OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Thomasbokr

OB - FCM

Indlæg af Thomasbokr »

Så er det ved at være tid til at se frem mod den kommende kamp, der skal spilles på Fionia Park i Odense. OB tager imod de midtjyske ulve, der med ny træner bliver rigtig spændende at følge, især hvis man høre hvad folk der har været til de forløbige træninger har opserveret, hvilket sums up er gejst og fightervilje, ting der har manglet hos de midtjyske guld aspiranater.

Sidst FCM var på Fionia Park blev det til et 2-1 nederlag efter en dårlig første halvleg mens anden halvleg var mere på det "normale" niveau når det går godt, så et uafgjort havde ikke været helt ufortjent, OB er sindsygt godt kørende i øjeblikket plus at de har marginalerne på deres side i de kampe de har spillet indtil nu, de spillede f.eks. ikke særlig godt på udebane mod Esbjerg, men går hen og vender et truende 0-1 nederlag til en 2-1 sejr.

Uden at vide det, tror jeg at Allan Kuhn vil holde fast i stammen fra Randers kampen, måske med nogle enkelte ændringer, f.eks. en fagerberg tilbage (lyder til at han gør det kanon på træningsbanen). Men som skrevet tidligere bliver det rigtig spændende at se kampen på mandag, også fordi at det bliver første gang at Kuhn står i spidsen for de midtjyske guldaspiranter i en kamp.

Midt bud på en start 11'er ville nok være

--------------------- Onysko -----------------------
----- Ipsa ----Afriyie - - Reid ---- Leon Jessen
-- Thygesen - - Albæk - - Florescu - - Borring --
---------- Fagerberg -------- Frank ---------------

Tror mulgivis at Fagerberg snupper Dannys plads fremme, hvorpå at vi har to fuldblodsangribere på toppen, (hvis Fagerberg har gjort så meget fremskridt som nogle snakker om :))

Det kan selvf, se fuldstændig anderledes ud på mandag, men tror stadig at han i den første kamp vil beholde det meste af den opstilling der var med til at give Randers klø. Så kan Danny komme ind med fuld energi og skabe ravace når Thyge er kørt død for energi.

Hvad mener i andre????

Brugeravatar
Kent

Re: OB - FCM

Indlæg af Kent »

Det er jo ikke rigtig til at vide, hvordan Kuhn stiller op, men umiddelbart tror jeg ikke, at vi kommer til at spille med 2 deciderede angribere.

Det baserer jeg på AaBs spillestil, som ofte har været meget defensivt orienteret, hvor udgangspunktet har været at stå lavt på banen og så slå kontra. Umiddelbart virker det også som en ok taktik på udebane mod OB, hvor vi godt kan leve med en uafgjort.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Kent skrev:Det er jo ikke rigtig til at vide, hvordan Kuhn stiller op, men umiddelbart tror jeg ikke, at vi kommer til at spille med 2 deciderede angribere.

Det baserer jeg på AaBs spillestil, som ofte har været meget defensivt orienteret, hvor udgangspunktet har været at stå lavt på banen og så slå kontra. Umiddelbart virker det også som en ok taktik på udebane mod OB, hvor vi godt kan leve med en uafgjort.
Tror bare ikke, at det bedste mod OB er at stå tilbage på banen, så kommer man hurtigt under pres, det bedste forsvar er nu engang angreb. Pres Ob'erne så højt på banen som muligt, meen du kan have ret i at Aab spillede sådan under Kuhn, de havde det dog også svært mod Ob på udebane.

Nogle der har set til træningerne hvordan de evt ku tænke at starte??

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det bliver meget spændende at følge holdet og ikke mindst opstillingen? Jeg mener vi skal vinde i Odense, da vi generelt har det godt mod dem, men uafgjort kan vise sig at være i orden.

Mit bud på en start 11ér:
-------------------Onyszko
Ipsa-----Reid----------------Califf-----Jessen

-----Thygesen---- Albæk----Florescu

Sivebæk----------Farlige------------Borring

Tror vi kommer til at spille 4-3-3 og jeg håber meget det er sådan der bliver stillet op. Vi har to lynhurtige og driblestærke kanter, som kan sætte deres modstander af og samtidig er vi stærke i kontraspillet. Frank skal bare sætte panden på alle deres indlæg. En meget løbestærk og aggresiv 3. mandsmidtbane som kan afhjælpe forsvaret, men samtidig være med i det offensive. Forsvaret tror jeg gerne han vil have Califf i gang og han biver byttet ud med Kolja. Det er selvfølgelig ikke til at vide, men tror han han satser på en stærk midterakse, hvor man, hvis man erobrer bolden hurtigt kan sætte et lynhurtigt kontraspil igang.

Bænken: Danny Olsen, Ken Fagerberg, Kolja Afrieye, Martin Raska, Christopher Poulsen, Izunna, Jude.
Senest rettet af Lupus1999 14. aug 2009, 11:52, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Kent

OB muligvis med helt ny keeper...

Indlæg af Kent »

Lindegaard er måske skadet, og deres 2. keeper er også ude, så det kan enten blive den helt uprøvede Kier eller ham den nye polak de overvejer.

http://www.fyens.dk/article/1299512:Spo ... kadet-igen

Bestemt ikke dumt for os, hvis AL er skadet, og det er en helt uprøvet målmand der skal ind - især det lykkes AK at gøre os skarpere på dødbolde.

