Det var sikkert helt bevidst i det der var så mange offensive folk med - der skulle en lidt anden opstilling til end normalt, vil jeg tro
I starten så det hele lidt kaotisk ud, men det blev meget bedre efterhånden som kampen skred frem. Over 20 skud på mål vidner om en stor overlegenhed til holdet i forhold til OB.
OB havde dog to kæmpe chancer i starten af kampen, men heldigvis scorede de ikke.
Jeg var positivt overrasket over Fagerberg, som spillede en rigtig god kamp, ogfortjent scorede en kasse.
Jungbloot løb solen sort - en super præstation af ham, synes jeg.
Mht. U/20 VM, så hørte jeg at Jude desværre blev sorteret fra sammen med tre andre, som kom senere til træningslejren.
Ja så var der lige en ting mere der kiksede. Der var i følge FCM.dk dømt sammenhold omkring reserveholdets kamp i Esbjerg idag, som i følge Bold.dk inkluderede spillere som Jonas Lössl, Danny Califf, Christopher Poulsen, Christian Sivebæk, Mads Albæk, Jude Nworuh, Kim Christensen, Danny Olsen og Ken Fagerberg, altså mere eller mindre et helt superligahold.
Mod et hold som næppe har haft alverden med stjerner med pga EfBs superligakamp igår der.....tabte vi så hele 5-1 med et superligahold! Av av av Kuhn, det var nok ikke lige det du havde regnet med. Håber der er en god rigtig forklaring på hvorfor superligaspillere lader sig ydmyge på den måde, for er man ikke motiveret til at spille en reserveholdskamp og vise hvad man dur til for at komme tilbage på holdet, så er man ganske enkelt ikke professionel nok til fodbold i FCM.
Inddrag også bare næste uges fridage til nok en træningslejr, den her gang gerne ude i ødemarken, der er tydeligvis en del der stadig skal arbejdes med..
Det er jo tankevækkende, at de spillere ikke formår at vinde en på papiret "let" kamp.
Men det er jo ikke første gang et hold bestående af 2/3-dels førsteholdsspillere skuffer fælt. Det skete også flere gange sidste sæson, og det er sket igen nu - og det vil nok ske igen.
Jeg ville være meget skuffet, hvis jeg som en normal del af 2. div. var sat af holdet til fordel for dem, som normalt ikke er med.
Omvendt så ved de, at det er gamet.
Jamen gider man ikke udføre sit arbejde, så har jeg svært ved at se at man bør få nogen løn? Alternativt må man til at indføre noget 20 km ilmarch med oppakning ude i Klosterheden et par gange i ugen. Så kan de jo holde formen ved lige på den måde når nu ikke de gider fodbold.
Hausser skrev:Jamen gider man ikke udføre sit arbejde, så har jeg svært ved at se at man bør få nogen løn? Alternativt må man til at indføre noget 20 km ilmarch med oppakning ude i Klosterheden et par gange i ugen. Så kan de jo holde formen ved lige på den måde når nu ikke de gider fodbold.
Lauth, kan se du har et billede af en mand i kampuniform med sort baret, så kan forestille mig du er soldat hos JDR. Er det eventuelt noget du kan arrangere såfremt?
Hausser skrev:Jamen gider man ikke udføre sit arbejde, så har jeg svært ved at se at man bør få nogen løn? Alternativt må man til at indføre noget 20 km ilmarch med oppakning ude i Klosterheden et par gange i ugen. Så kan de jo holde formen ved lige på den måde når nu ikke de gider fodbold.
Og har er så EfBs startopstilling, som forventet var det et hold stort set med no-names:
Lucas Hradecky – Martin Frandsen, Dennis Nielsen (Dennis Kloser, 77.), Jesper Brinck, Jonas Knudsen – Marco Hansen (Lasse Nielsen, 63.), Sune Gundersen, Gunnar Thorvaldsson, Kennie Chopart – Kevin Bechmann Timm (Kasper Nielsen, 86.), Jakob Ankersen.
Hvordan kan 10 relativt etablerede førsteholdsspillere tabe til det hold? Ilmarch med opbakning må fremover være løsningen for de førsteholdsspillere som ikke gider reserveholdsfodbold..
Som almindelig fodboldinteresseret bosat i Esbjerg, var jeg i dag ude for at se kampen mellem Esbjergs reserver mod Ikast på Esbjerg Atletikstadion.
Som tidligere beskrevet stillede Esbjerg kun op med no-names, mens Ikast havde mindst 9 i startopstillingen med superligaerfaring: Juelsgaard på vb, Sivebæk på hb (?), Califf som cb, Poulsen som vk, Albæk som mm, Danny Olsen som mm, Kim C som hk (?), Jude som ang og fagerberg som ang.
