Hvad skal der ske nu?
Hvad skal der ske nu?
Selvom det er uhyggelig svært at være objektiv efter dagens blamage, er det nu, der må trækkes en streg i sandet. Ørgaard var ude med en kæmpe skideballe til spillere og ledere efter sidste sæsons hjemmebanenederlag mod SønderjyskE - det ville som jeg ser det ikke have den samme effekt at sende en sviner i medierne igen, men hvad skal der så ske?
Man kan argumentere for og imod for en fyring af Thomasberg, men uanset hvad så vil en fyring give mange nye spørgsmål: Hvem skal med ud, og hvad kan vi gøre i stedet for?
Ved en fyring er det eneste potentielle emne herhjemme, som jeg ser det, Carsten Broe. Han havde den selvtillid og den motivation, jeg i den grad synes FCM har manglet på det sidste.
Den anden vej rundt tvivler jeg på, hvad en fyring kan gøre - vi kan miste en, to eller tre personligheder, der om nogen har kendskab til traditionerne i vores trods alt meget unge klub. Jeg er glad for, at det ikke er min opgave, at rede trådende ud, men ARGH, hvor er det frustrerende!!
Man kan argumentere for og imod for en fyring af Thomasberg, men uanset hvad så vil en fyring give mange nye spørgsmål: Hvem skal med ud, og hvad kan vi gøre i stedet for?
Ved en fyring er det eneste potentielle emne herhjemme, som jeg ser det, Carsten Broe. Han havde den selvtillid og den motivation, jeg i den grad synes FCM har manglet på det sidste.
Den anden vej rundt tvivler jeg på, hvad en fyring kan gøre - vi kan miste en, to eller tre personligheder, der om nogen har kendskab til traditionerne i vores trods alt meget unge klub. Jeg er glad for, at det ikke er min opgave, at rede trådende ud, men ARGH, hvor er det frustrerende!!
-
Fotzeklubben
Re: Hvad skal der ske nu?
Hårdt og kontant tt og det træner cirkus skal ud.
3 mand som træner det dur bare ikke.det er jo ikke en familie koncept som i brøndby vi har gang i. vi vil vel også snart gerne vinde nogle trofæer.derfor ud, ind med en træner som kan bidrage med noget. og så skal der findes nogle penge til en angriber eller 2 samt en offensiv midt med mål i de støvler. prøv nu at se efter de andre tophold de har både målscorer på midten og på toppen. ved godt vi har de kanter som laver en del ass og score kan de så blive ved med det samt vi få en angriber med skud, i samt en offensiv så tror vi lidt på det.men det kræver at det træner circus skal væk og det er NU.
3 mand som træner det dur bare ikke.det er jo ikke en familie koncept som i brøndby vi har gang i. vi vil vel også snart gerne vinde nogle trofæer.derfor ud, ind med en træner som kan bidrage med noget. og så skal der findes nogle penge til en angriber eller 2 samt en offensiv midt med mål i de støvler. prøv nu at se efter de andre tophold de har både målscorer på midten og på toppen. ved godt vi har de kanter som laver en del ass og score kan de så blive ved med det samt vi få en angriber med skud, i samt en offensiv så tror vi lidt på det.men det kræver at det træner circus skal væk og det er NU.
Skal vi ikke lige repetere, hvordan er det nu argumenterne for at beholde Thomasberg lyder?Jesper skrev: Man kan argumentere for og imod for en fyring af Thomasberg, men uanset hvad så vil en fyring give mange nye spørgsmål: Hvem skal med ud, og hvad kan vi gøre i stedet for?
-
Jesper - BW415
- Geografisk sted: Sunds
Skal vi ikke lige repetere, hvordan er det nu argumenterne for at beholde Thomasberg lyder?[/quote]
Jamen jeg synes faktisk der er et par stykker:
Han har været i klubben i mange år, og er dermed en af de meget få der har et indgående kendskab til klubben. Det kan blive meget svært at erstatte den know-how han har. Jeg kan ikke sige præcis hvad det er, men det er i hvertfald vigtigt, at vi ikke brænder alle broer til en af de få, der er ulv helt ind i hjertet.
