Vision 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Re: FCM er gået i stå på alle led

Indlæg af FCM7000 »

Kent skrev:
FCM7000 skrev:Derudover er klubber som EFB, Randers og AGF ved at æde sig ind på FCM. Esbjerg og Randers har fået stadions der nu overgår FCMs. AGF har længe har et stadion der overgår FCMs.
What? Er Randers' 3-længer bedre end vores stadion? - Du har da vist ikke været på udebanetur dertil.....

AGFs stadion har større kapacitet end vores, men er da på ingen måder et bedre fodboldstadion. Der er en grund til at man diskuterer at bygge et nyt og bedre fodboldstadion i Århus http://stiften.dk/article/20090731/SPORTAAS/10067334
Læs nu hvad jeg skriver hr. Kent, "de er ved at æde sig ind på FCM" og se nedenfor her:

Hvad angår Randers essex, så udvides den til 4 længder, og overgår dermed FCMs stadion hvad angår kapacitet og arkitektur
http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/arti ... 56440/1186

Hvad angår Århus, jamen det viser kun ambitionsniveauet, hvis du selv læser problematikken, man ønsker et større stadion, evt. ved at grave ned i løbebanen, som også er set udført i Barcelona for mange år tilbage.

Undskyld mig, NRGi Park ser altså lidt mere international ud end messecenter arena.

Et fuldt udbygget Essex arena ligeså og ikke mindst Esbjergs stadion.

Derudover Parken, Brøndby, ålborg og Odense.

FCM's ligger på niveau med FCN og overår Silkeborgs, Sønderjylland og HB Køge.
Senest rettet af FCM7000 5. aug 2009, 19:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Aaes

Indlæg af Aaes »

FCM7000 skrev: Hvad angår Århus, jamen det viser kun ambitionsniveauet, hvis du selv læser problematikken, man ønsker et større stadion, evt. ved at grave ned i løbebanen, som også er set udført i Barcelona for mange år tilbage.

Undskyld mig, NRGi Park altså ser lidt mere international ud end messecenter arena.

Et fuldt udbygget Essex arena ligeså og ikke mindst Esbjergs stadion
Forstår ikke rigtig, hvorfor et stadions kvalitet skal bedømmes på tilskuer-kapaciteten. Har du været i omklædningsrummene og de tilhørende rum på SAS-arena, for de er godt nok lækre! Og det lyder lidt som om du har set det program TV2Sport havde, hvor Kevin Stuhr viste rundt på Essex Park og de viste rundt på NRGI-arena? Men hvem fanden har brug for fladskærm og Wii i omklædningsrummet, og et spa-bad i omklædningsrummet - come on!

Vi fik nyt stadion, fordi Ikast stadion var langt under SAS-liga standard, og fik MCH-arena, som dengang (og stadig) er virkelig høj standard i forhold til andre stadions i Danmark! Se bare på SIF som har spillet med i midten og bunden af Suppen i lang tid, men har et latterligt ringe stadion!

Hvorfor skulle vi bygge et større stadion, når vi ikke har i nærheden af fuldt hus, medmindre vi spiller UEFA-cup mod Man City, spiller med i toppen og spiller mod FCK, BIF eller OB eller kan vinde medaljer ved at slå AAB hjemme? Det ville da være dybt useriøst og et gigantisk spild af penge at udbygge stadion!
"Suck my dick" - Ron Jeremy

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Aaes skrev:
FCM7000 skrev: Hvad angår Århus, jamen det viser kun ambitionsniveauet, hvis du selv læser problematikken, man ønsker et større stadion, evt. ved at grave ned i løbebanen, som også er set udført i Barcelona for mange år tilbage.

Undskyld mig, NRGi Park altså ser lidt mere international ud end messecenter arena.

Et fuldt udbygget Essex arena ligeså og ikke mindst Esbjergs stadion
Forstår ikke rigtig, hvorfor et stadions kvalitet skal bedømmes på tilskuer-kapaciteten. Har du været i omklædningsrummene og de tilhørende rum på SAS-arena, for de er godt nok lækre! Og det lyder lidt som om du har set det program TV2Sport havde, hvor Kevin Stuhr viste rundt på Essex Park og de viste rundt på NRGI-arena? Men hvem fanden har brug for fladskærm og Wii i omklædningsrummet, og et spa-bad i omklædningsrummet - come on!

