Hvad skal der ske nu?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Hvad skal der ske nu?

Indlæg af Cortez »

erland skrev:
Vinding skrev: Jeg mener virkelig ikke at TT forstår at gøre spillerne sultne nok. Derfor må han ud.
Vinding
Men lidt eftertanke er det nok også en af de få muligheder som JØ har. Penge til afgørende forstærkninger har han ikke, så den billige og hurtigste måde at lukke af for kritisken er at fyre træneren. Men jeg tror ikke det vil ske her og nu. Man vil nok vente og se hvordan det står til efter de næste par kampe.
Husk på at FCK tabte første kamp og Brøndby er hellere ikke lagt ofr godt fra land. Man skal være meget blåøjet hvis man tror at SIF, FCN elelr EFB kommer til at kæmpe i toppen af ligaen. Det er vel bare et bevis på at tilværelsen i ligaen er blevet hårdere og er man ikke mentalt forberedt så taber man kampe.
Her tror jeg vi har et problem desværre da det ser ud som om holdet har et instillings problem - de er unge, tror måske ikke helt på deres evner og man kan vel stille spørgsmållet om træner teamet og FCM magter at sætte spillerne op til kampene.

Dette emne er relevant at diskutere mere end at bare sige at nu skal TT ud eller den og den sættes af holdet. Jeg tror ikke det øger motivationen og som Vinding selv skriver så er opgaven her motivation. For de kan vel spille fodbold!!
:D
erland

Arh..., Erland, man skal vist være en alm. blåøjet, hvis man fortsat mener, at det er et spørgsmål om marginaler. Der er efter min mening et absolut minimum, der fungerer på det her hold.

/Cortez

erland

Indlæg af erland »

Cortez skrev:Arh..., Erland, man skal vist være en alm. blåøjet, hvis man fortsat mener, at det er et spørgsmål om marginaler. Der er efter min mening et absolut minimum, der fungerer på det her hold.
/Cortez
Rolig nu ... jeg skriver ikke at det er et spørgsmål om maginaler. Den mentale indstilling er ikke maginaler - det er grundstenen for at et hold kan præstere, og min tvivl går på om vi har den mentale indstilling og stryke. Danny's udtalelser underbygger dette!
Og det er træner teamet der skal søge for at dette og når det ikke er tilfælder som er nu så er som du skriver meget lidt der fungere. Men at fyre TT efter 2 kampe hænger ikke sammen.

Men det er klart for alle at snoren må være meget kort efterhånden, og jeg tor ikke FCM kan klare mange sådan kampe som mod SIF (eller retter nok kun en enkelt mere).

Personligt har jeg ikke på noget tidspunkt set TT og co. som dem der magtede at indfri forventningerne, men de har heller ikke fået de optimale betingelser af JØ med de indkøb som det sidste 1½ år har kasten af sig. Dette siger jeg selv om jeg ikke ved hvormeget TT har været ind over.
Omvendt så har vi mange potentielle gode spillere så vi bør være bedre spillende end vi er for tiden, og dette afspejler hvad jeg mener er problemet med TT - vi udvilker os ikke og dermed udnyttes potentialet ikke optimalt.

Vinding

Indlæg af Vinding »

erland skrev:Personligt har jeg ikke på noget tidspunkt set TT og co. som dem der magtede at indfri forventningerne, men de har heller ikke fået de optimale betingelser af JØ med de indkøb som det sidste 1½ år har kasten af sig. Dette siger jeg selv om jeg ikke ved hvormeget TT har været ind over.
Omvendt så har vi mange potentielle gode spillere så vi bør være bedre spillende end vi er for tiden, og dette afspejler hvad jeg mener er problemet med TT - vi udvilker os ikke og dermed udnyttes potentialet ikke optimalt.
Jeg er nu sikker på at JØ gerne ville bidrage med en række spillere, men vi skal huske på at der sidder en professionel bestyrelse bag ham, som formentligt bestemmer, hvor mange penge han kan få lov til at bruge.

Vinding

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Ærligt talt, så skal der i hvert fald sket een eneste ting og det skrives som: HANDLING.
Bare et eller andet der signalerer, at blamagen igår ikke var noget FCM og da slet ikke os fans vil se gentaget ! Hvis vi skruer tiden nogen måneder tilbage, jeg tænker her på dagen efter hjemmebanenederlaget til SønderjydskE, så lovede Ørgård, at han aldrig nogensinde ville se en lignende indstilling i en kamp, hvor FCM var den ene part. Underforstået, at så ville der "rulle hoveder". Det er der så - ironisk nok - ikke sket endnu, det er blevet meget værre; altså kampen igår mod Silkeborg.

