Hvad nu hvis Ørgaard tager fejl ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Hvad nu hvis Ørgaard tager fejl ?

Indlæg af FCM7000 »

Det her emne må da også på banen.

Ørgaard siger at TT ikke har fået det ud af holdet som truppen berettiger,
hvad nu hvis holdet ikke er bedre end 5-7 pladsen som f.eks. en fra AGF ledelse udtaler, en tidligere landsholdsspiller.

Ørgaard har jo været den hovedansvarlige vedr. indkøb, hvad nu hvis Ørgaards indkøb bare ikke har været gode nok til at supplere de der er rejst ?

jeg tror ikke på at TT alene har skylden for den manglende succes.

pow21

Re: Hvad nu hvis Ørgaard tager fejl ?

Indlæg af pow21 »

Jamen så er det Ørgaard der må stå for skud.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

pow21 skrev:Jamen så er det Ørgaard der må stå for skud.
Det er jo rammende, man køber Ipsa og Califf til midterforsvaret, man køber Marcic til højre back, ingen af dem har slået til på deres pladser.

Reelt har man kun Ried til midterforsvaret, og bruger kolja i midterforsvart, en løsning jeg nu for flere år siden synes man skulle prøve.

Når man nævner spillere som klimpl, fagerberg, futherseth, Ganahu, Dadu osv. så er der da noget der er rammende.

Men ? måske en kuhn kan genoplive fagerberg, Califf m.fl. ?

Hvis ikke så må Ørgaards sæde brænde gevaldigt

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM7000 skrev:Det er jo rammende, man køber Ipsa og Califf til midterforsvaret, man køber Marcic til højre back, ingen af dem har slået til på deres pladser.
Califf kom med succes fra et mesterhold. Man kan ikke bebrejde Ørgaard for dén handel; det er ikke hans job at være synsk. Jeg troede sgu også på det. Ipsa kan jeg slet ikke forstå, du nævner, for han har vel egentlig været en af de få, der har hevet gennemsnittet bare en smule op, når det kneb. Marcic, ja, han er håbløs. Der ligger noget på scoutingen dér.
Reelt har man kun Ried til midterforsvaret, og bruger kolja i midterforsvart, en løsning jeg nu for flere år siden synes man skulle prøve.
[Randers-accent]Du' dælme smart.[/Randers-accent] Blænder bagklogskabens lys ikke en smule i det mindste? Hvis du kan henvise til en gammel tråd, hvor du har nævnt dén løsning, er det berettiget. Ellers er det bare tom snak. Me-en, jeg skal da heller ikke være bleg for at indrømme, at jeg synes, man skulle have hevet Califf ud i det 85. minut mod City.
Når man nævner spillere som klimpl, fagerberg, futherseth, Ganahu, Dadu osv. så er der da noget der er rammende.

Men ? måske en kuhn kan genoplive fagerberg, Califf m.fl. ?

Hvis ikke så må Ørgaards sæde brænde gevaldigt
Nogle af de spillere var ikke gode nok, men Fagerberg har da muligheden endnu, og Furuseth-sagaen vil jeg sgutte klandre Ørgaard for. I grove træk er Ørgaards handler vel bare en omvendt Lynge. Lynge køber billigt og sælger billigt. Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt. Ørgaard har gjort så mange ting rigtigt, og selv en sæson uden for top 6 ville ikke få mig til at kræve ham fyret. Vi stormer deruda' i talentrækkerne - giv nu lige ulven lidt tid til at slikke sine sår.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Mener ikke at Ørgaard begår en fejl... Fejlen var nærmere at man tog en fra egne rækker som chef træner. Det har aldrig været en god ide at udnævne en medarbejder til leder.

Vinding

Cortez

Indlæg af Cortez »

Vinding skrev:Mener ikke at Ørgaard begår en fejl... Fejlen var nærmere at man tog en fra egne rækker som chef træner. Det har aldrig været en god ide at udnævne en medarbejder til leder.Vinding
Dér er vi så ikke helt enige. Der kan ligge rigtige meget fornuft i at gøre netop det. Denne gang lykkedes det desværre ikke (håbede jeg ellers meget på, da jeg godt kan lide TT's stil) - men at ophøje denne erfaring til noget generelt... den er jeg ikke med på.

/Cortez

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Vinding skrev:Mener ikke at Ørgaard begår en fejl... Fejlen var nærmere at man tog en fra egne rækker som chef træner. Det har aldrig været en god ide at udnævne en medarbejder til leder.

