Vision 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Re: Vision 2011

Indlæg af FCM7000 »

Jens-Erik skrev:Nu må dette simpelthen holde op FCM7000!

MCH Arena har IKKE kapacitetsproblemer. 1) Der er, som skrevet mange steder, ikke udsolgt til nærmest alle hjemmekampe, derfor ikke nødvendigt med en udvidelse. 2) Der er, uden problemer, mulighed for at udvide med ca. 6-8.000 ved at bygge et ekstra lag på. Det sker ved at hæve taget.
Nej FCM har ikke kapacitetsproblemer lige nu, men hvis der forsat skal være vækst i FCM, så er stadion for lille, som jeg nu har skrevet gang på gang.

Utroligt som nogle har det stadion som deres hjertebarn :D

Admin edit. Store bogstaver betyder man råber. Stop med det.

Hvis FCM får opfyldt ønsket om at blive mestre, jamen så kan FCM risikere at ryge i chp liga.

Der er FCMs stadion altså bare for lille, som dansker vil jeg være flov over at nationer skal se Danmark repræsenteret ved sådan et stadion, der ikke engang vil kunne komme over 10000 siddepladser, men noget med 7000-8000 siddepladser i en international kamp mod f.eks. Manchester U :P

Det stadion er for lille til et dansk mestrehold, og efterfølgende flere trofærer.

Her er det kun Århus, FCK, Brøndby, Esbjerg, Ålborg, Odense og Randers når det er fuldt udbygget, der kan være deres stadion bekendt.

2294

Indlæg af 2294 »

Glem det FCM7000 - du kan vist ikke få os til at fatte hvad du egentlig mener. (Mon du helt selv ved det)
Det kan være det er simpel logik for dig, men hos mig ringer det altså ikke

Over and OUT.
Her skulle der stå noget klogt...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

2294 skrev:Glem det FCM7000 - du kan vist ikke få os til at fatte hvad du egentlig mener. (Mon du helt selv ved det)
Det kan være det er simpel logik for dig, men hos mig ringer det altså ikke

Over and OUT.
Det er så dit eneste svar at blive personlig, men du har formentlig heller ikke forretningssans, du ved nok heller ikke hvad ordet vækst dækker, og hvorfor vækst er vigtig.

En anden facet er at Danmark har trukket sig til et fælles arrangement med sverige til at afholde europamesterskaberne i fodbold, de danske stadions er for små.

Brugeravatar
Aaes

Indlæg af Aaes »

FCM7000 skrev:
Det stadion er for lille til et dansk mestrehold, og efterfølgende flere trofærer.
Så fangede jeg endeligt din pointe, men mon ikke liiiiige du skulle tage en slapper?

For det første skal vi jo nok lige prøve at komme i nærheden af at vinde et mesterskab, og når vi så har vist at vi som FCK f.eks. kan blive ved med at spille med om mesterskabet og blive ved med at performe i CHL-kval (eller UEFA kval.) for den sags skyld, så kan vi snakke om at udbygge stadion?

Det scenarie som du snakker om, har jeg lige nu meget svært ved at se blive realiseret indenfor de næste 10 år, så skal der godt nok ske meget i FCM's opland!

RFC bygger jo ikke et stort stadion for at kunne spille med i toppen af dansk fodbold, og AGF tror jeg heller ikke har et stort stadion fordi de et større perspektiv med klubben end FCM, som jeg ser det lige nu er FCM en af de klubber i Danmark (udover FCK og BIF) som har det største mål, og det er i første omgang at vinde mesterskabet i 2011/2012 (eller i 2010/2011 kan ikke finde ud af hvad Ørgaard mener med Vision 2011 mere tbh), og denne drøm bliver IKKE(!!!) virkelighed, hvis vi udbygger stadion, og det har ikke en skid med vækst for klubben.

Det er klart at, hvis FCM vil mere end "bare" at vinde mesterskabet i 2011, og vil ud og spille med i Europa (ikke bare kval men i gruppespillet også), så skal stadion være større, men det duer ikke at udvide stadion, før man har set resultater som tyder på at vi kan trække så mange folk på lægterne..