Hvad skal der ske ? Ja, jeg ved det sgù ikke, men trænerteamet, har i mange kampe ikke vist noget som helst synes jeg. I hvert fald ikke noget "champagne-fodbold", som vi - med rette eller ikke - bør kunne forvente os bare en brøkdel af. Så måske skal trænerteamet have silkesnoren ?

Spillerudskiftninger: Jeg spørger bare, hvornår blive Danny Califf sendt over :arrow: Atlanten på en enkeltbillet ? Han har godtnok spillet mange dårlige kampe - det startede med selvmålet mod Manchester City - hvor han indtil da havde spillet sin måske bedste kamp for FCM.

Christopher Poulsen; hvor er forums ryk og vildskab blevet af ? Jesper Juelsgaard må forventes som minimum at erstatte ham fra start i de næste par kampe.

Angrebet som helhed: Vi kan ikke blive ved med at lukrere på Farlige Frank. Det er for gennemskueligt. Skal vi have en ny angriber til at støtte Frank ? Og bør vi ikke snart prøve Fagerberg igen ? Hvad med Baba Collins og Kim C. ?

Ja, der er flere spørgsmål end svar. Det kan de fleste af os nok være enige om. :?:

Forza FCM.

Mvh Bjarne

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sikke meget aktivitet sådan en ganske ok kamp mod SIF, hvor vi udelukkende taber på marginaler og en skadesramt trup, kan afføde på Graven ;-)

Der er et par enkelte ting, jeg gerne vil kommentere på i dette korte indlæg:

Trænersituationen
Jeg var i foråret fortaler for, at det var for tidligt at stille spørgsmålstegn ved trænerne, da de vilkår de havde at arbejde ud fra ikke var tilfredsstillende primært grundet de mange skader. Den situation har ændret sig, og i optakten til denne sæson har trænerne kunne arbejde med en stort set skadesfri trup og kunne mod SIF for første gang siden nov. 2007 stille med absolut stærkeste start-11. På den baggrund er det spil vi har set specielt mod SIF for dårligt. Der er tydelige mangler i vores presspil og markeringer, og holdet virker rådvildt og usammenspillet. Det er for ringe, især når man tager modstanden i betragtning. Det totale kollaps er uacceptabelt. Dermed er det meget berettiget, at stille spørgsmålstegn ved trænerne.

Jeg tror at hvis de næste 2 kampe byder på lige så ringe spil og få point, så sker der ændringer på trænerposten – og med rette. Der er dog nogle ting, der kan komplicere det. Jeg mener ikke, at man skal fyre for at fyre. Når man fyrer en træner, skal man have noget, der er bedre at erstatte træneren med. Vi så fx i Vejle i foråret, hvordan man ikke skal fyre en træner. Fyringen af Ove C var total panik, og enhver der har lidt insiderviden vil vide at Lasse Christensen var/er fuldstændig uegnet som cheftræner. Så man skal ikke fyre træneren, for at erstatte ham med noget ringere.

Og det er ikke let at finde den rette træner – bare spørg Lynge, der om nogen havde et godt produkt at sælge, samt masser af tid, men alligevel ikke magtede opgaven. Vi havde imo den rette træner i ER, men vi må huske, at det var ham der fravalgte os, og ikke omvendt. De bud jeg har set herinde synes jeg er elendige. Især Haussers forslag om Hermansen er latterligt, men mener bestemt heller ikke at et tågehorn som Broe er nogen løsning – ej heller Kuhn, der ikke er mere kvalificeret end TT. Generelt har jeg svært ved at se, at nogen af ”the usual suspects” er egnede. Et vildt bud – der dog er urealistisk, da han er skræmt væk fra DK og har for god en stilling i ManU – kunne være Rene Meulensteen (med Ove C som assistent). Han passer på profilen som jeg ser det.

At folk så hidser sig op over Claus Berthelsens udtalelser i HF om at en trænerfyring ikke er på tale er latterligt. CB kan da ikke sige andet. Det ville da være hamrende illoyalt og ledelse på stenalderniveau at gøre andet. Hvis man bare kan sin FCM-historie vil man vide, at JØ bakkede 100% op om TB på landsdækkende fjernsyn ca. 48 timer før TB blev fyret.