Vinding
Du skriver *man* det er jo Ørgaard der er 'man'

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Acebone skrev:
FCM7000 skrev:Det er jo rammende, man køber Ipsa og Califf til midterforsvaret, man køber Marcic til højre back, ingen af dem har slået til på deres pladser.
Califf kom med succes fra et mesterhold. Man kan ikke bebrejde Ørgaard for dén handel; det er ikke hans job at være synsk. Jeg troede sgu også på det. Ipsa kan jeg slet ikke forstå, du nævner, for han har vel egentlig været en af de få, der har hevet gennemsnittet bare en smule op, når det kneb. Marcic, ja, han er håbløs. Der ligger noget på scoutingen dér.

Nogle af de spillere var ikke gode nok, men Fagerberg har da muligheden endnu, og Furuseth-sagaen vil jeg sgutte klandre Ørgaard for. I grove træk er Ørgaards handler vel bare en omvendt Lynge. Lynge køber billigt og sælger billigt. Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt. Ørgaard har gjort så mange ting rigtigt, og selv en sæson uden for top 6 ville ikke få mig til at kræve ham fyret. Vi stormer deruda' i talentrækkerne - giv nu lige ulven lidt tid til at slikke sine sår.
Hvor har du det fra, at Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt ?

Er kunsten ikke at købe billigt og sælge dyrt ?

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

FCM7000 skrev:
Vinding skrev:Mener ikke at Ørgaard begår en fejl... Fejlen var nærmere at man tog en fra egne rækker som chef træner. Det har aldrig været en god ide at udnævne en medarbejder til leder.

Vinding

Nej det er det så ikke helt.... Ørgaard går jo ikke bare egenhændigt ud og hiver en træner ind. Ørgaard er sportsdirektør for FCM og dermed står han med det sportslige ansvar. Han står dog til ansvar for nogen og det er bestyrelsen, der træffer de beslutninger så derfor kan man godt sige "man". I øvrigt synes jeg at kritikken af disse spillere er lidt fejlplaceret... deciderede fejlindkøb finder man i alle klubber. Her kan nævnes Eric Djemba-Djemba hos Manure, Nicholas Anelka i Real Madrid, Klas-Jan Huntelaar i Real Madrid, Babis Stefanidis i Brøndby.... alle disse spillere er gode spillere, der bare ikke slog til i den pågældende klub. Du nævner dog intet sted de succeser som Ørgaard og co. også har lavet og de er stadig bedre (og flere) end fiaskoerne... når du nu glemmer det så lad mig minde dig om det:

Mikkel Thygesen x 2
Dennis Sørensen
Simon Poulsen
Kolja
Mohammed Zidan
FCM
Jonas Borring
Arek (selvom jeg er uenig er det stadig et godt køb)
Urmas Rooba
Pimpong
Michael Hansen
Claus Madsen
og m.fl.
derudover mener jeg i øvrigt din liste af "fejlkøb" er forfejlet.... Dadu er bestemt ikke en dårlig angriber. Det efterår han blev solgt scorede han så vidt jeg husker 8 mål mens Farlige Frank scorede 9. Kæmpe forskel. Han er topscorer i sin nuværende klub og banker regelmæssigt kasser ind. Så what gives? Muligvis at han ikke kunne med landet, kulturen etc og hvis du har været i Moldova vil du satme kunne forstå hvorfor. Det er som to forskellige planeter... det er jo ikke kun på banen det skal fungere.
Petter F. havde et vanskeligt sind (ligesom Zidan). Hvad var der sket hvis Zidan havde siddet udenfor i længere tid? der er jo en grund til at han siden har skiftet klub oftere end Britney Spears skifter partnere.... nu var det bare sådan at vi altid har haft mangel på angribere mens kantspillerne har været i overflod.
Ghanou medgiver jeg var en fejl.... men det er så faktisk også den eneste i den lange liste du kom med. Fagerberg tror jeg stadig på, mens Marcic har meget at bevise. Califf har kvaliteterne men om han passer ind på holdet og spillestilen er op til træneren (ikke sportsdirektøren). Og nu vi er ved det så er det ofte træneren der peger på de spillere han vil have (mener i øvrigt det var sådan med Califf, så måske det er TT og GR der har fejlet)???
Medn sådan er det. Syndebukke skal findes og det er også ok at være kritisk... bare man har fakta i orden...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

mancity-dk skrev:
FCM7000 skrev:

Vinding

Nej det er det så ikke helt.... Ørgaard går jo ikke bare egenhændigt ud og hiver en træner ind. Ørgaard er sportsdirektør for FCM og dermed står han med det sportslige ansvar. Han står dog til ansvar for nogen og det er bestyrelsen, der træffer de beslutninger så derfor kan man godt sige "man". I øvrigt synes jeg at kritikken af disse spillere er lidt fejlplaceret... deciderede fejlindkøb finder man i alle klubber. Her kan nævnes Eric Djemba-Djemba hos Manure, Nicholas Anelka i Real Madrid, Klas-Jan Huntelaar i Real Madrid, Babis Stefanidis i Brøndby.... alle disse spillere er gode spillere, der bare ikke slog til i den pågældende klub. Du nævner dog intet sted de succeser som Ørgaard og co. også har lavet og de er stadig bedre (og flere) end fiaskoerne... når du nu glemmer det så lad mig minde dig om det:
ideen med TT, GR og KA udsprang fra Ørgaard, korrekt der er nok andre over sådan en beslutning, men den udsprang fra Ørgaard, ellers er der egentlig ingen grund til at have en sportsdirektør alt andet lige.

