FCK røvfuld på Cypern

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen

FCK røvfuld på Cypern

Indlæg af Ravnen »

Damn hvor var FCK ringe, det er da pinligt for dansk fodbold... :shock:

dan ls

Re: FCK røvfuld på Cypern

Indlæg af dan ls »

Ja det var sku ikke godt, slet ikke nu hvor vi mister en masse point til dansk fodbold..! Men det positive er dog at de ikke får alle de millioner og lege med..!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Simpelthen til grin, så pinligt det er. Hvis man vil bide skeer med de store, så skal man sgu kunne slå et cypriotisk hold ud. Godt det ikke er os, der lige har smidt 100 mio på den måde. Men et gigantisk tilbageskridt for dansk fodbold, men potentielt godt for SASligaen, for har FCK nu råd til at have et hold i den prisklasse som de har?

Nu håber jeg bare at OB og BIF også ryger ud i morgen, da deres økonomi også vil have svært ved at bære 10-15 mio i manglende indtægt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja der er intet der er så galt, at det ikke er godt for noget ;)

http://www.business.dk/article/20090827 ... /90827018/

Husum

Indlæg af Husum »

Forstår slet ikke hvordan folk kan ærgre sig over FCK ikke kommer i Champions league. Som jeg ser det er det en kæmpe gevinst for danske fodbold. FCK mister mange millioner, hvilket underminerer deres allerede sårbare økonomi yderligere og betyder at de for første gang i mange år ikke lader til at kunne forstærke sig. Samtidig har FCK formentlig betydelig bedre mulighed for at hente rangliste point for Danmark i Europe League, da de der møder lettere modstandere end de ville i champions league. Og dertil skal man ikke glemme det frydefulde i at se hele FCK holdet stå at tude på tv.

Dette blev ovenikøbet krydret med et AGF pokalexit som gjorde i går til den mest frydefulde fodbolddag længe. Vis det ikke går godt for en selv skal man altid kunne fryde sig over andres ulykke :twisted:

uschel

Indlæg af uschel »

det er altid dejligt at se, at den danske folkesport med at frydes over andres modgang lever i bedste velgående herinde. Modsat hvad andre har sagt herinde, så tror jeg ikke, at vi andre får det nævneværdig nemmere med at konkurrere med FCK. Selv uden de magiske 120 mio i kassen kan de stadig hente spillere vi end ikke kan drømme om at hente. Man skal huske på at de Ikke havde indregnet Champions league i deres budget. Sagt på en anden måde. De kigger efter etablerede Landsholdspillere, Vores forstærkninger skal åbenbart findes i bunden af den slovakiske liga

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Et par gode aftener for FCM. Vores konkurrenter går glip af vel omkring 150 mio i indtægter. Det kan nok godt mærkes ;-)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kent skrev:Et par gode aftener for FCM. Vores konkurrenter går glip af vel omkring 150 mio i indtægter. Det kan nok godt mærkes ;-)
Hvor er det snævert synet?? Havde FCK kommet i gruppespillet og BIF i EL, så havde vi været sikret en plads i top 15 på Uefa´s rangliste og derved en 2 pladser i CHL kvalifikationen fra næste sæson. Og vi kunne tilmed have kæmpet med om den 12.plads som vi på nuværende tidspunkt ligger på og det ville betyde, at det danske mesterhold fra næste sæson ville være direkte i CL gruppespillet.

Nu skal vi i stedet kæmpe om at blive i top 15, hvilket er usikkert om vi gør med kun 1 hold tilbage i de internationale turneringer. Og så mister vi måske den ekstre CL plads alligevel.. Kan sgu ikke glæde mig over FCK´s fiasko i europa, men græmmer mig på dansk fodbolds vegne..

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Jeg er enig med Lupus1999. Jeg krydsede fingre for både FCK, Brøndby og OB for dansk fodbolds skyld. Jeg har simpelthen svært ved at se det negative i at de klubber havde kvalificeret sig til hhv. CL og EL. Nu må vi desværre nøjes med FCK i EL.

Inden denne uges kampe var DK på 12. pladsen på UEFAs rangliste. Nu er vi på 13. pladsen med ét hold tilbage til at skrabe point sammen til vores samlede regnskab. Landene lige under os har alle flere hold tilbage i de europæiske turneringer:
Skotland (2 hold), Grækenland (3), Bulgarien (2), Belgien (3) og Tjekkiet (2). Det virker for mig usandsynligt at ikke et, to eller flere af disse lande overhaler os på ranglisten, og så risikerer vi at ende der hvor vi var før denne sæson - altså med det samme antal deltagere (4) i de europæiske turneringer. Så jeg er enig med lederen i Tipsbladet der lyder:

"Adgangen til Europa er blevet lettere for de små nationer. Det har vi i Danmark opfattet som en gave. Måske skulle vi begynde at tænke på det som en trussel?"

Når danske klubber ikke formår at gribe den chance der er opstået, risikerer vi ikke bare at afstanden til de helt store bliver den samme (eller endnu større), mens nogle af de andre mindre fodboldnationer overhaler os, og så bliver det igen et langt sejt træk at komme frem på ranglisten.