I enkelte kampe (og ja, det er for få) har han vist, at han kan få spillerne til at præstere på et meget højt niveau.
Jeg synes ikke man kan give træneren skylden alene - klubben har voldsomt høje ambitioner i forhold til de spillere trænerstaben har til rådighed - ikke at det på nogen måde undskylder 0-4 mod Silkeborg...
Han har været i klubben i mange år, og er dermed en af de meget få der har et indgående kendskab til klubben. Det kan blive meget svært at erstatte den know-how han har. Jeg kan ikke sige præcis hvad det er, men det er i hvertfald vigtigt, at vi ikke brænder alle broer til en af de få, der er ulv helt ind i hjertet.
I enkelte kampe (og ja, det er for få) har han vist, at han kan få spillerne til at præstere på et meget højt niveau.
Jeg synes ikke man kan give træneren skylden alene - klubben har voldsomt høje ambitioner i forhold til de spillere trænerstaben har til rådighed - ikke at det på nogen måde undskylder 0-4 mod Silkeborg...
Reviderer deres kontrakter med trænerne også se på de objektiver der står i kontrakten om de er udfyldt til punkt og prikke. NEJ! Okay vi må desværrer komme til den konklusion at det hele det sejler. Derfor er hele trænergøglet aftrådt fra imorgen. Det værste er at man ikke engang kan lade sin assistent tage over så jeg ved ikke hvem nede fra der kan tage over?
Mit forslag til hvem som kan tage over Allan Kuhn. Han mangler desværre 3 år endnu af sin kontrakt, så jeg tvivler på at Lynge & Ørgaard kan lave en handel der. Men hvis man VIRKELIG ønsker det. Er det muigt
Allan Kuhn har nemlig en klausul i sin kontrakt som gør at kontrakten kan opsiges med et halvt års varsel delt ind i nogle perioder. Hvis det rette tilbud kommer
Men det er ikke KUN på trænerposten der skal ske noget. FCM mangler en klasseangriber. Martin Bernburg er smuttet til BIF, så nu må alle kræfter sq sættes ind på at hente Morten Skoubo hjem. Jeg ved han har sagt nej til at komme hjem. Men det var måske FØR han fandt ud af at han ikke skulle med på træningslejr ?
Allan Kuhn har nemlig en klausul i sin kontrakt som gør at kontrakten kan opsiges med et halvt års varsel delt ind i nogle perioder. Hvis det rette tilbud kommer
Men det er ikke KUN på trænerposten der skal ske noget. FCM mangler en klasseangriber. Martin Bernburg er smuttet til BIF, så nu må alle kræfter sq sættes ind på at hente Morten Skoubo hjem. Jeg ved han har sagt nej til at komme hjem. Men det var måske FØR han fandt ud af at han ikke skulle med på træningslejr ?
Beklager men det er altså slet, slet ikke nok, at han er en klubmand. Vi sætter vel heller ikke massør Annie Rune til at træne holdet, bare fordi hun har været med fra starten. Har man ikke evnerne, så har man ikke evnerne og det ændrer en titel som klubmand ikke på! Thomasberg har intet bevist som træner og det ændrer 2-3 gode kampe over et helt år ikke på! Som en anden tidligere har forklaret, så kan man vel klunse om holdopstillingen og agere uden træner og alligevel spille så mange gode kampe på et år. Han beviser intet og der er ingen udvikling og spore, hos holdet eller hos spillerne og det er desværre den sandhed vi må forholde os til.Jesper - BW#415 skrev:
Jeg mener dybt seriøst det er en skandale hvis den her fadæse ikke får konsekvenser, ledelsen kommer til at se helt handlingslammet ud såfremt. Det logiske bør være at træffe den beslutning som burde være truffet for lang tid siden, fyr træneren og det afblegede Crazy Daisy sidekick!