Spillernes ansvar
En ting er trænersituationen som nævnt ovenfor, men jeg mener også spillerne har et stort ansvar for de ting, der sker. En spiller som Christoffer Poulsen, der burde være en af de rutinerede og gå forrest i modgang, er for mig at se en af årsagerne til krisen. Sjældent er en spiller da faldet så meget i niveau og bidraget med så lidt fornuftigt på banen. Og der kunne nævnes mange flere, der ikke kan se sig selv i spejlet. Men det er nu engang lettere at fyre 1 (3) trænere end 11 spillere.

Transfers
Den gamle traver med spildte transferpenge er også blevet vendt igen. Og det er da korrekt, at vi ikke ligefrem har haft en heldig hånd på det område på det seneste (selvom Borring og Onyszko da begge er fornuftige signings). Men folk bør altså huske, at det altså ikke et et tag-selv-bord i stil med Football Manager. Når vi ikke har fundet erstatninger for de folk vi har skudt af sted, er det altså ikke fordi vi ikke har forsøgt at hente de rette spillere. Men fordi disse spillere ikke ville skifte til os. Vi forsøgte at hente Demba-Nyren, men han ville ikke skifte til os, og derfor endte vi med Fagerberg. Vi forsøgte at hente Zimling, men han ville ikke skifte til os, og derfor endte vi med Florescu. Vi forsøgte at hente Prica, men han ville ikke skifte til os, og derfor fik vi ingen angriber i vinters. Det kan vi altså ikke gøre noget ved. Det er jo ikke fordi Ørgaard ikke ved hvor vi mangler spillere, men fordi dem han vil have, ikke kan lade sig gøre. Og derfor er vi endt med 2.-3.-4. valget og det er så ikke gået alt for godt. Men sådan er det altså en gang i mellem. Transfers er ikke en let disciplin. Det gælder ikke bare for Ørgaard, men også for Anders Bjerregaard og Lynge Jacobsen. Ift Kim Brink har de fleste nok også glemt, at inden det hed Fall, Djemba-Djemba, Demba Nyren og Gislasson, så hed det David Nielsen, Bengt Sæternes, Radonjic, Peter Nymann og Morten Bisgaard. Vi er hverken ringere eller bedre på transferområdet end andre, hvis man har et lidt længere perspektiv end et enkelt eller to vinduer.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Kent skriv:

ikke meget aktivitet sådan en ganske ok kamp mod SIF, hvor vi udelukkende taber på marginaler og en skadesramt trup, kan afføde på Graven ;-)

Der er et par enkelte ting, jeg gerne vil kommentere på i dette korte indlæg:

[end TT. Generelt har jeg svært ved at se, at nogen af ”the usual suspects” er egnede. Et vildt bud – der dog er urealistisk, da han er skræmt væk fra DK og har for god en stilling i ManU – kunne være Rene Meulensteen (med Ove C som assistent). Han passer på profilen som jeg ser det.

At folk så hidser sig op over Claus Berthelsens udtalelser i HF om at en trænerfyring ikke er på tale er latterligt. CB kan da ikke sige andet. Det ville da være hamrende illoyalt og ledelse på stenalderniveau at gøre andet. Hvis man bare kan sin FCM-historie vil man vide, at JØ bakkede 100% op om TB på landsdækkende fjernsyn ca. 48 timer før TB blev fyret.]

Kent een ting siger mig at TT er færdig i FCM, og det er at han indirekte truer med at smide de folk af der ikke gider sig fuldt ud i kampen.

