FCM går ind i Blue Fox
FCM går ind i Blue Fox
http://aoh.dk/artikler/fcm-gaar-ind-i-blue-fox
Igen kan man kun undre sig over hvilke overvejelser der har gået forud for denne beslutning? Blue Fox har stort set vundet mesterskabet hvert år, eller ihvertfald været i finaleserien, men alligevel har de allerhøjest balanceret på bundlinien. Nu står de foran en konkurs og så vælger vi at overtage dem?? FCM forbløder så rigeligt i forvejen, er det virkelig nødvendigt at få endnu en dødssejler ombord? Man undres i den grad!
Ligesom da man overtog Ikast kvindehåndbold, så tøver jeg ikke med at udnævne den her beslutning for en fadæse af dimensioner og helt sikkert ikke noget som vi kommer til at tjene penge på. Sådan nogle beslutninger burde sgu koste hoveder!
Igen kan man kun undre sig over hvilke overvejelser der har gået forud for denne beslutning? Blue Fox har stort set vundet mesterskabet hvert år, eller ihvertfald været i finaleserien, men alligevel har de allerhøjest balanceret på bundlinien. Nu står de foran en konkurs og så vælger vi at overtage dem?? FCM forbløder så rigeligt i forvejen, er det virkelig nødvendigt at få endnu en dødssejler ombord? Man undres i den grad!
Ligesom da man overtog Ikast kvindehåndbold, så tøver jeg ikke med at udnævne den her beslutning for en fadæse af dimensioner og helt sikkert ikke noget som vi kommer til at tjene penge på. Sådan nogle beslutninger burde sgu koste hoveder!
Re: FCM går ind i Blue Fox
Jeg er godt nok heller ikke vild med det. Netop det faktum at ishockeyklubben er DKs klart mest succesfulde og alligevel er ved at gå konkurs siger alt om hvor hårdt spændt økonomien er i den klub.
Men forhåbentlig kan det nye lønloft gøre, at der kan laves en fornuftig forretning, der kan gå i 0 uden min 4 hjemmekampe i finaleserien.
Men alt andet lige, så bliver muligheden for guld senest i 2011 da væsentlig større. Jeg er da ikke helt sikker på, at man eksplicit talte om fodbold ifm vision 2011
Men forhåbentlig kan det nye lønloft gøre, at der kan laves en fornuftig forretning, der kan gå i 0 uden min 4 hjemmekampe i finaleserien.
Men alt andet lige, så bliver muligheden for guld senest i 2011 da væsentlig større. Jeg er da ikke helt sikker på, at man eksplicit talte om fodbold ifm vision 2011
Vi har altså ikke overtaget Bluefox !Hausser skrev:http://aoh.dk/artikler/fcm-gaar-ind-i-blue-fox
Og hvis du ikke fatter hvorfor vi går ind i andre sportsområder, har du tydeligvis ikke sat dig ind i hvad målet med FCM holding er.
Inden du laver alle dine domsdags profetier, ville det være rart du satte dig lidt ind i tingene.
Jeg har skrevet om det tidligere og vil da gerne fremføre min tese igen..
Jeg er overbevist om at der ikke er nogen af os fans der har en skid viden om hvordan økonomien i bund og grund er - jeg vil tro at der står nogle bagmand bagved og bakker op om de forskellige tiltag økonomisk hvis det skulle knibe
Håbet er at gøre Midtjylland større som begreb, og specielt Herning kendt som et område med alle de "vigtige" ting
Jeg er overbevist om at der ikke er nogen af os fans der har en skid viden om hvordan økonomien i bund og grund er - jeg vil tro at der står nogle bagmand bagved og bakker op om de forskellige tiltag økonomisk hvis det skulle knibe
Håbet er at gøre Midtjylland større som begreb, og specielt Herning kendt som et område med alle de "vigtige" ting
Arrh, når vi sammen med en investorgruppe, overtager 75% procent af aktierne, så lugter det vist temmeligt meget af en overtagelse, lidt afhængigt af hvordan procenterne er fordelt selvfølgelig. Der kan vel ikke være meget tvivl om hvem der træffer beslutningerne i Blue Fox fremover, eller huh? Om ishockeyen så kommer til at FCM Blue Fox, FCM Ishockey eller bare Blue Fox ved jeg ikke, men jeg gætter på vi har temmelig store muligheder for at ændre navnet og spillertrøjerne såfremt vi lyster.nielsen skrev: Vi har altså ikke overtaget Bluefox !
