Forstærkninger!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Andro

Re: Forstærkninger!

Indlæg af Andro »

Hvad er der lige gået galt for Ørgaard? To kanon signinger i morges, der vidner om store ambitioner, og så disker han her til aften om med sådan en fuser. Jeg er forvirret, jeg kan ikke se idéen i det.

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

Kuhn kender ham jo fra AAB tiden, derudover hentes han vel udelukkende som back-up for Frank. Den korte kontrakt indikerer vel også, at han er en lappeløsning indtil en mere oplagt og langsigtet løsning byder sig.

Brugeravatar
Hausser

Re: Hübertz

Indlæg af Hausser »

Hva fanden foregår der, en reserve fra første division?? Ikke ligefrem et skifte som vidner om at vi har ondt i økonomien, Hübertz har ikke niveauet til superligafodbold længere.

Tror sgu den her er lidt bitter at sluge for Kim C. og Fagerberg..

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg synes sgu det er okay, vel nærmest en gratis gardering (meget lidt løntung)

Som FCM.dk skriver:

"Poul Hübertz kommer til FCM som offensiv gardering på et tidspunkt, hvor klubben er uden de unge nigerianske angribere Sekou Oliseh og Jude Nworuh. Oliseh er lejet ud til CSKA Moskva resten af efteråret, mens Jude Nworuh repræsenterer Nigeria ved African Nations Cup for U21-landshold. Desuden er Kim Christensen og Baba Collins ude med skader."

De har jo helt ret i at det er meget skidt med flere skader ellers.

Lazki

Indlæg af Lazki »

Ideen med denne her ½-årig kontrak er, at gardere for skader m.m, han er ikke set som en decideret forstærkning, i den forstand at han er bedre end alle de angribere vi har nu, men som fcm.dk skriver, så har vi mange skader (KC og baba), mens jude skal til african nations cup.. Dette ville uden Hübertz, betyde at vi kun havde fagerberg, frank og ilsø til angrebet. Så på den måde kan jeg godt finde bare en anelse fornuft i kontrakten.

Omvendt kan man sige at vi måske bare skulle give nogle af vores andre angriber i U-trupperne lidt spilletid, hvis det gik helt galt...

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Nej det er en lusing lige i ansigtet på vores unge svensker! Det her er ikke andet en indikation til Ken om at oppe sig.. Der er jo absolut intet perspektiv i Poul Hübertz det kan alle fandme se. Men vi kan da håbe at det for albinoen til at oppe sig :twisted:
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

synes det er unbelievably dosk det her.... Det er seriøst dummere end Kim C og Baba Musa....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Tror sgu den her er lidt bitter at sluge for Kim C. og Fagerberg..
Det er jo nok værst for Fagerberg. Mon ikke Kim efterhånden har lugtet lunten, i takt med at han har spillet midterforsvarer hos reserverne....

Men vidner bestemt ikke om megen tiltro til Ken F.

Men det drejer sig om 4 mdr til noget, der sandsynligvis ligner en afrikaner-løn. Det er nok ikke det, der vælter læsset.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er okay nu det kun er året ud, der er intet der tyder på at fremtiden skal bygges på Poul Hübertz, men som gardering er det da ikke helt tosset, han er komplet umulig at markere fordi han er så uortodoks i sin spillestil, og han er tårnhøj og har en rimelig god målnæse. Han er bare en gardering intet andet, jeg tvivler på han koster alverden i løn, så det skal ikke genere mig. Men jeg havde nu håbet på Gilberto Macena....

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

Var han købt som forstærkning, ville jeg forstå harmen. Men han er købt som en billig kortvarig backup på en plads, hvor vi reelt set kun har Frank Kristensen (tror ikke Kim Christensen får flere minutter på førsteholdet overhovedet).

Gilberto er da helt sikkert bedre, men bliver Frank skadet, hva så? Skal Kuhn opfinde en ny måde at spille på?, det ville jo være nødvendigt, når vi stod uden en eneste boksspiller men en fandens masse små teknikere (Ilsø, Gil, Baba og Jude) + Fagerberg som bare slet ikke passer ind i vores system.

Mads Hvilsom kunne være en mulighed, men måske man ikke ønsker at pålægge en så ung spiller det ansvar i den situation vi står i lige nu.