Det siger mig en ting, og det er at spillerne ikke trives med TT, der er ingen gejst og humør som under ERIK.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Jeg tror at hvis de næste 2 kampe byder på lige så ringe spil og få point, så sker der ændringer på trænerposten – og med rette. Der er dog nogle ting, der kan komplicere det. Jeg mener ikke, at man skal fyre for at fyre. Når man fyrer en træner, skal man have noget, der er bedre at erstatte træneren med. Vi så fx i Vejle i foråret, hvordan man ikke skal fyre en træner. Fyringen af Ove C var total panik, og enhver der har lidt insiderviden vil vide at Lasse Christensen var/er fuldstændig uegnet som cheftræner. Så man skal ikke fyre træneren, for at erstatte ham med noget ringere.
Hvis fyringen af Thomasberg kommer som en overraskelse for Ørgaard og han ikke har sørget for at scoute markedet på forhånd, så er han en amatør af rang. Alle har kunnet se hvor usammenhængende og elendigt spillet har været under Thomasberg og med mindre Ørgaard har ladet sig bedrage af Riddersholms og Thomasbergs surrealistiske virkelighed, så burde det, af alle, stå allerklarest for ham, han er trods alt i nærkontakt med truppen.
Kent skrev: De bud jeg har set herinde synes jeg er elendige. Især Haussers forslag om Hermansen er latterligt, men mener bestemt heller ikke at et tågehorn som Broe er nogen løsning – ej heller Kuhn, der ikke er mere kvalificeret end TT.
Hvad gør Broe til et elendigt bud og hvad med Hermansen? Jeg har meget svært ved at se at Hermansen skulle være mindre kvalificeret end Thomasberg, som blot har 2-3 års assistenttrænertjans bag sig, Hermansen har ihvertfald meget mere erfaring og blev da vist også kåret som årets ungdomstræner sidste år. Anyways, så nævnte jeg ham kun som et billigt alternativ inde fra organisationen, da økonomien måske er så dårlig, at vi knapt nok har råd til at løskøbe nogen trænere. Men kan dog overhovedet ikke se at Hermansne skulle være et ringere alternativ end det "fungerede", tværtimod.

Broe har jeg også uendeligt svært ved at forstå at han skulle være et ringere bud end det "fungerende." Han står måske ikke for poleret fodboldspil, men af det vi kender til, så har han også haft de dårligste forudsætninger af alle trænere for at praktisere det. Broe står dog for nogle kvaliteter som i den grad er ikke-eksisterende i FCM, sammenhold, organisation og vilje.

Kuhn er jeg dog heller ikke så begejstret for. Han red på en bølge i AaB, men det kan han næppe blive ved med og hvad gør han så? Han lider af nøjagtigt den samme svaghed som burde diskvalificere Thomasberg, han har overhovedet ingen erfaring.
Kent skrev: En ting er trænersituationen som nævnt ovenfor, men jeg mener også spillerne har et stort ansvar for de ting, der sker. En spiller som Christoffer Poulsen, der burde være en af de rutinerede og gå forrest i modgang, er for mig at se en af årsagerne til krisen. Sjældent er en spiller da faldet så meget i niveau og bidraget med så lidt fornuftigt på banen. Og der kunne nævnes mange flere, der ikke kan se sig selv i spejlet. Men det er nu engang lettere at fyre 1 (3) trænere end 11 spillere.
Det er helt enig i men bemærk, det var altså nøjagtigt det samme der foregik i det svage forår. Det var de rutinerede kræfter der slet ikke holdt niveau (med få undtagelser) og ikke de unge skyld at spillet ikke fungerede. C.P. har eksempelvis været en skændsel stort set lige siden han fik landsholdsdebut.
Kent skrev: Den gamle traver med spildte transferpenge er også blevet vendt igen. Og det er da korrekt, at vi ikke ligefrem har haft en heldig hånd på det område på det seneste (selvom Borring og Onyszko da begge er fornuftige signings). Men folk bør altså huske, at det altså ikke et et tag-selv-bord i stil med Football Manager. Når vi ikke har fundet erstatninger for de folk vi har skudt af sted, er det altså ikke fordi vi ikke har forsøgt at hente de rette spillere. Men fordi disse spillere ikke ville skifte til os. Vi forsøgte at hente Demba-Nyren, men han ville ikke skifte til os, og derfor endte vi med Fagerberg. Vi forsøgte at hente Zimling, men han ville ikke skifte til os, og derfor endte vi med Florescu. Vi forsøgte at hente Prica, men han ville ikke skifte til os, og derfor fik vi ingen angriber i vinters. Det kan vi altså ikke gøre noget ved. Det er jo ikke fordi Ørgaard ikke ved hvor vi mangler spillere, men fordi dem han vil have, ikke kan lade sig gøre. Og derfor er vi endt med 2.-3.-4. valget og det er så ikke gået alt for godt. Men sådan er det altså en gang i mellem. Transfers er ikke en let disciplin. Det gælder ikke bare for Ørgaard, men også for Anders Bjerregaard og Lynge Jacobsen. Ift Kim Brink har de fleste nok også glemt, at inden det hed Fall, Djemba-Djemba, Demba Nyren og Gislasson, så hed det David Nielsen, Bengt Sæternes, Radonjic, Peter Nymann og Morten Bisgaard. Vi er hverken ringere eller bedre på transferområdet end andre, hvis man har et lidt længere perspektiv end et enkelt eller to vinduer.
Jep, de penge der skulle realisere vision 2011, eller ihvertfald muliggøre den, er pisset væk og vi står nu tilbage og har kun haft råd til at hente en gratis spiller igennem hele det sidste år (2 transfervinduer). Prøv at sammenlign de summer vi har brugt på vores fiaskoer og dem vores konkurrenter har brugt på deres, eksempelvis de OBere du nævner, og du vil erfare at de 5 spillere tilsammen, har kostet mindre end en vittighed som Gnanou gjorde. De penge som Ørgaard gik shop-amok med i dyre-elendigheder-butikken, dem mangler vi i den grad i dag og det tror jeg også Claus Bertelsen vil skrive under på.