Vi fik nyt stadion, fordi Ikast stadion var langt under SAS-liga standard, og fik MCH-arena, som dengang (og stadig) er virkelig høj standard i forhold til andre stadions i Danmark! Se bare på SIF som har spillet med i midten og bunden af Suppen i lang tid, men har et latterligt ringe stadion!

Hvorfor skulle vi bygge et større stadion, når vi ikke har i nærheden af fuldt hus, medmindre vi spiller UEFA-cup mod Man City, spiller med i toppen og spiller mod FCK, BIF eller OB eller kan vinde medaljer ved at slå AAB hjemme? Det ville da være dybt useriøst og et gigantisk spild af penge at udbygge stadion!
Ved godt det gør ondt på nogle af jer, men MCH-Arena er kun et middelmådigt stadion p.t. i den danske lige. Selvfølgelig kan du nævne SIF og sønerjyske og køge, men så kan du heller ikke nævne flere, et lækret omklædingsrum, bringer sgu ikke FCM flere point, og ja det koster heller ikke en bondegård.

Min point med det er netop, at de andre er kommet op og overgået FCM.

2294

Indlæg af 2294 »

FCM7000 skrev:
Ved godt det gør ondt på nogle af jer, men MCH-Arena er kun et middelmådigt stadion p.t. i den danske lige. Selvfølgelig kan du nævne SIF og sønerjyske og køge, men så kan du heller ikke nævne flere, et lækret omklædingsrum, bringer sgu ikke FCM flere point, og ja det koster heller ikke en bondegård.

Min point med det er netop, at de andre er kommet op og overgået FCM.
Kan du ikke prøve at beskrive hvad det er du gerne vil have FCM skal gøre bedre??
- Skal vi bygge til, så der er 10.000 flere sæder der skal stå tomme til hver kamp eller hvad?
Jeg mangler nogle argumenter for hvad det er der gør de andres så meget bedre.

Mht transfers, har vi nu fået en målmand der er i top 3 i superligaen. Hvorfor er det et problem? og hvad betyder det at han er Polak??
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Aaes

Re: Vision 2011

Indlæg af Aaes »

FCM7000 skrev: Ved godt det gør ondt på nogle af jer, men MCH-Arena er kun et middelmådigt stadion p.t. i den danske lige.
Hvad skal der til for at det bliver over middelmådigt?
FCM7000 skrev: et lækret omklædingsrum, bringer sgu ikke FCM flere point
Hvad på et stadion bringer så flere point til en klub?
FCM7000 skrev: og ja det koster heller ikke en bondegård.
Og hvad ved du om, hvad ombygningen af et stadion koster?
FCM7000 skrev: Min point med det er netop, at de andre er kommet op og overgået FCM.
På hvilke punkter mener du vi, stadionmæssigt, er overgået af hold som AAB, EfB, RFC?
"Suck my dick" - Ron Jeremy

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM7000 skrev:Hvad angår Randers essex, så udvides den til 4 længder, og overgår dermed FCMs stadion hvad angår kapacitet og arkitektur
Hvor i artiklen er det præcist, at der står at den udbygges? De vil gerne, men der er altså ikke nogen, der vil betale. SIF har også haft ufinansierede stadionplaner i 10 år - har de så også overgået os? Og hvordan overgår de os? Jeg vil mene at de kommer på niveau...
FCM7000 skrev:Hvad angår Århus, jamen det viser kun ambitionsniveauet, hvis du selv læser problematikken, man ønsker et større stadion, evt. ved at grave ned i løbebanen, som også er set udført i Barcelona for mange år tilbage.

