FC Midtjylland - HB Køge

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: FC Midtjylland - HB Køge

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev: Hvis den argumentationsform skulle være valid, så skulle jeg også kunne postulere, at i de 10 min., hvor vi spillede ok imod Silkeborg, var lige præcis det, der skulle være billedet på kampen. Ergo spillede vi godt imod Silkeborg!

Det holder jo ikke en meter det der, Hausser!

Og dit postulat med, at vi stoppede med at spille fremad holder heller ikke. Lad nu være med at tage dine egne udtalelser som indtægt for andres overbevisning. Så stor et orakel er du altså heller ikke.
Så du mener altså ikke den holder at tage udgangspunkt i den taktiske ændring i spillestil som var så åbenlys at samtlige 3000+ børn fra samarbejdsklubberne kunne se den? Længere nede i dit indlæg nævner du jo selv at Kuhn foretog stilskiftet så vil nu mene at udgangspunktet holder temmelig mange meter.

Og nej, vi prøvede i det store hele ikke at skabe chancer i den sidste halve time, det burde den megen holdomgang i egen bagkæde og spillen tilbage og på tværs også fortælle.
Cortez skrev: Tilgengæld kan du have ret i, at vi ikke har haft stor succes med at fedte sejren hjem tidligere. Men som Hekler skriver andetsteds, så er denne egenskab noget som Kuhn vil have indført i vores spilrepetoire og kampen igår, var perfekt til at forsøge dette. Jeg mener i øvrigt at Kuhn har fat i den lange ende... for man skal kunne holde fast i sejren og så at sige køre den hjem.
Syntes ikke der er nogen grund til at diskutere det her videre, lad os bare konstatere jeg er uenig i den måde vi spillede de sidste 30 minutter med og har meget svært ved at se, at det på nogen måder var en succes. Lad os sige at Kuhn har fået testet det og lad os så håbe at den bliver pakket væk i gemmerne igen.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

974:
Nu skulle man næsten tro at Hausser og HKP var brødre, hvilket jeg dog betvivler

I er nok nogle af dem der har været mest kritiske herinde igennem tiden - Jeg vil give jer ret i at man ikke burde have trukket i nødbremsen .. fordelene ved en storsejr havde været mange

MEN vi snakker om det samme hold I jævnligt har kritiseret for ikke at være kyniske nok osv
Nu er de kyniske og så er det altså også svært at tilfredsstille jer?
Nej, jeg kender ikke Hausser, men jeg er bare enig! Og hvorfor kritiserer du os for vores holdning til denne kamp, når du tydeligvis har den samme opfattelse som Hausser og jeg? :?:

Og ja, det er muligt at vi er kritiske, men andre vælger bare helt at hoppe fra, når det går skidt. Det gør jeg ikke... Desuden, så har du vist ikke læst alle mine indlæg om denne og de seneste kampe, siden du mener jeg er så kritisk.... Jeg er bare ikke én af de rygklappere som klubben FCM desværre har alt for mange af, og som ikke vil indse når noget ikke er som det skal være! Det er jo lige netop denne lalleglade holdning (mange kalder det ægte fans), der har bragt os i den kedelige situation vi er i nu...

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

974 skrev: MEN vi snakker om det samme hold I jævnligt har kritiseret for ikke at være kyniske nok osv Nu er de kyniske og så er det altså også svært at tilfredsstille jer?

Når jeg nu også har rost for at have nuancerne iorden, så må det vel også være fair at inddrage dem der måske ikke lige passer ind i jeres kram:
Vigtigheden i at få de 3 point, det der ligger i baghovedet på spillerne efter en masse mistede point, og generelt bare det at have opnået et godt resultat efter at man har måttet stå mål for megen kritik, både eksternt og internt
Nu syntes jeg faktisk ikke kynisme generelt er en savnet egenskab på holdet, ihvertfald ikke når man snakke om kynisme foran målet. Når man ser på antallet af chancer vi producerer kontra scoringer, så tror jeg faktisk vi er ganske godt kørende.

Og det er skam også fint nok at være kynisk såfremt man magter det, problemet er bare, at det ikke var det vi formåede og generelt ikke noget vi nogensinde har kunnet finde ud af.

Jeg er sikker på det havde givet mere humør og spilleglæde til holdet (og publikum), hvis spillerne have fået lov til at fortsætte som de var igang med og HB Køge stod altså alleryderst på planken.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

HKP skrev: Og ja, det er muligt at vi er kritiske, men andre vælger bare helt at hoppe fra, når det går skidt. Det gør jeg ikke... Desuden, så har du vist ikke læst alle mine indlæg om denne og de seneste kampe, siden du mener jeg er så kritisk.... Jeg er bare ikke én af de rygklappere som klubben FCM desværre har alt for mange af, og som ikke vil indse når noget ikke er som det skal være! Det er jo lige netop denne lalleglade holdning (mange kalder det ægte fans), der har bragt os i den kedelige situation vi er i nu...
Jeg tror nu mere det er De folk der står og kalder spillerne, for Overbetalte lejesvende, og siger til enkelte spillere, at de skal gå hjem og skyde dem selv, der har været med til at forvære krisen da den var i opstartsfasen, for sjovt nok, går det bedre efter at opbakningen er blevet bedre, er der mon en sammenhæng (hmmm)..