Tror vist det er dig som ikke har sat dig ind i hvad FCM Holding er. Det primære formål med FCM Holding, er at skabe indtægter på andre områder end fodbolden og dermed også minimere risikoen ifm. sportslige nedture, skader til salgsemnerne m.m. Kort sagt, FCM Holding skal gøre FCM fodbold mindre afhængige af spillersalg.nielsen skrev: Og hvis du ikke fatter hvorfor vi går ind i andre sportsområder, har du tydeligvis ikke sat dig ind i hvad målet med FCM holding er.
At vi opkøber fallitboer som ikke på nogen måde har en historik som viser man kan tjene penge på det, mener jeg ikke harmonerer med den plan, eller du har måske en anden opfattelse?
Hvorfor tror du ingen af os har en skid viden hvordan økonomien i bund og grund der? Jeg har indtryk af at der faktisk er en hel del herinde som har forstand på at læse regnskaber og som sagtens kan forholde sig til de nøgletal der står deri, faktisk er der nogen af os der har taget uddannelser indenfor noget sådant og beskæftiger os med det til dagligt. Der er bestemt kvalificerede mennesker herinde som har forstand på økonomien.974 skrev:Jeg har skrevet om det tidligere og vil da gerne fremføre min tese igen..
Der er sådan lidt Hvad Fatter gjør, det er altid det Rigtige over din holdning der og må ærligt talt indrømme, at jeg finder den naiv. Var det den rigtige beslutning at overtage Ikast kvindehåndbold? Vi var mange herinde som klart sagde NEJ, da historikken fortalte om en forretning som med stor sandsynlighed ville blive en meget dyr forretning for FCM. Nu kan vi så vente på årsregnskabet og se, men kvartalsmeddelelserne har jo allerede indikeret at håndbolden blir en dyr affære for FCM.
Hvad ledelsen gør, er bestemt ikke altid det rigtige!
Som vanligt fatter Hausser ikke en skid af hvad der bliver skrevet...
Jeg hentyder overhovedet ikke til de fremlagte årsregnskaber!
Jeg henviser til, at min overbevisning er at der er en overordnet strategi fra en række "rigmænd" i det midtjyske område, som har til formål at brande det midtjyske område til gavn for andre økonomiske aktiviteter mv.
Jeg henviser til, at min overbevisning er at der er en overordnet strategi fra en række "rigmænd" i det midtjyske område, som har til formål at brande det midtjyske område til gavn for andre økonomiske aktiviteter mv.
Måske du skulle formulere dig en smule bedre så? Du skrev jo ret præcist at du var overbevist om at ingen af os fans har en skid viden om hvordan økonomien (i FCM/ Ishockey eller hvor?) i bund og grund er.974 skrev:Som vanligt fatter Hausser ikke en skid af hvad der bliver skrevet...
I øvrigt en meget sjov lille teori du har strikket sammen der. Så rigmændene har altså til formål at overtage Danmarks suverænt stærkste ishockey-brand og så, på en eller anden måde, gøre det endnu stærkere, til gavn for det midtjyske område og andre økonomiske aktiviteter?? Kan du ikke lige uddybe din teori bare en lille smule, ellers er der godt nok ikke meget pondus i den, og så tror jeg helt ærligt, temmeligt meget mere på dem der er vant til at have med økonomi og regnskaber at gøre..
Jeg er overbevist om at der ikke er nogen af os fans der har en skid viden om hvordan økonomien i bund og grund er
Jeg orker ikke at debattere med dig Hausser - du har kun din egen snævertsynede holdning, og prøver altid at dreje indlæg over så det passer med det du selv synes..
Hvad denne eventuelle storinvestor-gruppe har af planer er der jo netop ingen af os og heller ikke dig der har noget styr på
Min pointe/tese er bare at denne gruppe eksisterer
Jeg synes at du skal købe et par aktier, så du kan deltage i generalforsamlingerne, og stille dine kritiske spørgsmål der - jeg er i hvert fald træt af altid at skulle høre på dig herinde..
