FCM - EFB (Træningskamp)
Re: FCM - EFB (Træningskamp)
Tak for referat. Er der nogen der kan kommentere på hvordan offensiven eller fungerede? Fik vi skabt nogle chancer i det etablerede spil og fik Ilsø tilført holdet noget tiltrængt kreativitet?
Ihh en sejr "ude" over Esbjerg, det er da helt utroligt 
Godt at høre Albrechtsen og Ilsø allerede i en træningskamp får sat deres præg på tingene!
Godt at høre Albrechtsen og Ilsø allerede i en træningskamp får sat deres præg på tingene!
Da Hübertz blev hentet blev det meldt ud at Kim Christensen var skadet, hvordan dælen kan han så være på bænken i en træningskamp?
-
Steffen am
Haha, trist.
Ej frispark var det i hvert fald ikke.
Ilsø var fyr og flamme i første halveg og var klart den spiller der bevægede sig mest for bolden.
2. halveg var han noget mere neutral, men blev også hurtigt skiftet ud til fordel for Kim Christensen.
Af andet sjovt i offensiven var der i hvert fald 1, måske flere, der lige så godt kunne have været inde.
Der var i hvert fald en flot 1-2 med Danny og Frank hvor Danny afslutter fra en spids vinkel, hvor bolden ryger markant forbi. Ikke nemt, men burde nok have været inde hvis vi skal ud at spille i Europa, da der bortset fra en faldende målmand var et par meter til forsvaret.
I de sidste minutter kom Rilwan - nr. 36 ind og tog et rigtigt godt træk på højresiden, hvor Esbjergs svar, efter at være sat af, var at fælde ham og kaste bolden direkte i hovedet på ham. Ikke pænt, de kunne vist ikke holde til endnu en afrikaner der sætter dem af.
Ej frispark var det i hvert fald ikke.
Ilsø var fyr og flamme i første halveg og var klart den spiller der bevægede sig mest for bolden.
2. halveg var han noget mere neutral, men blev også hurtigt skiftet ud til fordel for Kim Christensen.
Af andet sjovt i offensiven var der i hvert fald 1, måske flere, der lige så godt kunne have været inde.
Der var i hvert fald en flot 1-2 med Danny og Frank hvor Danny afslutter fra en spids vinkel, hvor bolden ryger markant forbi. Ikke nemt, men burde nok have været inde hvis vi skal ud at spille i Europa, da der bortset fra en faldende målmand var et par meter til forsvaret.
I de sidste minutter kom Rilwan - nr. 36 ind og tog et rigtigt godt træk på højresiden, hvor Esbjergs svar, efter at være sat af, var at fælde ham og kaste bolden direkte i hovedet på ham. Ikke pænt, de kunne vist ikke holde til endnu en afrikaner der sætter dem af.
- bobthebuilder_dk
Det lyder fandme positivt , at du sammenligner Albrectsen med Bak (i fcm regi)!Steffen am skrev:
Sjældent har jeg set et så sikkert forsvar. Der var dog stadig få fejl, men Albrectsen formår at styre forsvaret godt. Forsvaret har i hvert fald ikke været så godt i en kamp jeg har set siden Kristian Bak (indrømmer der nok er en del der har set flere kampe end mig)
Glæder mig SÅ meget til FCN kampen ! :-9
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Hmm, det lader ikke ligefrem til at være noget A-hold fra EfB som vi har spillet mod. FCM.dk kalder den selv for eksperimenterende og EfB.dk har ikke engang ulejliget sig med at lave en artikel om kampen. Er der nogen der ved hvem der var med på Esbjergs hold og kan bekræfte det ikke bare var spillere i udkanten af førsteholdet?
I så fald er der vist en hel del mere der skal forbedres på den offensive front, for 1-0 efter et straffespark, kan vel ikke være tilfredsstillende mod et esbjergensisk reservehold. Uha hvor er det da vigtigt at den offensiv snart begynder at fungere.
