner efter transferaktivitet. Kort og godt, det ramler i FCM.

Jeg vender tilbage med en mere tilbundsgående analyse og der kan jeg forhåbentlig også fortælle hvad min ven, som arbejder med forsikring af virksomheder i det daglige, har at sige til regnskabet og om han vil forsikre FCM på baggrund af nøgletallene.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hmm og de 20/30 millioners underskud, er vel at mærke såfremt FCM lykkedes med at gennemføre nogle omkostningreducerende og indtægtsforbedrende tiltag.

Forslag til et omkostningsreducerende tiltag herfra. Luk den forpulede lorteforretning der hedder Ikast kvindehåndbold! Der er ingen der vil købe det lort, så luk skidtet i stedet, det kommer til at spare os mange penge i det lange løb.

Gad vide om man indrømmer egen inkompetence på generalforsamlingen, hvad den overtagelsen angår?

Besvar