Formår spillere ikke at løfte deres niveau og blive attraktive salgsvarer igen til vinter, så er vi på røven..

larchrost
Geografisk sted: Gjellerup
Kontakt:

Indlæg af larchrost »

erland skrev: Her tror jeg vi har et problem desværre da det ser ud som om holdet har et instillings problem - de er unge, tror måske ikke helt på deres evner og man kan vel stille spørgsmållet om træner teamet og FCM magter at sætte spillerne op til kampene.
Start-11'er mod SIF:
Onyszko: 35 år - 2 landskampe - årets målmand i 2000 - nr. 2 i 2008/nr. 3 i 2007 - 231 SAS-liga kampe for OB
C. Poulsen: 27 år - 2 landskampe - 71 kampe for FCM
D. Califf: 29 år - 22 landskampe - 91 SAS-liga kampe for AaB og FCM
W. Reid: 21 år - 68 SAS-liga kampe - 5 U21/1 U20/4 U19 landskampe
K. Afriyie: 27 år - 151 SAS-liga kampe for EFB og FCM - 4 U21 landskampe
J. Borring: 24 år - 159 SAS-liga kampe for OB og FCM - 6 landskampe + 6 U-landskampe
G. Florescu: 25 år - 45 SAS-liga kampe
A. Salami: 21 år - 52 SAS-liga kampe
D. Olsen: 24 år - 107 SAS-liga kampe - deltaget på Liga-landsholdet
M. Thygesen: 25 år - 3 landskampe - 16 U-landskampe - 165 SAS-ligakampe
F. Kristensen: 32 år - 289 SAS-liga kampe - 3 U-landskampe

Gns.alder: 26,4 år Gns. 130 SAS-liga kampe Gns. 6,3 lands-/u-landskampe
SIF's gns.alder for start-11'er 26,8

Indstillingsproblem: JA
Unge: Nej- det er vel kun Reid og Salami der kan gå ind under dette og de har endda allerede til sammen spillet 120 SAS-liga kampe
Tro på egne evne: Med det antal kampe de har spillet burde de ikke være i tvivl om at de kan være med

Hvorfor det så ikke slår igennem på banen er et mysterium.
Men i mine øjne handler det dybest set om at trænerne skal motivere spillerne og lade dem spille et system de er godt tilpas med.
Derudover skal spillerne agere (ikke reagere) på banen, og med den spillererfaring denne trup har skulle det være en mulighed - men problemet er måske at de ledertyper der skal gå foran ikke er der - jeg har ikke i de 2 første kampe set Thygesen som anfører gå forrest - skælde ud - råbe at nu kan det være nok, måske han har gjort det uden jeg har set det, men det skinner overhovedet ikke tydeligt frem på banen.

Ny træner er nævnt: Men hvem skal det evt være - de hænger ikke på træerne.
Flg. er bl.a. nævnt:
Carsten Broe: 1 års SAS-liga erfaring med SE. Har derudover bl.a. været i Lolland/Falster Alliancen og Ølstykke -toptræner :?:
Allan Kuhn: Har været i AaB siden 2003 - så han er bekndt med SAS-ligaen :!:
Ove Christensen: Masser af erfaring gennem en lang karriere. Spilsystem der passer til FCM-spillerne :?:
osv.

