FCM - FCK!
FCM - FCK!
Nu starter jeg denne tråd, så vi heftigt kan få debateret start 11ér og spillestil op til kampen?
Jeg så noget positivt i Odense, hvor vi mod en af guldkandidaterne gav ualmindeligt få chancer væk. Så vi skal efter min mening bygge videre på vores defensiv, som kan bringe os langt. Jeg så også, at vi spillede mere som en enhed, hvilket jeg ser som en klar fordel. kollektivet kan vinde guld, det har vi set da AaB blev mestre og DK blev Europamestre i 1992. Så kan vi få et "hold" på banen, så tror jeg på, vi når meget tæt på vores Vision20?? I kampen mod OB manglede vi også lige heldet/skarpheden og det skal vende mod FCK, ellers bliver det meget svært.
Min opstilling til kampen: Resultat 3-0
---------------Onyszko--------------------
Kolja----Ipsa--------Reid--------Jessen
--------Florescu-----Thygesen-----------
Sivebæk------D.Olsen--------Borring
-----------------Farlige-------------------
Det ville være perfekt i min verden. Der sker for lidt fra midtbanen efter min mening og ved at ligge Thygesen og Florescu lidt længere tilbage vil gøre Thygesen´s dybdeløb langt farlige og samtidig vil det skabe overtal og uro hos modstanderen, når han løber med frem. Jeg mener også at Thygesen og D.Olsen har et godt blik for spillet og sine medspillere og det vil de kunne udnytte bedre, da de som regel skal føre bolden frem og kan sætte Frank, Sivebæk og kanterne i scene for så derefter at løbe med i feltet? Albæk skal på bænken, da ham og Florescu minder for meget om hinanden og de er gode defensivt, men bringer for lidt offensivt.
Hvad mener i om denne opstilling? Og hvad er jeres bud på kamp og opstilling?
Det perfekte ville være, hvis man kunne bytte D.Olsen ud med Ken Ilsø!
Jeg så noget positivt i Odense, hvor vi mod en af guldkandidaterne gav ualmindeligt få chancer væk. Så vi skal efter min mening bygge videre på vores defensiv, som kan bringe os langt. Jeg så også, at vi spillede mere som en enhed, hvilket jeg ser som en klar fordel. kollektivet kan vinde guld, det har vi set da AaB blev mestre og DK blev Europamestre i 1992. Så kan vi få et "hold" på banen, så tror jeg på, vi når meget tæt på vores Vision20?? I kampen mod OB manglede vi også lige heldet/skarpheden og det skal vende mod FCK, ellers bliver det meget svært.
Min opstilling til kampen: Resultat 3-0
---------------Onyszko--------------------
Kolja----Ipsa--------Reid--------Jessen
--------Florescu-----Thygesen-----------
Sivebæk------D.Olsen--------Borring
-----------------Farlige-------------------
Det ville være perfekt i min verden. Der sker for lidt fra midtbanen efter min mening og ved at ligge Thygesen og Florescu lidt længere tilbage vil gøre Thygesen´s dybdeløb langt farlige og samtidig vil det skabe overtal og uro hos modstanderen, når han løber med frem. Jeg mener også at Thygesen og D.Olsen har et godt blik for spillet og sine medspillere og det vil de kunne udnytte bedre, da de som regel skal føre bolden frem og kan sætte Frank, Sivebæk og kanterne i scene for så derefter at løbe med i feltet? Albæk skal på bænken, da ham og Florescu minder for meget om hinanden og de er gode defensivt, men bringer for lidt offensivt.
Hvad mener i om denne opstilling? Og hvad er jeres bud på kamp og opstilling?
Det perfekte ville være, hvis man kunne bytte D.Olsen ud med Ken Ilsø!
Re: FCM - FCK!
Jeg synes vi skal prøve med Fagerberg ved siden af Frank, for at gøre Frank farligere, han er alt for let at markere ud af kampen når han ligger alene på toppen.
Arek
Kolja - Califf - Reid - Jessen
Sivebæk - Flores - Thygesen - Borring
Fagerberg - Frank
Alternativt Jude i stedet for Fagerberg. Vi må og skal have mere pondus i angrebet, det fungerer ikke med Danny deroppe.
