Aab - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Aab - FCM

Indlæg af Cortez »

Ravnen skrev:Godt indlæg Thomasbokr, det er nu vi skal stå sammen og hjælpe gutterne. Vi er simpelthen for tilvænte, måske er en lille krise slet ikke det værste der kan overgå vores unge klub, så vi når succesen atter kommer bedre forstår at værdsætte den..
Dét er jeg tilgengæld meget enig i, Ravnen :-).

Og efter at have sovet på det, er jeg også enig i, at vi bør vedblive at være positive. Men for dælen hvor er det svært, når man præsenteres for det spil, spillerne viste i går. Ved godt vi ikke er helt enige om kvaliteten, men på det punkt, har jeg bestemt ikke ændret mening. Det var bare ikke godt nok i går!

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har selv tænkt meget over det her med stemningen, og det nytter altså ikke noget at graven svømmer over i negative indlæg og dårlig stemning, det bliver bare en ond cirkel. Så nu vil jeg forsøge at fremhæve alle de positive ting så længe krisen stadig står på, og skubbe stemningen i en bedre retning. Selvfølgelig skal spillerne vide når det ikke er godtnok, jeg kritiserede også Thygesen, men alt med måde, lige i øjeblikket har spillerne virkelig brug for en stærk 12-mand.
Jeg bliver chokeret når jeg læser Thomasbokr skrive at folk råber ting efter deres egne spillere, de papfans burde simpelthen tage og skride overtil FCK eller BIF, det er nu i modgangens bitre timer at enhver skal vise sit sande værd, det er ikke kun spillerne det gælder, men i høj grad også blandt dem som kalder sig fans.

Så på med humøret, og bak op om vores helte.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

På trods af resultatet og spillet var vi en mindre mængde fans, der stod og klappede af spillerne efter kampen, og i den forbindelse var der spillere der var på vej hen til os, blandt andet flurescu, de holdt sig dog på afstand da der stadig var folk der råbte mindre pæne ord efter dem.
Men der var dog spillere der gik helt hen og takkede,(da de højtråbende var på vej ud) for den støtte, der dog var når den ikke blev overdøvet, dem der gik hen til os var: Martin Raska - Danny Olsen - Christoffer Poulsen samt træner Allan Kuhn.
Hvilket jeg synes de skal have en stor ros for, det var især til glæde for de mange fremmødte midtjyske børn.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Thomasbokr skrev:Synes bare lige man skulle tænke over ens egen indsats, om man er tilskuer, medløber fan, eller rigtig fan? Om man støtter holdet i medgang og modgang eller kun i medgang? Inden man begynder at kalde holdet for f.eks. "overbetalte lejesvende".
Debatten om man er tilskuer, medløber eller rigtig fan er vist taget nok gange og tror ikke der er 2 i hele den store verden der har samme mening om dette..

Jeg svinede holdet igår, jeg kaldte dem for overbetalte lejesvende, om jeg er medløber ved jeg så ikke? Jeg har været med siden 1999 så tjaaa, det kan man vel ikke kalde mig - jeg vil mene der har været modgang og medgang siden 1999, men sjovt nok har jeg stået der ligemeget hvad, hvis det har været muligt.. Måske var det jeg kaldte nogen spillere igår, holdet igår osv. et udtryk for frustration over at den klub man elsker højere end noget andet lige nu har en flok spillere der ikke præstere..

Att. Minibager - Tror ikke en eneste af dem der svinede holdet igår (den gruppe jeg stod med i hvert fald) kan kaldes medløberfans, men det er selvfølgelig den nemmeste kommentar at smide fordi en flok passionerede fans udtrykker sin utilfredshed med lejesvendenes præstation..

Att. Ravnen - Papfans ? :? Hurtig kommentar fra en der ikke var til stede på stadion, jeg vil sgu ikke sige jeg er papfan fordi jeg kritiserer vores spillere som på nuværende tidspunkt ikke præsterer det de burde med deres kvalitet / tidl. niveau in mente.. Men altså kald mig hvad du vil, jeg har været der siden 1999..

PAPFAN ALLEZ !!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da meget fint du har været der siden 1999.

Men, tror du virkelig det hjælper spillerne at svine dem til? Tror du virkelig det er med deres bedste vilje at vi har en krise? Det hjælper absolut intet at svine dem til, tværtimod forstærker det den negative stemning og gør vejen til succes endnu længere. Der er ingen der er blevet bedre af at få at vide de er dårlige, og da slet ikke i en krise.

Fodboldspillere er også mennesker, med følelser, op og nedture. Det er ikke en flok robotter som kan gøre det samme igen og igen uanset tid og sted. Dem som skal lave det ekstraorinære, som Danny, Borring og Thyge, er dem som bliver hårdest ramt når det ikke kører, det er nu engang lettest at brilliere når tingene omkring en fungerer. Et fodboldhold er også en sammensat enhed, som ikke er bedre end sit svageste led, fansene på tribunen er også et led i den kæde, man kan enten vælge at være et stærkt eller et svagt led?

