Er der en ny fusion på vej?
-
Harder
Re: Gider ikke håndbold..
Mit argument er at jeg ikke ønsker min klub og kulturen omkring den skal være mere lalleglad og håndboldagtig end den allerede er. Klappepølser på lægterne, flere cheerleaders og hvad man ellers har af lort. Jeg ønsker ikke på nogen måde at MIN klub FC Midtjylland af 1999 skal associeres med hunbold! Vi er en fodboldklub, lad det for guds skyld forblive sådan! Desuden er det langt fra bevist endnu at en fusion mellem håndbold og fodbold er nogen god idé! FCK har haft succes men det er ligeså meget grundet deres badeland og evigt høje overskud pga. Parken og andre aktiver.
/Harder
/Harder
-
Bjørn
BW # 163 skrev:
-------------------------------------------------------
> Som fan gider man ikke at ens støtte/opbakning
> associeres med fx. håndbold og ishockey, i kraft
> af samme logo/navn osv.
Har jeg på noget tidspunkt sagt at de 3 hold skulle spille udner samme navn.... Nej vel. Vi taler om 3 forholdsvis stærke brands, og det er altså ikke på det plan at jeg ønsker en sammensmeltning. Jeg taler om at man kan samensmelte administration, sponsorsalg, indkøb, og kommunikationsarbejdet, i en større men alligevel billigere administrativ enhed bagved det sportslige.
> Som kunde gider man ikke at evt. midler man
> tilfører fodbolddelen kanaliseres til
> underskudsgivende del-sportsgrene, som ikke siger
> en en hujende fis.
Nu er planen vel sådan set at ingen af delene skal give underskud men overskud. Hele min præmis for en sådan fusion vil være at de tre enheder, tilsammen og hver for sig giver overkud.
> Som aktionær vil man ikke påtage sig den øgede
> risiko for manglende succes i sportsgrene man ikke
> følger og man ønsker ikke sin investerede kapital
> til andet end fodboldforretningen.
Se her var der endeligt et reelt argument. Du har som aktionær en lav sisikoaversitet. Men alligevel tror jeg nu nok du ville have lyst til en sådan fusion, som aktionær, såfremt præmissen om overskud, og dermed også muligheden for dividende og stigende aktiekurser blev opfyldt.
> Når man køber et product (merchandise) der skal
> symbolisere et tilhørsforhold til FODBOLDKLUBBEN
> FC Midtjylland, ønsker man ikke at folk skal se
> produktet og så tænke Ishockey eller håndbold.
Igen tre brands: FCM, IBEH, Bluefox. Jeg ser seriøst ikke en grund til at nedsatte salget af merchandise ved at sammenlægge disse stærke brands. Men brands er ikke nødvendigvis det samme som virksomheder. Eksempelvis se på dansk supermarked A/S. De har 3 stærke brands Bilka, Netto og Føtex. Går du i Netto forbinder du det altså ikke nødvendigvis med Føtex. Det er faktisk en ret vidt forskellig oplevelse.
> Jeg mener det udvander navnet, den optjente
> goodwill ja selve klubben hvis der kommer en
> fusion.
Det må du lige forklare yderligere, for det kan jeg ikke helt se hvordan skulle ske.
> Økonomisk tror jeg heller ikke på det er en god
> forretning : Der er jo ingen klubber der tjener
> penge på ishockey/håndbold.
Bluefox tjener penge på ishockey. Om IBEH tjener penge på håndbold ved jeg ikke med sikkerhed, men muligheden foreligger da udner alle omstændigheder. Ellers ville de nok være gået konkurs. Iøvrigt har VHK faktisk præsteret at få overskud på driften, så nogen håndboldklubber kan altså tjene penge.
> Hvis FC Midtjylland ikke kan løbe rundt uden at gå
> i seng med hunbold og ishockey ser jeg hellere en
> konkurs + tvangsnedrykning til DS, og en start
> helt forfra.
Såfremt FCM går konkurs, så er jeg rimelig sikker på at FCM ophører med at eksistere, og moderklubberne går hvert til sit. FCM er ikke en fodboldklub i traditionelforstand, det er en professionel virksomhed der tilfældigvis beskæftiger sig med oplevelsesøkonomi og herunder Fodbold.
> Men bare kald mig gammeldags. Jeg er fodboldfan
> ikke håndbold- , speedway- eller ishockeyfan.