Undskyld mig, NRGi Park ser altså lidt mere international ud end messecenter arena.
Har du nogensinde været på NRGI Park? Det virker ærligt talt ikke sådan. MCH er LANGT mere moderne end den lappeløsning. Det er et atletikstadion og ikke et fodboldstadion. Tilskueroplevelsen er langt ringere der, og det er jo også derfor man vil bygge om. Jeg vil til enhver tid foretrække MCH - no contest.
FCM7000 skrev:Derudover Parken, Brøndby, ålborg og Odense.
Sig mig, har du kun fokuseret på tilskuerkapacitet - og kun set stadions i fjernsynet? I Odense er der åbne hjørner, hvilket dræber enormt meget stemning, samtidig med at den nye hovedtribune slet ikke passer med resten. Det er øjebæ, og det er ikke uden grund at alle OBs fans (og klubben) ønsker at få lukket hjørnerne.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Al snak om at vores stadion skulle være utilstrækkelig, for lille eller grim osv., vidner i mine øjne om uvidenhed og fokus på et helt forkert sted. Stort set alle (troværdige)fodboldinteresserede har da kun haft rosende ord om Mch arena.

Som det er nu, har stadion lige nøjagtig den perfekte størrelse, der kommer sgu ikke flere tilskuere, og vi vinder ikke flere kampe ved at øge antallet af tomme sæder.

Ønsker om at lave stadion større, kan da næsten kun være for at man vil have nogle argumenter i diskussioner i kategorien "min far er stærkere en din".

Skal man fokusere på noget materielt der er godt for en klub, må det være de daglige forhold spillerne bruger i det daglige professionelle arbejde, og der tror jeg at Fcm ligger helt i top i dk. Var det ikke Kim C. der jo har spillet en del steder, der udtalte at han ikke havde set så professionelle forhold NOGEN af de steder han har været.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Kent skrev:
FCM7000 skrev:Hvad angår Randers essex, så udvides den til 4 længder, og overgår dermed FCMs stadion hvad angår kapacitet og arkitektur
Hvor i artiklen er det præcist, at der står at den udbygges? De vil gerne, men der er altså ikke nogen, der vil betale. SIF har også haft ufinansierede stadionplaner i 10 år - har de så også overgået os? Og hvordan overgår de os? Jeg vil mene at de kommer på niveau...
FCM7000 skrev:Hvad angår Århus, jamen det viser kun ambitionsniveauet, hvis du selv læser problematikken, man ønsker et større stadion, evt. ved at grave ned i løbebanen, som også er set udført i Barcelona for mange år tilbage.

Har du nogensinde været på NRGI Park? Det virker ærligt talt ikke sådan. MCH er LANGT mere moderne end den lappeløsning. Det er et atletikstadion og ikke et fodboldstadion. Tilskueroplevelsen er langt ringere der, og det er jo også derfor man vil bygge om. Jeg vil til enhver tid foretrække MCH - no contest.
FCM7000 skrev:Derudover Parken, Brøndby, ålborg og Odense.
Sig mig, har du kun fokuseret på tilskuerkapacitet - og kun set stadions i fjernsynet? I Odense er der åbne hjørner, hvilket dræber enormt meget stemning, samtidig med at den nye hovedtribune slet ikke passer med resten. Det er øjebæ, og det er ikke uden grund at alle OBs fans (og klubben) ønsker at få lukket hjørnerne.
Før du kommer for godt i gang hr. Kent, så har jeg jo lov til at synes at Randers stadion fuldt udbygget virker mere intimt ind MCH.

Prøv at lægge mærke til næste gang på MCH, når thygesen skal tage et indkast tæt ved modstanderens mål, hvad kan han ? to skridts tilløb, fordi der står reklamebanner så tæt ved, for mig er det ikke et fuldkommen komplet unikt stadion. Pladsen er for lille !!!

Det er et lille stadion, husker godt at Ørgaard helst så at der var plads til 15000 siddepladser, men det blev for dyrt.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Før du kommer for godt i gang hr. Kent, så har jeg jo lov til at synes at Randers stadion fuldt udbygget virker mere intimt ind MCH.
Ja, nu hedder jeg godt nok ikke Kent, men hvis jeg kender ham ret må jeg gerne kommentere alligevel. De gange,jeg har været på Essex park, har det ikke været intimt (senest i 2007) medmindre det er intimt at pisse i et plasticskur eller en skurvogn.
Prøv at lægge mærke til næste gang på MCH, når thygesen skal tage et indkast tæt ved modstanderens mål, hvad kan han ? to skridts tilløb, fordi der står reklamebanner så tæt ved...
Forkert...skumgummireklamerne ved sidelinien starter et stykke oppe ad sidelinien. Jeg har ikke de nøjagtige mål, men skridter det lige op på søndag, hvis det er interessant. Jeg mener det er ca. på niveau med straffesparksfeltets grænse. Hvad har det i øvrigt med sagen at gøre ??