Havde man hentet Gil her på falderebet, ville han højest sandsynlig have hentet flest spilleminutter på en af kanterne. Uden skader må planen være at de to i front er Frank og Ilsø.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En fordel ved Hüberts er klart hans højde, 1.96. Så ja netop en gardering for Frank. Bliver Frank skadet eller får karantæne, så skulle vi ændre hele vores spillestil.
Med Hübertz på bænken har vi også altid en mand vi kan sætte ind som spilstation når vi bare skal have lodset nogle bolde frem.
Senest rettet af Ravnen 1. sep 2009, 22:28, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Hausser

Hübertz

Indlæg af Hausser »

Jeg ville langt hellere give Hvilsom chancen end jeg ville satse på Hübertz, det ville der i det mindste være noget perspektiv i og det ville harmonere fantastisk med klubbens ambition om at give de unge chancen.

Selv med Kim C. og Baba ude, så har vi altså stadig Frank, Fagerberg, Ilsø og delvist Thyge som kan dække de forreste pladser, så vi burde altså kan klare en skade mere. Nu vælger vi så at dække os ind med en antifodboldspiller som er reserve i første division. Jeg forstår det ikke..

Når Kim C. kommer tilbage fra sin skade, er han i øvrigt klasser over Hübertz.

Men ja, specielt Fagerberg kan der godt nok ikke være meget tiltro til..

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

For at komme de som ser Fagerberg som en fremtidens mand i FCM i forkøbet:

http://onside.dk/node/40825

den siger bare alt om, hvorfor det ikke sker sådan lige med det samme.

http://www.bold.dk/nyt/Fagerberg-gaar-i ... til-vinter

den viser, han godt ved det.

Med vores spillestil skal vi have én rigtig boksspiller. Pladsen ved siden af eller bag ham har Thyge forsøgt at udfylde med nøjagtig de samme forcer som Fagerberg har - fight og løbevilje. Men med købet af Ilsø indikerer Kuhn og/eller klubben vel at man hellere ser en mere kreativ spiller på pladsen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hausser skrev:Jeg ville langt hellere give Hvilsom chancen end jeg ville satse på Hübertz, det ville der i det mindste være noget perspektiv i og det ville harmonere fantastisk med klubbens ambition om at give de unge chancen.

Selv med Kim C. og Baba ude, så har vi altså stadig Frank, Fagerberg, Ilsø og delvist Thyge som kan dække de forreste pladser, så vi burde altså kan klare en skade mere. Nu vælger vi så at dække os ind med en antifodboldspiller som er reserve i første division. Jeg forstår det ikke..

Når Kim C. kommer tilbage fra sin skade, er han i øvrigt klasser over Hübertz.

Men ja, specielt Fagerberg kan der godt nok ikke være meget tiltro til..
Problemet med at skifte Frank ud med Fagerberg, Ilsø eller Thyge er at vi ikke længere ville have en spilstation til høje bolde. Uanset hvor meget man gerne vil spille på jorden så kan det være nødvendigt at kunne lodse nogle bolde op.

Ang Kim C. Hvordan kan en som absolut intet har vist (!) være klasser bedre end en som endnu ikke har fået chancen hos os? Lad nu Hübertz få chancen de sølle fire måneder, han er bare en taktisk brik Kuhn har at sætte ind hvis det er nødvendigt.

Hübertz har et ganske godt scoringsgennemsnit som man kan læse i denne artikel: http://www.fcm.dk/index.php?ID=4&nyhedI ... laes_nyhed
Og helt reserve har han vel næppe været i AB, med 14 mål i 29 kampe.

Brugeravatar
b

Indlæg af b »

Fuldstændig enig med Ravnen.

Hvis alle spillere får det mentale på plads og yder 100%, så er start-11'er vel nogenlunde givet:

Arek
Kolja , MA , Reid , Jessen/CP/JJ
Danny/Siv , Thyge , Salami , Borring
Ilsø , Frank

to pladser, synes jeg, der kan være tvivl om. Venstre back og højre kant.

Forhåbentlig byder der sig så en klasse angriber til at tage kampen op eller aflaste Frank inden starten af næste sæson.

Besvar