Over and out - jeg ved hvad det fører til hvis det fortsætter, og det gider jeg ikke!
Hvad denne eventuelle storinvestor-gruppe har af planer er der jo netop ingen af os og heller ikke dig der har noget styr på
Jeg synes at du skal købe et par aktier, så du kan deltage i generalforsamlingerne, og stille dine kritiske spørgsmål der - jeg er i hvert fald træt af altid at skulle høre på dig herinde..
Over and out - jeg ved hvad det fører til hvis det fortsætter, og det gider jeg ikke!
Filosofien er måske at købe kriseramte klubber og via reorganisering få vendt det til en god forretning? Der er en hvis logik i at købe når noget er billigt nok.
At vi opkøber fallitboer som ikke på nogen måde har en historik som viser man kan tjene penge på det, mener jeg ikke harmonerer med den plan, eller du har måske en anden opfattelse?
At jeg så ikke tror det er muligt at tjene penge på Ishockey er en helt anden sag. Muligvis kan kvindehåndbolden komme til at køre rundt med nogenlunde resultat. Men jeg tror ikke man skal forvente andet et at det lige akkurat kan køre rundt.
Jeg tror denne investering er en dårlig en af slagsen. Men vi må jo bare håbe..
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Ja er skam meget for at vi køber billigt og det har vi da heldigvis også gjort med både IBEH og nu Blue Fox (delvist), men problemet er bare at driften er så utroligt ringe begge steder og ingen af forretningerne balancerer i sig selv og historikken bør i den grad skræmme. Så vidt jeg ved, der er ingen herhjemme som endnu har vist at man kan tjene penge på håndbold eller ishockey og det gælder heller ikke de fodboldklubber som har købt sig ind i disse sportsgrene. Selv klubber med konstant sportslig succes, har haft store underskud og det gælder Blue Fox og Viborg Kvindehåndbold, klubber som vel er de mest succesrige indenfor deres felt.Le Compte skrev: Filosofien er måske at købe kriseramte klubber og via reorganisering få vendt det til en god forretning? Der er en hvis logik i at købe når noget er billigt nok.
At jeg så ikke tror det er muligt at tjene penge på Ishockey er en helt anden sag. Muligvis kan kvindehåndbolden komme til at køre rundt med nogenlunde resultat. Men jeg tror ikke man skal forvente andet et at det lige akkurat kan køre rundt.
Jeg tror denne investering er en dårlig en af slagsen. Men vi må jo bare håbe..
Husker ikke beløbene nøjagtigt men både AaB ishockey og AaB håndbold gav begge underskud på den anden side af 5 millioner (mener faktisk det var noget mere end det) sidste år og prøv lige at tænk hvis FCM håndbold og måske også Ishockeyen kommer til at belaste fodbolden med underskud i den størrelsesorden. Det er 10 millioner mindre til nye spillere, kontraktforlængelser eller hvad nu. Så er det altså slut med at grine af vores konkurrende klubber som har engageret i disse økonomiske fiaskoer..
Det er helt ufattelig dårlig debatstil du ligger for dagen der, faktisk bare grænsende til det pinlige og barnlige.974 skrev:Jeg orker ikke at debattere med dig Hausser - du har kun din egen snævertsynede holdning, og prøver altid at dreje indlæg over så det passer med det du selv synes..
Først er der ingen der ved en skid om hvad de udtaler sig om angående økonomien i FCM, så er man både snævertsynet og fordrejer indlæg fordi man spørger ind til din "tese", som du ikke engang kan argumentere bare en lille smule for, noget som jeg ellers gør meget ud af hver eneste gang jeg skriver herinde. Som Hekler engang skrev, så er det ikke interessant hvad du tror, men hvorfor du tror det du gør.
Og når du så bliver bedt om at begrunde dit indlæg, så smutter du med en begrundelse om at det er min skyld det hele og debatten alligevel ikke fører til noget. Ca. samme oplyste niveau som når man diskuterer konspirationer (hvem sagde illuminati og New World Order?). Hvis du ikke vil debattere og ikke kan argumentere for dine holdninger, så hold dig fra det og lad være med at kaste om dig med alle mulige beskyldinger og pinagtigheder.