Og fuck da om tophold fra England, Tyskland, Italien osv. griner af vores stadion, det kan jo på ingen måde sammenlignes med os? Man Utd grinte da også af Parken dengang de så græstæppet og ligeledes var de flade af grin da de så Spar Bank Nord Arena! Det må vi bare lære at leve med som dansk klub - Danmark er jo kun et lille land, og vil aldrig på nogen somhelst måde kunne sammenlignes med de store lande (kun når det kommer til druk - HELL YEAH!!!! :D)
"Suck my dick" - Ron Jeremy

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Aaes skrev:
FCM7000 skrev:
Så fangede jeg endeligt din pointe, men mon ikke liiiiige du skulle tage en slapper?

For det første skal vi jo nok lige prøve at komme i nærheden af at vinde et mesterskab, og når vi så har vist at vi som FCK f.eks. kan blive ved med at spille med om mesterskabet og blive ved med at performe i CHL-kval (eller UEFA kval.) for den sags skyld, så kan vi snakke om at udbygge stadion?

Det scenarie som du snakker om, har jeg lige nu meget svært ved at se blive realiseret indenfor de næste 10 år, så skal der godt nok ske meget i FCM's opland!

RFC bygger jo ikke et stort stadion for at kunne spille med i toppen af dansk fodbold, og AGF tror jeg heller ikke har et stort stadion fordi de et større perspektiv med klubben end FCM, som jeg ser det lige nu er FCM en af de klubber i Danmark (udover FCK og BIF) som har det største mål, og det er i første omgang at vinde mesterskabet i 2011/2012 (eller i 2010/2011 kan ikke finde ud af hvad Ørgaard mener med Vision 2011 mere tbh), og denne drøm bliver IKKE(!!!) virkelighed, hvis vi udbygger stadion, og det har ikke en skid med vækst for klubben.

Det er klart at, hvis FCM vil mere end "bare" at vinde mesterskabet i 2011, og vil ud og spille med i Europa (ikke bare kval men i gruppespillet også), så skal stadion være større, men det duer ikke at udvide stadion, før man har set resultater som tyder på at vi kan trække så mange folk på lægterne..

Og fuck da om tophold fra England, Tyskland, Italien osv. griner af vores stadion, det kan jo på ingen måde sammenlignes med os? Man Utd grinte da også af Parken dengang de så græstæppet og ligeledes var de flade af grin da de så Spar Bank Nord Arena! Det må vi bare lære at leve med som dansk klub - Danmark er jo kun et lille land, og vil aldrig på nogen somhelst måde kunne sammenlignes med de store lande (kun når det kommer til druk - HELL YEAH!!!! :D)
Så faldt tiøreren hos een :D

Men du fejler på et punkt, ideen med FCM var at være top 3 hold og at være allerede nu. Ellers kunne Ikast FS lige så godt være gået for sig selv.

For at nå vision 20xx, så skal der være økonomisk vækst til indkøb af spillere, og penge kommer fra sponsorer, og de kommer kun hvor der er publiciti, men enig i at en udbygning nå først er på tale efter et mesterskab.

10 år er for lang tid, andre er løbet fra FCM ideen for den tid.
Senest rettet af FCM7000 7. aug 2009, 19:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Aaes

Indlæg af Aaes »

FCM7000 skrev:

Men du fejler på et punkt, ideen med FCM var at være top 3 hold og at være allerede nu. Ellers kunne Ikast FS lige så godt være gået for sig selv.

Men er vi det? Jeg mener stadion er stort nok til at være top 3 hold i Danmark, det er jo ikke fordi det er alt for meget mere vækst (for at bruge dit eget ord), vi kunne få ud af Suppen ved at have et større stadion, dertil skal der europa-bold, som ikke var en del af ideen.