Arek
Sivebæk - Flores - Thygesen - Borring
Fagerberg - Frank
Alternativt Jude i stedet for Fagerberg. Vi må og skal have mere pondus i angrebet, det fungerer ikke med Danny deroppe.
Jeg er stort set ligeglad med hvordan vi stiller op. Det eneste der tæller i denne kamp er sejr. Top-toget er kørt og dette er vores sidste chance for at springe på den bagerste togvogn med det yderste af neglene lige inden den forlader perronen.
Et nederlag og vi er fanget i bunden og så bliver det et rigtig langt efterår.
Et nederlag og vi er fanget i bunden og så bliver det et rigtig langt efterår.
6-7 runder henne, kan vi være helt ude af topkampen og blive nødt til at revidere årets målsætning radikalt. Lyder som noget jeg har sagt før. I så fald vil det nærmest være tragikomisk hvis FCM lancerer en målsætning der hedder top 3 i forventningerne til næste år, det regnskab må snart være på trapperne 
Taber vi til FCK, ryger vi sandsynligvis 12 point efter AGF og 11-10 point efter OB og AaB og så skal vi vist have gang i jubeloptimismen igen for, for alvor at tro på noget stort i denne sæson.
Hvor ville det dog have været fantastisk hvis ledelsen have vist noget handlekraft og lederskab dengang jeg bad om det og ikke lod stå til mht den grænseløse middelmådighed som Thomasberg fik bragt klubben ind i. Så havde vi ikke stået i den her situation idag.
Det er let at være bagklog, men nu forholder det sig tilfældigvis sådan, at det rent faktisk ikke er det jeg er..
Taber vi til FCK, ryger vi sandsynligvis 12 point efter AGF og 11-10 point efter OB og AaB og så skal vi vist have gang i jubeloptimismen igen for, for alvor at tro på noget stort i denne sæson.
Hvor ville det dog have været fantastisk hvis ledelsen have vist noget handlekraft og lederskab dengang jeg bad om det og ikke lod stå til mht den grænseløse middelmådighed som Thomasberg fik bragt klubben ind i. Så havde vi ikke stået i den her situation idag.
Det er let at være bagklog, men nu forholder det sig tilfældigvis sådan, at det rent faktisk ikke er det jeg er..
FCM ledelsen er vist uden handlekraft p.t. og har været det i en rum tid, Randers henter en junior som et nyt træk, wieghorst ønsker forstærkning og får den formentlig, efter hvad sportschefen udtaler.Hausser skrev:6-7 runder henne, kan vi være helt ude af topkampen og blive nødt til at revidere årets målsætning radikalt. Lyder som noget jeg har sagt før. I så fald vil det nærmest være tragikomisk hvis FCM lancerer en målsætning der hedder top 3 i forventningerne til næste år, det regnskab må snart være på trapperne
- Thomasbokr
Dette er en af de kampe hvor den "12 mand" virkelig kan blive afgørende. Så det er bare om at komme op af skyttegravene, og give lyd fra sig, og se om vi ikke kan være med til at bære holdet til sejr, jeg tror godt de kan klare det.
FCK har set meget svingende ud i deres præstationer, seneste SAS Liga kamp der kan nævnes er kampen på hjemmebane mod AGF, hvor Århusianerne løb med sejren efter at Løverne havde vist hvor lidt bid de har på den sidste halvdel af banen, det var en tendens der fortsatte i kvalitfikationskampen til champions leauge, udover deres ineffektive angreb, ser deres diffensiv ud til at have flere huller end der har været tilfældet de forrige sæssoner, dette kombineret med, at vi ser bedre og bedre ud diffensivt så burde der være basis for i det mindste uafgjort, hvis samtidig at Ulvene får slæbet tænderne lit i angrebsspillet, vil der være grobund for en sejr. Tror at disse 11 ville kunne være mulige startere for de midtjyske ulve på lørdag:
(i rigtig vild med dans stil)
i en 4-4-2:
---------------- Arek Onysko ---------------
Afrie - - - Reid - - - - Ipsa - - - Jessen
Thygesen - - Albæk - - Flurescu - - Borring
------------- D.Olsen - - F.Kristensen --------
Det er dog næsten 100% sikkert at AK vælger Califf istedet for Ipsa.