Det tager kort tid, at bryde folks selvtillid ned, men lang tid at bygge den op igen...

Nu jeg er inde på det, så må de folk der gør det meget gerne tænke over næste gang de laver et personangreb på en enkelt spiller, for tror i selv at denne spiller, kommer til at spiller bedre, af at I siger til ham at "han stænker langt væk", og at "han burde tage et andet arbejde end fodbold", eller måske endda at "han burde gå hjem og gok den af på ham selv" og at han er "talent løs" det eneste man opnår er at spilleren kommer til at tvivle på sig selv, og måske ikke tør lave den afgørende aflevering.. bare tænk over det folkens..

En af de udskældte spillere er blandt andet Danny Olsen, men giv dog manden en chance, han er topscore på holdet, næste efter frank, når det kører for ham, så kan han nogle ting, der er rigtig gode, men tror i selv han finder spillet frem når han bliver hånet, buhet af, nedsablet osv.. drop det.,
Jeg nedsabler jo hellere ikke Sivebæk selvom jeg synes han er overvuderet.

Tænk over det... Der bliver tit snakket om en mental træner til holdet, så det eneste jeg forlanger tænk over de psygiske konsekvenser hos spillerne ved jeres handlinger.

Og nej, jeg vil ikke kalde det rygklapperi jeg kalder det opbakning...

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev:Så du mener altså ikke den holder at tage udgangspunkt i den taktiske ændring i spillestil som var så åbenlys at samtlige 3000+ børn fra samarbejdsklubberne kunne se den? Længere nede i dit indlæg nævner du jo selv at Kuhn foretog stilskiftet så vil nu mene at udgangspunktet holder temmelig mange meter.
At jeg kan postulere, at det overordnet var en god kamp og at den taktiske beslutning med det du kalder fedtspil, var en god beslutning, er jo netop en udløber af, at jeg ser på kampen som helhed. Du derimod, kigger isoleret på den sidste ½ time og synes ikke om det du ser og på den baggrund, mener du at folk gik hjem med en dårlig oplevelse og at kampen forsåvidt vi se bort fra resultatet, var endnu en skuffelse...

Det er jeg ikke enig med dig i - og så kan du bruge nok så mange af dine diskussions-formulerings-kneb...
Hausser skrev:Syntes ikke der er nogen grund til at diskutere det her videre, lad os bare konstatere jeg er uenig i den måde vi spillede de sidste 30 minutter med og har meget svært ved at se, at det på nogen måder var en succes. Lad os sige at Kuhn har fået testet det og lad os så håbe at den bliver pakket væk i gemmerne igen.
Vi kan godt være enige om at være uenig :) . Og hvis du kan holde dig til det og så undlade at ophøje dine egne meninger til den skinbarlige sandhed, så ville det klæde dine indlæg fremover ;) .

/Cortez

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Thomasbokr skrev:
Jeg tror nu mere det er De folk der står og kalder spillerne, for Overbetalte lejesvende, og siger til enkelte spillere, at de skal gå hjem og skyde dem selv, der har været med til at forvære krisen da den var i opstartsfasen, for sjovt nok, går det bedre efter at opbakningen er blevet bedre, er der mon en sammenhæng (hmmm)..

Det tager kort tid, at bryde folks selvtillid ned, men lang tid at bygge den op igen...

Nu jeg er inde på det, så må de folk der gør det meget gerne tænke over næste gang de laver et personangreb på en enkelt spiller, for tror i selv at denne spiller, kommer til at spiller bedre, af at I siger til ham at "han stænker langt væk", og at "han burde tage et andet arbejde end fodbold", eller måske endda at "han burde gå hjem og gok den af på ham selv" og at han er "talent løs" det eneste man opnår er at spilleren kommer til at tvivle på sig selv, og måske ikke tør lave den afgørende aflevering.. bare tænk over det folkens..

En af de udskældte spillere er blandt andet Danny Olsen, men giv dog manden en chance, han er topscore på holdet, næste efter frank, når det kører for ham, så kan han nogle ting, der er rigtig gode, men tror i selv han finder spillet frem når han bliver hånet, buhet af, nedsablet osv.. drop det.,
Jeg nedsabler jo hellere ikke Sivebæk selvom jeg synes han er overvuderet.

Tænk over det... Der bliver tit snakket om en mental træner til holdet, så det eneste jeg forlanger tænk over de psygiske konsekvenser hos spillerne ved jeres handlinger.

Og nej, jeg vil ikke kalde det rygklapperi jeg kalder det opbakning...
Ja bare det var så enkelt! Men vi er nogen som lever os rigtig meget ind i kampene, vi forventer at man kæmper.
Med den lade attitude som længe har hersket, er det klart der kommer frustrationer.
Hvis der ikke gjorde det, er man jo ligeglad med holdet.
Man kan altid tabe, men man taber med stil!
En tendens som ikke har eksisteret længe!
Vi kommer kun for roulade!

Besvar