Ikast var længe om at komme op i gear i første halvleg, men fik langsomt mere og mere spilovertag, og lige som Kim C korrekt fik underkendt et mål, slog Esbjerg til på en dødbold, hvor Ikast slet ikke fik dækket op. 1-0. 3-4 min efter skabte ikast endnu en stor chance som Kim C på det skammeligeste misbrugte, hvilket resulterede i et af utallige kontrastød til Esbjerg. 2-0.
Jeg må sige at Califf slet slet ikke passer til den måde man spiller fodbold på i FCM, han er komplet uduelig når modstanderen forsøger sig på kontra qua hans dårlige spilforståelse/taktiske evne samt hans langsomhed. Califf så generlt dårlig ud på samtlige mål, og var blandt sit hold ringeste.
Nå, men på det her tidspunkt sad Ikast på alt spillet, men havde ikke den fornødne kreativitet/vilje til for alvor at spille sig igennem. Jude, som var Ikast bedste sammen med Albæk i første halvleg scorede efter et flot gennemspillet angreb, assisteret af Fagerberg.
Ting der sprang i øjene i første halvleg:
Løssel var prisgivet ved begge mål, men var sgu den eneste ikastspiller der var bare en smule lyd på.
Sivebæk som back var en katastrofe, fremad banen var han generlt ringe i første halvleg, og når der skulles løbes returløb var han total ugidelig, hvilket Esbjerg udnyttede ved gang på gang at spille bolden hurtig op i Ikast's højreside.
Califf: Bare ringe over hele linje, og dirigerede ikke en skid, ufatteligt når man tænker på at han burde gå forrest.
Albæk: Kæmpede så det slog gister, god igangsætter og godt overblik.
Kim C: Undskyld, men han er satme en omvandrende joke. Bidrog stort set med intet. Han flagrende rundt på banen, og når han modtog bolden prøvede han som regel at drible 3-4 mand, hvorefter han havde ligegyldig attitude på når han mistede bolden for 117 gang, han ødelagde virkelig alt spillet for sine medspillere.
Fagerberg. Prøvede og prøvede, men enten lykkes hans driblinger ikke, eller så manglende han lige det sidste touch.
Anden halvleg var en lang økenvandring set med Ikastbriller. Ikast havde bolden rigtig meget, men kom sgu ikke rigtig frem til noget. Esbjerg stod langt tilbage på egen banehalvdel og straffede Ikast gang på gang med deres giftige kontrastød, hvilket også resultede i 3 kontramål. Jude faldt i nivau sammen med Fagerberg. Kim C lallede stadigvæk rundt, Danny Olsen spillede sig dog op efter en meget jævn første halvleg, ligesom Sivebæk så bedre ud, men nogen back bliver han aldrig. C Poulsen var heller ikke god på venstre kant, og blev også skiftet ud.
Sjovt var det at se hele FCM-banden samlet i Esbjerg, men ikke rigtig nogen fra FCM så ud til at være videre interesseret i kampen. Borring brugte hele kampen til at sludre med Peter Nymann, mens FCM's køberhavnerbande i Albrechtsen, Ilsø, Hubertz samt Thygesen hold sig meget for sig selv, ligesom nigianerbanden gjorde det . Tror faktisk kun det var Florescu der klappede da Jude reducerede.
Lige en sidste kommentar: synes at Kuhn virker til at være alt for kammeratlig til at være cheftræner for et superligahold, han har slet ingen distance til sine spillere, og jeg tror det er en del af det problemet med FCM i øjeblikket, tror ikke spilletruppen har den der fornødne lederrespekt for ham. Tror helt sikkert at spilletruppen synes han er virkelig flink og rar, det er bare ikke lige der kræves i FCM's situation i øjeblikket.
Det var alt for denne gang.
Men hør nu lige her... det er en skandale det her!!!
De spillere ejer ingen ære og ydmyghed.De trænger virkelig til en led slavepisker til træning!!! De pisser jo i den grad på den klub, der hælder store summer ind på deres bankkonti!
Og synes altså ikke, at den kan tørres af på Kuhn, selvom han hidtil har formået minus. Disse møgforkælede spillere modtager altså en månedlig check på imellem 50.000 og 150.000. Det er ikke engang arbejdsnedlæggelse, men en bevidst hån imod vores klub!
Spillerne kan stadig kalde sig professionelle.... men de kan ikke længere kalde sig selv ærlige sportsmænd!
Også tusind tak for det fremragende referat herfra og da nu også fcm.dk er kommet ud af flyverskjulet og har beskrevet kampen, så tegner der sig et tydeligt billede af en flok overbetalte prinsesser som bliver ydmyget af et ungdomshold fra EfB, som vores ynglinge garanteret kunne have spillet lige op med. Når man som Vorret, Mustafa Aslan, Dandusan m.fl. bliver henvist til bænken af en flok millionærer som alligevel ikke gider og som man ved man ville kunne levere en bedre og mere helhjertet indsats end, så må det fandme være svært ikke at føle sig overpisset og helt til grin.