FCK har set meget svingende ud i deres præstationer, seneste SAS Liga kamp der kan nævnes er kampen på hjemmebane mod AGF, hvor Århusianerne løb med sejren efter at Løverne havde vist hvor lidt bid de har på den sidste halvdel af banen, det var en tendens der fortsatte i kvalitfikationskampen til champions leauge, udover deres ineffektive angreb, ser deres diffensiv ud til at have flere huller end der har været tilfældet de forrige sæssoner, dette kombineret med, at vi ser bedre og bedre ud diffensivt så burde der være basis for i det mindste uafgjort, hvis samtidig at Ulvene får slæbet tænderne lit i angrebsspillet, vil der være grobund for en sejr. Tror at disse 11 ville kunne være mulige startere for de midtjyske ulve på lørdag:
(i rigtig vild med dans stil)
i en 4-4-2:
---------------- Arek Onysko ---------------
Afrie - - - Reid - - - - Ipsa - - - Jessen
Thygesen - - Albæk - - Flurescu - - Borring
------------- D.Olsen - - F.Kristensen --------
Det er dog næsten 100% sikkert at AK vælger Califf istedet for Ipsa.
Det som bliver afgørende og det nævnte jeg i en anden tråd (OB -FCM), er hvorvidt Ailton og Gravgaard får plads til at kører rundt med vores forsvar. Får forsvaret ikke hjælp tror jeg ikke Califf kan holde dem fra fadet. Omvendt hvis der skal konstant støtte til den bagerste kæde så tror jeg det er begrænset hvor mange chancer vi får skabt. Ihvertfald er det afgørende at Siv er med og at Borring rammer dagen hft. præcision på indlæg og evt. afslutninger. Pospech har ikke set godt ud i forsvaret de sidste par kampe og Zanka's niveau er også lavere end i efteråret så det er den side hvor vi skal skabe chancerne.
Hvorvidt den "12 mand" komer til at spille en rolle er ikke til at sge. men med de dommer prestationer vi har været vidsne til igennem det sidste år så kan vi forventer alt fra den kant.
go' kamp til jer som skal ind og se den !
Hvorvidt den "12 mand" komer til at spille en rolle er ikke til at sge. men med de dommer prestationer vi har været vidsne til igennem det sidste år så kan vi forventer alt fra den kant.
go' kamp til jer som skal ind og se den !
Øh! mener du den 12 mand er dommeren? Det er vel tilskuerne man mener når man taler om den 12 mand?erland skrev: Hvorvidt den "12 mand" komer til at spille en rolle er ikke til at sge. men med de dommer prestationer vi har været vidsne til igennem det sidste år så kan vi forventer alt fra den kant.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
1. Forstår simpelthen ikke hvorfor folk bliver ved med at have Danny O. med i deres opstillinger som de foretrækker, er der ikke nogen af jer der lige vil begrunde hvorfor i vælger den uduelige lejesvend ?
2. SEJREN er det absolut vigtigste, skidt med hvordan vi spiller, om vi står tilbage på banen i 90. min. og losser bolde frem eller om vi vinder på poleret spil er SÅ ligegyldigt i denne kamp, 3 point eller farvel til målsætningen om at vi skal være i toppen..
3. Hvis jeg skulle komme med et bud på opstillingen som jeg gerne selv så vi stillede vil den være:
Arek
Siv - Thyge - Florescu - Borring
Ken - Frank
Jeg så helst Albæk erstattede Thyge, men det er ikke realistisk
Desuden vil jeg gerne have haft Borring sat af, men kan ikke se hvem der er bedre?
Ken gjorde et fornuftigt indhop i Odense og FCK's bagkæde virker til at snakke med for tiden - derfor to på toppen..
Er der nogen der ved noget om Julle ? Så Christopher spillede for 2. div., er Julle knækket helt sammen eller hvad foregår der ?
2. SEJREN er det absolut vigtigste, skidt med hvordan vi spiller, om vi står tilbage på banen i 90. min. og losser bolde frem eller om vi vinder på poleret spil er SÅ ligegyldigt i denne kamp, 3 point eller farvel til målsætningen om at vi skal være i toppen..