I så fald er der vist en hel del mere der skal forbedres på den offensive front, for 1-0 efter et straffespark, kan vel ikke være tilfredsstillende mod et esbjergensisk reservehold. Uha hvor er det da vigtigt at den offensiv snart begynder at fungere.
Jeg så kampen, og syntes specielt at anden halvleg var rigtig god, også rent offensivt var vi med, og at det fungerede. jeg syntes at Hübertz gjorde det super, havde mange gode afslutninger....( han er mega højHausser skrev:Hmm, det lader ikke ligefrem til at være noget A-hold fra EfB som vi har spillet mod. FCM.dk kalder den selv for eksperimenterende og EfB.dk har ikke engang ulejliget sig med at lave en artikel om kampen. Er der nogen der ved hvem der var med på Esbjergs hold og kan bekræfte det ikke bare var spillere i udkanten af førsteholdet?
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
-
Steffen am
Er alle ikke lige den der er bedst til navne.
Men de snakkede om at det var mange af de samme spillere som i en start-11'er
men det var eksperimenterende ment på den måde at der var mange der ikke spillede deres vante pladser.
Esbjerg træner Ove Pedersen udtalte noget lignende:
"Vi har ikke noget bredt hold som f.eks. FCM, så i tilfælde af skader, skal vores kunne spillere kunne dække flere pladser."
Men de snakkede om at det var mange af de samme spillere som i en start-11'er
men det var eksperimenterende ment på den måde at der var mange der ikke spillede deres vante pladser.
Esbjerg træner Ove Pedersen udtalte noget lignende:
"Vi har ikke noget bredt hold som f.eks. FCM, så i tilfælde af skader, skal vores kunne spillere kunne dække flere pladser."
-
Torben #4240
Sådan hørte jeg også Ove P. altså mange af de normale 11, men flere flyttet rundt.
Og er meget enige i det der bliver skrevet.
-Jeg så ikke Martin tabte en eneste høvedestødsduel, ihvertfald i forsvaret. Forsvaret bliver styret flot rundt og han fortælle sku folk hvad de skal og ikke skal.(Så det desværre ikke ud til at han fik lov til af Reid mod FCN og det mener jeg er en fejl)
-Ilsø synes jeg spiller bedst i de første 45 min, for de andre forstår at spille han i fødderne og ved jorden, og flere gange er det som om han har lim på støvlerne i forhold til de andre. De sidste 45 min(indtil han bliver skiftet ud) fatter de ikke hvor lille han er, og spiller ALT for mange høje bolde på ham.
Ud over scoringen er det eneste tidspunkt der rigtig bliver klappet på stadion da Ilsø bliver skiftet ud.
-Poul, ja han er høj og det er han god til. Ikke Liga spiller i mine øjne.
En ting der undre mig er så at mens spillet er igang på et tidspunkt i inden for de sidste 30 min, der begynder Glen at råbe af Ipsa, og de begynder nærmest at skændes.
Hvad fanden har Glen gang i der?
Torben
Og er meget enige i det der bliver skrevet.
-Jeg så ikke Martin tabte en eneste høvedestødsduel, ihvertfald i forsvaret. Forsvaret bliver styret flot rundt og han fortælle sku folk hvad de skal og ikke skal.(Så det desværre ikke ud til at han fik lov til af Reid mod FCN og det mener jeg er en fejl)
-Ilsø synes jeg spiller bedst i de første 45 min, for de andre forstår at spille han i fødderne og ved jorden, og flere gange er det som om han har lim på støvlerne i forhold til de andre. De sidste 45 min(indtil han bliver skiftet ud) fatter de ikke hvor lille han er, og spiller ALT for mange høje bolde på ham.
Ud over scoringen er det eneste tidspunkt der rigtig bliver klappet på stadion da Ilsø bliver skiftet ud.
-Poul, ja han er høj og det er han god til. Ikke Liga spiller i mine øjne.
En ting der undre mig er så at mens spillet er igang på et tidspunkt i inden for de sidste 30 min, der begynder Glen at råbe af Ipsa, og de begynder nærmest at skændes.
Hvad fanden har Glen gang i der?
Torben