Fair nok, jeg ser det hele og mere til, med glæde. Bevarres på håndboldscenen foretrækker jeg da herrehåndbold, hvor der ligesom sker mere. Men det er en feinschmekker ting. Men udfra et økonomisk perspektiv giver det altså mening.
> Som fan gider man ikke at ens støtte/opbakning
> associeres med fx. håndbold og ishockey, i kraft
> af samme logo/navn osv.
Har jeg på noget tidspunkt sagt at de 3 hold skulle spille udner samme navn.... Nej vel. Vi taler om 3 forholdsvis stærke brands, og det er altså ikke på det plan at jeg ønsker en sammensmeltning. Jeg taler om at man kan samensmelte administration, sponsorsalg, indkøb, og kommunikationsarbejdet, i en større men alligevel billigere administrativ enhed bagved det sportslige.
> Som kunde gider man ikke at evt. midler man
> tilfører fodbolddelen kanaliseres til
> underskudsgivende del-sportsgrene, som ikke siger
> en en hujende fis.
Nu er planen vel sådan set at ingen af delene skal give underskud men overskud. Hele min præmis for en sådan fusion vil være at de tre enheder, tilsammen og hver for sig giver overkud.
> Som aktionær vil man ikke påtage sig den øgede
> risiko for manglende succes i sportsgrene man ikke
> følger og man ønsker ikke sin investerede kapital
> til andet end fodboldforretningen.
Se her var der endeligt et reelt argument. Du har som aktionær en lav sisikoaversitet. Men alligevel tror jeg nu nok du ville have lyst til en sådan fusion, som aktionær, såfremt præmissen om overskud, og dermed også muligheden for dividende og stigende aktiekurser blev opfyldt.
> Når man køber et product (merchandise) der skal
> symbolisere et tilhørsforhold til FODBOLDKLUBBEN
> FC Midtjylland, ønsker man ikke at folk skal se
> produktet og så tænke Ishockey eller håndbold.
Igen tre brands: FCM, IBEH, Bluefox. Jeg ser seriøst ikke en grund til at nedsatte salget af merchandise ved at sammenlægge disse stærke brands. Men brands er ikke nødvendigvis det samme som virksomheder. Eksempelvis se på dansk supermarked A/S. De har 3 stærke brands Bilka, Netto og Føtex. Går du i Netto forbinder du det altså ikke nødvendigvis med Føtex. Det er faktisk en ret vidt forskellig oplevelse.
> Jeg mener det udvander navnet, den optjente
> goodwill ja selve klubben hvis der kommer en
> fusion.
Det må du lige forklare yderligere, for det kan jeg ikke helt se hvordan skulle ske.
> Økonomisk tror jeg heller ikke på det er en god
> forretning : Der er jo ingen klubber der tjener
> penge på ishockey/håndbold.
Bluefox tjener penge på ishockey. Om IBEH tjener penge på håndbold ved jeg ikke med sikkerhed, men muligheden foreligger da udner alle omstændigheder. Ellers ville de nok være gået konkurs. Iøvrigt har VHK faktisk præsteret at få overskud på driften, så nogen håndboldklubber kan altså tjene penge.
> Hvis FC Midtjylland ikke kan løbe rundt uden at gå
> i seng med hunbold og ishockey ser jeg hellere en
> konkurs + tvangsnedrykning til DS, og en start
> helt forfra.
Såfremt FCM går konkurs, så er jeg rimelig sikker på at FCM ophører med at eksistere, og moderklubberne går hvert til sit. FCM er ikke en fodboldklub i traditionelforstand, det er en professionel virksomhed der tilfældigvis beskæftiger sig med oplevelsesøkonomi og herunder Fodbold.
> Men bare kald mig gammeldags. Jeg er fodboldfan
> ikke håndbold- , speedway- eller ishockeyfan.
Fair nok, jeg ser det hele og mere til, med glæde. Bevarres på håndboldscenen foretrækker jeg da herrehåndbold, hvor der ligesom sker mere. Men det er en feinschmekker ting. Men udfra et økonomisk perspektiv giver det altså mening.
-
fadlaa
Re: Er der en ny fusion på vej?
Mig bekendt har Engesvang ikke noget med IBEH at gøre. Det står jo for Ikast-Bording Elitehåndbold. Hvor kommer Engesvang ind i billedet????
-
Birdie
Dette er IKKE en fusion...
