Ny startopstilling pr. 1 Sep. 2009

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Ny startopstilling pr. 1 Sep. 2009

Indlæg af Cortez »

Jesper BW1100 skrev:Meget kan du beskylde Thyge for. Hans niveau er dalet betragteligt siden han kom hjem og han har derfor været en skuffelse. Men at sige han slår op i banen er jo en joke. Manden leverer gang på gang et sandt arbejdsraseri hvor han løber flere meter end en duracellkanin på speed.
Jeg er helt enig her! Jeg har aldrig kunnet sætte en finger på Thyges løbevillighed. Det er desværre bare ikke meget, han pt. får ud af sit arbejdsraseri.

/Cortez

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

For mig er der ingen tvivl til opstillingen:

Kuhn gør sådan :
----------Raska------------
Kolja-Reid-Martin-Poulsen
---------Salami------------
Danny - Thyge - Borring
-----Ilsø -------Frank------

Den rigtige opstilling :
-----Raska / Onyzko------
Ipsa - Reid - Martin - Poulsen
----------Florescu---------
Danny - Thyge - Borring
----------Ilsø--------------
--------Frank/Ken--------

1) Raska skal på mål, hvis Onyzko ikke føler sig klar
2) Kolja er så piv elendig, og Ipsa spiller udemærket der,
evt. kunne martin blive back og Ipsa midt på.
3) Salami har underpræsteret umådelig meget, Florescu skal ikke ofres!
4) Thyge er begyndt at hæve sit niveau, i forhold til før, derfor fortrækkes han
5) Ilsø spiller klart bedst på den offensive midt, men kan også spille angreb.
6) Frank, synes jeg stadigvæk ikke, er god nok. Om Fagerberg er tvivler jeg også på,
men jeg synes at han skal have en chance eller 3 mere!
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har en mavefornemmelse som siger at Kuhn vælger at spille med Albrechtsen og Califf i midterforsvaret. Man skal ikke glemme at de kender hinanden, og Kuhn sikkert føler af Califf pt. er den bedste formidler af hans ideer, da han kender dem fra Aab tiden.
Desuden har Albrechtsen-Califf nu haft en træningskamp sammen, og kender hinanden en smule i kamp, det er sikkert en fordel.

Brugeravatar
JaneK

Indlæg af JaneK »

Cortez skrev:
Jesper BW1100 skrev:Meget kan du beskylde Thyge for. Hans niveau er dalet betragteligt siden han kom hjem og han har derfor været en skuffelse. Men at sige han slår op i banen er jo en joke. Manden leverer gang på gang et sandt arbejdsraseri hvor han løber flere meter end en duracellkanin på speed.
Jeg er helt enig her! Jeg har aldrig kunnet sætte en finger på Thyges løbevillighed. Det er desværre bare ikke meget, han pt. får ud af sit arbejdsraseri.

/Cortez
Thyge skal bare af med det anførerbind - så han kan blive bænket. Han spillet decideret skidt og han spiller uden gejst og vilje. Intet han laver virker, han løber efter bolden men uden at have hjertet med, hvilket gør at han ikke vinder samme antale nærkampe i sit "arbejdsraseri" som han gjorde før i tiden.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Ravnen skrev:Jeg har en mavefornemmelse som siger at Kuhn vælger at spille med Albrechtsen og Califf i midterforsvaret. Man skal ikke glemme at de kender hinanden, og Kuhn sikkert føler af Califf pt. er den bedste formidler af hans ideer, da han kender dem fra Aab tiden.
Desuden har Albrechtsen-Califf nu haft en træningskamp sammen, og kender hinanden en smule i kamp, det er sikkert en fordel.
Man skal aldrig sige aldrig, men jeg vil blive ekstremt overrasket hvis Kuhn satser på Califf fremfor Reid, i min optik bør Califf ikke være mere end fjerdevalg i FCM og Reid ligner et klart valg til startopstillingen.

Som en anden også nævnte, så er det også klubbens økonomiske fremtid at tage hensyn til og Reid er utvivlsomt en af de spillere som kan sælges for et stort millionbeløb, såfremt han altså bliver lidt mere stabil i præstationerne og det syntes jeg faktisk at efterårssæsonen har vist indikationer på at han er på vej til. Løfter han niveauet en sidste tak, så blir det ham der skal redde regnskabet til vinter, ingen tvivl om det.

