AGF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RL/UBM

Re: AGF - FCM

Indlæg af RL/UBM »

Den ligger sgu tæt op af brønshøj away 8-)
Vi kommer kun for roulade!

FobbieRowler

Indlæg af FobbieRowler »

Rigtig lækker kamp at vinde, håber blot ikke det stiger dem alt for meget til hovedet, der kommer trods alt en rigtig vigtig kamp mod SønderjyskE næste weekend!!!... ikke at alle andre kampe ikke er vigtige, men den her SKAL sgu vindes:!:
Kampen i Aarhus, så vi rigtig godt ud i, lige indtil vi scorer til 1-3... så går vi ned¿ og da GF scorer til 2-3 sad jeg godt nok og var helt sikker på, at nu mistede vi nogle vigtige point igen, men thank God for Steffen Rasmussen :o
dejligt at angriberne fik noget selvtillid... det har absolut manglet og Borring fik hevet sig selv op, fra den utilgivelige indsats mod FCN!
Eneste minus i min bog, er nok at Winston så ret usikker ud, i mange situationer, men igen, lidt selvtillid til ham og så kører det igen!
Den centrale midtbane var absolut fantastisk, Izunna og Florescu kæmpede røven ud af bukserne, dejligt at se!

erland

Indlæg af erland »

Dejligt at se så megen vilje og evnen til at bevare overblikket og spille bolden imodsat tildlæigere kampens lange bolde uden adresse.
men jeg benærkede igen at vi får for lidt ud af vores standard situationer specielt frispark uden for feltet. Florescu er en god spiller men han sparker altså ikke særlig godt til bolden. Kunne det være en ide i at sætte MA til at fkyde, jeg bemærkede at han har et hårdt og fladt skud.

Ellers er jeg imponeret af Izunna igen, især hans defensiv arbejde hvor han følger sin modstander for så at gå tæt på ham- der stressede virkeligt AGf spillerne igår. Han mangler ku at udvikle skudteknik sammen med resten.

erland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Utroligt så stille der er i dag herinde, når vi taber vælter der indlæg ind som påpeger en masse fejl, husk at også at rose ;)

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

Ravnen skrev:Utroligt så stille der er i dag herinde, når vi taber vælter der indlæg ind som påpeger en masse fejl, husk at også at rose ;)
Okay så - men det er vidst sagt i forvejen! Hold nu kæft en fed kamp! Det er en af de absolut fedeste aways jeg har været på - viljen var der virkelig hele vejen igennem. Det var i øvrigt både på banen og på lægterne. Der var godt nok skrald på indimellem :)

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

for mig er der mærkeligt at sporten.dk kårer leon jessen som vores svageste: http://www.sporten.dk/fodbold/tal-og-karakterer-agf-fcm

Mens at poul hansen har leon med på ugens hold.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Dagen derpå er det stadig svært at lade være med at fryde sig over den indsats som FCM leverede igår. Det var utvivlsomt den bedste fodboldkamp FCM har spillet i over et år, helt præcist siden FCM slog OB på hjemmebane med 4-0. Ikke bare fightede holdet flot, men spillet og det velkendte FCM-koncept, det koncept som har været ren kamikaze i et hav af kampe, fungerede rent faktisk og det må være noget der for alvor giver tro på fremtiden, vi fightede os ikke bare til sejren, vi spillede os også til den og det var utroligt tilfredsstillende at være vidner til.

Kampen blev reelt vundet centralt, hvor Florescu og Izunna overlegent vandt duellen mod Kasper Povlsen og Lucena, og specielt førsteårssenioren Izunna er det meget svært ikke at være meget imponeret af, det var ren Salami-style men bare med bedre boldomgang. Desuden var trekløveret omkring den centrale akse, Thygesen, Borring og Ilsø rigtigt godt kørende og det er tydeligt at se hvor meget offensivt der går gennem en spiller som Ilsø, han ligner en stor kreativ gevinst

Skal man tage de lidt kritiske briller på, så forstår jeg ikke al den ros som Albrechtsen får. For mig og se, så var både Reid og Albrechtsen involveret i mål og man kan ikke være specielt tilfreds med en defensiv der som udgangspunkt lukker 2 mål ind pr kamp, der skal altså stadig strammes op.