...og det er sandsynligvis heller ikke startskuddet til det. Ifølge onside.dk har FCM's formand udtalt følgende til Ritzau: "Vi mangler stadig at se, at der automatisk er god økonomi i at lægge en fodbold- og en håndboldklub sammen. Vi har en anden tilgang til det og går lidt mere forsigtig til værks."
Formanden er i øvrigt kendt for at skabe ret profitable forretninger via sit selskab AA Holding (www.aaholding.dk), som efterhånden har en betragtelig størrelse. Så jeg har fuld tillid til, at han er klar over, hvad det nye initiativ indebærer!
Formanden er i øvrigt kendt for at skabe ret profitable forretninger via sit selskab AA Holding (www.aaholding.dk), som efterhånden har en betragtelig størrelse. Så jeg har fuld tillid til, at han er klar over, hvad det nye initiativ indebærer!
-
Amby
Medie-samarbejde?
Nu når man laver et sponsor-søgnings-samarbejde med IBEH, kunne det så ikke også tænkes, at man startede et medie-samarbejde?
Her kunne man jo også hive Bluefox ind omkring. Så kunne de 3 klubber sammen ansætte en journalist, som så havde ansvar for at skrive nyheder til hjemmesider, opdatere disse og udsende pressemeddelelser m.m.
Forstår godt at hver enkelt klub ikke har ressourcer til at ansætte en person på fuldtid til dette, men ville det ikke blive muligt, hvis man splejsede om det?
Her kunne man jo også hive Bluefox ind omkring. Så kunne de 3 klubber sammen ansætte en journalist, som så havde ansvar for at skrive nyheder til hjemmesider, opdatere disse og udsende pressemeddelelser m.m.
Forstår godt at hver enkelt klub ikke har ressourcer til at ansætte en person på fuldtid til dette, men ville det ikke blive muligt, hvis man splejsede om det?
-
fadlaa
Re: Medie-samarbejde?
bluefox har allerede en webmaster thomas guldberg, der tager sig af deres hjemmeside. Og skal da hilse og sige at han gør det godt
-
Amby
Re: Medie-samarbejde?
fadlaa skrev:
> bluefox har allerede en webmaster thomas guldberg,
> der tager sig af deres hjemmeside. Og skal da
> hilse og sige at han gør det godt
Jeg tror du misforstår mig... Jeg mener helt enkelt, at det kunne være en mulighed for klubberne at splejse om en jounalist, til at skrive nyheder til siderne.
> bluefox har allerede en webmaster thomas guldberg,
> der tager sig af deres hjemmeside. Og skal da
> hilse og sige at han gør det godt
Jeg tror du misforstår mig... Jeg mener helt enkelt, at det kunne være en mulighed for klubberne at splejse om en jounalist, til at skrive nyheder til siderne.
-
Bjørn
Re: Dette er IKKE en fusion...
Har jeg på noget tidspunkt sagt at det var en fusion. jeg blot stillet spørgsmålet om hvorvidt det kunne lede til en fusion.
-
Birdie
Re: Dette er IKKE en fusion...
Nej, det har du ikke. Min tråd var som sådan heller ikke ment som noget svar på dit indlæg, men nærmere et svar på de forskellige indlæg, der har set initiativet som starten på en fusion. At jeg valgte at svare på dit indlæg skyldes, at det var dette, der indledte på debatten.
-
Denis Egebæk
Re: Er der en ny fusion på vej?
OK, min fejl. Jeg har altid troet at E´et stod for Engesvang - ved ikke hvorfor.
-
Nicolai Kammersgaard
Jeg tror alle her på graven gerne vil have at FCM fortsætter ud i alt fremtid, men hvis man ser på FCMs økonomi som også er blevet diskuteret flittigt her så mangler vi indtægter. Og som der tidligere er skrevet her så giver Bluefox overskud og Ikast BH ligger også omkring 0 afhængig af hvor langt de kommer i Europa. Det har jeg svært ved at se at det er et mínus. Plus at direktionerne ville blive slået sammen så man vil spare der. Desuden vil man kunne spare på merchindice, da man ville købe mere forskelligt eller ej som giver mere rabat, reklamer ville også blive billigere og i det hele taget har jeg svært ved at se noget negativt i en fusion. Det eneste ønske jeg har er at fcm kan fortsætte uden at skulle sælge førsteholdsspiller, så er det sgu ligemeget hvad der skal til. Det synes jeg er kærlighed til en klub og ikke at sige at man hellere så den i ds.
