Citat
- Jeg blev rigtig glad for, at Allan (Kuhn red.) gav mig det ansvar. Jeg har ikke prøvet det før, men det passer mig fint, siger Martin Albrechtsen til FCM.dk.
- Det er nok lidt symbolsk. Jeg vil altid gerne tage ansvar og vejlede de unge spillere. Jeg vil altid gå forrest og tage initiativ, siger Martin Albrechtsen.
FCM-træner Allan Kuhn glæder sig over at have Martin Albrechtsen som ny viceanfører.
- Martin har en erfaring, som vi har brug for i truppen. Han er starter på vores hold, og han har prøvet utrolig mange ting. Han har prøvet at vinde noget. Han er ikke den højtråbende type, men han er god til at dirigerer sit hold. Jeg kan regne med ham hver gang, siger Allan Kuhn.
Albrechtsen ny viceanfører
Albrechtsen ny viceanfører
I følge: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ceanfoerer
Re: Albrechtsen ny viceanfører
Det er efter min mening et rigtigt fornuftigt valg, er ingen tvivl om han på sigt bliver en kæmpe gevinst for os, og en af superligaens allerbedste midterforsvarer. Jeg håber personligt han bliver hos os i rigtig mange år endnu..
Så mangler vi bare en ny anfører i stedet for Thyge..
Så mangler vi bare en ny anfører i stedet for Thyge..
Ja du er ikke ene i bedømmelsen af at Thyge ikke har anførerevner: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... page=0%2C2
Jeg tror det ville gavne Thyge at tage anførerhvervet fra ham, jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om hvornår han sidst har spillet en rigtig god kamp. Uden anførerhvervet kunne han koncentrere sig mere om sin egen form, og det er nødvendigt hvis han ikke skal risikere at ryge af holdet, selv nu hvor det går lidt bedre er Thyge stadig det svageste led, og det går ikke i længden.
Hans kommentar om at mentaliteten har været at tabte man en kamp så tænkte man bare "Nåja så vinder vi bare den næste", er ikke sådan en anfører skal tænke, som anfører har man et kæmpe ansvar for at holdet ikke tænker sådan.
Jeg mindes dengang før han kom til Tyskland, hvor han ene mand kunne flå modstanderne fra hinanden, et godt billede af det var hans debut på landsholdet hvor en modstander siddende tog fat i hans trøje og blev trukket flere meter af Thyge som ikke lod sig påvirke af at have en spiller på slæb, han ville så meget og gjorde alt hvad han kunne for at nå det. Den Thyge savner jeg, han løber stadig meget, men den ukuelige tro på at det lader sig gøre mistede han vist i Tyskland? Han har brug for at koncentrere sig om sit eget spil, og Albrechtsen er vist kørt i stilling nu til anførerbindet.
Jeg tror det ville gavne Thyge at tage anførerhvervet fra ham, jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om hvornår han sidst har spillet en rigtig god kamp. Uden anførerhvervet kunne han koncentrere sig mere om sin egen form, og det er nødvendigt hvis han ikke skal risikere at ryge af holdet, selv nu hvor det går lidt bedre er Thyge stadig det svageste led, og det går ikke i længden.
Hans kommentar om at mentaliteten har været at tabte man en kamp så tænkte man bare "Nåja så vinder vi bare den næste", er ikke sådan en anfører skal tænke, som anfører har man et kæmpe ansvar for at holdet ikke tænker sådan.
Jeg mindes dengang før han kom til Tyskland, hvor han ene mand kunne flå modstanderne fra hinanden, et godt billede af det var hans debut på landsholdet hvor en modstander siddende tog fat i hans trøje og blev trukket flere meter af Thyge som ikke lod sig påvirke af at have en spiller på slæb, han ville så meget og gjorde alt hvad han kunne for at nå det. Den Thyge savner jeg, han løber stadig meget, men den ukuelige tro på at det lader sig gøre mistede han vist i Tyskland? Han har brug for at koncentrere sig om sit eget spil, og Albrechtsen er vist kørt i stilling nu til anførerbindet.
-
Young Wolf
Det har jo været problemet hele vejen over også hos en albrectsen. Men tror mere det bare er blevet vores mentalitet. Jeg læste også herinde igår nogle der havde skrevet at det her vil styrke os og det tror jeg bestemt også det vil. Man bliver nødt til at kende til nederlag før man rigtig kender til sejr.Ravnen skrev:Ja du er ikke ene i bedømmelsen af at Thyge ikke har anførerevner: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... page=0%2C2
Men skal ikke være bleg for at give dig ret i at jeg også tror, at det vil gøre thyge mere fokuseret på sit eget spil hvis man tog båndet fra ham.
Hehe ja det var faktisk også mig der skrev det. Men ja, det kan blive gode lærepenge for vores unge trup.
Jeg synes, I er lidt hårde ved vores anføre. Jeg skal være den første til at indrømme, at det ikke har været overbevisende fra Thyges side - men det har det altså ikke fra hele holdet.