Den har sejr var meget vigtig fremadrettet og må give spillerne oceaner af selvtillid og tro på tingene, men én kamp gør det ikke alene og det bliver spændende at se hvordan holdet agerer mod SønderjyskE, som trods alt er en helt anden type modstander end AGF i Århus. Vi har stadig meget svært ved at skabe fodboldkampe og Borring kommer med garanti ikke i så mange løbedueller som mod AGF, dertil står SønderjyskE for kompakt.

Formår vi at låse op for den slags modstandere og formår vi at vinde de næste to must-win-kampe (SønderjyskE & HB Køge), så tror jeg til gengæld vi er ved at have kontakt til midterfeltet igen og der er jo den vej der gerne skal gå, men det kræver vi holder ved og ikke hviler på laurbærrerne..

felisan

Indlæg af felisan »

sebastian94 skrev:for mig er der mærkeligt at sporten.dk kårer leon jessen som vores svageste: http://www.sporten.dk/fodbold/tal-og-karakterer-agf-fcm

Mens at poul hansen har leon med på ugens hold.
ja, det virker underligt.
desuden synes jeg klart at Leon er sæsonens bedste spiller indtil videre.
Han har som den eneste defensive spiller spillet ene kampe, hvor han bagefter kan se sig selv i spejlet, og offensivt er han bare en fryd at følge, drengen slår jo et utal af indlæg og er på den måde en konstant trussel og en faktor modstanderne også bliver nødt til at tage hensyn til, når de forsvarer deres mål.

godt vi fik forlænget med ham

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Hvilken aften i aftes :D. Det var for fedt! Der er ingen der slår Hübertz :P. Og hvilken sang han har fået den er jo for fed :D.

...Og det' fordi at Poul Hübertz han koster næsten ingen ting :P.

Spicker

Indlæg af Spicker »

God kamp over hele linjen, forstår bare ikke at Kuhn skifter danny ind... Vil snart gerne se siv i aktion!
Nogen der ved hvornår salami kommer tilbage igen?
Det er lige før man ikke savner ham når izunna spiller så godt, men syntes nu stadigvæk izunna mangler lidt for at kunne matche sas-liga niveau 100%.

Off topic: Jeg kiggede lige på et interview af martin albrechtsen efter kampen.
læg mærke til arek der kommer luskende bagfra omkring 1:40 i klippet og kysser ham på kinden :?:
http://www.fcmtv.dk/fcmtv.php?id=8f0e17 ... 0da&page=1

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

Nogen der ved hvornår salami kommer tilbage igen?
Det er lige før man ikke savner ham når izunna spiller så godt, men syntes nu stadigvæk izunna mangler lidt for at kunne matche sas-liga niveau 100%.
Det kan du da ikke mene? Izunna har da været intet mindre end forrygende!! Han er simpelthen så hurtig til at læse spillet, og har fordeler boldene rigtig godt. Salami derimod har ikke været i nærheden af sit topniveau det seneste år - helt ærligt, så savner jeg ham ikke i øjeblikket...

