Forstærkninger!
Re: Forstærkninger!
Hvorfor skulle vi dog forlange transfergebyr for Califf? Penge sparet er penge tjent og det gælder også her, så skipper vi Califf afsted så kommer vi jo til at spare en stor lønudgift. Tvivler dog på at der er nogen som er interesseret i vores underpræsterende amerikaner.
Ingen tvivl om at Albrechtsen ville være en super forstærkning til vores skrantende defensiv, men spørgsmålet er i den grad om vi har råd? Måske har ledelsen vurderet at vi ikke har råd til at lade være? Skal vi signe Martin Albrechtsen, så må jeg indrømme jeg tror det afhænger af om vi kan få skippet Califf (og helst også Marcic) afsted, sådan vi kan få skabt lidt råderum i budgettet, men er det altsammen realistisk?
Albrechtsen ind, Califf og Marcic ud og så en ny angriber ind også, så vil et magert transfervindue i den grad få en lykkelig slutning. Men der skal snart ske noget, kalenderen siger den 30. august..
Ingen tvivl om at Albrechtsen ville være en super forstærkning til vores skrantende defensiv, men spørgsmålet er i den grad om vi har råd? Måske har ledelsen vurderet at vi ikke har råd til at lade være? Skal vi signe Martin Albrechtsen, så må jeg indrømme jeg tror det afhænger af om vi kan få skippet Califf (og helst også Marcic) afsted, sådan vi kan få skabt lidt råderum i budgettet, men er det altsammen realistisk?
Albrechtsen ind, Califf og Marcic ud og så en ny angriber ind også, så vil et magert transfervindue i den grad få en lykkelig slutning. Men der skal snart ske noget, kalenderen siger den 30. august..
Re: Har du noget at ha det i?
Ingen tvivl om at Ørgaard har vendt blikket mod øst i forsøget på at hente billige spillere til klubben, en metode som jeg helt klart også kan se god ide i, for danskere er voldsomt dyre i forhold til deres værdi. ideen har været god men udførelsen har været under al kritik og scoutingen direkte amatøragtig og den falder i den grad tilbage på Ørgaard. Husker et interview hvor Ørgaard pralede med at han viste alt om hvad der foregik i Østeuropæisk fodbold. Hmm siger jeg bare..Hekler skrev:Ja det er ikke henvendt til nogen speciel, men jeg synes godt nok der er mange der udgyder negative energier i en mængde så man skulle tro de havde noget at ha det i?
Det ville nogen gange pynte en lille smule, at man tog nogle mere nyancerede briller på når først debatten er skud igang. Hvad er det for en spiller du er utilfreds med? Hvorfor er du utilfredes?, og nej, "han er sku da mega ringe", eller "han kan jo ikke ramme en bold", er ikke rigtigt noget andre kan bruge til noget.
Eksempel: Mange har været efter Filip Marcic fordi han var et skod indkøb. Men jeg tænker at da vi hentede ham, var det i en situation hvor der ingen opbakning var på backerne, og der skulle store omrykninger til for at dække pladserne, han var altså i første omgang hentet som gardering. Senere har fx Leon Jessen jo fået vent skuden og Ipsa har vist han kan dække pladsen så godt at han vist bliver foretrukket der, selvom han originalt var købt til midterforsvaret. Desuden har manden jo været skadet, hvilket har vanskeliggjort en reel kamp om pladsen væsentligt.
Når vi så lige kigger på lidt mere af billedet, ja så kan man sagtens sige at han ikke har været nogen forstærkning, men i det mindste akut udfyldte han det han blev købt for.
Nogen der har fundet statestik på hvad han har spillet? Jeg er kommet til at smide linket til den DR statestik side væk.
OK så kan man beskylde Ørgaard for at hente middelmådige østeuropæere men jeg tror altså ikke nødvendigvis det er nemmere, eller billigere at finde en Dansker der kunne fylde pladsen i samme situation.
Men det er selvfølgelig en ting der er værd at diskuterer.?
Angående Marcic, så blev han jo heller ikke hentet som opbakning, men som manden der skulle overtage for Kolja, da de fleste jo forventede at han ikke ville forlænge sidste sommer. Manden blev scoutet over mere end et år og var utvivlsomt tiltænkt en plads på holdet i FCM, men alligevel er han miles away fra noget der bare minder om et tilstrækkeligt niveau. Ved ikke hvem, men der er nogen der i den grad har fucket up med hensyn til Marcic handlen, for det arbejde man har udført der, har ganske enkelt ikke været godt nok..
Helt enig har bare hørt fra Thyge at de forlanger penge for at la ham gå.Hausser skrev:Hvorfor skulle vi dog forlange transfergebyr for Califf? Penge sparet er penge tjent og det gælder også her, så skipper vi Califf afsted så kommer vi jo til at spare en stor lønudgift. Tvivler dog på at der er nogen som er interesseret i vores underpræsterende amerikaner.
Albrechtsen formaliteter fra FCM
I følge TV2Sport http://tv2sport.dk/node/38872
Ville bestemt være en meget interessant forstærkning såfremt den går igennem og lad os da håbe det. Samtidigt skal vi så gerne have afhændet Califf og helst også Marcic. Ørgaard et par hektiske døgn i måde..
Ville bestemt være en meget interessant forstærkning såfremt den går igennem og lad os da håbe det. Samtidigt skal vi så gerne have afhændet Califf og helst også Marcic. Ørgaard et par hektiske døgn i måde..