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Ravnen skrev:Det er da meget fint du har været der siden 1999.

Men, tror du virkelig det hjælper spillerne at svine dem til? Tror du virkelig det er med deres bedste vilje at vi har en krise? Det hjælper absolut intet at svine dem til, tværtimod forstærker det den negative stemning og gør vejen til succes endnu længere. Der er ingen der er blevet bedre af at få at vide de er dårlige, og da slet ikke i en krise.

Fodboldspillere er også mennesker, med følelser, op og nedture. Det er ikke en flok robotter som kan gøre det samme igen og igen uanset tid og sted. Dem som skal lave det ekstraorinære, som Danny, Borring og Thyge, er dem som bliver hårdest ramt når det ikke kører, det er nu engang lettest at brilliere når tingene omkring en fungerer. Et fodboldhold er også en sammensat enhed, som ikke er bedre end sit svageste led, fansene på tribunen er også et led i den kæde, man kan enten vælge at være et stærkt eller et svagt led?
Om det er deres vilje eller ej er jeg fuldstændig ligeglad med, de kan i det mindste kæmpe røven ud af buskerne når spiller ikke fungerer - men det gør de heller ikke.. Thyge, Borring og Danny er et genialt godt eksempel på netop det, de dovner rundt på den bane og burde sættes på bænken for så dårlig en indstilling er jo helt til grin..

Ved ikke om det hjælper at svine dem til, men forhåbentlig kan det da måske bare få lidt af spillerne til at vågne op og kæmpe, de må da have en vilje og en stolthed over hvad de præsterer et eller andet sted..

Tvivler dog på din påstand om at ingen er blevet bedre af at få at vide de er dårlige, det kan også have den modsatte effekt hvor spilleren tænker at nu skal jeg satme modbevise ham/dem på tribunen og bevise mit værd..

Cortez

Indlæg af Cortez »

Meyhoff skrev:Om det er deres vilje eller ej er jeg fuldstændig ligeglad med, de kan i det mindste kæmpe røven ud af buskerne når spiller ikke fungerer - men det gør de heller ikke.. Thyge, Borring og Danny er et genialt godt eksempel på netop det, de dovner rundt på den bane og burde sættes på bænken for så dårlig en indstilling er jo helt til grin..
Aaaah... lige præcis doven kan du ikke kalde eks. Thyge. Godt nok får han ikke meget ud af det, men doven er han ikke!

Jeg er ikke interesseret i en diskussion omkring rigtige og forkerte fans - den fører efter min bedste overbevisning ikke til noget.

Men jeg vil til enhver tid forbholde mig retten til at ytre mig positiv som negativ. I kampens hede kan der godt ryge finker af panden, ligesom spillerne i kampens hede hurtigt kan få kaldt dommer og modspillere lidet flatterende ting. Sådan er fodbold! Der er mange og kæmpestore følelser involveret.

Når det så er sagt, så er det OGSÅ vigtigt at skrue ned for frustrationerne efterfølgende, for som Ravnen ganske rigtigt siger, så er der ingen der præsterer optimalt i et negativ ladet miljø.

Og der synes jeg faktisk vores nye træner er kompetent. Han formår - ligesom ER - at få vendt den negative holdning blandt spillerne. Det har desværre ikke forplantet sig til hele truppen endnu, men jeg tror faktisk også, at det var en meget syg patient, han overtog...

/Cortez

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Ravnen skrev:Det er da meget fint du har været der siden 1999.

Tror du det hjælper dem at du sidder foran fjernsynet? Er sgu da forståeligt at folk brokker sig. Man støtter sit hold under kampen, men når kampen er færdig, kan man komme med alle de ytringer man har holdt inde kampen igen.
Det er fair man taber, men man skal tabe med stil. Det der var jo så ynkeligt!
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Det er da et soleklart faktum, at når holdets fans piber og buuher af deres eget hold, piller det den sidste rest af selvtillid fra dem, og er kun med til at gøre krisen værre og længere end den allerede er.

Jeg forstår godt udmærket trangen til at ytre sin utilfredshed, men det hjælper ikke holdet overhovedet - tværtimod. Så hvis I vil det bedste for klubben, så tænk jer om og stop det.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Meyhoff skrev: Tvivler dog på din påstand om at ingen er blevet bedre af at få at vide de er dårlige, det kan også have den modsatte effekt hvor spilleren tænker at nu skal jeg satme modbevise ham/dem på tribunen og bevise mit værd..
Jeg er lidt i tvivl om hvad stå med korslagte arme og tale med sidemanden hjælper?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar