FCM - FCK!
Re: FCM - FCK!
Syntes sgu ikke det er vores forsvar der halter i dag. Vores midtbane er da katastrofalt langt væk. De er slet ikke i nærheden af deres mand. Ingen af dem. Vores midtbane står min 8-10 meter fra deres mand. Alle bolde der rammer midtbanen kommer FCK først til. Og de kan spille igennem fuldstændigt som de vil, da vores pres er ikke eksisterende.
Også når vi har bolden i forsvaret, ender det med i 9 af 10 gange at bolden bliver losset op. Vi kan slet ikke spille os igennem. FCK skal da selvfølgeligt have æren da de presser os højt og godt langt oppe på banen. Kan det virkeligt passe at vores spillere ikke magter at spille os igennem deres pres. Det ser ikke umiddelbart sådan ud.
Jeg så gerne Siv inde, men da Danny jo har scoret kommer det nok ikke lige til at ske. Desuden så jeg gerne Fager inde og prøve sig af igen, der var positive ting i det han lavede i Odense.
Også når vi har bolden i forsvaret, ender det med i 9 af 10 gange at bolden bliver losset op. Vi kan slet ikke spille os igennem. FCK skal da selvfølgeligt have æren da de presser os højt og godt langt oppe på banen. Kan det virkeligt passe at vores spillere ikke magter at spille os igennem deres pres. Det ser ikke umiddelbart sådan ud.
Jeg så gerne Siv inde, men da Danny jo har scoret kommer det nok ikke lige til at ske. Desuden så jeg gerne Fager inde og prøve sig af igen, der var positive ting i det han lavede i Odense.
--- Hijos de putas... Hijos de VFF ---
-
The FCM FAN
Holdkæft hvor synes jeg det er pinligt at man kan blive nedsablet 4-1 (Måske mere) på hjemmebane, At der kun er 2 spillere (Danny o. og Mikkel Thygesen) der gider at jagte modstanderen med en længere løbeindsats!
FÅ NU CALIFF SAT AF!
FÅ NU CALIFF SAT AF!
I hate to say i told you so!pow21 skrev:Kan man være andet end bange for, hvordan holdet reagere hvis de kommer bagud mod FCK i morgen. Selvom kampe mod OB viste okay spil, er holdet stadig uden den store selvtillid, ja no wonder med den start.
Udebanen mod OB kunne man smide alt over bord, ny kamp med Kuhn ved roret, ikke det store press. Men der kommer masser af press på i morgen, selvom modstanderen er FCK. FCK har ikke fået en genial start, medmindre man ser det fra andre end deres øjne, derfor tager de nok heller ikke nemt på opgaven.
Og næste kamp i ligaen er på udebane mod et formstærk AaB mandskab der har vundet 4 kampe i træk. Overrasker vi ikke en af de 2 kampe ligger vi med 7 kampe 4 point, og gør vi det, så sender jeg en abe til Ørgaard for det perfekte tidspunkt han valgte at skifte træner...
1-4 på hjemmebane? det er så pinligt man!
KRISE!
Hmmm hvor mange spillere er på præstationsbetingede kontrakter, for efter dagens kamp, kommer der sgu da penge i klubkassen...
Vi er jo åbenbart ikke bedre, så jeg tror jeg vil revurderer mit ellers optimistiske syn på denne sæson til en kamp om 8-11 pladsen... Som vi spiller kan vi sagtens ryge ned. Ved godt det er 2 svære kampe vi lige er kommet igennem. Men at vi ikke var i nærheden af noget på hjemmebane er sgu skidt.
Frank er ikke kommet ud til sæsonnen endnu. Thyge løber men får sjældent noget ud af det. Borring gør ikke det vi ved han kan. Danny kan da scorer men, som jeg ser det spiller en forkert position, og får ikke nok ud af det. Albæk er ikke god nok placeringsmæssigt. Ikke i opspil eller defensivt. Florescu ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. Er der nogen der kan forklare mig hvad der beretter JUDE til at komme i truppen?
Men det bliver da sjovt at kunne komme til at møde VFF i næste sæson...
Vi er jo åbenbart ikke bedre, så jeg tror jeg vil revurderer mit ellers optimistiske syn på denne sæson til en kamp om 8-11 pladsen... Som vi spiller kan vi sagtens ryge ned. Ved godt det er 2 svære kampe vi lige er kommet igennem. Men at vi ikke var i nærheden af noget på hjemmebane er sgu skidt.
Frank er ikke kommet ud til sæsonnen endnu. Thyge løber men får sjældent noget ud af det. Borring gør ikke det vi ved han kan. Danny kan da scorer men, som jeg ser det spiller en forkert position, og får ikke nok ud af det. Albæk er ikke god nok placeringsmæssigt. Ikke i opspil eller defensivt. Florescu ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. Er der nogen der kan forklare mig hvad der beretter JUDE til at komme i truppen?
--- Hijos de putas... Hijos de VFF ---
Vedr. Jude, jeg gad vide hvor mange 1. div hold han kunne spille sig på ?Sir Lago skrev:Frank er ikke kommet ud til sæsonnen endnu. Thyge løber men får sjældent noget ud af det. Borring gør ikke det vi ved han kan. Danny kan da scorer men, som jeg ser det spiller en forkert position, og får ikke nok ud af det. Albæk er ikke god nok placeringsmæssigt. Ikke i opspil eller defensivt. Florescu ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. Er der nogen der kan forklare mig hvad der beretter JUDE til at komme i truppen?
Franks omgang med bolden er ikke ikke god.
Der mangler en klassespiller i hver kæde, så ørgaard må finde pengene frem eller sætte top3 drømmene på stand by.
Efterrationalisering
Klasseforskel og fucking miles away. Uha hvor er vi langt fra københavnerne idag og det i hver eneste kæde. En katastrofal start, hvor det nærmest ser ud som vi overhovedet ikke er varme, blive skæbnesvangert og stort set inden vi er over midtbanen er vi bagude 1-0. Hvordan kan sådan noget ske?
Må indrømme, jeg også har svært ved at forstå den måde vi spiller på idag? Er det virkelig konceptet at vi skal sparke fodbold og ikke spille det? Hele kampen igennem, prøver vi at sparke os frem til chancer, hvilket da logisk nok også betyder at vi nærmest intet skaber. Er det virkelig måden vi skal spille på? Vi får stort set ikke spillet bredt på noget tidspunkt idag og sparker næsten udelukkende langt i længderetningen og det betyder altså at vi selv tager vores bedste kort ud af kampene (fløjene)
Syntes helt ærligt det virkede som om spillerne var bange for kampen idag og er det korrekt, så er det bestemt ikke fordrende for præstationerne. Vi virker helt helt uden selvtillid..
Ydmyget på hjemmebane, det er næppe måden man genvinder midt- og vestjydernes tillid og får fyldt stadion op igen. 9200 mod FCK er vel klart bundrekord mod FCK på SAS/MCH Arena og man forstår helt ærligt hvorfor.
Vi kan nu konstatere at vi skal koncentrere om bare at komme i top 6, spillet om medajler er ihvertfald kørt og gud hvor er det da sørgeligt blot 6 kampe henne i sæsonen
Karakterer
Arek -03- Så er det vist slut med at brokke sig over Heinzes dårlige udspark, sjældent har en målmand da ramt bolden så skidt, så mange gange. 4 mål indkasseret, hvoraf han bliver fanget slemt på mellemhånd ved det andet, giver bestemt ikke plusser i karakterbogen. Var vel heller ikke chanceløs ved det tredje.
Califf -00- Hvor længe kan den mand få lov at blive på holdet? Skøjter rundt, er indblandet i 3 mål og kunne snildt have været skyld i flere. En omvandrende undskyldning idag og status som bongkammerat med Kuhn, bør fandme ikke redde ham fra den utroligt fortjente degradering som Thomasberg foretog. Califf har simpelthen ikke niveauet og er klart holdets svageste punkt, så enkelt er det. Skandaløst hvis han starter igen næste gang!
Reid -7- Ligesom kollega Califf, havde han det svært med FCKernes småspil, men slap dog langt bedre fra det end den langsomme amerikaner og for mig og se, ikke direkte indblandet i mål.
Jessen -7- Fik som den eneste FCMer slået nogle skarpe indlæg og var generelt godt med i den offensive del af spillet. Ikke sikker på han så alt for godt ud ved mål nr. 2.
Kolja -7- okay defensivt, men usynlig i offensiven.
Albæk -5- Fyldte alt for lidt og virkede tydeligvis overmatchet
Florescu -5- Bestemt ikke meget spilfordeler og kreatør over Florescu for tiden, men det er selvfølgelig også svært når forsvaret nærmest spiller hen over ham. Ligesom Albæk fyldet han dog også alt for lidt.
Thyge -6- Syntes han var en af de få som viste noget i offensiven, specielt i første halvleg, men faldt helt ud af det i anden.
Borring -5- 20 millioner siger du? Utroligt at manden er faldet så meget i niveau på det sidste.
Danny Olsen -6- Scorer et nemt foræringsmål, men mangler i den grad vildskab og vilje og hvor er det da uendeligt tydeligt at han ikke er angriber, fylder alt for lidt på toppen.
Frank -03- Starter med at tabe duellen til Zanka som koster mål og er så ellers helt ude af kampen og på intet tidspunkt en del af noget farligt. Har bestemt ikke leveret varen her i efteråret og havde vi nogle alternativer så var Frank moden til en tur på bænken.
Må indrømme, jeg også har svært ved at forstå den måde vi spiller på idag? Er det virkelig konceptet at vi skal sparke fodbold og ikke spille det? Hele kampen igennem, prøver vi at sparke os frem til chancer, hvilket da logisk nok også betyder at vi nærmest intet skaber. Er det virkelig måden vi skal spille på? Vi får stort set ikke spillet bredt på noget tidspunkt idag og sparker næsten udelukkende langt i længderetningen og det betyder altså at vi selv tager vores bedste kort ud af kampene (fløjene)
Syntes helt ærligt det virkede som om spillerne var bange for kampen idag og er det korrekt, så er det bestemt ikke fordrende for præstationerne. Vi virker helt helt uden selvtillid..
Ydmyget på hjemmebane, det er næppe måden man genvinder midt- og vestjydernes tillid og får fyldt stadion op igen. 9200 mod FCK er vel klart bundrekord mod FCK på SAS/MCH Arena og man forstår helt ærligt hvorfor.
Vi kan nu konstatere at vi skal koncentrere om bare at komme i top 6, spillet om medajler er ihvertfald kørt og gud hvor er det da sørgeligt blot 6 kampe henne i sæsonen
Karakterer
Arek -03- Så er det vist slut med at brokke sig over Heinzes dårlige udspark, sjældent har en målmand da ramt bolden så skidt, så mange gange. 4 mål indkasseret, hvoraf han bliver fanget slemt på mellemhånd ved det andet, giver bestemt ikke plusser i karakterbogen. Var vel heller ikke chanceløs ved det tredje.
Califf -00- Hvor længe kan den mand få lov at blive på holdet? Skøjter rundt, er indblandet i 3 mål og kunne snildt have været skyld i flere. En omvandrende undskyldning idag og status som bongkammerat med Kuhn, bør fandme ikke redde ham fra den utroligt fortjente degradering som Thomasberg foretog. Califf har simpelthen ikke niveauet og er klart holdets svageste punkt, så enkelt er det. Skandaløst hvis han starter igen næste gang!
Reid -7- Ligesom kollega Califf, havde han det svært med FCKernes småspil, men slap dog langt bedre fra det end den langsomme amerikaner og for mig og se, ikke direkte indblandet i mål.
Jessen -7- Fik som den eneste FCMer slået nogle skarpe indlæg og var generelt godt med i den offensive del af spillet. Ikke sikker på han så alt for godt ud ved mål nr. 2.
Kolja -7- okay defensivt, men usynlig i offensiven.
Albæk -5- Fyldte alt for lidt og virkede tydeligvis overmatchet
Florescu -5- Bestemt ikke meget spilfordeler og kreatør over Florescu for tiden, men det er selvfølgelig også svært når forsvaret nærmest spiller hen over ham. Ligesom Albæk fyldet han dog også alt for lidt.
Thyge -6- Syntes han var en af de få som viste noget i offensiven, specielt i første halvleg, men faldt helt ud af det i anden.
Borring -5- 20 millioner siger du? Utroligt at manden er faldet så meget i niveau på det sidste.
Danny Olsen -6- Scorer et nemt foræringsmål, men mangler i den grad vildskab og vilje og hvor er det da uendeligt tydeligt at han ikke er angriber, fylder alt for lidt på toppen.
Frank -03- Starter med at tabe duellen til Zanka som koster mål og er så ellers helt ude af kampen og på intet tidspunkt en del af noget farligt. Har bestemt ikke leveret varen her i efteråret og havde vi nogle alternativer så var Frank moden til en tur på bænken.
Vi tabte til et markant bedre hold, men hold op hvor gjorde det ondt..
Irriterende at se spillerne stå og skændes på banen
Vi var totalt overmatchet overalt på banen, man kan kun ønske FCK tillykke med sejren som var fuldt fortjent.
Og så er vi desværre hægtet af, der er ingen grund til at snakke top3 mere for denne sæson. Vi skriger efter nogle nye spillere, gerne en i hvert led i landsholdsklasse, men det har vi sikkert ikke råd til, så det er komplet urealistisk at tro vi kan spille med i toppen som tingene er nu.
Egentlig forstår jeg det ikke, holdet har spillet sammen i flere sæsoner nu, og det er noget vi altid har haft vrøvl med fordi vi hele tiden solgte stamspillerne, så det burde da betyde noget når holdet endelig får lov at være komplet og arbejde videre. Men sammensætningen i truppen må være forkert, det hele trænger til at blive evalueret grundigt, er det de rigtige typer vi har på holdet, og hvad mangler vi.
Irriterende at se spillerne stå og skændes på banen
Vi var totalt overmatchet overalt på banen, man kan kun ønske FCK tillykke med sejren som var fuldt fortjent.
Og så er vi desværre hægtet af, der er ingen grund til at snakke top3 mere for denne sæson. Vi skriger efter nogle nye spillere, gerne en i hvert led i landsholdsklasse, men det har vi sikkert ikke råd til, så det er komplet urealistisk at tro vi kan spille med i toppen som tingene er nu.
Egentlig forstår jeg det ikke, holdet har spillet sammen i flere sæsoner nu, og det er noget vi altid har haft vrøvl med fordi vi hele tiden solgte stamspillerne, så det burde da betyde noget når holdet endelig får lov at være komplet og arbejde videre. Men sammensætningen i truppen må være forkert, det hele trænger til at blive evalueret grundigt, er det de rigtige typer vi har på holdet, og hvad mangler vi.
Tja... det meste er sagt. Jeg kan kun tilføje: SUUUUUUUUUUUUUUUK! - hvor er det udfordrende at være FCM-fan i øjeblikket.
/Cortez
/Cortez
Hvis vi ser på det positive i det negative kan andre da ikke blive ved med at sige at vi aldrig har været i en rigtig krise.Cortez skrev:Tja... det meste er sagt. Jeg kan kun tilføje: SUUUUUUUUUUUUUUUK! - hvor er det udfordrende at være FCM-fan i øjeblikket.
/Cortez
Ikke meget positivt, men lidt har også sin ret
Hahahaha, Ørgaard er så inkompetent at man skulle tro han var.....??????
Jamen, flot set at vi ikke behøver forstærkninger... Haha, det er til grin.... OPbakning fra fansnene er jeg tilhænger af, men ret beset er det bare noget møg...??
Vi synger og synger, men faktum er at spillerne havde tabt, vunder eller spillet remis om vi var der eller ej..????
Ørgaard du er til grin?? Og ja, jeg får nok på puklen nu, men er det ikke bar fordi jeg siger sandheden i stedet for at begrave mig i jantelov og alt mulig andet...
Jamen, flot set at vi ikke behøver forstærkninger... Haha, det er til grin.... OPbakning fra fansnene er jeg tilhænger af, men ret beset er det bare noget møg...??
Vi synger og synger, men faktum er at spillerne havde tabt, vunder eller spillet remis om vi var der eller ej..????
Ørgaard du er til grin?? Og ja, jeg får nok på puklen nu, men er det ikke bar fordi jeg siger sandheden i stedet for at begrave mig i jantelov og alt mulig andet...
Dagens nederlag var fuldt fortjent, desværre!!! Der var helt klart klasseforskel.
Mest bekymrende synes jeg var forsvaret, hvor alt bare sejlede, FCK fik lov til at spille sig igennem flere gange, alt alt for let. Det skal så dog også siges, at Ailton spillede virkelig godt. Det gjorde Onyszko til gengæld ikke, send ham bare tilbage til Odense, det kan være FC Fyn kan bruge en målmand, der tydeligvis ikke er i form...
En anden ting, der manglede - også i denne kamp - var ideer i opspillet og ikke mindst presspil fra 2. halvlegs start, hvor udligningen til 2-2 teoretisk set var en mulighed. Der var et svagt pres, men det ebbede ret hurtigt ud, hvilket vidner om, at indstillingen hos spillerne stadig ikke er god nok.
En tredje ting jeg heller ikke forstår er dagens holdopstilling: den er identisk med de fleste af TTs og identisk med den mod OB, på trods af at flere spillere efterhånden burde have spillet sig af holdet. Desuden fatter jeg ikke Kuhns første indskiftning af Jude, når han skal spille overfor fysisk stærke FCK-forsvarere...i øvrigt blev boldene ikke spillet langs jorden men i højden, hvilket jo IKKE er Judes styrke...Sivebæk kommer ind efter 1-3, hvor det er alt for sent...håbløst, hvad skal Siv gøre for at komme op holdet??????
Kuhn er indtil videre blot en fortsættelse af Thomasberg, der er intet ændret, og det lader ikke til, at spillerne for alvor fatter, at de er pinedød nødt til at kæmpe for at få os ud af denne misere...
Al snak om top 4 og Europa Cup næste sæson skal indtil videre skrinlægges, og guld til Heden i 2011/2012 er for nuværende en ren illusion.
Mest bekymrende synes jeg var forsvaret, hvor alt bare sejlede, FCK fik lov til at spille sig igennem flere gange, alt alt for let. Det skal så dog også siges, at Ailton spillede virkelig godt. Det gjorde Onyszko til gengæld ikke, send ham bare tilbage til Odense, det kan være FC Fyn kan bruge en målmand, der tydeligvis ikke er i form...
En anden ting, der manglede - også i denne kamp - var ideer i opspillet og ikke mindst presspil fra 2. halvlegs start, hvor udligningen til 2-2 teoretisk set var en mulighed. Der var et svagt pres, men det ebbede ret hurtigt ud, hvilket vidner om, at indstillingen hos spillerne stadig ikke er god nok.
En tredje ting jeg heller ikke forstår er dagens holdopstilling: den er identisk med de fleste af TTs og identisk med den mod OB, på trods af at flere spillere efterhånden burde have spillet sig af holdet. Desuden fatter jeg ikke Kuhns første indskiftning af Jude, når han skal spille overfor fysisk stærke FCK-forsvarere...i øvrigt blev boldene ikke spillet langs jorden men i højden, hvilket jo IKKE er Judes styrke...Sivebæk kommer ind efter 1-3, hvor det er alt for sent...håbløst, hvad skal Siv gøre for at komme op holdet??????
Kuhn er indtil videre blot en fortsættelse af Thomasberg, der er intet ændret, og det lader ikke til, at spillerne for alvor fatter, at de er pinedød nødt til at kæmpe for at få os ud af denne misere...
Al snak om top 4 og Europa Cup næste sæson skal indtil videre skrinlægges, og guld til Heden i 2011/2012 er for nuværende en ren illusion.
Må nok erkende at det er en hård tid......puha....er helt med på at califf med flere bare ikk gør det godt nok....Men jeg bliver nød til også at sige at jeg synes, at Reid er langt fra det vi ved han kan gøre, set ud fra ca de sidste 15 kampe ca har han også været skyld i mange mål og straffe spark. Og idag synes jeg helt klart at fck første mål er hans, ude i venste side prøver han meget klodset at filme sig til et frispark, men den kom jo så bare ikk, og fck scorede....det er bare ikke godt nok. Han skal ikk altid gå fri for noget kritik, som jeg synes han gør....Tja bare lige min mening på en træls dag igen igen. og lige hr Ørgaard kom nu lige ind kampen og få nogle gutter der kan komme med lidt frisk blod 
Ja det kan du nok have ret i, men der mangler en klassespiller i hver kæde p.t. der kan hive holdet op.jimmy skrev:Må nok erkende at det er en hård tid......puha....er helt med på at califf med flere bare ikk gør det godt nok....Men jeg bliver nød til også at sige at jeg synes, at Reid er langt fra det vi ved han kan gøre, set ud fra ca de sidste 15 kampe ca har han også været skyld i mange mål og straffe spark. Og idag synes jeg helt klart at fck første mål er hans, ude i venste side prøver han meget klodset at filme sig til et frispark, men den kom jo så bare ikk, og fck scorede....det er bare ikke godt nok. Han skal ikk altid gå fri for noget kritik, som jeg synes han gør....Tja bare lige min mening på en træls dag igen igen. og lige hr Ørgaard kom nu lige ind kampen og få nogle gutter der kan komme med lidt frisk blod
arrr skidt skidt må man jo sige det ser ud men vil så mene at forsvaret kan ikke meget uden midtbanen hjælper til og det samme med vores angriber de kan heller ikke noget uden midtbanen støtter op om dem og som jeg så det er det over hele banen vi fejler,vores centrale midtbane spiller er bare ikke gode nok til at hjælpe hverken den ene eller den anden vej og jeg synes det er vi måske skal lede efter lidt bedre spiller måske
Men det tror jeg ikke på, at vi får. Så kan vi lige så godt stoppe med at drømme og tage udgangspunkt i det, vi har til rådighed. Måske også spillerne skulle gøre netop dét?FCM7000 skrev:Ja det kan du nok have ret i, men der mangler en klassespiller i hver kæde p.t. der kan hive holdet op.
Kampen i går var helt klart et tilbageskridt fra kampen i Odense. Det er træls men FCK spillede en god kamp og vi er ikke bedre pt. - længere er den sådan set ikke. I øjeblikket er vi inde i en opbygningsfase, hvor det desværre er 2 skridt frem og 1½ tilbage. Dét er realiteterne og drømmerier om en Rio Ferdinan, Messi og Torres i klubben kan ikke rigtig bruges til så meget...
FCM oplever en krise, som vi aldrig har prøvet før - ikke engang i vores hidtidige dårligste sæsoner 2002/03 og 2005/06, hvor vi endte som nr. 7. Men lad os nu lige vente med at gå i panik og lade AK få en reel chance (også selvom vi skulle tabe i Aalborg). Selvom ingen af os bryder os om det, så er denne sæson solgt og vi skal koncentrere os om at opbygge et hold og en spillestil, som kan være med næste år. OG så skal vi for alt i verden undgå at ryge ud af Suppen! (selvom nogle skriver at det kunne være sjovt at spille mod Fodsvederne igen
Derfor er mine reviderede succeskriterier for indeværende sæson: Overlevelse i Suppen OG sammenspilning af holdet, således vi igen spiller effektivt, sammenhængende, seværdigt og underholdende fodbold. Hvis det kan blive til mere end bare overlevelse lover jeg ikke at henrette nogen i fuld offentlighed!
/Cortez