FCM - FCK!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Re: FCM - FCK!

Indlæg af FCM7000 »

Cortez skrev:
FCM7000 skrev:Ja det kan du nok have ret i, men der mangler en klassespiller i hver kæde p.t. der kan hive holdet op.
Men det tror jeg ikke på, at vi får. Så kan vi lige så godt stoppe med at drømme og tage udgangspunkt i det, vi har til rådighed. Måske også spillerne skulle gøre netop dét?

Kampen i går var helt klart et tilbageskridt fra kampen i Odense. Det er træls men FCK spillede en god kamp og vi er ikke bedre pt. - længere er den sådan set ikke. I øjeblikket er vi inde i en opbygningsfase, hvor det desværre er 2 skridt frem og 1½ tilbage. Dét er realiteterne og drømmerier om en Rio Ferdinan, Messi og Torres i klubben kan ikke rigtig bruges til så meget...

FCM oplever en krise, som vi aldrig har prøvet før - ikke engang i vores hidtidige dårligste sæsoner 2002/03 og 2005/06, hvor vi endte som nr. 7. Men lad os nu lige vente med at gå i panik og lade AK få en reel chance (også selvom vi skulle tabe i Aalborg). Selvom ingen af os bryder os om det, så er denne sæson solgt og vi skal koncentrere os om at opbygge et hold og en spillestil, som kan være med næste år. OG så skal vi for alt i verden undgå at ryge ud af Suppen! (selvom nogle skriver at det kunne være sjovt at spille mod Fodsvederne igen ;-))

Derfor er mine reviderede succeskriterier for indeværende sæson: Overlevelse i Suppen OG sammenspilning af holdet, således vi igen spiller effektivt, sammenhængende, seværdigt og underholdende fodbold. Hvis det kan blive til mere end bare overlevelse lover jeg ikke at henrette nogen i fuld offentlighed!

/Cortez
I så fald har man kørt en total forkert indkøbsstrategi i FCM, den har slået fejl

skippels

Indlæg af skippels »

Vi skal utvivlsomt i gang med en længerevarende proces. Det fundamentalistiske halter stadigvæk, og det lader til at spillerne nogen gange virker fortivlede, og slet ikke aner, hvilken spillestil det er vi prøver at praktisere. Der skal bygges op fra bunden, og det er ikke noget der sker fra én dag til en anden. Den basale sammenhæng i spillet er intetstedsværende, og vi virker mere og mere som et resigneret hold, der ikke ved, hvad det er de vil på banen.

Måske er det bare sammensætningen af holdet, der ikke fungerer. Måske er det tid til at se sig selv i øjnene og nå til erkendelse af, at det spillemæssige har haltet gevaldigt igennem det seneste års tid. Hvorfor ikke prøve noget nyt, når alt andet ikke fungerer? Det kan antageligvist ikke blive meget mere usammenhængende, end det er nu. Hent et par nye spiller, og sæt nogle nye spillere på banen.

Ind med Sivebæk fra start, ud med Califf, ind med Izunna og så en ny angriber, som dog lader vente på sig, da man enfoldig som man er, råber højt om, at vores trup er stærk nok til at komme i top 3.

Vi skal dog give Kuhn noget mere tid, og ikke afskrive ham fra start, selvom det unægteligt så skidt ud i går. Vi må bygge vores tro på, at han kan vende skuden i en positiv retning og mod en lysere fremtid, og selvom det ubestrideligt så tungt ud i går, var det trods alt mod et FCK hold, som spillede på et meget højt niveau.
(Man kan så spørge sig selv om, hvorfor det altid er mod FCM, at kriseramte hold får oprejsning)

Bobar

Indlæg af Bobar »

Ja, desværre lignede vi os selv, som vi kender det under TT, men det er vel også naivt at tro At AK kan lave fantastiske ting mod 2 stærke hold. Jeg hæftede mig ved noget Ståle Solbakken sagde igår. ( syntes normalt han er en klaphat), men alligevel havde han en pointe.
De ville vente til efter champonsleaguekval. med at hente forstærkning, men de ville gøre det selvom han mente deres hold var stærkt nok. Han begrundende det med, hvor vigtigt det er at tilføre ny energi til et hold, ellers ville man stagnere. Det er vel det vores hold gør lige nu... står stille.
Og, med en handlingslammet Ørgaard/bestyrelse, er jeg bange for at vi ikke flytter os synderligt i denne sæson.
Måske har vi ikke pengene, men dem får vi da heller ikke, hvis vi ikke ligger i toppen og spiller i Europa, så der må bruges lidt penge for at tjene lidt penge.

Jeg ved at det højst sandsynligt er urealistisk, men en spiller som Djiby Fall spiller ikke i rusland, men varmer bænk - og hvis man kan bruge 20mil. på Borring, kan man vel også bruge samme beløb på Djiby. Det er jo spillere i den klasse vi skal have for at kunne have en vision 20??

Desuden har jeg svært ved at se kvaliteter i Danny Califf, der vel nærmest er et omvandrende frispark, når modstanderne bare viser lidt kvalitet, så Kolja i forsvaret igen + Ipsa på backen. Ipsa har i den grad flyttet sig niveaumæssigt sidenhan kom til FCM og intet berettiger ham i at sidde på bænken.

På midtbanen mangler vi altså en god mand... Albæk er god, men mangler trods alt lidt til dette niveau.

Ilsø ryger sikkert til BIF, men her er det man skal ud at satse nogle mønter også... send evt danny Olsen den modsatte vej, da han s niveau har stået stille de sidste 1½ sæson.
Til sidst tror jeg på at Allan K kan vende skuden, så intet negativt til ham endnu :)

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Drop så den skræmmekampagne mod danny Olsen, han er topscore i klubben p.t. og godt være at han ikke lige lykkes med tingene men han kæmper sku da en vis lemensdel ud af bukserne, og han fortjener ikke at folk råber: "###bibb### lorte danny" efter ham da han blev skiftet ud, han kæmpede ligesom resten af holdet flot mod FCK, de var bare en klasse bedre på dagen,
og nej man kan ikke skyde når man har en fck'er lige i hælene at han så prøver at lave en smart finte og skyde derefter, hvor den så ryger over mål, er der ingen der tager sig af, de siger bare: "du skulle have skudt tidligere" Hvad med at tænke lidt på hvad der er muligt.

Den store forskel fra nogle af TT kampene og de sidste to under Allan Kuhn er en merkant instillingsændring hos spillerne, der virkelig kæmper for sagen,

så må mange af jer altså også til at indse at der ikke kommer nye spillere i dette transfer vindue så, at stå og råbe at vi skal have den og den spiller til klubben, er der selvfølgelig ikke noget der siger man ikke må, men det nytter ikke noget..

OG HVAD FANDEN skette der da der var nogle paphoveder der i slutningen af anden halvleg valgte at stå og råbe "1 Division" efter holdet. kalder i jer selv supportere,

Der var dog fans der virkelig gjorde en indsats i går på, at støtte holdet, stor respekt til dem.

Til sidst vil jeg bare sige, at jeg synes det er lidt kedeligt at selvom vi er bagud at vi skal være kendt som et hold hvor tilskurne går før tid, (skal spillerne ikke takkes for at de kæmpede mod en modstander der på dagen var bedre???)

forstå dog heller ikke hvorfor Ipsa ikke får chancen igen..

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

jpskoubo skrev:Det skal så dog også siges, at Ailton spillede virkelig godt. Det gjorde Onyszko til gengæld ikke, send ham bare tilbage til Odense, det kan være FC Fyn kan bruge en målmand, der tydeligvis ikke er i form...
Som jeg ser det, har "i" har forregnet jer lidt med hensyn til Arek. Arek er vel købt til at styrke jeres forsvar. Men Arek er ikke en leder type. Jo han kan skælde ud og brokke sig. Men det var/er AMC og Chris der styrer det defensive i OB. Arek fik lov til at sætte muren - det var faktisk det han styrede. I Fcm løber forsvaret rund som en hovedløs høne selvom Califf før har vist lederevner. Altså ingen defensiv styring overhovedet. Det koster mål og sætter resten af holdet under pres.
Bobar skrev:Jeg hæftede mig ved noget Ståle Solbakken sagde igår. De ville vente til efter champonsleaguekval. med at hente forstærkning, men de ville gøre det selvom han mente deres hold var stærkt nok. Han begrundende det med, hvor vigtigt det er at tilføre ny energi til et hold, ellers ville man stagnere. Det er vel det vores hold gør lige nu... står stille.