Since 1887

Indlæg af Since 1887 »

OB har ikke tabt en kamp siden Marts måned!
OB har vundet samtlige hjemmekampe forår-efterår 2009!
Alle stimer slutter på et tidspunkt, måske mandag? :roll:

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg tror vi kommer til at spille en 4-2-3-1 opstilling, som de kørte med oppe i AaB, så opstillingen kommer ca. til at se sådan ud:

Arek
Ipsa - Kolja/Califf - Winston - Leon/CP
Albæk - Florescu
Danny - Thyge (C) - Borring
Frank

Og hvis den kommer til at være en 4-3-3, så bliver det ca. med de samme spillere, bare hvor Thyge bliver den offensive, og Danny og Borring ligger lidt længere oppe på banen, og måske lidt bredere:

Arek
Ipsa - Kolja/Califf - Winston - Leon/CP
Albæk - Thyge - Florescu
Danny Frank Borring

Personligt håber jeg at det bliver med Ipsa på backen, og Kolja i midterforsvaret, med mindre man regner med at stå langt nede med forsvaret, som jeg måske godt kunne forestille mig at vi ville gøre, og så ville Califf være den oplagte, da han er god i hovedspillet.

Men en vigtig ting, som jeg ser den, er at vores defensive midtbane følger med ned, når OB spillerne kommer i deres dybe løb, som er en af deres fordele.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Hausser

2 Gratis Billetter til OB-FCM

Indlæg af Hausser »

En kammerat er kommet i besiddelse af to fribilletter til OB-FCM, men hverken ham eller jeg kan nå til Odense pga arbejde. Billetterne er til udebaneafsnittet.

Hvis der er nogen der vil have dem så send mig en pm, de er ganske gratis, dog må man gerne donere 50kr til BW næste gang de samler ind ;)

Er på vej ud af døren så skynd jer at send en mail hvis du er interesseret.

Jakob Jensen

Re: OB muligvis med helt ny keeper...

Indlæg af Jakob Jensen »

Kent skrev:Lindegaard er måske skadet, og deres 2. keeper er også ude, så det kan enten blive den helt uprøvede Kier eller ham den nye polak de overvejer.
Så har man fundet en ny, som er en mulig målmand. Det kan formentligt også betyde, at Lindegaard igen bliver 2. målmand. Han hedder Roy Carroll, tidligere United.

http://www.fyens.dk/article/1300482:Spo ... -traener-i-OB

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Helvede der sker nogle ting i Ådalen... Henter Djemba og nu er de fandme også ved at hente Adu og Roy Carroll... Ikke underligt vi ikke kan følge med :shock:
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Brugeravatar
Kent

Re: OB muligvis med helt ny keeper...

Indlæg af Kent »

Jakob Jensen skrev:Det kan formentligt også betyde, at Lindegaard igen bliver 2. målmand. Han hedder Roy Carroll, tidligere United.
Hmmm.... det kan Lindegaard vel ikke være helt tilfreds med. Har han ikke udtalt noget i stil med, at han enten ville spille eller væk?

Roy Carroll kender jeg af navn, men ikke gavn. Aner ikke hvor god han er pt, men britiske målmænd er jo ikke ligefrem kendt for den store kvalitet. Dog vil han vel sikkert have et ok niveau til SAS-ligaen. Men det vil vel under alle omstændigheder være overraskende, hvis man signer ham nu og han allerede spiller i morgen. Det kan umuligt være optimalt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg undrer mig lidt over hvor OB får de penge fra, alle andre klubber har problemer grundet finanskrisen, men i OB tales der om Bruno Mazenga, Freddy Adu og nu at hente Roy Carroll, det kan næppe være helt billigt?

Ettrup

Indlæg af Ettrup »

Når man snakker om den Roy Carrol kan jeg altså ikke gleme den her http://www.youtube.com/watch?v=WevC_zuu ... edded#t=18

Martin

Brugeravatar
Rooney

Re: OB - FCM Truppen udtaget

Indlæg af Rooney »

Truppen : Arek Onyszko, Martin Raska, Kolja Afriyie, Kristian Ipsa, Christopher Poulsen, Winston Reid, Danny Califf, Leon Jessen, Mads Albæk, Izunna Uzochukwu, Christian Sivebæk, Mikkel Thygesen, George Florescu, Jonas Borring, Danny Olsen, Jude Nworuh, Ken Fagerberg og Frank Kristensen.

Hva jeg ku se ud fra træningen bliver det..
Onysko
Kolja - Califf - Ried - Jessen
Olsen - Albæk - Florescu - Borring
Thyge - Frank

Ku ik lige blive klog på formationen, da de trænede dødbolde en del.

Cortez

Re: OB - FCM Truppen udtaget

Indlæg af Cortez »

Ragz skrev:Ku ik lige blive klog på formationen, da de trænede dødbolde en del.
Ud fra hvordan de spillede i fredags (de trænede ikke lørdag), så tror jeg dit bud er meget godt. I fredags spillede Thyge dog kanten og Danny hængende...

/cortez

Besvar