Vi bliver nødt til at være realistiske, og når man sætter sig nogle mål er det ikke altid at det falder ud til ens fordel, men jeg vil da mene (og der er sikkert nogle der kan finde statistikker, men dertil er jeg for doven lige nu), at udover FCK og BIF så er FCM det hold som har klaret sig bedst i Suppen i forhold til den tid vi har eksisteret, og det er sgu flot klaret - men det betyder ikke at stadion skal være større!

Bigger doesn't equal better!

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Aaes skrev:
FCM7000 skrev:

Men er vi det? Jeg mener stadion er stort nok til at være top 3 hold i Danmark, det er jo ikke fordi det er alt for meget mere vækst (for at bruge dit eget ord), vi kunne få ud af Suppen ved at have et større stadion, dertil skal der europa-bold, som ikke var en del af ideen.

Vi bliver nødt til at være realistiske, og når man sætter sig nogle mål er det ikke altid at det falder ud til ens fordel, men jeg vil da mene (og der er sikkert nogle der kan finde statistikker, men dertil er jeg for doven lige nu), at udover FCK og BIF så er FCM det hold som har klaret sig bedst i Suppen i forhold til den tid vi har eksisteret, og det er sgu flot klaret - men det betyder ikke at stadion skal være større!

Bigger doesn't equal better!
Man kan ikke leve på fortiden, det kunne Ikast FS heller ikke til sidst, hvorfor ? fordi de andre kom efter Ikast i 1990 erne, i 1980 erne var Ikast jo lige så godt gående som FCM har været de sidste 3-4 år. De andre begyndte jo at blive lige så og endnu mere professionel end Ikast FS, som jo sammen med Brøndby var de hold der virkelig indførte prof fodbold i Danmark.

Det hele hænger sammen i et smører, stadion størrelse, sponsorer, tilskuere, tv osv.

Antag:

hvis der rent fiktivt var 30000 tilskuere hver gang, så fangede det måske mere folk på f.eks. langeland, de vil se kampe i TV med FCM, de vil gøre FCM mere interessant for sponsorerne og sponserpengenes størrelse.

Min point er også, at Ørgaard har forpasset en positiv udviklingmulighed, ved ekstremt dårlige indkøb, man forsøger nu at gradbøje vision 2011 til vision 2011-2012 osv.

Tegn på at FCM er gået i defensiven frem for offensiv.

Brugeravatar
Aaes

Indlæg af Aaes »

FCM7000 skrev:
Det hele hænger sammen i et smører, stadion størrelse, sponsorer, tilskuere, tv osv.

Antag:

hvis der rent fiktivt var 30000 tilskuere hver gang, så fangede det måske mere folk på f.eks. langeland, de vil se kampe i TV med FCM, de vil gøre FCM mere interessant for sponsorerne og sponserpengenes størrelse.

Min point er også, at Ørgaard har forpasset en positiv udviklingmulighed, ved ekstremt dårlige indkøb, man forsøger nu at gradbøje vision 2011 til vision 2011-2012 osv.
Du har helt ret at det hænger sådan sammen i teorien, men virkeligheden er en anden sag!
Det er åbenlyst for selv den mest imbicile, at hvis vi som din antagelse havde 30.000 tilskuere hver gang ville få mere publicity og det ville uden tvivl gøre FCM mere attraktiv som fodboldklub..... men det er ikke realistisk, om så det er fordi Ørgaard har ødslet med pengene eller spillerne ikke performer eller Thomasberg er en hat, så er det stadig ikke r e a l i s t i s k !

Admin edit. Du må altså heller ikke råbe.

Selvom vi havde haft stadionkapacitet til 30.000 så tror jeg ikke tingene ville have set anderledes ud, det er nu engang de valg man tager som fodboldklub og det er der ikke en skid at gøre ved!

Tror du helt seriøst at, hvis stadion var blevet bygget som Johnny Rune og de andre i bestyrelsens planer var (altså omkring 15-18.000), at FCM havde været bedre stillet nu?