Lige så skidt det er at sælge ud af truppen hvis man har ambitioner - lige så skidt er det ikke at hente nyt blod. Spillerene bliver for sikre på deres plads og "behøver" ikke yde optimalt hver gang for at beholde deres plads på holdet. Det syntes jeg at Fcm i høj grad lider af. At spillerne "slå op i banen" lidt for ofte.
Bobar skrev:Og, med en handlingslammet Ørgaard/bestyrelse, er jeg bange for at vi ikke flytter os synderligt i denne sæson.
Måske har vi ikke pengene, men dem får vi da heller ikke, hvis vi ikke ligger i toppen og spiller i Europa, så der må bruges lidt penge for at tjene lidt penge.
Det kan næsten kun være fordi at krisen kradser at der ikke bliver hentet spillere. Der er flere spillere der burde kunne hentes forholdsvis billigt. Som er blevet i overskud eller spiller på et mindre hold - ja eller fra en af nedrykkerne. Syntes især at i mangler en bedre anden angriber. Spændende spillere som jeg syntes kunne pynte på jeres hold:

Gilberto Macena, Bjørn Runström, Ken Ilsø, Valentino Lai, Henrik Hansen, Brian Nielsen & Jonas Troest.

Især de 3 første + Troest.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Thomasbokr skrev: Til sidst vil jeg bare sige, at jeg synes det er lidt kedeligt at selvom vi er bagud at vi skal være kendt som et hold hvor tilskurne går før tid, (skal spillerne ikke takkes for at de kæmpede mod en modstander der på dagen var bedre???)
Jorden kalder Thomasbokr! Hvad regner du helt ærligt med? Hvilke stadions i Danmark er det i øvrigt du mener forbliver fulde når nu hjemmeholdet er ved at blive ydmyget og udstillet, kan du ikke lige forklare det?

Og nej, spillerne skal sgu ikke takkes for "blot" at tabe 4-1 til de overlegne FCKere! Jeg bliver altid og ser kampene til ende fordi jeg er machokist og åbenbart kan lide at set mit hold få prygl, men at forvente at jeg ligefrem klapper af det bagefter, er da virkelighedsfjernt ud over alle grænser.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Den her kamp er i øvrigt skoleeksemplet på hvorfor trænerskiftet burde være foretaget i sidste sæson, dengang det blev tydeligt at Thomasbergs regime ikke indeholdt noget perspektivt overhovedet og tydeligt at han ikke besad værktøjerne til at løse det forkrampede spil og begejstre spillerne igen.

Nu står Kuhn i en nærmest umulig situation hvor han starter in medias res og ikke har tid til at justere alverden på det sårende hold før sæsonen egentlig er tabt på gulvet. Havde vi brugt den resterende del af sidste sæson, som en opbygnings- og planlægningsfase for vores nye træner, så stod vi ikke med røven i vandskorpen som vi gør nu.

Kuhn skal hurtigst muligt have defragmenteret der her hold og have bygget det op igen. Skal han lykkedes som træner, så er det centralt at han ikke har nogen kæpheste såsom Califf og bænker dem der er nødvendige, uafhængigt af deres position i hierarkiet. Ligner nu er der mange spillere som er modne til en tur på bænken og man kan håbe på at den sådan tur vil gøre dem mere sultne og mere bevidste om hvad de rent faktisk leverer på banen, lige nu er det slet ikke godt nok.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Hausser skrev:
Thomasbokr skrev: Til sidst vil jeg bare sige, at jeg synes det er lidt kedeligt at selvom vi er bagud at vi skal være kendt som et hold hvor tilskurne går før tid, (skal spillerne ikke takkes for at de kæmpede mod en modstander der på dagen var bedre???)
Jorden kalder Thomasbokr! Hvad regner du helt ærligt med? Hvilke stadions i Danmark er det i øvrigt du mener forbliver fulde når nu hjemmeholdet er ved at blive ydmyget og udstillet, kan du ikke lige forklare det?

Og nej, spillerne skal sgu ikke takkes for "blot" at tabe 4-1 til de overlegne FCKere! Jeg bliver altid og ser kampene til ende fordi jeg er machokist og åbenbart kan lide at set mit hold få prygl, men at forvente at jeg ligefrem klapper af det bagefter, er da virkelighedsfjernt ud over alle grænser.
NEJ men der er jo også stor forskel på om drengene har kæmpet røven ud af bukserne eller om de har givet op, mod silkeborg kan jeg forstå folk gik fordi der gav spillerne op mentalt, så det ihvertfald ud til. men mod FCK gav de salt hvad de havde, og hvis man fjerner resultatet synes jeg at de fortjener ros for indsatsen, hvis man så sætter resultatet på igen, ja så var FCK bare bedre på dagen, Så er skam nede på jorden...