Jeg synes tit, Thyge har forsøgt sig og været ok energimæssigt og løbevillighedsmæssigt, men det er tit kommet til at se lidt dumt ud fordi hold- og demed den induviduelle selvtillid ikke har været der.
Selvom det ikke har været godt eller kønt, så mener jeg, at både Thyge og Flerescu er vanvittig vigtige for vores hold, og det er på den baggrund helt ok, at Thyge er vores anføre...
/Cortez
Jeg synes tit, Thyge har forsøgt sig og været ok energimæssigt og løbevillighedsmæssigt, men det er tit kommet til at se lidt dumt ud fordi hold- og demed den induviduelle selvtillid ikke har været der.
Selvom det ikke har været godt eller kønt, så mener jeg, at både Thyge og Flerescu er vanvittig vigtige for vores hold, og det er på den baggrund helt ok, at Thyge er vores anføre...
/Cortez
-
The FCM FAN
Jeg er fuldstændig enig med dig Cortez Thyge og florescu, går altid forest, og de kæmper røven ud af bukserne hver eneste kamp og hver eneste minut! Det kan godt være at Thyge ikke ligefrem brillierer pt. men han kæmper squ!Jeg synes, I er lidt hårde ved vores anføre. Jeg skal være den første til at indrømme, at det ikke har været overbevisende fra Thyges side - men det har det altså ikke fra hele holdet.
Jep, Thyge kæmper og det skal han have ros for. Men det er bare ikke alverden han får ud af det, og det har været sådan længe. Jeg vil gerne have Thyge tilbage på niveau, og spørgsmålet er bare om det så ikke var bedst for hans egen skyld, hvis han kunne koncentrere sig om at finde sit eget niveau igen.
Mod Køge spillede han atter fløj, og mens Borring kom til baglinien og fik sendt en masse indlæg ind, så mindes jeg ikke at Thyge på noget tidspunkt nåede baglinien og rent faktisk sendte et indlæg ind, hver gang der kom et indlæg fra højrekanten var det fra Ipsa. Thyge er bare ikke fløj, men nu har vi lige købt Ilsø til den plads der er naturlig for Thyge, og fordi Thyge er anfører og dermed "skal" starte inde, så rokerer man ham over på en plads som han i mine øjne ikke bør spille. Det er problemet med Thyge i øjeblikket, han har ingen plads og bliver flyttet rundt nærmest på må og få. Han hører til bag angriberen, og det er den plads han bør arbejde på at blive god på igen. Han var jo total suveræn på den plads inden han tog til Bor. Mönchengladbach, skal Thyge på landsholdet igen, og have en chance for en ny chance i udlandet, så er det den plads han skal genfinde sig selv på. Som jeg ser det.
Mod Køge spillede han atter fløj, og mens Borring kom til baglinien og fik sendt en masse indlæg ind, så mindes jeg ikke at Thyge på noget tidspunkt nåede baglinien og rent faktisk sendte et indlæg ind, hver gang der kom et indlæg fra højrekanten var det fra Ipsa. Thyge er bare ikke fløj, men nu har vi lige købt Ilsø til den plads der er naturlig for Thyge, og fordi Thyge er anfører og dermed "skal" starte inde, så rokerer man ham over på en plads som han i mine øjne ikke bør spille. Det er problemet med Thyge i øjeblikket, han har ingen plads og bliver flyttet rundt nærmest på må og få. Han hører til bag angriberen, og det er den plads han bør arbejde på at blive god på igen. Han var jo total suveræn på den plads inden han tog til Bor. Mönchengladbach, skal Thyge på landsholdet igen, og have en chance for en ny chance i udlandet, så er det den plads han skal genfinde sig selv på. Som jeg ser det.
@Ravnen.
Ja, det er et problem, når der spilles med navne, fremfor numre - dermed ment, at fordi man hedder Thygesen eller Ilsøe, så skal man sq ikke starte inde, hvis den plads der er ledig ikke er den plads man er bedst på.
Det er set adskillige gange på reserveholdet, at midtbanefolk spiller forsvar, en kant spiller midt, selvom der sidder folk udenfor, som ville spille bedre på pladsen.
Det hænger ikke altid sammen, desværre.
Ja, det er et problem, når der spilles med navne, fremfor numre - dermed ment, at fordi man hedder Thygesen eller Ilsøe, så skal man sq ikke starte inde, hvis den plads der er ledig ikke er den plads man er bedst på.
Det er set adskillige gange på reserveholdet, at midtbanefolk spiller forsvar, en kant spiller midt, selvom der sidder folk udenfor, som ville spille bedre på pladsen.
Det hænger ikke altid sammen, desværre.
Nu var han så manden med indlægget til Frank´s første mål, så vidt jeg lige husker?Ravnen skrev:Jep, Thyge kæmper og det skal han have ros for. Men det er bare ikke alverden han får ud af det, og det har været sådan længe. Jeg vil gerne have Thyge tilbage på niveau, og spørgsmålet er bare om det så ikke var bedst for hans egen skyld, hvis han kunne koncentrere sig om at finde sit eget niveau igen.