I det tilfælde havde vi ikke haft råd til at have DK's bedste talentafdeling, ej heller kunne vi have hentet spillere som Salami og Femi til klubben, vi kunne ikke have råd til at hente spillere i størrelsesordenen 20 mio, som vi jo har vist med Borring (Hermed ikke sagt han er det værd) - ville du bytte alt det for et større stadion?

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Aaes skrev:
FCM7000 skrev:

Antag:

Du har helt ret at det hænger sådan sammen i teorien, men virkeligheden er en anden sag!
Det er åbenlyst for selv den mest imbicile, at hvis vi som din antagelse havde 30.000 tilskuere hver gang ville få mere publicity og det ville uden tvivl gøre FCM mere attraktiv som fodboldklub..... men det er ikke realistisk, om så det er fordi Ørgaard har ødslet med pengene eller spillerne ikke performer eller Thomasberg er en hat, så er det stadig ikke r e a l i s t i s k !

Admin edit. Du må altså heller ikke råbe.

Selvom vi havde haft stadionkapacitet til 30.000 så tror jeg ikke tingene ville have set anderledes ud, det er nu engang de valg man tager som fodboldklub og det er der ikke en skid at gøre ved!

Tror du helt seriøst at, hvis stadion var blevet bygget som Johnny Rune og de andre i bestyrelsens planer var (altså omkring 15-18.000), at FCM havde været bedre stillet nu?

I det tilfælde havde vi ikke haft råd til at have DK's bedste talentafdeling, ej heller kunne vi have hentet spillere som Salami og Femi til klubben, vi kunne ikke have råd til at hente spillere i størrelsesordenen 20 mio, som vi jo har vist med Borring (Hermed ikke sagt han er det værd) - ville du bytte alt det for et større stadion?
Det er ikke teori, det er fakta at sådan fungere det i forretningsverdenen og andre sportsøkonomier ligeså.

jf. nu at de 30000 var fiktivt ansat, overdrivelse fremmer forståelsen.

Jo jeg tror FCM ville kun have gået et skridt videre hvis de havde haft 16-18000.

Her tænker jeg specielt på perioden fra 2004 til 2008, i den periode var stadion kapaciteten for lille, i det mange gange var der ingen billetter, til trods for at der var frie pladser på stadion, fordi sponsorene havde fået en del af billetterne. En del af de billetter har jo ikke været i lokalområdet, men spredt ud over landet.

Det er jo det Hausser og andre glemmer herinde.

Hvor mange gange har der ikke i den periode været nævnt på FCMs hjemmeside, at der var få billetter tilbage til en kamp ?? Det har jo gjort at mange har holdt sig væk fra en spontan beslutning f.eks. søndag formiddag om at køre til Herning om eftermiddagen og se fodbold, man vidste ikke om der var plads.

Din antagelser om råd eller ikke råd til akademi er også teori, med lidt snedighed kunne man sagtens have haft et stadion på 16000 ved at have gravet mere af banen ned under jordhøjde, som man f.eks. har gjort i Fredericia. Anlægsmæssigt er det langt billigere, det var jo en af grundene til at man gjorde det i Fredericia. :!:

Ørgaard har ødslet med pengene, husk også at Thomasberg/Riddershold er Ørgaards opfindelse, tab på Spillere som Klimpl, Dadu, Ganaue (hvordan det navn nu staves) og Fagerberg, Raska, ja en Danny Califf (som fik en større sum penge), Marcic osv.

De penge kunne rigeligt være brugt anderledes. og have bragt FCM et skridt fremad frem for 1 skridt tilbage.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Please don't feed the troll.

Brugeravatar
Hekler

Stadion debat.

Indlæg af Hekler »

Det er fandeme længe siden jeg har set så stor en omgang vrøvl samlet på et sted!!!

Dem af os der rent faktisk var med i debatten omkring stadion i planlægningsfasen kender jo historien helt præcist og ingen af de historier der har været bragt i denne tråd er særligt tæt på.

Der var en snak om, at Danmark skulle byde ind på en slutrunde sammen med Sverige noget som skulle være en logistisk øvelse til et bud på et OL med Sverige.