Noget helt andet kan så selvfølgelig være om vi overhovedet har råd til at skifte træner? Ørgaards transferfadæser, finanskrisen og de manglende salgsobjekter på holdet pga det elendige spil, gør at økonomien er fuldstændig bundrådden pt. og det kan være vi knapt nok har råd til at løse TT af kontrakten og købe en anden fri af en.
Kan dog forfremme Hermansen..
Ja, men han er jo også mester Aab ham selv. Han brugte jo bare den gamle taktik som Hamren brugte. Er sikker på han er dygtig, men vi mangler sgu noget rutine i en fart.
Hvad f..... er det for en argumentation??? Om han så havde været i klubben i 3 århundreder, så er det altså ikke godt nok!!! Hvad nytter kendskabet til 1999 og 2001 når man ikke ved hvad der foregår nu?? Det kendskab er komplet ubrugeligt pt.Jesper - BW#415 skrev:
Det fungerer bare ikke!! Du kan jo da for f.... se, at kendskabet intet nytter!!
Tror du dine argumenter (eller mangel på samme) får mere vægt bag sig, fordi du skriver "f...." og andre fyldeord med slagkraft? Gør det måske i folkeskolen, men ikke i på et debatforum.HKP skrev: Hvad f..... er det for en argumentation??? Om han så havde været i klubben i 3 århundreder, så er det altså ikke godt nok!!! Hvad nytter kendskabet til 1999 og 2001 når man ikke ved hvad der foregår nu?? Det kendskab er komplet ubrugeligt pt.
Det fungerer bare ikke!! Du kan jo da for f.... se, at kendskabet intet nytter!!
Jesper har faktisk en god pointe, som du er for snæversynet til at anerkende fordi du vil have bål og brænd og hovedrullen, se dog ud over næsetippen engang!! Manden har været en integreret del af klubbens succes! At være assistenttræner på et hold så succesfuldt som vores, er et ret godt hak på sit CV, synes du ikke?
Manden har kompetencer; jeg er ironisk nok enig med dig i, at han ikke er den rigtige til at beside cheftrænerposten med de udfordringer vi står overfor i mende, men din (manglende) argumentation er skamfuld og piller ikke en meter ved Jespers udemærkede tese; Vi skal gøre alt vi kan for at holde TT i organisationen, såfremt han bliver fyret fra posten som cheftræner - man smider ikke bare sådan uden videre en klubmand som Thomasberg på porten med gråt papir og et gyldent håndtryk, og manden kan uden tvivl byde ind overfor en fremtidig cheftræner med sin kæmpe viden om klub, spillere, organisation og klubværdier.
Jesper - BW#415 skrev:
Jeg synes ikke man kan give træneren skylden alene - klubben har voldsomt høje ambitioner i forhold til de spillere trænerstaben har til rådighed - ikke at det på nogen måde undskylder 0-4 mod Silkeborg...[/quote]
jeg synes heller ikke man skal give TT skylden alene, enig med dig der til, du nævner at TT har været i klubben i mange år og som skulle være en styrke.
For mig kan det ogs¨å være en svaghed, nemlig at der mangler input udefra, det er farligt at have en mand, der ikke har nyt udefra og det har TT ikke.
Jeg synes ikke man kan give træneren skylden alene - klubben har voldsomt høje ambitioner i forhold til de spillere trænerstaben har til rådighed - ikke at det på nogen måde undskylder 0-4 mod Silkeborg...[/quote]
jeg synes heller ikke man skal give TT skylden alene, enig med dig der til, du nævner at TT har været i klubben i mange år og som skulle være en styrke.
For mig kan det ogs¨å være en svaghed, nemlig at der mangler input udefra, det er farligt at have en mand, der ikke har nyt udefra og det har TT ikke.