Det er et lille stadion, husker godt at Ørgaard helst så at der var plads til 15000 siddepladser, men det blev for dyrt
Det er vist bare en påstand skabt inde i dit hoved. Jeg har i hvertfald aldrig hørt den samme udtalelse. Tværtimod har jeg hørt ham i et TV program sige, at han ikke ønskede stadion større, før vi havde fuldt hus hver gang.

Det er naturligvis umuligt at diskutere smag og behag omkring fodboldstadions, men MCH Arena har mange plusser i forhold til tilkørselsforhold, parkeringspladser, stadionservice (vurderet af uvildige), TV forhold, presseforhold, toiletforhold og sikkert mere, jeg ikke har hørt om.

Holger

Admin edit: Fremhævet citeret tekst.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Holger skrev:Før du kommer for godt i gang hr. Kent, så har jeg jo lov til at synes at Randers stadion fuldt udbygget virker mere intimt ind MCH.

Ja, nu hedder jeg godt nok ikke Kent, men hvis jeg kender ham ret må jeg gerne kommentere alligevel. De gange,jeg har været på Essex park, har det ikke været intimt (senest i 2007) medmindre det er intimt at pisse i et plasticskur eller en skurvogn.

Prøv at lægge mærke til næste gang på MCH, når thygesen skal tage et indkast tæt ved modstanderens mål, hvad kan han ? to skridts tilløb, fordi der står reklamebanner så tæt ved...

Forkert...skumgummireklamerne ved sidelinien starter et stykke oppe ad sidelinien. Jeg har ikke de nøjagtige mål, men skridter det lige op på søndag, hvis det er interessant. Jeg mener det er ca. på niveau med straffesparksfeltets grænse. Hvad har det i øvrigt med sagen at gøre ??

Det er et lille stadion, husker godt at Ørgaard helst så at der var plads til 15000 siddepladser, men det blev for dyrt

Det er vist bare en påstand skabt inde i dit hoved. Jeg har i hvertfald aldrig hørt den samme udtalelse. Tværtimod har jeg hørt ham i et TV program sige, at han ikke ønskede stadion større, før vi havde fuldt hus hver gang.

Det er naturligvis umuligt at diskutere smag og behag omkring fodboldstadions, men MCH Arena har mange plusser i forhold til tilkørselsforhold, parkeringspladser, stadionservice (vurderet af uvildige), TV forhold, presseforhold, toiletforhold og sikkert mere, jeg ikke har hørt om.

Holger

Hej Holger undskyld jeg kaldte dig hr. Kent, synes dog der er vise fællestræk, nemlig en vis FCM fanatisme.

Før du nu kommer med arrogante nedsættende udtalelser om at jeg kommer med ting fra mit eget hoved, så tag og læs denne artikel vedr. stadion visioner, her fremkommer 16000-18000 tilskuerekapacitet som målet.

http://aoh.dk/artikler/da-fcm-kom-til-verden, måske jeg bare har en bedre hukommelse end dig?

Hvad angår den manglende plads ved siddelinien ved hjørnerne, jamen tag dog at se tv klip fra sidste kamp mod esbjerg, thyge havde 2 skridt som tilløb (plads), og ja hvad jeg vil med det, det viser at alt ikke er optimalt på MCH arena.

Admin edit: Capslock og ? havde vist sat sig fast.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

FCM7000 skrev: Hej Holger undskyld jeg kaldte dig hr. Kent, synes dog der er vise fællestræk, nemlig en vis FCM fanatisme.