Derfor spekulerede man i at lave et stadion med en størrelse til at håndtere det, samtidigt med at der ville følge penge med til et sådan byggeri.

Tiden løb fra den ide i takt med at man måtte tage en beslutning, og man havde nu valget mellem at lave et stadion der skulle være modellen for fremtidige stadions i Danmark eller et med en kapacitet man troede på ville passe til der hvor man havde drømme om at nå op.

Heldigvis valgte man den første model, et stadion med minimun Uefa krav, men designet til det publikum man vidste fra grundig reserche at oplandet kunne klare.
Faktisk er det sådan at vi har MANGE flere tilskuere end oplandet burde give.

Jeg var selv involveret i mange lange disdkussioner med daværende direktør Poul Frandsen om det at få ståtribunen frem for sæder alle steder, og slog dengang meget på det vi så fra Tyskland, og hvilken energi det giver, og det blev da også bekræftet at man dengang godt vidste at et fyldt stadion er MEGET bedre for sponsorene end et større og havlfuldt. Derfor smed man også om sig med fribilletter de første år men det blev hurtigt umuligt fordi så mange kom.

Prøv selv at se hvor få kampe der har været udsolgt eller noget der ligner?? Ikke mange.

/Hekler

PS. Sorry for feeding the Troll
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Jeg kan ikke forstå at I ikke kan se at det hele hænger sammen med stadion størrelsen.

I både FM og Hattrick, som jeg faktisk spiller en del, har topholdene altid store stadions. Det er helt utænkeligt at min hold har under 120.000 tilskuere.

og jeg tjener 10000000 mio pr spillerunde på solgte hotdogs, så deeeet.

Så hvis ikke FCM bygger et stort stadion vinder vi aldrig noget.
-At vi så ikke har råd til at købe spillere, have akademi, eller trænere. det må komme senere.

Herre vis mig nåde...

/Poulsgaard

Cortez

OT - Don't feed the Troll

Indlæg af Cortez »

@Hekler & Poulsgaard

If thy have awoken the troll it will be avenged!

/Cortez

Brugeravatar
Hekler

Dødsstraf!

Indlæg af Hekler »

Poulsgaard skrev:Jeg kan ikke forstå at I ikke kan se at det hele hænger sammen med stadion størrelsen.

I både FM og Hattrick, som jeg faktisk spiller en del, har topholdene altid store stadions. Det er helt utænkeligt at min hold har under 120.000 tilskuere.

og jeg tjener 10000000 mio pr spillerunde på solgte hotdogs, så deeeet.

Så hvis ikke FCM bygger et stort stadion vinder vi aldrig noget.
-At vi så ikke har råd til at købe spillere, have akademi, eller trænere. det må komme senere.

Herre vis mig nåde...

/Poulsgaard
Du ved godt selv der er dødsstraf for at nævne computerspil, ikk også??
Det eller 10 omgange om bane 1. i Ikast med et benspænd pr. omgang fra mig. (Hvilket alle ved er det samme bare mere pinefuldt)
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Cortez

Ny træner - hvem?

Indlæg af Cortez »

Iflg. http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... ngsfavorit er Thomasberg fortsat fyringsfavoritten i Suppen. Ikke overraskende, da vores spil mildt sagt ikke har været specielt godt under hans regime. Jeg vil dog starte med at pointere, at jeg håber, de er kommet på rette spor efter weekendens sejr!

Hvis det skulle ske, at Thomasberg ryger, hvem tror I så, Ørgaard har linet op til at overtage. Jeg ved godt, at der har været en tråd om dette før, men det er så rodet, at jeg - i det mindste - ikke kan finde den.

Personligt kan jeg rigtig godt lide Ove Pedersen. Han har altid formået at få det optimale ud af de trupper, han har arbejdet med, synes jeg. Ved godt at det er usandsynligt, at vi kan få ham fra Esbjerg (hvis han overhovedet vil) - men han kender jo FCM og kulturen og iflg. OP selv, så holder han enormt meget af klubben.

Hvad mener I andre?

/Cortez

Besvar