Så gik det galt med et kanonslag
Re: Så gik det galt med et kanonslag
Jeg var vist en del af debatten den gang. Og føler da også at jeg lige må kommenterer denne gang.
Selvfølgeligt skulle det gå galt på et tidspunkt, et held, set med FCM briller, at det ikke var os der var den deltagende part i ulykken.
Og jeg er egentligt fløjtende ligeglad med at han selv samlede det op, eller om han havde taget det direkte fra hånden på kasteren eller troede det var en cigaret eller what ever.
Der er, i min verden, flere mulige skyldige, og det er naturligvis tåben der tænder og kaster det, men også de andre i den evt pågældende gruppe der har kedskab til at det medbringes. De ved det er der, og SKAL træde ind og få det fjernet. Ellers er de sku lige så skyldige som tåben der tænder det.
Og så lige til sidst et lille spørgsmål ang. episoden fra Esbjerg. Lad os nu forestille os at vi havde været indblandet i ulykken. Ville UBMfolket jeg diskuterede med, heller ikke i denne situation fortælle hvem der havde kastet det, når nu de godt vidste det?
Selvfølgeligt skulle det gå galt på et tidspunkt, et held, set med FCM briller, at det ikke var os der var den deltagende part i ulykken.
Og jeg er egentligt fløjtende ligeglad med at han selv samlede det op, eller om han havde taget det direkte fra hånden på kasteren eller troede det var en cigaret eller what ever.
Der er, i min verden, flere mulige skyldige, og det er naturligvis tåben der tænder og kaster det, men også de andre i den evt pågældende gruppe der har kedskab til at det medbringes. De ved det er der, og SKAL træde ind og få det fjernet. Ellers er de sku lige så skyldige som tåben der tænder det.
Og så lige til sidst et lille spørgsmål ang. episoden fra Esbjerg. Lad os nu forestille os at vi havde været indblandet i ulykken. Ville UBMfolket jeg diskuterede med, heller ikke i denne situation fortælle hvem der havde kastet det, når nu de godt vidste det?
--- Hijos de putas... Hijos de VFF ---
Det er selvfølgelig dyb godnat at tage kanonslag mes, jeg vidste ikke det var taget med, så at give gruppen skylden for et kanonslag er dybt godnat, det må man sgu selv stå til ansvar for.Sir Lago skrev:Jeg var vist en del af debatten den gang. Og føler da også at jeg lige må kommenterer denne gang.
Jeg gider ikke tage stilling til noget, som ikke er sket. Vi har haft en heftig debat internt, og jeg tvivler på at vores drenge nogensinde vil tage et med.Sir Lago skrev: Og så lige til sidst et lille spørgsmål ang. episoden fra Esbjerg. Lad os nu forestille os at vi havde været indblandet i ulykken. Ville UBMfolket jeg diskuterede med, heller ikke i denne situation fortælle hvem der havde kastet det, når nu de godt vidste det?
Vi kommer kun for roulade!
Så længe gruppen tager hånd om det og sørger for at der er klare retningslinier internt omkring hvad man ikke vil acceptere, så er det også fint nok i min bog, det skal bare ikke gentage sig og gentager det sig så, ja så må man skride til handling overfor de personer som bryder gruppens kodeks. Det er i høj grad manglen på selvjustits internt i de uofficielle grupper, som er deres allerstørste problem og ikke en fælde som UBM skal falde i, begrebet "stikkermentalitet" er i den grad misforstået i blandt mange af disse wannabe casuals.RL/UBM skrev: Det er selvfølgelig dyb godnat at tage kanonslag mes, jeg vidste ikke det var taget med, så at give gruppen skylden for et kanonslag er dybt godnat, det må man sgu selv stå til ansvar for.
Jeg gider ikke tage stilling til noget, som ikke er sket. Vi har haft en heftig debat internt, og jeg tvivler på at vores drenge nogensinde vil tage et med.
Som jeg skrev er det dem der er velvidende der også bærer en del af skylden. Dermed sagt, ved du eller andre i gruppen ikke det er medbragt, så bærer i heller ikke en del af skylden.
Men det er da dejligt hvis i ikke kunne finde på at medbringe eksplosiver til kampene, og jeg vil da se frem til ikke at skulle opleve det som en del af FCM!
Hvilket jo vil sige at det ikke bliver aktuelt for jer at tage stilling til det problem igen. Og så er alle vel glade. ( og uden for fare!!!)
Men det er da dejligt hvis i ikke kunne finde på at medbringe eksplosiver til kampene, og jeg vil da se frem til ikke at skulle opleve det som en del af FCM!