Før du nu kommer med arrogante nedsættende udtalelser om at jeg kommer med ting fra mit eget hoved, så tag og læs denne artikel vedr. stadion visioner, her fremkommer 16000-18000 tilskuerekapacitet som målet.

http://aoh.dk/artikler/da-fcm-kom-til-verden, MÅSKE JEG BARE HAR EN BEDRE HUKOMMELSE END DIG ???????????

Hvad angår den manglende plads ved siddelinien ved hjørnerne, jamen tag dog at se tv klip fra sidste kamp mod esbjerg, thyge havde 2 skridt som tilløb (plads), og ja hvad jeg vil med det, det viser at alt ikke er optimalt på MCH arena.
Beklager FCM7000, men du har altså ikke engang én eneste pointe, det gir jo overhovedet ingen mening udelukkende at måle kvaliteten af stadion på kapacitet, i så fald er Holstebro Boldklubs vel også bedre end FCM, der kan vel stå 12-13.000 på deres jordknolde.

Du er nødt til at forholde dig til parametre som faciliteter, akustik, proportioner og hvad ved jeg og på alle de parametre, der kommer MCH-Arena altså ud helt i top. Der er måske ikke 16.000 siddepladser, men hvad skal man også bruge det til når man kun har 8000 tilskuere i snit? Det er jo heller ingen hemmelighed at EfBs ny stadion er overproportioneret i en sådan grad, at de sidste 6-7.000 sæder, aldrig kommer til at tjene sig selv ind. En tommelfingerregel siger at et stadionbyggeri koster ca. 10.000 kr pr sæde, så du kan nok regne ud at sæderne skal sælges en hel del gange for at give overskud.

Vil tro, at FCM over en 3-4 årig årrække, har haft den højeste belægningsprocent af alle klubber herhjemme og det fortæller lidt om hvor velproportioneret stadion er.

Bare at vurdere et stadion på antal sæder, giver absolut ingen mening..

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Beklager FCM7000, men du har altså ikke engang én eneste pointe, det gir jo overhovedet ingen mening udelukkende at måle kvaliteten af stadion på kapacitet, i så fald er Holstebro Boldklubs vel også bedre end FCM, der kan vel stå 12-13.000 på deres jordknolde.

Du er nødt til at forholde dig til parametre som faciliteter, akustik, proportioner og hvad ved jeg og på alle de parametre, der kommer MCH-Arena altså ud helt i top. Der er måske ikke 16.000 siddepladser, men hvad skal man også bruge det til når man kun har 8000 tilskuere i snit? Det er jo heller ingen hemmelighed at EfBs ny stadion er overproportioneret i en sådan grad, at de sidste 6-7.000 sæder, aldrig kommer til at tjene sig selv ind. En tommelfingerregel siger at et stadionbyggeri koster ca. 10.000 kr pr sæde, så du kan nok regne ud at sæderne skal sælges en hel del gange for at give overskud.

Vil tro, at FCM over en 3-4 årig årrække, har haft den højeste belægningsprocent af alle klubber herhjemme og det fortæller lidt om hvor velproportioneret stadion er.

Bare at vurdere et stadion på antal sæder, giver absolut ingen mening..
Sig mig hvem tror du egentligt du er ??

Nu har jeg ikke udtalt mig om alene størrelsen, arkitekturen er en anden del.

Hvis du jævnfører ovenfor, kan du se at jeg udtaler mig om at stadionet i Århus ser mere international ud ligeså Esbjergs, en anden ting er om man kan fylde stadion op, se her vil jeg jo påstå at byer som Århus, Odense, Ålborg, Esbjerg og Randers trods alt er lidt større byer end Herning / Ikast tilsammen undskyld mig. :lol:

Hvis du så kampen mellem Agf og OB så var stadion næsten fyldt op.

En anden ting er at hvis du læser ovenfor, så kritiserer jeg MCH arena for at have reklamebannerne for tæt ved banen, hvor man i situationer kan se at spillerne ikke kan f det tilløb de gerne vil have ved indkast.

En tredje ting er f.eks. topkampe, hvor der kunne lukkes flere ind, men at der ikke er plads.

En fjerde ting, at du gør grin med Holstebro stadion, jamen det stadion hører til en anden tid, det er ikke fair, sammenlign nu med andre nutidige stadions.

