Hooligans??

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
YahooSeeker [Bot]

Hooligans??

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Tro det eller ej, men de findes også blandt Ulvene - og øv - hvor er det dog ærgerligt!

En ellers fed fodboldoplevelse faldt helt til jorden for min 15-årige søn og resten af familien, da vi i søndags var i SAS-arena for at se kampen mellem FCM og FCK.

Vi har i hele sæsonen fulgt FCM's kampe bag målet. Da min søn (også) er FCK-fan tillod han sig at tage en FCK-spillertrøje på til kampen. Han var da godt klar over, at han nok ville blive "mobbet" og fandt sig da også - med godt humør - i de drilske blikke og tilråb fra de omkringstående Ulve, alt sammen foregik i alt venskabelighed.

I pausen gik han på wc og blev her på det nærmeste "overfaldet" af en voksen mands-person, som mente, at han skulle tage trøjen af omgående, da han ellers kunne forvente at få tæv og blive smidt ud fra stadion!!

ÆRLIG TALT - find dog en på din egen størrelse - og lad være med at lade det gå udover fredelige fodboldglade drenge!

:-(
Helle
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 31. maj 2005, 15:15, rettet i alt 1 gang.

Søren Ross

Re: Hooligans??

Indlæg af Søren Ross »

Helle skrev:
-------------------------------------------------------
> Tro det eller ej, men de findes også blandt Ulvene
> - og øv - hvor er det dog ærgerligt!
>
> En ellers fed fodboldoplevelse faldt helt til
> jorden for min 15-årige søn og resten af familien,
> da vi i søndags var i SAS-arena for at se kampen
> mellem FCM og FCK.
>
> Vi har i hele sæsonen fulgt FCM's kampe bag målet.
> Da min søn (også) er FCK-fan tillod han sig at
> tage en FCK-spillertrøje på til kampen. Han var da
> godt klar over, at han nok ville blive "mobbet" og
> fandt sig da også - med godt humør - i de drilske
> blikke og tilråb fra de omkringstående Ulve, alt
> sammen foregik i alt venskabelighed.
>
> I pausen gik han på wc og blev her på det nærmeste
> "overfaldet" af en voksen mands-person, som mente,
> at han skulle tage trøjen af omgående, da han
> ellers kunne forvente at få tæv og blive smidt ud
> fra stadion!!
>
> ÆRLIG TALT - find dog en på din egen størrelse -
> og lad være med at lade det gå udover fredelige
> fodboldglade drenge!
>
> :-(
> Helle

Hooligans.. Nej, det tror jeg nu ikke det var.
Hooliganisme udmønter sig ganske ganske sjælent i tilfælde som du beskriver.
Din søn har nok mødt en eller anden tosse der har fået lidt for meget at drikke.
At jeg så syns det er noget pjat at din søn skal ha en FCK trøje på til kampen er noget helt andet. SÅ må han stille sig blandt FCKerne.. stiller dog også spørgsmålstegn ved hvorvidt man kan være Fan af flere hold ? ( skræmmende tanke...)

Søren Ross

Fc-Arne

Indlæg af Fc-Arne »

Det er uheldigt og beklageligt. Jeg tror da ellers generelt, at folk godt er klar over at disse ting forekommer. Jeg tror tilgengæld ikke, at det er noget der kan kontroleres..

YahooSeeker [Bot]

Er du rask?

Hvordan kunne du overhovedet i din vildeste fantasi tro at det IKKE ville give problemer at dukke op i en forkert trøje?????
Hvis det var mig der havde mødt ham ville jeg også bede ham om at fise om på hans egen tribune. Fremmede træøjer er den ultimative provokation, og det ikke at opleve noget lignende ville være et rent lykketræf, taget i betragtning at der er et par tusinde folk på tribunen.

Hvad i alverden tænker du på???

Halkjær

Re: Er du rask?

Indlæg af Halkjær »

Hvad tænker du på Hykler, det er sgu da en lille dreng.. Er fanatismen steget dig til hovedet? Det var dog den mest usympatiske udtalelse jeg har hørt fra din side og det siger ikke så lidt.
Det er kun fodbold.. Det var noget andet hvis det var krig og der rente en fjende rundt med et gevær.. Drengen kommer da bare for at nyde fodbolden ligesom os andre.

Simon

Indlæg af Simon »

Halkjær skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad tænker du på Hykler, det er sgu da en lille
> dreng.. Er fanatismen steget dig til hovedet? Det
> var dog den mest usympatiske udtalelse jeg har
> hørt fra din side og det siger ikke så lidt.
> Det er kun fodbold.. Det var noget andet hvis det
> var krig og der rente en fjende rundt med et
> gevær.. Drengen kommer da bare for at nyde
> fodbolden ligesom os andre.