Hvilket jo vil sige at det ikke bliver aktuelt for jer at tage stilling til det problem igen. Og så er alle vel glade. ( og uden for fare!!!)
--- Hijos de putas... Hijos de VFF ---
Man kan aldrig garantere for idioter! Men vi har lært af det og det vil ikke komme fra os af, hvis det skulle ske engang i fremtiden.
Vi tager afstand fra det og gør hvad vi kan for at det aldrig vil ske igen.
Vi tager afstand fra det og gør hvad vi kan for at det aldrig vil ske igen.
Det er da simpelthen den største omgang bavl jeg længe har hørt.Meyhoff skrev:LIge for at pointere at det, jeg er stærkt imod at der blev kastet med kanonslaget !
MEN, kontrolløren er satme også for dum! Han handler direkte imod ordren fra ham der står for kontrollørerne i fredericia, de har fået at vide at de ikke må røre det kasteskyts der bliver kastet før de er helt sikre på det er brændt ud..
Desuden vil jeg mene at det må være forholdsvis nemt at se forskel på et lys og et kanonslag, manden er simpelthen for dum!
At det så er endnu dummere at kaste det kan vi hurtigt blive enige om..
Men ja, nogen gange må man også lige bruge hovedet..
At DU ville kunne kende forskel på et kanonslag og et romerlys gør ikke at en kontrollør kan.
Kanonslaget lå i nærheden af et tændt omerlys. det vil være nemt at tro at kanonslaget var et udbrændt romerlys, og der blev derfor ikke handlet i uoverensstemmelse mod de ordrer der var givet.
Du skal huske på, at fordi DU kan kende forskel på de to ting, er det ikke sikkert andre kan. Det er en meget væsentligt ting at tage in mente i sådan en situation.
Den eneste der kan gøres ansvarlig for denne hændelse er den idiot, der har taget det skidt med på stadion.
Noget der foruroligede mig meget, var et interview med en OB fan (formanden??), som sagde, at de da ikke skulle stikke andre.
Hvad er nu det for noget svineri at sige. Hun er da total gået fra koncepterne.
Edit: Stavefejl rettet.
Hvordan fuck kan du udtale dig om noget du ikke kender til? Kanonslaget lå blandt 2 romerdrenge, som brændte, det er sgu for dumt at gå hen at rode i lortet!Momme skrev: Det er da simpelthen den største omgang bavl jeg længe har hørt.
At DU ville kunne kende forskel på et kanonslag og et romerlys gør ikke at en kontrollør kan.
Kanonslaget lå i nærheden af et tændt omerlys. det vil være nemt at tro at kanonslaget var et udbrændt romerlys, og der blev derfor ikke handlet i uoverensstemmelse mod de ordrer der var givet.
Du skal huske på, at fordi DU kan kende forskel på de to ting, er det ikke sikkert andre kan. Det er en meget væsentligt ting at tage in mente i sådan en situation.
Den eneste der kan gøres ansvarlig for denne hændelse er den idiot, der har taget det skidt med på stadion.
Noget der foruroligede mig meget, var et interview med en OB fan (formanden??), som sagde, at de da ikke skulle stikke andre.
Men mon ikke han er lidt mere forsigtig med krudt i fremtiden?
At det er komplet idiotisk og kun ham der kaster det kan vi hurtigt blive enige om, men det er altså lovligt at tænke som kontrollør. Det kunne ha reddet hans finger.
Prøv nu at høre her RL/UBM
Der er masser af kontrollører over hele landet - disse er ikke politifolk, læger eller noget som helst andet der kræver en længere uddannelse
De får givetvis forskellige oplæringer, men er altså generelt ganske alm. mennesker
Det er rigtigt nok lærdom for skolebørn at man ikke tager fyrværkeri op før man er fuldstændig sikker på, at det er udbrændt, men når man står i kampens hede og man gerne vil gøre det godt, så kan man sikkert godt komme til at kvaje sig
Den eneste/ de eneste der har begået en fejl er dog dem der har taget det med ind og kastet det afsted
Jeg ønsker ikke at nogen overhovedet skal komme til skade, men nogle gange har man lyst til at et kanonslag brager af i hånden på den idiot der tror, at han skaber stemning ved at kaste det.....