Hør lige her BW665:
Jeg har intet imod TT. Tværtimod, jeg synes han er en yderst sympatisk person. Men konstallationen TT som træner dur bare ikke! Fint med mig hvis han bliver indlemmet i FCM på én eller anden måde, men hvis han ikke gør, så lever klubben sikkert videre alligevel, tror du ikke? Bayern spiller sikkert også fodbold uden Rummenigge eller Beckenbauer...
Fakt er at det ikke fungerer med den konstellation man har i øjeblikket. Og der mener jeg både TT og Riddersholm! Hvad er deres berettigelse til at fortsætte med det hold? At de har været med i 10 år??? Det har jeg altså også.....
Jeg har intet imod TT. Tværtimod, jeg synes han er en yderst sympatisk person. Men konstallationen TT som træner dur bare ikke! Fint med mig hvis han bliver indlemmet i FCM på én eller anden måde, men hvis han ikke gør, så lever klubben sikkert videre alligevel, tror du ikke? Bayern spiller sikkert også fodbold uden Rummenigge eller Beckenbauer...
Fakt er at det ikke fungerer med den konstellation man har i øjeblikket. Og der mener jeg både TT og Riddersholm! Hvad er deres berettigelse til at fortsætte med det hold? At de har været med i 10 år??? Det har jeg altså også.....
Den med Carsten Broe havde jeg ikke tænkt over. det var en kanon mand tror jeg som vil kunne gi spillerne den respekt om vores klub og det logo som de bære på brystet´. det er det jeg mangler, nogle spiller der vil det . det bliver spændende den næste tid hvad der sker.
Denne såkaldte know-how betyder intet. Det han skal er at kunne motivere og sætte sine spillere op til den næste kamp. Det er jo nu engang fodbold vi snakker om. Han skal jo ikke til at træne i en hel anden sportsgren, hvor der er en anden kultur.Jesper - BW415 skrev:Han har været i klubben i mange år, og er dermed en af de meget få der har et indgående kendskab til klubben. Det kan blive meget svært at erstatte den know-how han har. Jeg kan ikke sige præcis hvad det er, men det er i hvertfald vigtigt, at vi ikke brænder alle broer til en af de få, der er ulv helt ind i hjertet.
Jeg er selv chef for 50 mennesker, og jeg har intet know-how inden for det de fremstiller. Det jeg skal er at motivere mine medarbejdere, og ligge strategier for hvordan vi indfriere vores mål. Det ligner meget det en fodboldtræner skal gøre.
Jeg mener virkelig ikke at TT forstår at gøre spillerne sultne nok. Derfor må han ud.
Vinding
Men lidt eftertanke er det nok også en af de få muligheder som JØ har. Penge til afgørende forstærkninger har han ikke, så den billige og hurtigste måde at lukke af for kritisken er at fyre træneren. Men jeg tror ikke det vil ske her og nu. Man vil nok vente og se hvordan det står til efter de næste par kampe.Vinding skrev: Jeg mener virkelig ikke at TT forstår at gøre spillerne sultne nok. Derfor må han ud.
Vinding
Husk på at FCK tabte første kamp og Brøndby er hellere ikke lagt ofr godt fra land. Man skal være meget blåøjet hvis man tror at SIF, FCN elelr EFB kommer til at kæmpe i toppen af ligaen. Det er vel bare et bevis på at tilværelsen i ligaen er blevet hårdere og er man ikke mentalt forberedt så taber man kampe.
Her tror jeg vi har et problem desværre da det ser ud som om holdet har et instillings problem - de er unge, tror måske ikke helt på deres evner og man kan vel stille spørgsmållet om træner teamet og FCM magter at sætte spillerne op til kampene.
Dette emne er relevant at diskutere mere end at bare sige at nu skal TT ud eller den og den sættes af holdet. Jeg tror ikke det øger motivationen og som Vinding selv skriver så er opgaven her motivation. For de kan vel spille fodbold!!
erland