I øvrigt har jeg aktier i FCM, har bare være forhindret til de sidste to aktionærmøder. Men når jeg dukker op, så skal jeg nok stille nogle af de kritiske spørgsmål som mange FCMere åbenbart har det så svært ved, stol trygt på det.
-
Mikael Lyk Madsen
At FCM skulle have "overtage" Blue Fox er vist a stramme den meget. I følge dagens Folkeblad er det et ganske lille beløb FCM har smidt i BF. Hvor lille melder historien dog ikke noget om.
Vi har ikke overtaget bluefox, længre er den ikke, ikke nogen ahh osv. blot fakta !Hausser skrev:Arrh, når vi sammen med en investorgruppe, overtager 75% procent af aktierne, så lugter det vist temmeligt meget af en overtagelse, lidt afhængigt af hvordan procenterne er fordelt selvfølgelig. Der kan vel ikke være meget tvivl om hvem der træffer beslutningerne i Blue Fox fremover, eller huh? Om ishockeyen så kommer til at FCM Blue Fox, FCM Ishockey eller bare Blue Fox ved jeg ikke, men jeg gætter på vi har temmelig store muligheder for at ændre navnet og spillertrøjerne såfremt vi lyster.nielsen skrev: Vi har altså ikke overtaget Bluefox !
Jeg opridser lige paragraf 3 i FCM holding :Hausser skrev:Tror vist det er dig som ikke har sat dig ind i hvad FCM Holding er. Det primære formål med FCM Holding, er at skabe indtægter på andre områder end fodbolden og dermed også minimere risikoen ifm. sportslige nedture, skader til salgsemnerne m.m. Kort sagt, FCM Holding skal gøre FCM fodbold mindre afhængige af spillersalg.nielsen skrev: Og hvis du ikke fatter hvorfor vi går ind i andre sportsområder, har du tydeligvis ikke sat dig ind i hvad målet med FCM holding er.
Selskabs formål er investering i værdipapirer og at besidde ejerandele i selskaber og virksomheder indenfor følgende forretningsområder:
Ejendomme, sundhed og health care, finans, ferie og fritid, entertainment og sport samt andre hermed beslægtet virksomheder.
Og hvis du ikke du ikke mener håndbold og ishockey er en del af ovenstående, så har du ret i, at det er forkert, men læs det et par gange og måske du kan finde sammenhænget
Og hvorfor gør vi det så ? jo for at FCM navnet skal blive gjort mere kendt og blive et stor mærke.
Et par citater fra dagens HF:
Claus Sørensen, BF: "- FCM har kun købt aktier for et - ja jeg vil ikke kalde det et symbolsk beløb - da alle beløb er vigtige, men for et mindre beløb. Der er ikke tale om, at de nu er storaktionærer i Blue Fox. Og der er ikke tale om, at vi i morgen hedder FCM Ishockey"
Claus Berthelsen: "Der er slet ikke tale om, at vi overtager ishockey-klubben. Det er et symbolsk beløb, der skal ses som et tegn på, at vi også er stolte af, hvad Blue Fox har gjort for Herning. Vi har sagt det før, og det gælder stadigvæk. Vi går kun ind i nye områder, hvis det har vist sig at gennem flere år at være veldrevent og har genereret et overskud"
Med et indskud fra investorerne på 2.3 mio, så vil jeg gætte på at FCMs andel max er 100.000 kr, når det er et "symbolsk beløb".
Claus Sørensen, BF: "- FCM har kun købt aktier for et - ja jeg vil ikke kalde det et symbolsk beløb - da alle beløb er vigtige, men for et mindre beløb. Der er ikke tale om, at de nu er storaktionærer i Blue Fox. Og der er ikke tale om, at vi i morgen hedder FCM Ishockey"
Claus Berthelsen: "Der er slet ikke tale om, at vi overtager ishockey-klubben. Det er et symbolsk beløb, der skal ses som et tegn på, at vi også er stolte af, hvad Blue Fox har gjort for Herning. Vi har sagt det før, og det gælder stadigvæk. Vi går kun ind i nye områder, hvis det har vist sig at gennem flere år at være veldrevent og har genereret et overskud"
Med et indskud fra investorerne på 2.3 mio, så vil jeg gætte på at FCMs andel max er 100.000 kr, når det er et "symbolsk beløb".