MCH arena er et lille og hyggeligt stadion på nivau med FCNs og Vejles, og så heller ikke mere, national stadion det kommer det aldrig i nærheden af, lande som tyskland, england og andre vil dø af grin over sådan et stadion.

Bobar

Indlæg af Bobar »

Jeg tror at man ska passe på med at sammenligne for meget med andre stadions i denne sag. Vi har vores eget kompakte stadion og det har jo i virkeligheden sin charme. Indrømmet - ved store kampe kunne et stadion med plads til 15000 tilskuere være super, men vi har altså for tiden et gennemsnit på omkring de 7000, så et halvtomt stadion, med et i forvejen lidt tam stemning ville være lidt deprimerende.
Men et er hvad vi synes, noget andet er hvad ejeren.. her MCH siger. de tænker vel forretning i stil med landskampe og koncerter osv, og her ville et stadion med plads til 25000 - 30000 jo være meget normalt i den henseende. Jovist, vi ville få et tomt stadion, men i det lange løb ville MCH vel tjene kassen på et par ekstra landskampe og store koncertnavne. Men generelt syntes jeg at vores stadion er ganske udmærket set i forhold til hvilken slags fodbold der faktisk bliver spillet for tiden.

off topic! - syntes stadig det er irriterende med de åndsvage måltavler foran målet... stjæler alt lyd fra Black Wolves - Ud i hjørnet med dem :/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ret overraskende at skulle læse kritik af vores stadion herinde. Er mindet om Ikast Stadion allerede falmet? :)

Jeg har været på næsten alle danske stadions, og vores er i særklasse hvad intimitet angår, og det er virkelig noget der tæller.
Alt er opført på en gang og sammenhængende, hvilket giver et langt mere "færdigt" udtryk end de fleste andre stadions i Danmak.

TIlskuerkapaciteten er jo egentlig komplet ligegyldig at diskutere, det er tilskuerne selv der bestemmer den, var der fuldt hus hver kamp så gik der ikke længe inden der kom en udvidelse. Det vigtigste er at stadion er bygget til at få en udvidelse, men vi skal nok lige vinde et par mesterskaber og indtage Champions League inden det bliver nødvendigt. Indtil da ville det være tåbeligt at ofre stemningen for en masse tommer sæder.

Viva Fortet, FCMs katedral ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bobar skrev: off topic! - syntes stadig det er irriterende med de åndsvage måltavler foran målet... stjæler alt lyd fra Black Wolves - Ud i hjørnet med dem :/
Al respekt for dem som står og skaber lyd til hver kamp! - Men når det er sagt, hvis der er noget der er skuffende så er det BWs manglende udvikling på tribunen, faktisk har det nærmere lignet afvikling. De første sæsoner på det nye stadion var et væld af lækre Tifoer og generel entusiasme på lægterne. Siden er det bare løjet mere og mere af, og nu er det bare de sædvanelige fire flag der bliver luftet.
Jeg tror virkelig det satte spillerne op at komme ind og se de fænomenale Tifoer der blev lavet de første år, mens nu er det sådan lidt "nåja flag igen".
Det samme må siges om BWs fylde på Nordea, det er som om sanggruppen bliver smallere, det er ihverfald altid de samme som står der (respekt til dem). Der skal en stor kamp mod FCK eller Brøndby til for at Nordea i fællesskab vågner lidt op.
Det er synd og skam.

Måske bruges der for mange kræfter på fanlokalet, og for få på fremgang på tribunen?
Det er også en skam at der tilsyneladende ikke er nok som vil give en hånd med, men hvad er det mon der mangler, hvorfor bliver de ikke lokket med ind i fællesskabet?

Måske burde BW lave sin egen Vision 2011 (eller 2020), definere nogle mål, og sætte nogle initiativer i gang for at hverve aktive medlemmer. FCM har jo virkelig taget sit tag i midt og vest Jylland, der burde være medlemspotentiale nok.

Vil slutte af igen med at sige at dette ikke er nogen kritik. Men blot det indtryk man får når man sæson efter sæson har taget billeder op mod Nordea.

Besvar