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hausser skrev:Skal man tage de lidt kritiske briller på, så forstår jeg ikke al den ros som Albrechtsen får. For mig og se, så var både Reid og Albrechtsen involveret i mål og man kan ikke være specielt tilfreds med en defensiv der som udgangspunkt lukker 2 mål ind pr kamp, der skal altså stadig strammes op.
Giv nu lige Albrechtsen lidt tid. Han kommer ind som ny mand på et hold i krise med ny makker i midterforsvaret hver kamp. Det er sgu ikke de bedste odds. Jeg har sagt det flere gange før. Kuhn må vælge om det er Reid eller Califf, han vil satse på. Du kan ikke skifte ud i midterforsvaret i hver eneste kamp, som det har være tilfældet ind til nu. Lad os nu få spillet det midterforsvar sammen, så er jeg sikker på Albrechtsen også nok skal vise sin styrke. Og personligt håber jeg Kuhn vælger Reid fremfor Califf.
/Bobby

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er enig med Bobby i at Albrechtsen skal have lidt tid til at komme helt på plads, samtidig med at de andre også skal lære ham helt at kende. Jeg forventer han bliver en succes. Også ret hurtigt. Hvilket også er en nødvendighed - som Hausser rigtigt skriver er det jo ikke holdbart at lukke 2 ind i snit pr. kamp. Mon ikke det er Kuhns focusområde numero uno.

Iøvrigt tak til drengene for sejren i weekenden. Er bosat i Århus og de sidste par måneder har unægteligt været en hård tid. De GF'ere skal ikke vinde mange kampe før de vil have halvdelen af holdet på landsholdet og det stort set er en selvfølge at der kommer metal om halsen. Hvis ikke guld i år så senest næste år. Glemt er de sidste mange års elendighed og de ekstra 30 mio i rødt på bundlinjen ifht til budget. (Kurt kommer jo nok forbi).

Så tak drenge. I har sparet mig for en del hån den kommende tid.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu er det altså ikke grundforskning i kosmologi vi praktiserer i FCM, det er faktisk noget så simpelt som fodbold og mig bekendt så gælder de samme regler og principper i England som de gør i Danmark.

Albrechtsen er indkøbt som førstevalg og styrmand til forsvaret og er en spiller som er nødt til at levere fra dag ét og vi har ikke råd til at han lige skal bruge 15 kampe til at vænne sig til dansk fodbold igen, det burde ganske enkelt heller ikke være nødvendigt med den rutine og det C.V som han har. Derfor er det altså også noget hø at han allerede har set skidt ud ved flere mål i de to kampe og vi endnu ikke har formået at få forsvaret stabiliseret, det er jo det vil primært skal vinde kampene på.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Derfor er det altså også noget hø at han allerede har set skidt ud ved flere mål i de to kampe og vi endnu ikke har formået at få forsvaret stabiliseret, det er jo det vil primært skal vinde kampene på.
Ved godt det er ved at være en slidt rille, men det er altså Reid, der ser skidt ud hele tiden og laver tonsvis af fejl. Nu så jeg ikke FCN-kampen (så dog et "højdepunkt" hvor Reid forærede en friløber til FCN grundet dårlig tæmning), men i AGF-kampen er Reid impliceret i stort set alle farlige situationer fra GFs side:

GFs første mål skyldes at Reid står 2 m bag resten af forsvarslinien, så Nando ikke er offside i fremspillet (oveni har Reid så travlt med at markere for offside, i stedet for at gå til manden).

GFs eneste anden afslutning i 1. halvleg skyldes at Reid vælger at cleare en bold ude fra ca. højre backposition ved at heade den ind i banen (lilleputfejl: "spil ikke på tværs af eget mål"), hvorefter GF erobrer den og spiller frem, hvor Reid så misser en clearing, så bolden ryge til Graulund, der flugter forbi.

Ved GFs 2. scoring er Reid fanget i ingenmandsland uden markering, som den forreste FCMer bolden sparkes forbi.

Jeg går ud fra, at du selv kan gætte hvem det var, der spillede Dioh Williams helt fri til hans kæmpeafbrænder mod slutningen....

Reid spiller simpelthen katastrofalt ringe i øjeblikket, og jeg kan sgu godt forstå at Albrechtsen ikke kan få det til at fungere fra dag 1, når makkeren i midterforsvaret hverken har taktiske eller tekniske evner, der berettiger til superliga.

Besvar