Cortez

Indlæg af Cortez »

@ Colt Sivas

Lige en tak herfra. Det er altså en fornøjelse, at læse en udenforståendes betragtninger omrking vores hold - især når det gøres på en nøgtern og konstaterende måde. Tak for det!

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hausser skrev:Den her kamp er i øvrigt skoleeksemplet på hvorfor trænerskiftet burde være foretaget i sidste sæson, dengang det blev tydeligt at Thomasbergs regime ikke indeholdt noget perspektivt overhovedet og tydeligt at han ikke besad værktøjerne til at løse det forkrampede spil og begejstre spillerne igen.

Dette kan jeg kun være helt enig i. Jeg var selv fremme med samme tanker helt tilbage i vinterpausen. Min holdning var da, at TT skulle væk senest 5-6 kampe før sæsonslutningen hvis han ikke kunne tilføre holdet noget af den moral og glæde som de så åbenlyst havde manglet siden city kampene. På den måde kunne den nye træner bruge de sidste kampe til at se sit materiale an og få indprentet sine ideer i holdet. Omkostningsfrit. Det er dog ikke nemt at finde en træner på det tidspunkt i sæsonen, som kan tage over med det samme og som vi ville satse på fremadrettet. Men en Allan Kuhn kunne man jo nok have hentet ind.

Nu henter man ham ind på det sværest mulige tidspunkt for en ny træner. Lige før to kampe mod VÆSENTLIG bedre hold, efterfulgt af en svær udebanekamp i Ålborg. Det er sgu da at tænke med røven. Undskyld udtrykket. Godt at man fyrede TT, selvom jeg har meget stor sympati for manden, tidspunktet var bare forkert - skulle bare være sket for længe siden. Det lugter langt væk af at Ørgaard havde alt for svært ved at tage den beslutning. Måske fordi der gik for meget kammerateri i den. Faktum er nu, at man har givet AK den sværest mulige start og den optimisme trænerskiftet kunne have medført ser ud til at have trange kår. Selvfølgelig havde det været genialt hvis vi havde fået eks 4 point i de to kampe. Men chancerne for det må siges at være temmelig små, spilletrupperne taget i betragtning.

Bestyrelsen bør også kigge på Ørgaard's ansættelse. Det har på det seneste ofte været fremført i dette forum at Ørgaard ikke har leveret de sidste par år. Jeg er 100% enig. Det skal dog ikke glemmes at han har været vigtig for FCM i mange år og han har tidligere gjort mange gode handler for klubben. Men jeg har svært ved at finde mange gode ting fra Ørgaards side i SÅ lang tid, at det må være relevant for bestyrelsen at sondere terrænet for en afløser. Det ville pynte på Ørgaard at tage sine jubeloptimistiske briller af, og kalde en spade for en spade. I år er vi i bedste fald et midterhold, hvad to totalt passive transfervinduer i den grad har medvirket til. Hans top 3 udmeldinger er trættende at høre på.

Jeg håber virkelig at AK kan rette skuden op. Han virker som en sympatisk fyr med meget focus på sine spillere. Lidt i stil med Erik Rasmussen. Jeg så ikke kampen mod FCK grundet bryllup, men blev da lidt bekymret over den kommentar med at vi taktisk faldt tilbage til at slå lange bolde. Håber ikke det er den stil han vil praktisere. AK skal forhåbentlig også med tiden sammensætte sit team selv. Specielt GR kunne jeg godt ønske ud af vagten. Ikke fordi jeg vil stille spørgsmålstegn ved hans faglige kunnen men primært fordi han igen og igen kommer med dårlige undskyldninger. Hvis det er det han viderebringer til spillerne og de tager den til sig at de bare er uheldige og alle er imod dem, så undrer jeg mig sgu ikke over udviklingen på banen.

Måske han bare skulle have en mundkurv på. Ellers ender vi jo med at fyre hele banden :)

Mon ikke det vender i Ålborg. Det skal det - ellers er vi totalt bundhold, og det ville da være en omvæltning der er til at tage at føle på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg er altså ved at være lidt træt af kommentarer a la: Hvad sagde jeg...?

Ja, det er noget lor... lige nu! Ja, vi kunne alle sammen godt have tænkt os nogle spillere til at forstærke klubben... Og ja, der har været nogle svipsere blandt de spillere, vi har signet. Get over it!

Hvis vi nu leger at klubben vitterligt ikke har penge til at hente spillere for - hvad skal en Ørgaard så gøre? Ironi start: Men det er jo ikke fordi, vi mangler penge, at vi ikke henter spillere... Det er udelukkende for at irritere sponsorer, fans og andre i og omkring klubben, at der ikke sker en hujende fis på transfermarkedet, ironi slut.