Der er masser af kontrollører over hele landet - disse er ikke politifolk, læger eller noget som helst andet der kræver en længere uddannelse
De får givetvis forskellige oplæringer, men er altså generelt ganske alm. mennesker
Det er rigtigt nok lærdom for skolebørn at man ikke tager fyrværkeri op før man er fuldstændig sikker på, at det er udbrændt, men når man står i kampens hede og man gerne vil gøre det godt, så kan man sikkert godt komme til at kvaje sig
Den eneste/ de eneste der har begået en fejl er dog dem der har taget det med ind og kastet det afsted
Jeg ønsker ikke at nogen overhovedet skal komme til skade, men nogle gange har man lyst til at et kanonslag brager af i hånden på den idiot der tror, at han skaber stemning ved at kaste det.....
Okay, så må du ikke hører meget bavl.. Men tak for den pointering, for den var virkelig nødvendig i en debat..Momme skrev: Det er da simpelthen den største omgang bavl jeg længe har hørt.
Uanset om han kan tro det eller ej, så har han (forhåbentlig) fuldt situationen eftersom det er hans opgave, derfor vil han vide det ikke har brændt endnu det "romerlys" og kan derfor konstatere han skal holde nallerne væk.. Desuden får kontrollørerne også info om hvordan et romerlys fungerer, altså at det antænder med det samme og derfor kan det der lå på græsset ikke have været et romerlys idet det ikke var antændt med det samme..
Jeg har heller ikke sagt at kontrolløren er ansvarlig, det er selvf. ham der har taget det med ind.. Men derfor er det stadig tilladt at bruge hovedet som kontrollør og følge ordrerne om at de ikke må samle det op..
Meget af det bavl jeg hører, kommer herindefra.Meyhoff skrev:Okay, så må du ikke hører meget bavl.. Men tak for den pointering, for den var virkelig nødvendig i en debat..Momme skrev: Det er da simpelthen den største omgang bavl jeg længe har hørt.
Edit: Stavefejl rettet.![]()
Uanset om han kan tro det eller ej, så har han (forhåbentlig) fuldt situationen eftersom det er hans opgave, derfor vil han vide det ikke har brændt endnu det "romerlys" og kan derfor konstatere han skal holde nallerne væk.. Desuden får kontrollørerne også info om hvordan et romerlys fungerer, altså at det antænder med det samme og derfor kan det der lå på græsset ikke have været et romerlys idet det ikke var antændt med det samme..
Jeg har heller ikke sagt at kontrolløren er ansvarlig, det er selvf. ham der har taget det med ind.. Men derfor er det stadig tilladt at bruge hovedet som kontrollør og følge ordrerne om at de ikke må samle det op..
Kontrolløren har jo tydeligvis troet at det var et romerlys, som var brændt ud, ellers vil han ikke tage det op - kan du følge mig? Jeg forventer det ikke, men håber du kan.
Jeg er nødt til igen at pointere, at fordi DU kan se, at der er tale om et kanonslag og ikke et romerlys, er det altså langt fra sikkert alle kan - heller ikke selvom man er kontrollør.
Er det ikke meget dumt at tage noget op, man ikke ved hvad er?
Er det ikke dumt at kaste kanonslag på banen som kan skade spillerne, eller i det hele taget kaste et kanonslag..RL/UBM skrev:Er det ikke meget dumt at tage noget op, man ikke ved hvad er?
Var den henvendt til mig?RL/UBM skrev:Er det ikke meget dumt at tage noget op, man ikke ved hvad er?
Hvis ja - læser du hvad jeg skriver?
Ellers kan jeg lige gentage mig selv, hvis det hjælper:
Den eneste der har handlet dumt her er den smadderhjerne, der tog det kanonslag med på stadion. Jeg håber han/hun bliver fanget og får en årelang karantæne fra al bold, og ligeledes bliver retsforfulgt. Intet mindre.Momme skrev:Kanonslaget lå i nærheden af et tændt omerlys. det vil være nemt at tro at kanonslaget var et udbrændt romerlys (http://www.black-wolves.com/b/topic/?p= ... ntrolløren har jo tydeligvis troet at det var et romerlys, som var brændt ud, ellers vil han ikke tage det op (http://www.black-wolves.com/b/topic/?p=92965#p92965)
- Mini Bager
Har lige læst at kødhovedet er identificeret og meldt til politiet. GODT
Men det bedste er dog at han tilmed har fået livsvarig karantæne.
Så kan han fandme lære det den kæmpe spade/røvhul/nar/og-i-hvert-fald-ikke-fodboldfan
Men det bedste er dog at han tilmed har fået livsvarig karantæne.
Så kan han fandme lære det den kæmpe spade/røvhul/nar/og-i-hvert-fald-ikke-fodboldfan