3. Hvis jeg skulle komme med et bud på opstillingen som jeg gerne selv så vi stillede vil den være:
Arek
Ken - Frank
Jeg så helst Albæk erstattede Thyge, men det er ikke realistisk
Desuden vil jeg gerne have haft Borring sat af, men kan ikke se hvem der er bedre?
Ken gjorde et fornuftigt indhop i Odense og FCK's bagkæde virker til at snakke med for tiden - derfor to på toppen..
Er der nogen der ved noget om Julle ? Så Christopher spillede for 2. div., er Julle knækket helt sammen eller hvad foregår der ?
Amen to that! - helt enig med dig, smid Danny på bænken, og lad ham så bevise det er ham der skal spille den plads via sine præstationer på banen.Meyhoff skrev:1. Forstår simpelthen ikke hvorfor folk bliver ved med at have Danny O. med i deres opstillinger som de foretrækker, er der ikke nogen af jer der lige vil begrunde hvorfor i vælger den uduelige lejesvend ?
Jeg må desværre erkende at jeg allerede har afskrevet top-3 denne sæson, for med en ny træner er holdet begyndt på en opbygningsfase, og jeg mener også der skal ske lidt ændringer i spillertruppen inden det for alvor kan være realistisk.Meyhoff skrev:2. SEJREN er det absolut vigtigste, skidt med hvordan vi spiller, om vi står tilbage på banen i 90. min. og losser bolde frem eller om vi vinder på poleret spil er SÅ ligegyldigt i denne kamp, 3 point eller farvel til målsætningen om at vi skal være i toppen..
Hermed ikke sagt vi ikke har en godt hold, for det har vi, så absolut - men jeg mener bare at der er alt for mange som underpræsterer (eller har overpræsteret under ER), som er faldet i niveau nu.
Det tager desværre tid at bygge et hold op, så derfor tror jeg ikke det er realistisk pt.
Jeg så gerne vores opstilling være noget lignende dette:Meyhoff skrev:3. Hvis jeg skulle komme med et bud på opstillingen som jeg gerne selv så vi stillede vil den være:
Arek
Ken - Frank
Arek
Ipsa - Kolja - Winston - Leon
Florescu - Salami/Albæk
Siv - Thyge - Borring
Frank/Ken
Albæk spillede ikke sin bedste kamp i Odense, men plejer som regel at være en boldsikker spiller - og det får vi brug for mod FCK.Meyhoff skrev:Jeg så helst Albæk erstattede Thyge, men det er ikke realistisk
Jeg så egentligt også gerne Borring blive sat af, også lige for at vise ham han ikke er selvskrevet på holdet, som ham og Danny åbenbart tror de er - men ja, som du siger er der ikke nogle som kan spille den plads, så derfor er han selvskrevet.
Håber på Ken får chancen, hvis ikke fra start, så fra tidligt i 2. halvleg, så han kan få bevist sit værd på banen, både overfor trænerne, men også overfor fansene.
Mener Julle er skadet, men er ikke 100%Meyhoff skrev:Er der nogen der ved noget om Julle ? Så Christopher spillede for 2. div., er Julle knækket helt sammen eller hvad foregår der ?
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Arff skrev:Mener Julle er skadet, men er ikke 100%Meyhoff skrev:Er der nogen der ved noget om Julle ? Så Christopher spillede for 2. div., er Julle knækket helt sammen eller hvad foregår der ?
Julle spillede Borrings plads på andet holdet i kampen mod RFC
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Ret beset, er det vel en hel del sværere at argumentere rationalt for at Fagerbergs bør tage Danny Olsens plads? Ud over afleveringen til Reid så var Fagerberg da en af de primære grunde til vi aldrig fik etableret noget ordentlig pres i slutningen af kampen, igen og igen smed han jo bolden væk.Meyhoff skrev:1. Forstår simpelthen ikke hvorfor folk bliver ved med at have Danny O. med i deres opstillinger som de foretrækker, er der ikke nogen af jer der lige vil begrunde hvorfor i vælger den uduelige lejesvend ?![]()
Jeg er helt enig i vi bør spille med 2 angribere, men har meget svært ved at se hvad det er Fagerberg har at bidrage med som Danny Olsen ikke har? Smid Sekou på top med Frank..