Selvfølgelig er det tilladt at kommentere på de dispositioner, Ørgaard har gjort, men det HAR vi ligesom også. Kom nu videre...

Kald mig bare jubeloptimist, men jeg tror, at denne krise kan være vendepunktet til at banke en spillertrup sammen, som i næste sæson kan spise kirsebær med de store... og dét uden at skulle hente spillere for de 50 millioner, som vi jo tydeligvis ikke har!

Selvom det er svært, synes jeg, at vi skal prøve at få nogle positive aspekter ind i det, vi diskuterer... alternativet er ganske enkelt trættende i længden!

/Cortez

lars26

Indlæg af lars26 »

hmm vil stadig mene at det er ikke forsvaret vi ser svageste ud i, midtbaner fejler jo total mod fck, albæk hvor var han henne hele kampen og george så man sku heller ikke meget til og uden en midtbane der arbejder kanon hårdt i begge ender ser vi skidt ud da vores forsvar ikke kan klare 4-5 spiller der kommer med 110 op af banen fra fck,det siger jo lidt sig selv så løsningen er enten og hente en spiller til midtbanen som kan forstærke vores hold nu og her eller så flyt mikkel ind på midten igen hvor jeg også mener han er klart bedst,han er en kæmper han skal sgu ikke ligge ude på kanter lege en ny danny olsen, han skal ind og slås om de andenbolde så vi ved er så vigtige at vinde for at få noget spil igang og så tror jeg at har vi en midtbane der knokler 150 procent så kommer vores forsvar også til og se bedre ud samt vores angriber

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vores svageste punkt p.t er forsvaret og målmanden.. På nuværende tidspunkt er der intet der overhovedet tyder på at Onyszko er bedre end Lasse Heinze. Manden skulle udvise den rutine som vi har manglet, men i stedet ligner han en spiller som ikke er i form og motivationen sidder nok bag tremmer???

Han skulle kunne redde point til os, men i stedet har han ikke holdt niveau og det virker mere som om han er skuffet over ikke at være i OB længere. Sæt ham på bænken ogg ind med Raska for at sende et signal til ham???

Håber på en storvask af de store til kampen mod AaB, men faktum er det ikke sker. Og jeg er egentlig lidt ærgelig over vi skal spille så defensivt, da der har været en grund til vi ikke har gjort det i lang tid. Vi kan ikke spille defensivt og vores defensiv har været vores offensiv.

-------------------Raska/Lössl----------------------
Ipsa-------Sviatchenko--------Reid----------Jessen
----------------Izunna-------Salami--------------
---------------------Thygesen-------------------
Sivebæk-----------Fagerberg------------B.Collins

Det må være løsningen.. Borring er lidt ligesom navnet og Frank K virker også til allerede nu mene, at toppen ikke kan hentes, men for fanden drenge, der skal bare en stime på 4-7 sejre, så er man på vej op?? Tror Izunna er manden der kan gøre midtbanen mere solid og samtidig kan han løbe solen sort og derved skabe noget fremad.. Faggerberg har et bedre blik for spillet end Frank og skal derfor suge bolden til sig of sætte de andre i scene..

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

selvom AK er vild med califf, må han da snart indse at han ikke dur på det er fcm hold. men hvis AK vil have ham på holdet, burde han spille en slags sweeper. så undgår vi det mål det scorer til 0-2. hvor han bliver totalt overløbet, af Dame N'Doye! hvor jeg heller ikke syntes arek ikke ser specielt godt ud.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

sebastian94 skrev:selvom AK er vild med califf, må han da snart indse at han ikke dur på det er fcm hold. men hvis AK vil have ham på holdet, burde han spille en slags sweeper. så undgår vi det mål det scorer til 0-2. hvor han bliver totalt overløbet, af Dame N'Doye! hvor jeg heller ikke syntes arek ikke ser specielt godt ud.
Arek ligner en mand, hvis motivation er bag tremmer??

På Fcm.dk antyder AK, at han leder efter de personer som defensiven skal bygges op omkring og heri kunne der godt ligge at Califf ikke har spillet sig på og man vil forsøge med noget andet i næste kamp.

Jeg har skrevet, at der skal ske radikale ændringer på holdet og man kan jo højst tabe endnu en kamp ved at prøve nogle nye spillere?? Håber stadig på bare en spiller som kan give noget nyt. Det er så vigtigt med naturlig udskiftning i en trup..

Besvar