Of Course Ørgaard har haft succes med andre spillere, men de sidste par år har det knebet med succes.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

ideen med TT, GR og KA udsprang fra Ørgaard, korrekt der er nok andre over sådan en beslutning, men den udsprang fra Ørgaard, ellers er der egentlig ingen grund til at have en sportsdirektør alt andet lige.

Of Course Ørgaard har haft succes med andre spillere, men de sidste par år har det knebet med succes.
Jo men er det ikke netop derfor TT bliver fyret? Fordi bestyrelsen og Ørgaard mener der er mere potentiale i holdet end TT kunne få ud af dem? correct me if im wrong... det er jo det samme som at Lynge J i AaB fik ideen om Rioch. Manden havde jo gjort det godt i OB så hvorfor egentlig ikke? Da TT blev ansat var alle ude og sige hvor glimragende en ide det var at ansætte ham og hold da op og kom herned... Og nu er det en elendig beslutning taget af en diktatorisk sportsdirektør??? Ej come on. Ideen om TT var vel god i teorien (ligesom Rioch i AaB), men den fungerede ikke i praksis. Desværre.... Succes afhænger også af hvordan enheden arbejder sammen, bare spørg i Brøndby... Kent Nielsen var en virkelig dygtig træner i Horsens, Brøndby ikke helt det samme. Men det gør det vel ikke pr. definition en dårlig ide at ansætte ham...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

mancity-dk skrev:

Jo men er det ikke netop derfor TT bliver fyret? Fordi bestyrelsen og Ørgaard mener der er mere potentiale i holdet end TT kunne få ud af dem? correct me if im wrong... det er jo det samme som at Lynge J i AaB fik ideen om Rioch. Manden havde jo gjort det godt i OB så hvorfor egentlig ikke? Da TT blev ansat var alle ude og sige hvor glimragende en ide det var at ansætte ham og hold da op og kom herned... Og nu er det en elendig beslutning taget af en diktatorisk sportsdirektør??? Ej come on. Ideen om TT var vel god i teorien (ligesom Rioch i AaB), men den fungerede ikke i praksis. Desværre.... Succes afhænger også af hvordan enheden arbejder sammen, bare spørg i Brøndby... Kent Nielsen var en virkelig dygtig træner i Horsens, Brøndby ikke helt det samme. Men det gør det vel ikke pr. definition en dårlig ide at ansætte ham...
Der er et citat der siger: tabellen lyver aldrig
og FCM lige nr. 3 fra bunden, hvad andre gør og ikke gør, kommer ikke mig ved, jeg koncentrere mig om FCM, ellers kunne jeg gå ind i de andre klubbers forum

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

FCM7000 skrev:
mancity-dk skrev:

og FCM lige nr. 3 fra bunden, hvad andre gør og ikke gør, kommer ikke mig ved, jeg koncentrere mig om FCM, ellers kunne jeg gå ind i de andre klubbers forum
jo men det er jo også det jeg gør... Ørgaard handler jo nu fordi han ikke mener at TT indfriede det potentiale der var i klubben... Så må man jo tage den derfra.... Så ja vi ligger nummer 3 fra bunden og nej tabellen lyver ikke. Det er jo netop derfor AK er kommet til....Jeg synes jo netop at Ørgaard viser handling og ansvar lige nu, ved netop at fyre TT der var en god ven og kollega...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

mancity-dk skrev:
FCM7000 skrev:
mancity-dk skrev:

jo men det er jo også det jeg gør... Ørgaard handler jo nu fordi han ikke mener at TT indfriede det potentiale der var i klubben... Så må man jo tage den derfra.... Så ja vi ligger nummer 3 fra bunden og nej tabellen lyver ikke. Det er jo netop derfor AK er kommet til....Jeg synes jo netop at Ørgaard viser handling og ansvar lige nu, ved netop at fyre TT der var en god ven og kollega...
Tror du ikke mere at det er bestyrelsen der har lagt pres på ørgaard ?

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

det er da meget muligt... ligesom at det måske var TT der lagde pres på Ørgaard for at købe Califf :shock:

Men det understreger jo også netop at det er bestyrelsen OG Ørgaard der arbejder sammen.. både i succes og i fiasko.. Du stiller det nu lidt sort/hvidt op....

Besvar