Hausser nu må du altså lige tage det med at Danny har fået en mia. chancer, men hvornår har Fagerberg sidst fået en reel chance?
15 minutter hist og pist er altså ikke noget man seriøst kan måle en spiller på.
15 minutter hist og pist er altså ikke noget man seriøst kan måle en spiller på.
Jeg synes ikke vi har et bedre alternativ end Ken?Hausser skrev:Ret beset, er det vel en hel del sværere at argumentere rationalt for at Fagerbergs bør tage Danny Olsens plads? Ud over afleveringen til Reid så var Fagerberg da en af de primære grunde til vi aldrig fik etableret noget ordentlig pres i slutningen af kampen, igen og igen smed han jo bolden væk.Meyhoff skrev:1. Forstår simpelthen ikke hvorfor folk bliver ved med at have Danny O. med i deres opstillinger som de foretrækker, er der ikke nogen af jer der lige vil begrunde hvorfor i vælger den uduelige lejesvend ?![]()
Jeg er helt enig i vi bør spille med 2 angribere, men har meget svært ved at se hvad det er Fagerberg har at bidrage med som Danny Olsen ikke har? Smid Sekou på top med Frank..
Baba virker ikke til at være hvor han skal være, Jude er for lille mod de fysisk stærke Københavnere, og Danny har vist efterhånden godt af en tur på bænken
- Det vil jeg i hvert fald mene, han har underpræsteret så mange gange, nu må han tilbage på bænken og kæmpe sig ind igen, måske en bænkplads i sådan en kamp kan sætte ham ekstra op og gøre han virkelig slåsser når han så kommer ind i 2. halvleg - det tror jeg..
Sekou har vel efterhånden ikke været til ret mange træninger på det seneste ?
Jeg tænker på de 2 prøvetræningsophold (ved ikke hvor længe de har varet)
Men det må vel have sat ham lidt tilbage i forhold til en startplads ?
Jeg tror AK starter med samme opstilling som mod OB. For det første tror jeg et af hans mantraer er at skabe kontinuitet på holdet, og derfor ikke vil lave for meget om på holdet. Desuden var han ganske godt tilfreds med spillet mod OB.
Personligt håber jeg dog at Danny kommer en tur på bænken sammen med Albæk. Ikke fordi Albæk har været dårlig, men fordi Thyge i mine øjne skal rykkes ned på den centrale midtbane for at give plads til Siv på venstrekanten. Fremme så jeg gerne Fagerberg (der nu er begyndt at stille krav). Jeg synes han viser fremgang og Danny og Jude fylder for lidt fremme. Og nu må han får alvor vise, om han har en fremtid i klubben, eller om de 10 mill er penge ud af vinduet.
Siv synes jeg generelt har spillet godt og været farlig, når han har været med, og jeg synes han fortjener at være med fra start, da han i mine øjne pt er vores bedste højrekant. Med Thyge på den centrale midtbane kan vi virkelig sætte tryk på i vores omstillingsspil.
Altså en opstilling, der hedder:
Arek
Kolja - Califf - Reid - Leon
Ken - Frank
Tror dog som sagt det bliver samme opstilling som mod OB. Nogen der har overværet træningen?
Personligt håber jeg dog at Danny kommer en tur på bænken sammen med Albæk. Ikke fordi Albæk har været dårlig, men fordi Thyge i mine øjne skal rykkes ned på den centrale midtbane for at give plads til Siv på venstrekanten. Fremme så jeg gerne Fagerberg (der nu er begyndt at stille krav). Jeg synes han viser fremgang og Danny og Jude fylder for lidt fremme. Og nu må han får alvor vise, om han har en fremtid i klubben, eller om de 10 mill er penge ud af vinduet.
Siv synes jeg generelt har spillet godt og været farlig, når han har været med, og jeg synes han fortjener at være med fra start, da han i mine øjne pt er vores bedste højrekant. Med Thyge på den centrale midtbane kan vi virkelig sætte tryk på i vores omstillingsspil.
Altså en opstilling, der hedder:
Arek
Kolja - Califf - Reid - Leon
Ken - Frank
Tror dog som sagt det bliver samme opstilling som mod OB. Nogen der har overværet træningen?
/Bobby