Noget skal der i mine øjne gøres, og der er 3 muligheder for mig at se:
1. Fyr træneren - men man skal have et andet alternativ - Bare se på AaB
2. Juster i truppen - måske skal nogen spillere have lov at skifte (hvis der er nogen der vil have dem) og så må Ørgård på kik efter nogen vindertyper
3. Lade stå til - ja drømmescenariet kunne være at spillere og trænere kikker hinanden i øjnene og siger det her kan ikke passe :twisted: - vi banker BIF på søndag får noget selvtillid :D - banker Randers på vores 10 års fødselsdag :mrgreen: og straks er situationen lidt anderledes.
FCM for altid - uanset placering
10.08.08 - FCM-OB 4-0 - det var klasse :-)

http://eurotips.homepage.dk

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

larchrost skrev:
erland skrev: Her tror jeg vi har et problem desværre da det ser ud som om holdet har et instillings problem - de er unge, tror måske ikke helt på deres evner og man kan vel stille spørgsmållet om træner teamet og FCM magter at sætte spillerne op til kampene.
Start-11'er mod SIF:
Onyszko: 35 år - 2 landskampe - årets målmand i 2000 - nr. 2 i 2008/nr. 3 i 2007 - 231 SAS-liga kampe for OB
C. Poulsen: 27 år - 2 landskampe - 71 kampe for FCM
D. Califf: 29 år - 22 landskampe - 91 SAS-liga kampe for AaB og FCM
W. Reid: 21 år - 68 SAS-liga kampe - 5 U21/1 U20/4 U19 landskampe
K. Afriyie: 27 år - 151 SAS-liga kampe for EFB og FCM - 4 U21 landskampe
J. Borring: 24 år - 159 SAS-liga kampe for OB og FCM - 6 landskampe + 6 U-landskampe
G. Florescu: 25 år - 45 SAS-liga kampe
A. Salami: 21 år - 52 SAS-liga kampe
D. Olsen: 24 år - 107 SAS-liga kampe - deltaget på Liga-landsholdet
M. Thygesen: 25 år - 3 landskampe - 16 U-landskampe - 165 SAS-ligakampe
F. Kristensen: 32 år - 289 SAS-liga kampe - 3 U-landskampe

Gns.alder: 26,4 år Gns. 130 SAS-liga kampe Gns. 6,3 lands-/u-landskampe
SIF's gns.alder for start-11'er 26,8

Indstillingsproblem: JA
Unge: Nej- det er vel kun Reid og Salami der kan gå ind under dette og de har endda allerede til sammen spillet 120 SAS-liga kampe
Tro på egne evne: Med det antal kampe de har spillet burde de ikke være i tvivl om at de kan være med

Hvorfor det så ikke slår igennem på banen er et mysterium.
Men i mine øjne handler det dybest set om at trænerne skal motivere spillerne og lade dem spille et system de er godt tilpas med.
Derudover skal spillerne agere (ikke reagere) på banen, og med den spillererfaring denne trup har skulle det være en mulighed - men problemet er måske at de ledertyper der skal gå foran ikke er der - jeg har ikke i de 2 første kampe set Thygesen som anfører gå forrest - skælde ud - råbe at nu kan det være nok, måske han har gjort det uden jeg har set det, men det skinner overhovedet ikke tydeligt frem på banen.

Ny træner er nævnt: Men hvem skal det evt være - de hænger ikke på træerne.
Flg. er bl.a. nævnt:
Carsten Broe: 1 års SAS-liga erfaring med SE. Har derudover bl.a. været i Lolland/Falster Alliancen og Ølstykke -toptræner :?:
Allan Kuhn: Har været i AaB siden 2003 - så han er bekndt med SAS-ligaen :!:
Ove Christensen: Masser af erfaring gennem en lang karriere. Spilsystem der passer til FCM-spillerne :?:
osv.