Lige så til grin tror jeg 2. holdstræner Jonas Dal må føle sig og den svada han leverer til fcm.dk er bestemt heller ikke til at tage fejl af:
Jeg vil gerne fremhæve Jesper Bøge og Mads Albæk. De to kan være deres indsats bekendt, men resten af holdet skal virkelig se sig selv i spejlet. Jeg håber oprigtigt, at det her nederlag vil appellere til spillernes professionelle stolthed, for hvis det ikke gør det, så synes jeg de bør finde noget bedre at tage sig til, siger træneren.
Jeg er god ven med en oversergent i Holstebro og mon ikke jeg kan få ham til at arrangere nogle lange marchture i klosterheden, ved i hvertfald han har fri i nogle uger for tiden. Noget skal millionærerne sgu lave for deres løn og vil de ikke fodbold så..
Nogle mennesker fungerer bare ikke udelukkende med gulerod, engang i mellem skal der også stok til og hvis Kuhn ikke har formatet, så må Ørgaard sgu træde til og gøre det krystalklart hvad der forlanges af D'herrer for at de kan forvente at få udbetalt løn i FCM. Alternativt må de på transferlisten..
AaB1885 skrev:
Lige en sidste kommentar: synes at Kuhn virker til at være alt for kammeratlig til at være cheftræner for et superligahold, han har slet ingen distance til sine spillere, og jeg tror det er en del af det problemet med FCM i øjeblikket, tror ikke spilletruppen har den der fornødne lederrespekt for ham. Tror helt sikkert at spilletruppen synes han er virkelig flink og rar, det er bare ikke lige der kræves i FCM's situation i øjeblikket.
Det var alt for denne gang.
Hmm lyder desværre som det indtryk jeg også efterhånden har fået. Han udtaler efter hvert nederlag at nu skal vi have humør på, hvor der måske nærmere burde tordnes overfor spillerne og få dem til at respektere deres drømmejob lidt mere. Det hjælper ham heller ikke at han har udtalt at "sådan spiller vi aldrig på hjemmebanen igen", hvorefter det sker de næste to kampe. Eller at han vil skifte voldsomt ud, og så er det "bare" et par mand. Det virker mere og mere til at han ikke sætter sig i respekt. Og det passer jo meget fint sammen med det du skriver.
Skammeligt truppen sidder der, også ikke bakker deres kammerater op.
Det er simpelthen så pinligt..
Fuck hvor er det til at brække sig i lange baner over at sådan en flok uduelige lejesvende ikke engang kan vinde over EFB 2
Endnu en dag hvor man er målløs over FCM's lejesvende... Jeg tror mere og mere på den her sæson virkelig bliver en lang lort som man hver gang vi spiller må tage en bid af !
Når, til det lidt mere seriøse..
Kan der måske være kommet klikedannelser i vores trup og gnidninger som gør man ikke gider løbe de ekstra meter for hinanden osv ?? Nu hører man et syn udefra, hvor der bliver snakket om sjællændere, nigerianere osv som sidder hver for sig, det er vel heller ikke det der er meningen med at truppen skulle på træningslejr for at komme tættere sammen??
Vores andet forsøg iøvrigt på at komme tættere sammen, først med det der overlevelses lignende halløj og nu denne træningslejr..
Er det her vores store grund til krisen er at finde ?? Har vi ikke et hold, men en masse forskellige grupperinger..
Lidt en interessant tanke at lege med, hvis man tænker tilbage på hvordan brøndby spillede da de også havde kliker
kunne være man alligevel skulde satse nogel skillinger på at vi rykker ud iår. Så får man da et lille plaster på såret hvis det sker.
Årligtalt så har jeg svært ved at se hvordan vi vender den her lige nu og måske har de ret dem som skriver at en tur ned i 1 deiv er det som skal til for at vi igen får et hold der vil spille bold- eneste problem er som Hausser skriver så ryger hele FCM nok på gulvet med den økonomi vi har pt.
Lige nu er jeg meget i tvivl om Ak er den rette på posten, selv o jeg godt ved at det ikke er nu vi skal skifte, - men Broe havde nok svinget mere med pisken og det kunne de godt trænge til.
Men vi skal altså af med alt det drivegods som vi sleber rundt med (Kim C., Fagerberg mfl.). VI må erkende at vi har talenterne og dem skal der satses på. Brøndby under laudrup lavede samme fejl at man trode at man d kunnne købe sig til et top hold. Men det kan man ikke aktid, ofte er detspillere fra egne rækker der levere.