Lyder fornuftigt at han kan smutte gratis fra Derby, og da han vel samtidig lige netop har været så længe i udlandet, at han kan komme på forskerordningen (er det ikke 5 år?), så er han måske ikke helt så dyr som frygtet.
Det tror jeg kommer meget an på hvad du har frygtet, for jeg tror helt bestemt han bliver vores bedst lønnet spiller.Kent skrev:Lyder fornuftigt at han kan smutte gratis fra Derby, og da han vel samtidig lige netop har været så længe i udlandet, at han kan komme på forskerordningen (er det ikke 5 år?), så er han måske ikke helt så dyr som frygtet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Mht Filip Marcic, så bør vi nok have tålmodighed med ham lidt endnu. Han har trods alt fået sin fodboldmæssige opdragelse hos Girondins de Bordeaux, der må virkelig være mere i vente fra ham end vi indtil videre har set!
Vi har for kort tålmodighed, selvom eksemplet for at det tager tid at slå igennem i en ny klub, er blevet gentaget igen og igen. Vi har haft et hav af spillere som folk talte hæder og ære fra, men så foldede sig ud og blev profiler for os, et par eksempler er Dennis Sørensen og Simon Poulsen. Selv Mohamed Zidan var her en tid inden Erik fik gang i ham. Så længe vi ikke som FCK og Brøndby kan købe etablerede landsholdsspillere, så må vi forvente at spillerne skal have en tid til at bide sig fast i. Men selv Ailton som var en stor profil da FCK hentede ham, krævede lang tid før han slog igennem.. så intet er sikkert uanset hvor mange penge man bruger.
Martin Albrechtsen ligner en type som vil kunne gøre en forskel fra dag 1, men selv han skal lige lære holdkammeraterne at kende, såfremt han da kommer.
Vi har for kort tålmodighed, selvom eksemplet for at det tager tid at slå igennem i en ny klub, er blevet gentaget igen og igen. Vi har haft et hav af spillere som folk talte hæder og ære fra, men så foldede sig ud og blev profiler for os, et par eksempler er Dennis Sørensen og Simon Poulsen. Selv Mohamed Zidan var her en tid inden Erik fik gang i ham. Så længe vi ikke som FCK og Brøndby kan købe etablerede landsholdsspillere, så må vi forvente at spillerne skal have en tid til at bide sig fast i. Men selv Ailton som var en stor profil da FCK hentede ham, krævede lang tid før han slog igennem.. så intet er sikkert uanset hvor mange penge man bruger.
Martin Albrechtsen ligner en type som vil kunne gøre en forskel fra dag 1, men selv han skal lige lære holdkammeraterne at kende, såfremt han da kommer.
Martin Albrechtsen
Så burde den være så godt som sikker !
http://www.bold.dk/nyt/Albrechtsen-fritstillet-af-Derby
http://www.bold.dk/nyt/Albrechtsen-fritstillet-af-Derby
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Vi har vildt meget brug for en stærk midterforsvarer, så håber jeg Martin er det.
Og så ski' være med om han bliver en af de dyreste for os.
Og så ski' være med om han bliver en af de dyreste for os.
-
Young Wolf
Så kommer han jo perfekt med en landsholdpause in mente;)Martin Albrechtsen ligner en type som vil kunne gøre en forskel fra dag 1, men selv han skal lige lære holdkammeraterne at kende, såfremt han da kommer.
-
FCM Thomsen
Så kommer han jo perfekt med en landsholdpause in mente;)[/quote]Young Wolf skrev:Martin Albrechtsen ligner en type som vil kunne gøre en forskel fra dag 1, men selv han skal lige lære holdkammeraterne at kende, såfremt han da kommer.
http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-haaber-paa- ... g-i-morgen
http://tv2sport.dk/node/38914
Tror faktisk at der er en spiller mere på vej... synes at det lyder til på Kuhn at han gerne vil have en spiller til mere end fire back kæden.. Håber på en angriber, det kan jo være at Martin A bliver præsenteret i morgen sammen med en anden spiller, ligesom dengang fagerberg blev præsenteret... Håber dog at det bliver med lidt mere kvalitet end dengang...
Så er den ged vist barberet: http://www.bold.dk/nyt/Albrechtsen-fritstillet-af-Derby
Jeg har hørt at man skulle komme til træning idag kl 10.30 og se efter...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Albrechtensen ind, måske Califf ud (væltet på cykel ??
det kunne godt lyde lidt suspekt)
Håber meget at man vælger at købe et offensivt kort også, synes det er tydeligt at når dem vi har pt. svigter så har vi ikke rigtigt nogen ordentlige alternativer.
Et køb af Ken Iisø vil være fantastisk, men tør man håbe på det?
Personligt vil jeg juble hvis klubben har indset at det er nødvendigt at skaffe to virkelige forstærkninger og henter de to ovennævnte spillere.
Håber meget at man vælger at købe et offensivt kort også, synes det er tydeligt at når dem vi har pt. svigter så har vi ikke rigtigt nogen ordentlige alternativer.
Et køb af Ken Iisø vil være fantastisk, men tør man håbe på det?
Personligt vil jeg juble hvis klubben har indset at det er nødvendigt at skaffe to virkelige forstærkninger og henter de to ovennævnte spillere.
Ilsø ville hensætte mig i ekstase
Men det er nok Albrechtsen, og ikke andre. Men det er jo også stadig et skridt frem.
Underligt der ikke er kommet børsmeddelelse ud endnu.
Men det er nok Albrechtsen, og ikke andre. Men det er jo også stadig et skridt frem.
Underligt der ikke er kommet børsmeddelelse ud endnu.