Noget skal der i mine øjne gøres, og der er 3 muligheder for mig at se:
1. Fyr træneren - men man skal have et andet alternativ - Bare se på AaB
2. Juster i truppen - måske skal nogen spillere have lov at skifte (hvis der er nogen der vil have dem) og så må Ørgård på kik efter nogen vindertyper
3. Lade stå til - ja drømmescenariet kunne være at spillere og trænere kikker hinanden i øjnene og siger det her kan ikke passe :twisted: - vi banker BIF på søndag får noget selvtillid :D - banker Randers på vores 10 års fødselsdag :mrgreen: og straks er situationen lidt anderledes.
Hvad med Onyszko? Synes da han var meget aktiv mod Esbjerg og råbte ud til spillerne osv?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev: Hvis fyringen af Thomasberg kommer som en overraskelse for Ørgaard og han ikke har sørget for at scoute markedet på forhånd, så er han en amatør af rang.
Prøv nu at forstå, at det ikke bare handler om at "scoute markedet". Det handler om, at den rette person skal være tilgængelig og interesseret i at komme til os. Hvis ikke det er tilfældet er det ligegyldigt om man har 1 md eller 1 år til at finde træneren. AaB burde være rigelig eksempel på det.

Naturligvis har Ørgaard en liste med alternativer, men det er jo ikke sikkert de kan hentes.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

det værste ved denne start og foråret med og dele af sidste efterår er at vi endnu ikke har fundet et spilkoncept. Se et hold som Esbjerg som med et sikkert spilkoncept og spiller som ved hvad de skal i mange situationer, men uden stjerner udspiller et hold som Brøndbyl igner vores uden ide og koncept. Alt dette er altså noget som en træner har indflydelse på og SKAL træne med sit hold hver dag. Jeg føler vi sejler uden noget som helst spil koncept og sytem i pres spil forsvarspil og angrebsspil som bare flyder. Synes det erpå tide at prøve noget nyt og mit bud er at vi tar Michael Hansen ind som 1. holdstræner og Ove Christensen ind som manage alla det som er kørenede i Esbjerg. Hvorfor denne duo? MH kan tilfører noget ungt og nyt blod kender Fcm og kommer med lidt den samme syn på bold Erik R asmussen og vil hetl sikkert gi de unge chancen. Ove Chrirstensen skal stå for det organiceret træning som træning med back kæden og det defensive og dødbolde, tror de vil kunne løse mange af vores problemer.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Prøv nu at forstå, at det ikke bare handler om at "scoute markedet". Det handler om, at den rette person skal være tilgængelig og interesseret i at komme til os. Hvis ikke det er tilfældet er det ligegyldigt om man har 1 md eller 1 år til at finde træneren. AaB burde være rigelig eksempel på det.

Naturligvis har Ørgaard en liste med alternativer, men det er jo ikke sikkert de kan hentes.
Jamen selvfølgelig skal de rette trænere jo være til rådighed, eller vi skal have råd til at købe dem fri af deres kontrakt såfremt. Men jeg mener ikke det er nogen undskylding for at lade stå til, såfremt tendensen bliver ved med at fortsætte i FCM, så blir man simpelthen nødt til at finde de penge som skal til for at frikøbe den rette. At lade stå til, risikerer at blive langt dyrere, også på kort sigt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:så blir man simpelthen nødt til at finde de penge som skal til for at frikøbe den rette. At lade stå til, risikerer at blive langt dyrere, også på kort sigt.
Kan eller vil du ikke forstå det? Det handler ikke om penge, men lyst og vilje. Vi kan jo ikke tvinge en træner til at skifte til os. Hverken ved Demba, Zimling eller Prica var det pengene, der manglede.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev:
Kan eller vil du ikke forstå det? Det handler ikke om penge, men lyst og vilje. Vi kan jo ikke tvinge en træner til at skifte til os. Hverken ved Demba, Zimling eller Prica var det pengene, der manglede.
Både i Pricas og Nyrens tilfælde var det da lige præcist penge der manglede, det kan der ikke herske megen tvivl om. Zimling er lidt noget andet, da han stod til at skifte til en stor europæisk liga og det gør det selvfølgelig svært. Men havde vi bare tilbudt Prica og Nyren det de mente de skulle ha i løn, så spillede de her også nok idag. Det formåede både Rosenborg og OB.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Kent skrev:
Hausser skrev:så blir man simpelthen nødt til at finde de penge som skal til for at frikøbe den rette. At lade stå til, risikerer at blive langt dyrere, også på kort sigt.
Kan vi få en dokumenterbar pålidelige kilde fra dig af Kent vedr. Demba, Zimling eller Prica.

Generelt mangler der dokumentation på dine indlæg hr. Kent gang på gang.

Besvar