Derfor skal han da stadig ikke stå i vores ende! Nordea er for vores fans! Ikke modstanderholdets fans, det er så heldigt at der er et bur hvor de kan stå!

Er det så svært at forstå?

YahooSeeker [Bot]

Nej det er ikke en lille dreng det er en FCK fan.
Der er ingen graduering, ingen fremmede på Nordea. Jammen han er kun 12....jammen han er kun 14 og hans far er FCM fan og står der. Jammen han er bare ovre og besøge sin onkel, og en rar knægt på 18. Hvor går grænsen.
Hvad når han står og jubler over en totalt ufortjænt scoring i overtiden? Hvis bare èn eneste FCM fan føler anstød af hans tilstedeværelse er det en fejl, og det kan jeg garentere dig for der er mindst en der synes!!!

Køb billetter til udeområdet, eller tag trøjen af og flyt på langsiden!

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Hvis det var en flok fuldvoksne kunne jeg godt følge jeres synspunkt, men at en dreng der er inde og se bold med sine forældre har en anden trøje på virker rimelig harmløst.
Der skal selvfølgelig være en grænse for hvad man gør for at opret holde ro og orden på tribunen og jeg synes heller ikke det var så smart at gå med Fcktrøje, men at drengen nærmest bliver overfaldet er utilgivligt.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det er da ikke videre genialt at stå på et proppet Nordea med en FCK-trøje - det siger da sig selv...
Havde vi været bagud er jeg desværre sikker på at det kunne have endt værre !

Da vi kørte hjem til Sjælland igår mødte vi også en hel flok FCK-fans, som ikke lige kom fra en officiel bus, og tro mig i sådan en situation, sørger man altså også for at holde lav profil !

Næ... man må sgu lære at tænke sig om :-)

Og det fik knægten så at vide - jeg er kun glad for at det ikke endte værre !

Men kan da godt forstå Helle at hun som mor føler det som en ubehagelig oplevelse..

Harder

Indlæg af Harder »

Jeg er helt på linie med dig Alto!

Det er fuldstændig åndsvagt og ren utopi at tro at man kan stå midt på Nordea i FCK trøje, endda lige bag målet hvor de mest hardcore står, også tro at der ikke sker noget ved det...

Hvis man ønsker at opholde sig på Nordea så må det foregå i neutralt tøj eller alt det FCM gear man ønsker (hvem sagde juletræ?), fandme ikke modstanderholdets trøje!

Jeg er også bare glad for at den 15årige knægt ikke kom noget til, jeg tør ikke tænke på hvad der muligvis kunne være sket fra den pågældende fcm fans side hvis vi nu havde tabt. Det er hovedrystende dumt er det...

YahooSeeker [Bot]

Dette må være det første tegn på dommedag, jeg bliver (vist for 1. gang) nødt til at give Hekler ret !!... Nordea er for FCM og INGN andre....

YahooSeeker [Bot]

Re: Er du rask? (off topic)

Bare roligt der vil ikke gå sælig lang tid inden jeg komme med noget der skurer også i dine øren. :-)

YahooSeeker [Bot]

Re: Er du rask? (off topic)

Det vil jeg da godt nok håbe, det er efterhånden lidt for tit jeg giver dig ret.... Om det er dig der (som om det var muligt) bliver "rundere" og "blødere" ved jeg ikke ??!!...

Kim

Indlæg af Kim »

Hej Helle!

Din beskrivelse har intet med hooliganisme at gøre, der har du helt misforstået.

1. at din søn dukker op i en fck trøje på TRIBUNEN forbeholdt for fcm fans, det er direkte dumt..

2. at han med sin adfærd (om du vil det eller ej) ligger op til tilråd/øretæver, ja det er ganske forståelig, det vil jeg mene det er for hovedparten, der går lidt mere op i det end gennemsnitstypen, der kommer anonymt for at blive underholdt.

Kort og godt - jeg håber din søn har lært lektien, og ikke igen dukker op i modstanderholdets trøje, i så fald er der indrettet en nydelig udebane "sektion" hvor han tilmed kan heppe på sit "hold" uden at blive "drillet" eller gjort til grin.

Blot et godt råd!

Og ja, fodbold er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er sgu vigtigere!

BW #456

Kim

Indlæg af Kim »

>Hvad tænker du på Hykler, det er sgu da en lille dreng..

Hvis du vil tiltale Hekler ved hans rigtige navn, er det Mikkel!

en lille dreng, skriver du - knægten er 15 år gammel - gammel nok til at dukke op i en fck trøje (eller nærmere dum nok).. hvis man er det, er man også gammel nok til at få at vide at det skal man ikke gøre igen... knægten er blevet FORTALT hvordan man agere og opfører sig på lokummet, han har ikke lidt nogen skade...

Så .. grow up Halkjær... !

BW #456

Besvar