Nicolai Kammersgaard
Fusion? Ja tak. Konkurs? Nej tak.
Nicolai Kammersgaard
Fusion? Ja tak. Konkurs? Nej tak.
-
YahooSeeker [Bot]
Er der en ny fusion på vej? - Nej!
Blue Fox er det ypperste i Hockey, med de bedste faciliteter, og er i Slutspil hvert år. Alligevel, har de en økonomi der kører i nul. Hvor er vækstpotentialet? Tror i nogensinde det vil blive attraktivt med en fusion???? Det tror jeg ikke.
IBEH har gennem flere år været med i den absolutte verdenstop i Hunbold. Men laver det ene dunrende underskud efter det andet. Hvor er vækstpotentialet hos dem?
Hvis de to dicipliner iøvrigt lavede flere penge, tror i så nogen af dem ville tilfalde FCM i en fusion??? - Nej vel!
Fusion giver ingen mening. Det gør et samarbejde til gengæld.
Der er masser af områder hvor det giver mening. FX hvis man kan tilbyde et fælles reklamekoncept, samarbejde om sundhedssektoren osv.
IBEH har gennem flere år været med i den absolutte verdenstop i Hunbold. Men laver det ene dunrende underskud efter det andet. Hvor er vækstpotentialet hos dem?
Hvis de to dicipliner iøvrigt lavede flere penge, tror i så nogen af dem ville tilfalde FCM i en fusion??? - Nej vel!
Fusion giver ingen mening. Det gør et samarbejde til gengæld.
Der er masser af områder hvor det giver mening. FX hvis man kan tilbyde et fælles reklamekoncept, samarbejde om sundhedssektoren osv.
-
Birdie
Re: Er der en ny fusion på vej? - Nej!
At Bluefox har en økonomi, der kører i nul, er ganske enkelt forkert. Sidste regnskabsår havde klubben et overskud på 700.000 kr., hvilket er forholdvis meget for en ishockeyklub.
http://216.239.59.104/search?q=cache:HB ... skud&hl=da
Endvidere er det heller ikke rigtigt, at Ikast/Bording laver det ene dundrende underskud efter det andet. Sidste år havde klubben godt nok et underskud på 1,1 mio., men forrige år var der faktisk et overskud på 1,6 mio. kr.
http://sportenkort.dk/nyheder.asp?sport ... r_id=33352
Og hvorfor skulle en klub, der genererer overskud, ikke være interesseret i en fusion med FCM? Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at "pengene" bare bliver taget fra den overskudsgivende klub. Så din retorik på dette område forstår jeg ganske enkelt ikke.
Nu er det slet ikke fordi, jeg er tilhænger af en fusion, men hvis vi endelig skal tale synergipotentiale, så er der rent faktisk flere forhold, der ud fra et strategisk synspunkt taler for en fusion. For klubberne vil der således være en god portion omkostningssynergier, idet flere funktioner kunne køre under én paraply i stedet for at køre hver for sig. Det nævnte samarbejde er selvfølgelig et skridt i denne retning, men synergipotentialet har de klart bedste vilkår, hvis virksomhederne kører som én enhed. Derfor giver en fusion meget mere mening, end du lægger op til.
http://216.239.59.104/search?q=cache:HB ... skud&hl=da
Endvidere er det heller ikke rigtigt, at Ikast/Bording laver det ene dundrende underskud efter det andet. Sidste år havde klubben godt nok et underskud på 1,1 mio., men forrige år var der faktisk et overskud på 1,6 mio. kr.
http://sportenkort.dk/nyheder.asp?sport ... r_id=33352
Og hvorfor skulle en klub, der genererer overskud, ikke være interesseret i en fusion med FCM? Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at "pengene" bare bliver taget fra den overskudsgivende klub. Så din retorik på dette område forstår jeg ganske enkelt ikke.
Nu er det slet ikke fordi, jeg er tilhænger af en fusion, men hvis vi endelig skal tale synergipotentiale, så er der rent faktisk flere forhold, der ud fra et strategisk synspunkt taler for en fusion. For klubberne vil der således være en god portion omkostningssynergier, idet flere funktioner kunne køre under én paraply i stedet for at køre hver for sig. Det nævnte samarbejde er selvfølgelig et skridt i denne retning, men synergipotentialet har de klart bedste vilkår, hvis virksomhederne kører som én enhed. Derfor giver en fusion meget mere mening, end du lægger op til.