For mig at se var det en meget trist fodbolduge for dansk fodbold.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Denis Egebæk skrev:For mig at se var det en meget trist fodbolduge for dansk fodbold.
Det er jeg helt enig med dig i. Det er faktisk til dels en pinlig uge, når man tænker på FCK.

Men min prioritering er:
1. FCM
2. Dansk fodbold

Og det ville ubetinget ikke være godt for FCMs muligheder for topplaceringer, hvis OB, BIF og FCK fik tilført 150 mio.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

nej, men omvendt har hverken bif eller ob en bred nok trup til at spille EL og SAS, så de vil sætte nogle point til.
Det her burde være vores sæson :evil:
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Selvfølgelig holder man med de danske hold i Europa, det kommer også os til gavn hvis der kommer flere CL og EL plader.

Tror desværre sidste år var en enlig svale, det var skuffende så lidt FCK, BIF og OB fik ud af deres muligheder, de havde alle chancen undervejs. Aab... tja hvad skal man sige, hold da op hvor ringe.. hvis FCKs var pinligt så skød Aab da bunden ud af begrebet pinligt..

Nåja FCK får jo EL, og måske er det slet ikke så dårligt igen, chancen for at vinde nogle kampe er unægteligt større i deres EL gruppe, end det ville have været i APOELs CL gruppe...

Jeg vil næsten sige

1. Landsholdet
2. FCM
3. Danske klubhold i CL/EL

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Ravnen skrev:Nåja FCK får jo EL, og måske er det slet ikke så dårligt igen, chancen for at vinde nogle kampe er unægteligt større i deres EL gruppe, end det ville have været i APOELs CL gruppe...
Til gengæld ville de have scoret 4 bonuspoint for at spille sig i gruppespillet, så det er nok tæt på at blive det samme resultat i den sidste ende mht point til DKs UEFA regnskab

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

RL/UBM skrev:nej, men omvendt har hverken bif eller ob en bred nok trup til at spille EL og SAS, så de vil sætte nogle point til.

Det er vist mere et håb end et faktum. :)

Ravnen skrev:Selvfølgelig holder man med de danske hold i Europa, det kommer også os til gavn hvis der kommer flere CL og EL plader.
Ja det burde man måske, men jeg kan simpelthen ikke, selvom som regel prøver. Jeg er i bedste fald ligeglad, når det går dem godt og fryder mig gevaldigt, når de dummer sig som de "2 store" gjorde i den forgangne uge. :lol:

Jeg har derfor besluttet med mig selv, at jeg ikke gider bekymre mig om placeringen på koefficientlisten og vil nøjes med at glæde mig, når FCM engang i mellem er med i Europa.

Holger

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

Kent skrev:Et par gode aftener for FCM. Vores konkurrenter går glip af vel omkring 150 mio i indtægter. Det kan nok godt mærkes
Nu er det jo ikke alle holdene, som "mister" +100 mill. EL. giver vel kun ca. 40-60 mill. afhængig af resultater. Desuden tror jeg ikke det er noget, der får indflydelse for, hverken truppen i OB, BIF el FCK, da det jo ikke er penge man regner med at få og er derfor ikke budgetteret.

Det vil på den anden side være usædvanligt risky, at købe gode spillere ind, som OB har gjort, og derfor håbe man kommer i det ene eller andet gruppespil, så pengene kan komme ind igen. Det vil være dårlig ledelse.
Denis Egebæk skrev:Inden denne uges kampe var DK på 12. pladsen på UEFAs rangliste. Nu er vi på 13. pladsen med ét hold tilbage til at skrabe point sammen til vores samlede regnskab. Landene lige under os har alle flere hold tilbage i de europæiske turneringer:
Skotland (2 hold), Grækenland (3), Bulgarien (2), Belgien (3) og Tjekkiet (2). Det virker for mig usandsynligt at ikke et, to eller flere af disse lande overhaler os på ranglisten, og så risikerer vi at ende der hvor vi var før denne sæson - altså med det samme antal deltagere (4) i de europæiske turneringer. Så jeg er enig med lederen i Tipsbladet der lyder:
Det ser ud til, at du har styr på, hvor mange hold de respektive lande har tilbage. Men netop i dette koefficint-system kæver det for forståelsens skyld, at man har det hele med. Se bl.a. dette:

http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0610.asp

Her ses, at Bulgarien, Belgien og Tjekkiet er 5-6 hele points efter DK. Det vil kræve store resultater før de kan komme i nærheden af DK. Og hvis man så samtidig ser på, hvilke CL og EL-grupper disse landes hold er kommet i, er de mindst lige så svære, som FCK's. Så jeg tror ikke de henter så meget ind. Man skal også huske på, at de points man får, skal divideres med det antal hold, man startede med. Så f.eks. en sejr til FCK og en sejr til Celtic, vil give FCK en lidt højere koefficient, da Skotland havde 6 holde med og DK kun 5, så selv de kan få svært ved at komme forbi DK.

Jeg synes det ser ok ud for DK's muligheder i næste par år, da man skal se på, hvilke point hvert land mister. Der har DK stadig et par halv sløje år, at komme væk med, hvor nogle af de nærmeste konkurrenter har en højere korfficient de mister. Så kan vi kun håbe, at FCM er med i dette gode selskab så snart som muligt (med en god mulighed for en god seedning)...
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Besvar