Tipsbladet har også skrevet en artikel om problematikken, personligt er jeg meget enig i det Reid fortæller. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... idtjylland

pow21

Indlæg af pow21 »

det er sgu meget lige, der er ingen af de 2, Califf og Reid, der har gjort det godt i opstarten, ligesom det meste af holdet.

Det må være træningsbanen der afgører hvem der skal starte, og ikke mindst hvad Kuhn ligger mest vægt på hos fcm forsvaret.

Brugeravatar
Hekler

Mange antagelser

Indlæg af Hekler »

Jeg synes folk laver mange antagelser, som jeg ikke helt kan se nødvendigvis har noget på sig.

Mange har det som en selvfølge at Christoffer spiller fra start, jeg tror ikke nødvendigvis det forholder sig sådan. Jeg synes personligt bedre om den måde vi spiller på med Jessen på banen, men fx forlængelsen kunne også være en indikation på at Kuhn har sagt han vil bruge ham.

Califf er nævnt som manden der skal formidle Kuhns ideer, men FCM spiller slet ikke på den samme måde som AaB gjorde da de to var sammen deroppe. Derfor tror jeg slet ikke det er tilfældet. Jeg tror man skal kigge efter den konstalation der kan laves omkring Martin som fungerer. Spørgsmålet er så hvem det bliver?
Jeg har faktisk intet på det her felt, da jeg kender Martin A for dårligt, og der har været MEGET svingende præstationer fra folkene dernede.
Stadig i forsvaret, kan jeg se så mange forskellige muligheder, at jeg tror det handler mere om hvem der spiller når vi begynder at vinde kampe igen end noget andet. en mulighed kunne fx være:
Ipsa - Kolja - Martin A - Leon
Jeg siger ikke det bliver sådan men der er godt nok åbnet for mulighederne.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Med hensyn til venstre back tror jeg du har ret Hekler, eller rettere sagt så håber jeg det, Jessen har siden skaden, vist sig som den bedste på den plads, med nogle udfald selvfølgelig, men stadig den jeg ville satse på.

Med hensyn til Califf, er jeg noget bange for at Kuhn prøver at spille lidt den type spil der bragte guldet til Aab, og derfor ser ham som manden der skal satses på. Og så igen kan det være at indkøbet indikerer at Califf er fortid i Fcm.
Det eneste jeg mener vi kan bruge af Aab's spil fra deres guldsæson, er deres store holdindsats, ellers mener jeg at de som udgangspunkt stod (og står) alt for langt tilbage, og spillede (spiller) alt for meget kick and rush.

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

JaneK skrev: Thyge skal bare af med det anførerbind - så han kan blive bænket. Han spillet decideret skidt og han spiller uden gejst og vilje. Intet han laver virker, han løber efter bolden men uden at have hjertet med, hvilket gør at han ikke vinder samme antale nærkampe i sit "arbejdsraseri" som han gjorde før i tiden.
Mener du det her helt seriøst? I mine øjn er det kun Thyge som viser lidt vilje - fight og løbevillighed (lige ud over Florescu). Lad mig lige hører - Jane, lever navnet op til kønnet?
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Mads

Indlæg af Mads »

HamDenLange skrev:Mener du det her helt seriøst? I mine øjn er det kun Thyge som viser lidt vilje - fight og løbevillighed (lige ud over Florescu). Lad mig lige hører - Jane, lever navnet op til kønnet?
Hvad kommer det egentlig sagen ved?

Folk snakker i en evighed om vilje... fight, som om det er den eneste vej ud af vores spillemæssige krise! Nu nævner du selv Thygesen og Florescu som eksempler. De løber kæmper, ja de gør men jeg mener rent faktisk de er en stor del af vores nuværende problem! Evner som boldfasthed, perception og/eller evnen til at spille i små rum bliver i udpræget grad undervurderet her på forum.

Især de to førnævnte har en tendens til at stresse, når de har bolden. reelt set er de to meget vigtige i forhold til at "sætte" spillet på banen. Det har de ikke formået! Jeg håber Ilsø kan forbedre os på det område. Og så mener jeg faktisk vi med fordel kan spille med Albæk istedet for florescu selvom vi rutinemæssigt vil blive sat lidt tilbage, og det måske vil koste os lidt i denne sæson. Men vi er nød til at se realiteterne i øjnene.... Dette er en mellemsæson

Besvar